Löytyiskös foorumilta neuvoa aloittelevalle mersumiehelle..?
Eli 230 CE vm 1992 on projektina ja tämän hetken päällimmäinen ongelma ennen rekisteröintikatsastusta on ABS. ABSin valo syttyy kun ajaa n. 20 metriä. Paikallaan ei syty, vaikka käyttelisi pitempäänkin. ABS ei myöskään toimi kun valo palaa. Etupään anturit jo putsasin, oli melkosesti töhnää. Lisäksi mittailin antureitten resistanssin, edessä toinen 0,98 Kilo ohmia ja toinen 1,02. Takapään anturi antoi arvoksi 687 ohmia. Onko arvot ok? Takapään anturin johdosta en ole varma, että mittasinko oikeasta paikasta. Tuo lukema löytyi oikean puolen takapenkin alla alipainepumpun vieressä olevasta liittimestä, joka näytti lähtevän taaksepäin..
Jos em. arvot on ok, niin mitäs vois kokeilla seuraavaksi??
-Mikko-
230 CE ABS ropleemaa..
Itse selvittelin samaa aihetta vähän aikaa sitten, manuaali sanoo:
Boxi tunnistaa etusignaalin kunhan arvot on 850...2300ohmin haarukassa ja takasignaalin kun arvo on
600...1600ohmia ja jännitetaso vähintään 10,5V.
Kannattaa laitta mittari kiinni ja heilutella anturin johtoa, jos mittaus pätkii niin anturi vaihtoon. Myös navoista voi putsata sen urituksen aina silloin tällöin.
Pete
Boxi tunnistaa etusignaalin kunhan arvot on 850...2300ohmin haarukassa ja takasignaalin kun arvo on
600...1600ohmia ja jännitetaso vähintään 10,5V.
Kannattaa laitta mittari kiinni ja heilutella anturin johtoa, jos mittaus pätkii niin anturi vaihtoon. Myös navoista voi putsata sen urituksen aina silloin tällöin.
Pete
Nonnih, vika löytyi: ABSin ohjausboksin maadotus oli hiukan hapettunut. Päällepäin näytti liitokset olevan suht. ok, mutta kun irrotti pultin korista niin paljastui hapettumaa. Tulipa samalla putsattua akunkin maajohto siitä vierestä.
Halpa oli korjaus tällä kertaa. Kiitokset vinkeistä tietäjille!
-Mikko-
Halpa oli korjaus tällä kertaa. Kiitokset vinkeistä tietäjille!
-Mikko-