Apuva! Mihin hävis käynnistyminen?
Apuva! Mihin hävis käynnistyminen?
Eli.
Asia lyhyesti...
Eilen illalla siinä C36AMG:llä kavereita kuskasin paikalliseen.
Täytyihän matkalla myös tankata.
Ajoin auton mittarin viereen, sammutin sen avaimesta ja menin tankkaamaan.
Kun palasin autoon ja meinasin startata Ei naksahdustakaan!
Eli, ku avaimen kääntää 2-asentoon, pitäis mittarin kaikki valot syttyä, tällä hetkellä siinä ei tuikahdakkaan mikään muu, paitsi SRS-valo palaa sen pari sekunttia.
Auton kaikki muut sähkövermeet toimii kyllä, puhaltimet, sähkökattoluukut sun muut.
Rokit kyllä jaksaa soida täysillä ja valotki ku siinä palo sen reilun vartin, niin ei himmennyt yhtään, eli kirkkaasti loisti kokoajan.
Kysysmys kuuluukin; Mitä tapahtui/mikä hajos?!
Sulakkeet näytti ehjiltä kaikki, meen pian vähä mittailemaan lisää ja testailemaan akkua.
Akkua käytin pikasesti irti aamulla ennenku menin töihin, mutta ei vaikuttanut mihinkään.
Millanen tarkistustoimenpide virtalukon sähköpohjalle?
Jos mitään tulee kellekkään mieleen, niin kuuntelen!
Asia lyhyesti...
Eilen illalla siinä C36AMG:llä kavereita kuskasin paikalliseen.
Täytyihän matkalla myös tankata.
Ajoin auton mittarin viereen, sammutin sen avaimesta ja menin tankkaamaan.
Kun palasin autoon ja meinasin startata Ei naksahdustakaan!
Eli, ku avaimen kääntää 2-asentoon, pitäis mittarin kaikki valot syttyä, tällä hetkellä siinä ei tuikahdakkaan mikään muu, paitsi SRS-valo palaa sen pari sekunttia.
Auton kaikki muut sähkövermeet toimii kyllä, puhaltimet, sähkökattoluukut sun muut.
Rokit kyllä jaksaa soida täysillä ja valotki ku siinä palo sen reilun vartin, niin ei himmennyt yhtään, eli kirkkaasti loisti kokoajan.
Kysysmys kuuluukin; Mitä tapahtui/mikä hajos?!
Sulakkeet näytti ehjiltä kaikki, meen pian vähä mittailemaan lisää ja testailemaan akkua.
Akkua käytin pikasesti irti aamulla ennenku menin töihin, mutta ei vaikuttanut mihinkään.
Millanen tarkistustoimenpide virtalukon sähköpohjalle?
Jos mitään tulee kellekkään mieleen, niin kuuntelen!
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Tod. näk. akun plussa napa huonosti kiinni tms. Ison virran puute viittaa siihen. (Kaikki pienikulutuksiset vekottimet skulaa mutta kun isoo voimaa tarvittas niin sit ei puhu mitään.)
Löysää kenkää vähän, pyöräytä vähän ja paa takaisin paikoilleen. Saattaapi hörähtää käyntiin . Kerro miten kävi.
Löysää kenkää vähän, pyöräytä vähän ja paa takaisin paikoilleen. Saattaapi hörähtää käyntiin . Kerro miten kävi.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Mulla kävi kerran täsmälleen vastaava tilanne, tosin kotipihassa ja Väyrysen kanssa. Kaikki skulas ihan normaalisti, mutta käyntiin kun yritti niin ei inahdustakaan. Ihmettelin siinä jo että ei saatana tähänkö jäätiin. Putsasin noin minuutissa pölystä yms. elektronisen avaimen pään sekä virtalukosta sen osan, johon avain osuu, jonka jälkeen lähti taas normaalisti eikä ongelmaa ole esiintynyt sen koommin.
En tiedä onko sulla tossa elektronista avainta, mutta jos on niin vois varmistaa sen toimivuuden vaikka putsaamalla tai koittaa eri avaimella käyntiin...
En tiedä onko sulla tossa elektronista avainta, mutta jos on niin vois varmistaa sen toimivuuden vaikka putsaamalla tai koittaa eri avaimella käyntiin...
ei starttaa...
Tarkistahan ihan vain varulta akun ja moottorin välinen maadoitus sekä korin ja moottorin välinen maadoitus. Jos ei vieläkään, niin tarkista akun ja laturin sekä startin väliset johdot.
Mikäli nekin ovat kunnossa ja auto ei starttaa, niin testaa solenoidin toiminta liittämällä se johto joka tulee akulta siihen pikkunapaan... mikäli toimii sieltä ei startti saa herätettä, eli tutkimaan virtalukon pohjaa, mikäli taas startti ei pyöritä ja olet varma että akussa on virtaa voit purkaa startin irti, siinä on vika...
Oliko riittävän monimutkaisesti kerrottu?
Mikäli nekin ovat kunnossa ja auto ei starttaa, niin testaa solenoidin toiminta liittämällä se johto joka tulee akulta siihen pikkunapaan... mikäli toimii sieltä ei startti saa herätettä, eli tutkimaan virtalukon pohjaa, mikäli taas startti ei pyöritä ja olet varma että akussa on virtaa voit purkaa startin irti, siinä on vika...
Oliko riittävän monimutkaisesti kerrottu?
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Tosi pelottava vika
Jos sulakkeet on ehjät ja virtalukko on toiminut normaalisti.. niin voisiko joku rele olla surahtanut ? Onko mersussa jotakin päärelettä joka kytkee virrat ohjausyksiköihin ?
Ihmeellista olisi jos virtalukko menisi noin äkkiä ilman varoituksia.
Ihmeellista olisi jos virtalukko menisi noin äkkiä ilman varoituksia.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Tosi pelottava vika
Tietäskö joku noista releistä, että missä olis semmosia, mitä kannattais ronklata?Noname kirjoitti:Jos sulakkeet on ehjät ja virtalukko on toiminut normaalisti.. niin voisiko joku rele olla surahtanut ? Onko mersussa jotakin päärelettä joka kytkee virrat ohjausyksiköihin ?
Ihmeellista olisi jos virtalukko menisi noin äkkiä ilman varoituksia.
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Ylijännitesuoja lauennut? Elkää kysykö, missä päin se tuossa mallissa on
Homma on kaiketi mykkänä myös silloin, jos laatikolta tulee virhesignaali, että keppi on jossain muussa kuin P- tai N-asennossa. Tuossa tapauksessa voi ko. kytkin olla viallinen ja "puhua" startille puutaheinää eikä anna virran tulla eteenpäin.
Homma on kaiketi mykkänä myös silloin, jos laatikolta tulee virhesignaali, että keppi on jossain muussa kuin P- tai N-asennossa. Tuossa tapauksessa voi ko. kytkin olla viallinen ja "puhua" startille puutaheinää eikä anna virran tulla eteenpäin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tutkin tosta omasta kulkineesta että se ylijänniterele on konehuoneessa moottorin ohjausboksien vieressä. Siinä näkyy sulake päällä.
Varmaankin AMG:ssa samassa paikassa.
Kukahan olisi niin viisas että tuntisi sen sielun elämää...
Varmaankin AMG:ssa samassa paikassa.
Kukahan olisi niin viisas että tuntisi sen sielun elämää...
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Sen virhesignaalin myötä kyllä syttyy valot mittaristossa, mutta ei vaan starttaa. Että se tuskin o nyt vikana.Kaapo kirjoitti:Ylijännitesuoja lauennut? Elkää kysykö, missä päin se tuossa mallissa on
Homma on kaiketi mykkänä myös silloin, jos laatikolta tulee virhesignaali, että keppi on jossain muussa kuin P- tai N-asennossa. Tuossa tapauksessa voi ko. kytkin olla viallinen ja "puhua" startille puutaheinää eikä anna virran tulla eteenpäin.
Se ylijännitesuoja vois olla tarkistamisen arvonen.
Kukapa tosiaan kertois siitä tarkemmin?
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Nyt ku kerkes käydä kotona viikonloppuna (missä atuo lepäsi), niin kerkettiin virtalukon pohja vaihtaa ja toimi taas komeesti.
Se oli perjantai ilta.
Sitte sunnuntaina ku töistä S-joelta tulin ja illalla kylän kautta kotia, niin en ihan kotia asti päässykkää, ku teki saman tekovitun.
Eli se pohja kärys taas. (luultavasti)
Ja vielä ihan lennosta, eli noin 60km/h vauhdista kertalaakista poikki.
Eli kysymys kuuluu?
Kuka o oikkarissa?
Mihin ton lukon kautta menee niin paljon virtaa, että se saa sen poltettua?
Vikakoodit vois käydä luetuttaas vaikka ekana...
Se oli perjantai ilta.
Sitte sunnuntaina ku töistä S-joelta tulin ja illalla kylän kautta kotia, niin en ihan kotia asti päässykkää, ku teki saman tekovitun.
Eli se pohja kärys taas. (luultavasti)
Ja vielä ihan lennosta, eli noin 60km/h vauhdista kertalaakista poikki.
Eli kysymys kuuluu?
Kuka o oikkarissa?
Mihin ton lukon kautta menee niin paljon virtaa, että se saa sen poltettua?
Vikakoodit vois käydä luetuttaas vaikka ekana...
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Sitä tuumailin jo sillon aluksikin, mutta tosta ajonestosta en oikeen oo saanu selvää.jari_w123 kirjoitti:Minusta tuo vaikuttaa siltä niinkuin ajonesto olis päällä jos mittariston valot ei syty vaikka virta on päällä.Monet ajonestolaitteet katkaisee virran sytytykseltä ja herätteen startilta virta ja heräte ei kulje ja auto ei käynnisty.
Ku ajonestohan pitäs olla vakiona, jos o imfra-avaimet?
Ja mulla iha normaalit.
Tos o kyl joku varashälytin, mut ku noi kaukosäätimet ei ota autoon mitää yhteyttä, niin ei sitä oo siten saanu ikin testailtua.
Mutta mistä selvittämään asian tuota haaraa?
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Voi ny helevetin HELEVETTI!
Tapahtuneesta on jo pari viikkoa, mutta mikään ei sen jälkeen oo muuttunu, eli:
Kotiin ajellessa yksi pimeä viikonloppuiltapäivä teki AMG saman tekovitun ku tuolloin ennemmin.
Kesken matkan katos taas kaikki mikkä virtalukon 2vaiheen läpi tulee.
Eli auto sammu kesken matkan.
Onneksi oltiin jo keretty hakea olutta ja matkaa kotiin vaan pari kilometriä.
Kaveri sit tuli nyppimään meidät meille ja siinä sitä sitte pihasauna lämmitettiin ja riipastiin kova känni.
Mutta nyt kun auto kiikutettiin takas Matalamäen autosähkölle, oli vika ollut päällä 15min.
Kesken mittailujen se oli sitten taas yhtäkkiä ruvennut toimimaan ja siitä lähtien se nyt pari viikkoa sielä on ollut.
Aina välillä ne sillä sielä vähän ajelee, mutta auto ei suostu olemaan toimimatta, eli siinä ei ole mitään vikaa tällä hetkellä.
Nuota antureitakaan kun ei vissiin juurikaan näistä oo menny, niin olikohan se edes viallinen, minkä ne sinne viimeks vaihto?
Kun nyt ihan sama vika, eikä auto mulla kerenny ajos kauaakaa olemaan.
Ja ne nyt sielä ei muka keksi mitään, että sanokaas ny te mikä sitä vaivaa?!
Pohjas menevä johtosarja ajettu johonki kivehe?
Haen ensviikolla auton pois ja tutkitaan sitte lisää.
Tapahtuneesta on jo pari viikkoa, mutta mikään ei sen jälkeen oo muuttunu, eli:
Kotiin ajellessa yksi pimeä viikonloppuiltapäivä teki AMG saman tekovitun ku tuolloin ennemmin.
Kesken matkan katos taas kaikki mikkä virtalukon 2vaiheen läpi tulee.
Eli auto sammu kesken matkan.
Onneksi oltiin jo keretty hakea olutta ja matkaa kotiin vaan pari kilometriä.
Kaveri sit tuli nyppimään meidät meille ja siinä sitä sitte pihasauna lämmitettiin ja riipastiin kova känni.
Mutta nyt kun auto kiikutettiin takas Matalamäen autosähkölle, oli vika ollut päällä 15min.
Kesken mittailujen se oli sitten taas yhtäkkiä ruvennut toimimaan ja siitä lähtien se nyt pari viikkoa sielä on ollut.
Aina välillä ne sillä sielä vähän ajelee, mutta auto ei suostu olemaan toimimatta, eli siinä ei ole mitään vikaa tällä hetkellä.
Nuota antureitakaan kun ei vissiin juurikaan näistä oo menny, niin olikohan se edes viallinen, minkä ne sinne viimeks vaihto?
Kun nyt ihan sama vika, eikä auto mulla kerenny ajos kauaakaa olemaan.
Ja ne nyt sielä ei muka keksi mitään, että sanokaas ny te mikä sitä vaivaa?!
Pohjas menevä johtosarja ajettu johonki kivehe?
Haen ensviikolla auton pois ja tutkitaan sitte lisää.
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Jep, eipä taida olla muuta sähköissä eroa c280/c36 kuin ECU:n ohjelma ja epäilisin että erillainen sytytys puola saattais olla. Johtosarjat tuskin eroaa yhtään.markusm kirjoitti:ei tuo nyt periaattees pitääsi olla niin helevetin vaikia vika ettei sitä millään löydetä. mistähän tuohon sais sähkökaavioita, luulis että tuos olis hyvin pitkälti samanlaaset ku muiski c-koppaasis ja lähinpänä luulis olevanc280 mallin,ku tuo on sen pohjalta tehty.
Sylettäis turhaan vaihdettu 500 hintainen osa. Mikä lienee vastuu vaihtajalla. Kyselisin kyllä sen poisheitetyn osan perään että miten testattu, pelkkään vikakoodiin ei aina kannata tuijottaa joskus ne ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Niimpä, niimpä.AK47 kirjoitti:Jep, eipä taida olla muuta sähköissä eroa c280/c36 kuin ECU:n ohjelma ja epäilisin että erillainen sytytys puola saattais olla. Johtosarjat tuskin eroaa yhtään.markusm kirjoitti:ei tuo nyt periaattees pitääsi olla niin helevetin vaikia vika ettei sitä millään löydetä. mistähän tuohon sais sähkökaavioita, luulis että tuos olis hyvin pitkälti samanlaaset ku muiski c-koppaasis ja lähinpänä luulis olevanc280 mallin,ku tuo on sen pohjalta tehty.
Sylettäis turhaan vaihdettu 500 hintainen osa. Mikä lienee vastuu vaihtajalla. Kyselisin kyllä sen poisheitetyn osan perään että miten testattu, pelkkään vikakoodiin ei aina kannata tuijottaa joskus ne ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Mutta se ei ollu vissiin edes vikakoodis.
Seki toisaalta aika kumma...
Nyt se taas mulla tos ajos hetken aikaa, katotaa mitä tapahtuu.
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport
Ei voi onnistua jos ei yritä!
C36AMG
ex. C280 sport