Apuva! Mihin hävis käynnistyminen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Apuva! Mihin hävis käynnistyminen?

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Eli.
Asia lyhyesti...
Eilen illalla siinä C36AMG:llä kavereita kuskasin paikalliseen.
Täytyihän matkalla myös tankata.
Ajoin auton mittarin viereen, sammutin sen avaimesta ja menin tankkaamaan.
Kun palasin autoon ja meinasin startata :arrow: Ei naksahdustakaan!
Eli, ku avaimen kääntää 2-asentoon, pitäis mittarin kaikki valot syttyä, tällä hetkellä siinä ei tuikahdakkaan mikään muu, paitsi SRS-valo palaa sen pari sekunttia.
Auton kaikki muut sähkövermeet toimii kyllä, puhaltimet, sähkökattoluukut sun muut.
Rokit kyllä jaksaa soida täysillä ja valotki ku siinä palo sen reilun vartin, niin ei himmennyt yhtään, eli kirkkaasti loisti kokoajan.
Kysysmys kuuluukin; Mitä tapahtui/mikä hajos?!
Sulakkeet näytti ehjiltä kaikki, meen pian vähä mittailemaan lisää ja testailemaan akkua.
Akkua käytin pikasesti irti aamulla ennenku menin töihin, mutta ei vaikuttanut mihinkään.
Millanen tarkistustoimenpide virtalukon sähköpohjalle?
Jos mitään tulee kellekkään mieleen, niin kuuntelen!
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Tod. näk. akun plussa napa huonosti kiinni tms. Ison virran puute viittaa siihen. (Kaikki pienikulutuksiset vekottimet skulaa mutta kun isoo voimaa tarvittas niin sit ei puhu mitään.)
Löysää kenkää vähän, pyöräytä vähän ja paa takaisin paikoilleen. Saattaapi hörähtää käyntiin 8) . Kerro miten kävi.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Ok, pitää koittaa. Akku o täl hetkel autotallis lataukses iha varooksi vaan.
Meen pia tesmimään...
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Akku ja kaikki löydetyt sulakkeet mitattu, ei vikoja siltä osin.
Eikä häviä virtaa minnekkään.
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Mulla kävi kerran täsmälleen vastaava tilanne, tosin kotipihassa ja Väyrysen kanssa. Kaikki skulas ihan normaalisti, mutta käyntiin kun yritti niin ei inahdustakaan. Ihmettelin siinä jo että ei saatana tähänkö jäätiin. Putsasin noin minuutissa pölystä yms. elektronisen avaimen pään sekä virtalukosta sen osan, johon avain osuu, jonka jälkeen lähti taas normaalisti eikä ongelmaa ole esiintynyt sen koommin.

En tiedä onko sulla tossa elektronista avainta, mutta jos on niin vois varmistaa sen toimivuuden vaikka putsaamalla tai koittaa eri avaimella käyntiin...
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Ihan normi avain o ja kaikilla koitettu, ei eroja.
Mutta kiitosta silti.
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

ei starttaa...

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

Tarkistahan ihan vain varulta akun ja moottorin välinen maadoitus sekä korin ja moottorin välinen maadoitus. Jos ei vieläkään, niin tarkista akun ja laturin sekä startin väliset johdot.
Mikäli nekin ovat kunnossa ja auto ei starttaa, niin testaa solenoidin toiminta liittämällä se johto joka tulee akulta siihen pikkunapaan... mikäli toimii sieltä ei startti saa herätettä, eli tutkimaan virtalukon pohjaa, mikäli taas startti ei pyöritä ja olet varma että akussa on virtaa voit purkaa startin irti, siinä on vika...

Oliko riittävän monimutkaisesti kerrottu? :roll:
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Mjoo eiköhän tosta tajunnu.
Ihmetyttää vaan noi kojetaulun valot, kun ei pala 2-asennossakaan mikään valo!
Minkälainen homma tos virtalukon sähköpohjan vaihtamises o?
Pitää nuota johdotuksia viel vähä kattella...
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Tosi pelottava vika

Viesti Kirjoittaja Noname »

Jos sulakkeet on ehjät ja virtalukko on toiminut normaalisti.. niin voisiko joku rele olla surahtanut ? Onko mersussa jotakin päärelettä joka kytkee virrat ohjausyksiköihin ?

Ihmeellista olisi jos virtalukko menisi noin äkkiä ilman varoituksia. :roll:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Re: Tosi pelottava vika

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Noname kirjoitti:Jos sulakkeet on ehjät ja virtalukko on toiminut normaalisti.. niin voisiko joku rele olla surahtanut ? Onko mersussa jotakin päärelettä joka kytkee virrat ohjausyksiköihin ?

Ihmeellista olisi jos virtalukko menisi noin äkkiä ilman varoituksia. :roll:
Tietäskö joku noista releistä, että missä olis semmosia, mitä kannattais ronklata?
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ylijännitesuoja lauennut? Elkää kysykö, missä päin se tuossa mallissa on :shock:
Homma on kaiketi mykkänä myös silloin, jos laatikolta tulee virhesignaali, että keppi on jossain muussa kuin P- tai N-asennossa. Tuossa tapauksessa voi ko. kytkin olla viallinen ja "puhua" startille puutaheinää eikä anna virran tulla eteenpäin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Tutkin tosta omasta kulkineesta että se ylijänniterele on konehuoneessa moottorin ohjausboksien vieressä. Siinä näkyy sulake päällä.

Varmaankin AMG:ssa samassa paikassa. :?

Kukahan olisi niin viisas että tuntisi sen sielun elämää...
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Kaapo kirjoitti:Ylijännitesuoja lauennut? Elkää kysykö, missä päin se tuossa mallissa on :shock:
Homma on kaiketi mykkänä myös silloin, jos laatikolta tulee virhesignaali, että keppi on jossain muussa kuin P- tai N-asennossa. Tuossa tapauksessa voi ko. kytkin olla viallinen ja "puhua" startille puutaheinää eikä anna virran tulla eteenpäin.
Sen virhesignaalin myötä kyllä syttyy valot mittaristossa, mutta ei vaan starttaa. Että se tuskin o nyt vikana.
Se ylijännitesuoja vois olla tarkistamisen arvonen.
Kukapa tosiaan kertois siitä tarkemmin?
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Saako tosta virtalukosta sen pohjan irti ilman, että ottaa koko lukkorunkoa pois?!
Ja jos saa niin kuinka :?:
Jonku sortin sähkökaavioki tohon olis ehkä kiva, olisko jollakulla?
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Nyt ku kerkes käydä kotona viikonloppuna (missä atuo lepäsi), niin kerkettiin virtalukon pohja vaihtaa ja toimi taas komeesti.
Se oli perjantai ilta.
Sitte sunnuntaina ku töistä S-joelta tulin ja illalla kylän kautta kotia, niin en ihan kotia asti päässykkää, ku teki saman tekovitun.
Eli se pohja kärys taas. (luultavasti)
Ja vielä ihan lennosta, eli noin 60km/h vauhdista kertalaakista poikki.
Eli kysymys kuuluu?
Kuka o oikkarissa?
Mihin ton lukon kautta menee niin paljon virtaa, että se saa sen poltettua?
Vikakoodit vois käydä luetuttaas vaikka ekana...
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minusta tuo vaikuttaa siltä niinkuin ajonesto olis päällä jos mittariston valot ei syty vaikka virta on päällä.Monet ajonestolaitteet katkaisee virran sytytykseltä ja herätteen startilta :arrow: virta ja heräte ei kulje ja auto ei käynnisty.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

jari_w123 kirjoitti:Minusta tuo vaikuttaa siltä niinkuin ajonesto olis päällä jos mittariston valot ei syty vaikka virta on päällä.Monet ajonestolaitteet katkaisee virran sytytykseltä ja herätteen startilta :arrow: virta ja heräte ei kulje ja auto ei käynnisty.
Sitä tuumailin jo sillon aluksikin, mutta tosta ajonestosta en oikeen oo saanu selvää.
Ku ajonestohan pitäs olla vakiona, jos o imfra-avaimet?
Ja mulla iha normaalit.
Tos o kyl joku varashälytin, mut ku noi kaukosäätimet ei ota autoon mitää yhteyttä, niin ei sitä oo siten saanu ikin testailtua.
Mutta mistä selvittämään asian tuota haaraa?
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kun irroitat kojelaudan alta virtalukontienoilta hieman muoveja voi sieltä löytyä jälkeenpäin tehtyjä ajonesto kytkentöjä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Sielä kyllä oli parit jälkiasennuskytkennät. Mutta empä niistä saanut mitää sen suurempaa selkoa.
Auto lähti jo Matalamäelle S-joelle.
Jos ne sille sais jotai tehtyä. :o
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Kerrotaampa nyt tännekki, notta auto tuli kuntoon.
Vikana oli tinttaanen moottorin pyörintänopeutta tarkkaileva anturi.
Ei aina jaksanut lähettää signaalia.
499€ könttänä.
Mutta komeesti taas jyllää!
:wink:
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Voi ny helevetin HELEVETTI!
Tapahtuneesta on jo pari viikkoa, mutta mikään ei sen jälkeen oo muuttunu, eli:
Kotiin ajellessa yksi pimeä viikonloppuiltapäivä teki AMG saman tekovitun ku tuolloin ennemmin.
Kesken matkan katos taas kaikki mikkä virtalukon 2vaiheen läpi tulee.
Eli auto sammu kesken matkan.
Onneksi oltiin jo keretty hakea olutta ja matkaa kotiin vaan pari kilometriä.
Kaveri sit tuli nyppimään meidät meille ja siinä sitä sitte pihasauna lämmitettiin ja riipastiin kova känni.
Mutta nyt kun auto kiikutettiin takas Matalamäen autosähkölle, oli vika ollut päällä 15min.
Kesken mittailujen se oli sitten taas yhtäkkiä ruvennut toimimaan ja siitä lähtien se nyt pari viikkoa sielä on ollut.
Aina välillä ne sillä sielä vähän ajelee, mutta auto ei suostu olemaan toimimatta, eli siinä ei ole mitään vikaa tällä hetkellä.
Nuota antureitakaan kun ei vissiin juurikaan näistä oo menny, niin olikohan se edes viallinen, minkä ne sinne viimeks vaihto?
Kun nyt ihan sama vika, eikä auto mulla kerenny ajos kauaakaa olemaan.
Ja ne nyt sielä ei muka keksi mitään, että sanokaas ny te mikä sitä vaivaa?!
Pohjas menevä johtosarja ajettu johonki kivehe?
Haen ensviikolla auton pois ja tutkitaan sitte lisää.
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
markusm
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 18.11.2004 23:23
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja markusm »

ei tuo nyt periaattees pitääsi olla niin helevetin vaikia vika ettei sitä millään löydetä. mistähän tuohon sais sähkökaavioita, luulis että tuos olis hyvin pitkälti samanlaaset ku muiski c-koppaasis ja lähinpänä luulis olevanc280 mallin,ku tuo on sen pohjalta tehty.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

markusm kirjoitti:ei tuo nyt periaattees pitääsi olla niin helevetin vaikia vika ettei sitä millään löydetä. mistähän tuohon sais sähkökaavioita, luulis että tuos olis hyvin pitkälti samanlaaset ku muiski c-koppaasis ja lähinpänä luulis olevanc280 mallin,ku tuo on sen pohjalta tehty.
Jep, eipä taida olla muuta sähköissä eroa c280/c36 kuin ECU:n ohjelma ja epäilisin että erillainen sytytys puola saattais olla. Johtosarjat tuskin eroaa yhtään.

Sylettäis turhaan vaihdettu 500 hintainen osa. Mikä lienee vastuu vaihtajalla. Kyselisin kyllä sen poisheitetyn osan perään että miten testattu, pelkkään vikakoodiin ei aina kannata tuijottaa joskus ne ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

AK47 kirjoitti:
markusm kirjoitti:ei tuo nyt periaattees pitääsi olla niin helevetin vaikia vika ettei sitä millään löydetä. mistähän tuohon sais sähkökaavioita, luulis että tuos olis hyvin pitkälti samanlaaset ku muiski c-koppaasis ja lähinpänä luulis olevanc280 mallin,ku tuo on sen pohjalta tehty.
Jep, eipä taida olla muuta sähköissä eroa c280/c36 kuin ECU:n ohjelma ja epäilisin että erillainen sytytys puola saattais olla. Johtosarjat tuskin eroaa yhtään.

Sylettäis turhaan vaihdettu 500 hintainen osa. Mikä lienee vastuu vaihtajalla. Kyselisin kyllä sen poisheitetyn osan perään että miten testattu, pelkkään vikakoodiin ei aina kannata tuijottaa joskus ne ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Niimpä, niimpä.
Mutta se ei ollu vissiin edes vikakoodis.
Seki toisaalta aika kumma...
Nyt se taas mulla tos ajos hetken aikaa, katotaa mitä tapahtuu.
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Vastaa Viestiin