Jarruprobleema kakkosnelosessa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jarruprobleema kakkosnelosessa...

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Joo eli tuossa joulun alla vaihdoin mersun jarrupääsylinteriin uudet kumit. Nyt sitten tänään noin sadan kilometrin yhtäjaksoisen ajon jälkeen jarrut olivat tulikuumat joka nurkasta ja savusivatkin vielä. Loppumatkasta kulkukin oli tosi raskaantuntoista. Jarrupoljin oli muuttunut kivikovaksi.
Annoin auton jäähtyä tunteroisen ja lähdin sitten pidemmälle koeajolle. Ajoin n. 50 km ja tilanne ei ollut aivan yhtä paha. Jarrut olivat kyllä kuumat mutta minkäänlaista laahausta ei havainnut ajossa. Jarrupoljinkin oli normaali.
Olisko arvon raadilla kokemusta moisesta? Hiukan hirvittää kun maanantaina pitäs lähteä vaasaan trailerin kanssa.
E 290TDT Avantgarde
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vika korjattu

Ankarien pääsylinteriturnajaisten jälkeen vika paikallistui vääränlaiseen tiivisterenkaaseen. mokomassa tarvikeromussa tiivistehuuli oli n. 0,5 mm liian leveä, joten se tukki yhden tasausreiän. Seuraavaksi haen moiset osat veholta, kunhan olen ensin käynyt syöttämässä entiset tiivisteet tarvikeliikkeen henkilökunnalle. :?
E 290TDT Avantgarde
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Vika korjattu

Viesti Kirjoittaja MikaH »

viossi00 kirjoitti:Ankarien pääsylinteriturnajaisten jälkeen vika paikallistui vääränlaiseen tiivisterenkaaseen. mokomassa tarvikeromussa tiivistehuuli oli n. 0,5 mm liian leveä, joten se tukki yhden tasausreiän. Seuraavaksi haen moiset osat veholta, kunhan olen ensin käynyt syöttämässä entiset tiivisteet tarvikeliikkeen henkilökunnalle. :?
Kanattaa tosiaan hakea Vehosta korjaus sarja, joka maksaa noin 160e. KL-varaosista saat tietty koko pääsylinterin 112euroon, mutta sehän onkin vaan saman tehtaan tekemä tarvikeosa....... Eli ei tosiaan kannata alkaa kikkaileen millään tarvikekumeilla, koska kokemuksesta voin sanoa, että ne eivät toimi oikeastaan koskaan eikä missään... Eli, olisi varmaan tullut halvemmaksi viedä auto korjaamolle, jossa tiedetään jotain asiasta....... Halvalla ei saa kun PASKAA! Mutta onhan siinä tietty ollut harrastamista........
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Eli, olisi varmaan tullut halvemmaksi viedä auto korjaamolle, jossa tiedetään jotain asiasta....... Halvalla ei saa kun PASKAA! Mutta onhan siinä tietty ollut harrastamista........
No sinähän äkänen oot! Taidat olla veholla töissä???
Ainahan sitä oppii jotain kun vehkeitä itse rassaa. Tietoakin aiheesta on yhden mersun virallisen huolto-ohjekirjan verran. Ja olen minä niitä pääsylintereitä korjaillut ennenkin ja tarvikeosilla. En tosin mersuun aiemmin, joten osien sopimattomuus oli uutta.
Joo harrastamista siinä oli parin tunnin verran, mutta nyt jarrut on ihan sairaan hyvät ja lompakkokin on kunnossa, mitä se ei olisi ollut, jos olisin vienyt auton korjaamolle.
E 290TDT Avantgarde
Vastaa Viestiin