Minkälainen mahtaa olla Mersun huolto-ohjelma, kun kiikarissa olevassa on mittarissa nyt noin 150tkm ja edellinen huolto on tehty h-kirjan mukaan n. 130tkm kohdalla (konehuoneesta löytyy lappu/sinetti). Eli onko tiedossa isompaa huoltoa lähiaikoina ja kuinka pitkälle tuota 320 voi itse huoltaa? Ainakin konehuone vaikutti äkkiseltään katsottuna suht tilavalta.... Kyseinen peli on varustettu automaatilla, joten kysynkin, että kuinka kestävä on tuo laatikko ja minkälainen huoltoväli laatikossa on. Bemari ja Audihan mainostivat omissaan "ikiöljyjä" ja näin ollenhan noita laatikoita onkin mennyt rikki öljyjen vaihtamatta jättämisen takia tai öljyt on vaihdettu, mutta suodattimen uusinta ja kuoren putsaus on jäänyt väliin. Itse kävin yhtenä toisena vaihtoehtona katsomassa ja kokeilemassa Audi A6 4.2 tiptroniccia, joka vaikutti myöskin hyvältä vaihtoehdolta....Moottori ja nelikko ovat pomminvarmoja, mutta laatikko askarruttaa. Minkäslainen funktio sitten Clk320 kohdalla on voimansiirto, moottori, laatikko? Mikä on heikkoa vai onko lujaa tekoa?
Pikaisen koeajon perusteella laatikko vaihtoi suhteellisen pehmeästi ja pieni nykäyshän vaihdoissa tuli....Kovempaa polkiessa selkämmin. Mihin erityisesti laatikon osalta kannattaa kiinnittää huomiota ajossa?
Lueskelin aiempia postauksia, niin ymmärsin peltien olevan kestäviä ja ruostetta ei pitäisi esiintyä, onko näin? Tyyppivikoja ei ilemeisesti juuri ollut paitsi moottorin kansi/tiiviste vuotoja? Jäähdytysnesteet yritin tarkistaa, mutta tuo säiliö on aika huonossa paikassa ja väriltään sellaine, että nesteistä ei oikein saa selvää. Ilmeisesti kyseisessä pelissä on ajotietokone, sillä ruutuun tuli jokin varoitus palaneesta jarruvalosta tms. Eli ilmeisesti ajotietokone/check-systeemi? En ajon aikana kyennyt katsomaan, että mistä viiksestä ajotietokone toimii
Moottoriksi tulee vähintään juurikin tuo v6. 230k en edes aio harkita vaikka tehot ovat suht lähekkäin, perusteluna on se, että se on jo vajaamoottorisista vajaamoottorisin
Omaan silmään tuo Clk-korimalli näyttää hyvältä, mutta tarkoituksena on persnoida kuitenkin enemmän omaan silmään sopivaksi. Mitää Riegereitä ei ole tulossa vaan mennään turvallisella viripajalinjalla
Pari ennakko ideaa mahdollisesta lookista (auto siis musta tai tum.sininen:
a) Yleinen
Avantgarde-maski, 18-19" kromivanteet (mieluiten huulella), kromipeilit, madallus, kirkkaat ajovalot, madallus
b) Musta/Kromi
Musta maski ilman tähtäintä, 10-12" leveät vanteet kokona 17-18", joista keskiö musta ja lippi kromi/kiilloitettu rosteri, tummat ajovalot ja mieto kalvoitus kaikkiin laseihin, madallus
c) Kulta
Maski ja tähtäin kullan väristä, leveät pinnavanteet kunnon huulella ja joko kokonaan kultaisena tai vain keskusta, peilit joko kromisena tai kultaisena ja madallus.
Tuollaista nyt pyöri vähän mielessä ja toi viimeinen vaihtoehto himottais erilaisuuden vuoksi
Kommentteja, ideoita, ehdotuksia, neuvoja ym. otetaan kiitollisena vastaan





