w202 madallusjouset

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
C220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 14.11.2005 07:56
Paikkakunta: Joensuu

w202 madallusjouset

Viesti Kirjoittaja C220 »

Eli sellainen homma olis että pitäis saada c-mersu lähemmäs tietä, mutta silleen aistikkaasti ja että autolla pystyy vielä suht huoletta ajamaan.

Olen jostain saanut päähäni että pelkkä jousisarja olisi nyt se juttu edellä mainitut asiat huomioon ottaen. Tässä yksi asia jossa voin olla väärässä ja siksi käännynkin nyt tämän foorumin puoleen asiassa.

Toinen mieltäni askarruttava asia on että onko ylipäätään mahdollista laittaa pelkkiä jousia vakioiskareiden kanssa, noin niinkun katsastus mielessä. Jousihan ei saa jäädä irtonaiseksi kun iskunvaimennin on venytetty ääriasentoon pitkäksi.

Hakemani madallus olisi noin 40mm, eli sen lyhyempiä jousia en aio edes miettiä. Eli nyt jos jollain on esim. pelkillä jousilla madallettu W202 niin eikun heti tilittämään kokemuksia, tuotemerkkejä ja kuvia yms.

Kiitos ja mukavaa joulun alus aikaa kaikille!
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Mulla ehkä olisi sulle jouset itse en enää laita niitä alle, kun ei sovellu tänne maalaisteille.

Olivat tossa C-mallissa kun ostin sen, vastaavuus (vai mikä se nyt on) rosyyrikin löytyy. käytetty siis 3kk.

muistaakseni just noi 40 mataltavat.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
C220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 14.11.2005 07:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja C220 »

Mitä merkkiä mahtaa jouset olla, ja oliko niin että takaakin madaltaa 40mm. Oli mielessä että jos laittais sellasen sarjan mikä pudottaa perää pikkasen vähemmän.

Mut kiinnostaa kyllä, ei sulla sattus olee kuvia autosta jousien kanssa?
Ja oliko sulla minkä kokoset vanteet sen sarjan kans alla?
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Malli on Eibach näemmä ja on muistaakseni just semmonen mutta sen pudotuskorkeuden voit säätää niillä jousen alle tulevilla kumeilla. mulla oli akana se korkein muistakseni saat senkin samaan kauppaan.

Alla on 225/55 17 muistaakseni.

Laita sähköpostia niin pistän sulle kuvia, on niitä pari kuvaa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

mortti kirjoitti:Alla on 225/55 17 muistaakseni.
Olisiko sittenkin ollut 225/45-17 :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Mulla olisi alkuperäiset sportin jouset ylimääräisenä hyllyssä, kun kesällä vaihdoin ne H&R:n 40mm pudottavaan sarjaan.
Sportissahan on alkuperäisenä 30mm matalempi alusta kuin elegancessa ja classicissa.
Jousen kumeilla pystyy vielä korkeutta passaamaan mieleiseksi ja ne asennetaan jousen yläpäähän ei alapäähän. :wink:
Itselleni tuo kumeilla saatava madallus ei riittänyt ja siksi vaihdoin vielä jouset H&R:iin.

Samaa mietin Antin kans, Mortilla on varmaan ollu nuo kumit 225/45-17, 55-profiilin rengas 17 tuumaisena on jo aika korkea. :roll:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
C220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 14.11.2005 07:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja C220 »

Kiitos tarjouksista Mortti ja SSDesign, mutta taidan kuitenkin sen verran sijoittaa tähän hommaan että käyn jousikaupasta ihan pränikän satsin alle.

Muuten Mortti, sun auto diesel, niin että en tiedä käytännössä onko asialla merkitystä mut ainakin Eibach on eritelly dieselit ja bensa-autot erikseen soveltuvuudessa. Kuten sanoin en tiedä onko käytännön merkitystä mutta parempi pelata varman päälle niin ei tule mitään yllätyksiä.

Olen aina luullu et alkuperäinen Sport-alusta tulee jollain erikoisilla iskareillakin, kun on muutenkin matalampi, mut näin ei ilmeisesti ole?
Onko H&R miten jäykkä ajaa, SSDesign? Ja onko sulla lyhyemmät tai muuten erikoiset iskarit alla?

Noi kumijutut on mulla tiedossa, sen verran olen asiaan perehtyny, ja kun luin tuon W210 madallus jutun, niin sieltä sain sen käsityksen et 40mm sarja olis vielä ookoo vakioiskareiden kanssa jos niinku meinaa katsastaakin auton jälleen kerran, korjatkaa jos olen väärässä.

Kiitos kaikille tähän asti kommentoineille, apuja on jo paljon noistakin jutuista. mutta laittakaa ihmeessä lisää etenkin kokemuksia eri merkeistä ja niitä kuvia jos sattuu löytymään. Kiitos.
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Jos uusia olet ostamassa, niin laita ihmeessä H&R:t. Kakkosnelosen omistajat ovat täällä kilpaa kehuneet niitä, eikä suotta.
Minusta oma alusta on parempi nyt H&R:illä kuin alkuperäisillä sportin jousilla. Iskarit ovat sportin alkuperäiset, jotka käsitykseni mukaan olisi Bilsteinin valmistamat, viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
Ainakin H&R:n jousien soveltuvuus on määritetty tarkasti mallin ja varusteiden mukaan :roll:
Itse tilasin omat jouset ProStreetiltä, jossa hinta oli kohdallaan ja toimitus nopea.
Tutun C280 elegancessa on vakioiskareilla, olikohan Intraxin vai G&M:n -40 jouset, ja on paljon jäykempi ja epämukavampi ajaa kuin tuo minun auto. :roll:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
C220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 14.11.2005 07:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja C220 »

Justiin tuo sama Bilstein iskari legenda oli minunkin mielessä kun pohdin että onko muuta eroa vakio-alustaan kuin jouset siinä Sportissa. Eli kun se sullakin soittaa kelloja niin lienee totta, ainakin toinen puoli :D .

Mulla on toi oma Classic-malli, eli korkein mahdollinen, tuntuukin ja varsinkin näyttää ihan "klassiselta" :( .

Omat ajatukset satsin kanssa kulkee akselilla, H&R, Koni, ja Eibach.

Oma suosikkini on tällä hetkellä tuo Koni, 40/25mm.
Eibach on 30mm ja mitä oon kuullu niin ei välttämättä madalla mitä lupaa ja jos jää alle 30:n niin on jo aika vähän.
Konin sarjan olen ajatellu petrata justiin niillä kumeilla, jos perä jää liian ylös.
H&R:n kans negaatiot johtaa sanaan "kivireki"?
Nää on näitä mutu tuntumia, jokaisella omansa.

Koni tuntuu myös sillä hyvältä, et ei ole pelkoa ns. keulimis-efektistä sit kun on sarja paikallaan, ja tosiaan jos perä jää ylös niin voi ne kumit vaihtaa. Ja sit on ikävä tilanne jos on joka kulmalla esim. -40mm jouset ja joutuu tiputtamaan keulaa hulluna et saa kivan "stancen", tai edes tasalleen.

Tuolla CLUB202 forumilla oltiin muuten vähän sitä mieltä että ne kumit ei välttämättä hirveetä eroa tee.
Miten SSDesignilla, Huomasko sen eron kumien välillä vaikka ne ei sit loppu pelissä riittäneetkään?
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
JarnoN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: To 20.10.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja JarnoN »

Mulla on omassani weitecin madallusjouset, ja ainakin omasta mielestä ovat ihan fiksut, varsinkin hinnaltaan. Hommasin ne Uspartsilta kun Prostreetia ei vissiinkään osien toimitus kiinnostanut.. Kannattaa katsoa että onko sulla edessä jo valmiiksi matalimmat kumit, mulla oli ja ilmeisesti karvalakkimalleissa on kaikissa, tunnistaa niistä nystyröistä kumien reunoissa, 1=matalin ja olikohan 4 korkein.
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

tänään tuli postissa omaan weitecin alusta satsi...
onko niitä säätö kumeja minkä korkusia olemassa ja montaa eri kokoo ?
Avatar
C220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 14.11.2005 07:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja C220 »

Onnittelut vaan Heikille uudesta madallussarjasta. oma on vieläkin hommaamatta mutta ehkä huomenna on jo toisin :?

Noista säätökumeista tiedustelin seuraavaa KL-Varaosien sivuilta:

Malli -12/95
seuraavat saatavilla:
ETEEN:
1=8mm
2=13mm
3=18mm
4=23mm

TAAKSE:
1=8mm
2=13mm
3=18mm

Ja tuoreempaan eli 1/96---->
ETEEN:
5mm, 9mm, 13mm, 17mm ja 21mm

TAAKSE:
5mm, 9mm, 13mm, 17mm

Että sellanen taulukko olis siinä, en tiedä auttaako. Ja nuo numerot on sit KL:n luettelon mukaan. Siellä luki kyllä et kumin koon tunnistaa nystyröiden määrästä, ihan niinkun pitääkin, et voi jopa pitää kutinsa alkuperäisiin verrattuna nuo koot.

Uudempaan malliin oli merkitty vain tuo koko, mut kai se sama nystyrä idea pätee siihenkin, mene ja tiedä.

Itsellä on uusi tilanne päällä jousihommissa, laitoin ihan mielenkiinnosta mailia Motoral oy:lle ja tiedustelin heidän kantaansa asiaan että voiko konin 40/25 sarjaa käyttää vakioiskareiden kans.
Sain jo helpotuksen täältä siihen pelkoon että jouset jää löysäksi kun iskari vedetään auki asentoon. Ja samaa mieltä oli myös maahantuoja eli Motoral. Eli ei ongelmia siinä suhteessa.

Mutta kyseinen minulle vastannut edustaja toi esiin toisen mahdollisen ongelman: Eli vakio iskareissa ei riitä vaimennusvoima.

Eli seuraava kysymykseni on että mikä on arvon kanssakuluttajien mielipide tähän asiaan, voiko tuo vaimennusvoiman puute vaikuttaa esim. katsastuksen iskaritestiin?

Haistoin kyllä osaksi myyjän puheen "että katotaan jos ei urpo tiedäkään näistä asioista niin myydään sille myös kalliit iskarit, heh heh".

Mutta että tätä urpoa nyt ei ihan vedätettäis tuolla jousikaupoilla, niin kertokaa omat mielipiteenne että onko sillä vaimennusvoiman puutteella kamalan suurta merkitystä, ainakaan tuon katsastuksen suhteen?

Olen päättynyt kerralla opetella kunnolla nämä madalluksen salat ja kaikki mukanaan tuomat hankaluudet, niin seuraavan kerran onnistuu jo helpommin, eli jälleen kiitos kaikille osallistujille 8)
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

C220 kirjoitti:Onnittelut vaan Heikille uudesta madallussarjasta.
kiitos vain.. toivotaan että saat löydettyä sopivat jouset alle 8)
Avatar
C220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 14.11.2005 07:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja C220 »

No niin, nyt olis homma hoidossa itsellänikin. Ja vastoin kaikkia Koni-puheitani aikaisemmin, tilaukseen lähti Eibach Sport-Kit

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin tähän päätökseen minut ohjasi omilla tiedoillaan ja taidoillaan Konin paikallinen jälleenmyyjä ja maahantuoja yhdessä. Hyvä pojat!

Yksinkertaisesti, tehtiin pelkkien jousien ostamisesta niin vaikea tapahtuma että näin parhaaksi perääntyä. En tiedä tuliko jollekin pieni blackout siinä asiassa että kyllä tällä kirkolla on muitakin firmoja ja maailmassa muita alustasarjoja kuin koni.

Se siitä, ja luulen että tuli ihan lopputulosta ajatellen valittua parempi. Hakusessahan oli hillitty madallus ja jonkinlaiset ajo-ominaisuudet vielä sen jälkeen. Ja vielä että selviäisi ilman iskareiden vaihtoa. Eibachilla tästä ei ollut epäselvyyttä. Homma hoituu. 30mm edestä ja takaa ei ole paljon mutta luulen että sen muutoksen tuossa traktorissani erottaa.

Konin pelkkä jousisarja taas kuulemma pilaa autosta kaiken ja ei oltu edes varmoja että onko moisia olemassakaan ja jos on niin umpihullu pitää olla jos sellaisen autoonsa laittaa. TÄMÄ on sitä todellista myyjän puhetta. Ollaan oikeasti rehellisiä asiakkaalle. Ainut outo asia tässä onkin se, että MIKSI sitten pelkkiä jousisarjoja valmistetaan?!

Meni vähän tilitykseksi, mutta kyllä otti pattiin tuo touhu tänään.

Sit vaan asennusta järjestelemään, toivottavasti sais kameran niin vois laittaa ainakin ennen ja jälkeen kuvat kun satsi on alla.

Tavoite alkaa olla saavutettu, iso kiitos vielä Mersufoorumille ja tän topicin kommentoijille, jatketaan ihmeessä tarinointia mun tiedon jano on lähes sammumaton, ja mulla on ihan liikaa aikaa näin iltavuorojen jälkeen, niinku näkyy näistä lyhyistä kommenteista. :lol:
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

C220 kirjoitti:Sit vaan asennusta järjestelemään, toivottavasti sais kameran niin vois laittaa ainakin ennen ja jälkeen kuvat kun satsi on alla.
En oikein tiedä, miksi tosta Mortin autosta oli mulla koneella pari kuvaa :wink: :wink: , mutta
tossa vakiokorkeudessa ja
tossa Eibacheilla
Sarjassa oli n 40 mm lasku ja kyllä kohtuu hyvin toimi tuolla rengastuksella ja vakio iskarilla, mutta olisi kyllä ehkä vaatinut pikkaisen tukevampaa pumppua.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
C220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 14.11.2005 07:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja C220 »

On kyllä asiallisen näköinen madallus saatu niillä jousilla. Itsellä tulee vaan 30mm sarja, vähän ruvennu jo miettimään että olisko kuitenkin pitäny etsiä 40:set jouset kun ei ne tosiaan paljoa enempää pudota.

Tietty itsellä 18" rengastus, voi olla että riittää kyllä ihan mainiosti vähän hillitympi sarja, ja muutenkin pitää pysyä käyttömukavuus autossa. Mut kiitti kuvista, tietää vähän mitä odottaa joulukuussa kun saa omat jouset alle, vähän niinku joululahjaksi :)
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

On 17 eturenkaalla jo 40 madallus "melko" lähellä etukaarta.

Enpä usko että tulee liian vähän madallettu.
jääpähän edes vähän ajovaraa pienemmille teille, menet kuitenkin jonnekkin mökille niin eipähän ole heti putki kiinni tiesn keskikohdassa.

ja talveksi vaihdoin pois sen madallussarjan jotta pääsis vähän pidemmälle hankeen jumiin.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
C220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 14.11.2005 07:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja C220 »

Totta turiset, itseasiassa juuri meidän mökkitie on yksi isoista vaikuttajista siihen että pitää vähän jäädä varaa :)

Kävin tänään hakemassa Eibachit kotiin, nyt odottamaan että saa alle ne ja pääsee testaamaan niitten kesärenkaitten kanssa. Täälläpäin on pirun hyvä paja mersuille, kaks herraa jotka on aikoinaan ollu ihan edustusliikkeessä töissä.
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Tuli kans eilen puljattua c-mersuun alle G&M:n 40mm madaltavat jouset ja ihan sopivaan korkeuteen se jäi 3-mallin jousenkumeilla. Tai ensin oli hiukka korkea mutta tänään jo näytti siltä että ei ole vakioalusta.

Iskareina oli jo valmiiksi GTS-merkkiset alustasarjan iskarit joita ei voi kuin kehua, irrallaan tuntuvat kyllä aivan hullun jäykiltä mutta ajossa sentään liikkuvatkin vähän, eikä auto silti tunnu vielä miltään kivireeltä.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

KaiM kirjoitti:tuossa omassa Ceessä näyttäs olevan edessä nuo 23mm kumit jousien nokassa. mietin vaan et paljo se keula tippuu ku heittää 8mm kumit sinne? :roll:

201 tippu muistaakseni joku 40-50mm madallus-sarjalla ja raapi iniheesti etukaaria renkaat ja ei sillä lumessa päässy mihinkään ja kolukärri siitä tuli :lol: eli kaikin puolin susi :twisted: nyt vaan pitäs aavistuksen verran saada ceen keulaa alas, noilla kumeilla se tippus jo varmaan minulle riittävästi 8)

+50tkm vuodessa kun tulee mittariin niin ei huvita pilata ajo-ominaisuuksia täysin... :oops:
Tippuu ehkä jotain 20-25 mm tuolla kumien vaihdolla. Olis sulla vielä varaa tiputtaa enemmänkin.. :wink:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

TERE!

Tässä topicissa näytti olevan aika hyvin asiaa noista jusien päälle tulevista kumeista.

Itseäni kiinnostais semmonen että minkä korkuset kumit ESPIRIT varustetasossa on vakiona? Kuulemma alusta on ainakin 30mm normaalia matalampi. Madallus vissiin tehty kuiteskin pelkikkä jousilla? :? Nytkun nämä lumet vihdostaviimein saapu ja niiden mukana tänne sivuteille tuli tommosia ikäviä JÄÄKÖKKÖJÄ joidenka ylitse ei tunnu maavara aina riittävän niin harkitsin jospa etupäätä pyrkis nostamaan vaikka 10mm tai ehkäpä 20mm ? vai 25mm? :wink: ..siis talven ajaksi..

Eli, mikä näistä on..
Malli -12/95
seuraavat saatavilla:
ETEEN:
1=8mm
2=13mm
3=18mm
4=23mm
..ESPIRIT alustassa alunperin :?:
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JarnoN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: To 20.10.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja JarnoN »

JUHHisi kirjoitti:TERE!

Tässä topicissa näytti olevan aika hyvin asiaa noista jusien päälle tulevista kumeista.

Itseäni kiinnostais semmonen että minkä korkuset kumit ESPIRIT varustetasossa on vakiona? Kuulemma alusta on ainakin 30mm normaalia matalampi. Madallus vissiin tehty kuiteskin pelkikkä jousilla? :? Nytkun nämä lumet vihdostaviimein saapu ja niiden mukana tänne sivuteille tuli tommosia ikäviä JÄÄKÖKKÖJÄ joidenka ylitse ei tunnu maavara aina riittävän niin harkitsin jospa etupäätä pyrkis nostamaan vaikka 10mm tai ehkäpä 20mm ? vai 25mm? :wink: ..siis talven ajaksi..

Eli, mikä näistä on..
Malli -12/95
seuraavat saatavilla:
ETEEN:
1=8mm
2=13mm
3=18mm
4=23mm
..ESPIRIT alustassa alunperin :?:
Siellä kumin alareunassa on sellaiset "nystyrät" joista tuon voi helposti katsoa eli 1 nystyrä on 8mm kumi ja 4 nystyrää on taas 23mm kumi
richard dean andersson
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 06.03.2007 20:32

Viesti Kirjoittaja richard dean andersson »

Heipä hei!
tässä topicissa näky olevan puhetta w202 madalluksesta, joten pistetäänpä tähän jatkoa.
Eli tarkotuksena olisi tiputtaa tuota omaa 220D classicia n. 30-40 mm. mahtaako onnistua pelkällä jousen vaihdolla esim. H&R -40, vai kannattaako samoin tein ostaa iskarit ja jouset?
Mielessä on myös käynyt tuolta----> http://www.autovaruste.net/alusta.htm INXX sport -40 alustasarja.
Tarkoitusksena ei ole pilata auton ajettavuuutta.
Madalluksen jälkeen auto ei saa jäädä keulimaan, joten asiasta tietävät laittakaa kommenttia ja vinkkejä. Ja auto tosiaan on tiisseli.
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Ei tarvitse anakin minulla oli samoilla iskareilla. 250dt
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
C220Kombi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 05.01.2007 09:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja C220Kombi »

Kävin eilen hakemassa tuohon w202 c220Td:hen Intraxin 40 mm pudottavat jouset. Sitten seuraavaksi lähdin kyselemään allelaittoa. Ensin Kallion Vianoriin, jossa totesivat allelaiton olevan mahdotonta ilman jonkinnäköistä erikoistyökalua. Takapään jousien vaihto on kuulemma ongelmallinen. Kyseltiin siinä kolmesta muustakini paikasta, ja kaikki myivät eioota. Kellään ei tuntunut olevan tuota erikoistyökalua. Ja tämä kaikki siis Helsingissä. Kirkkonummella olisi joku kaveri, joka lupasi tehdä työn 350 eurolla, jos hommaan jostakin tuon erikoistyökalun lainaksi. Onko teillä muillakin ollut vastaavanlaisia ongelmia. Äkkiseltään kuulostaa aika paljolta tuo 350 euroa. Alppilan autohuollon arvio asentamisesta oli 400-450 euroa. Tuli mieleeni, että pitäisikö tiputtaa vain keulaa ja jättää perä vakiokorkeudelle. Tämä myös sen takia, että auton perässä tullaan silloin tällöin roudaamaan myös jotain tavaraa. Saattaa kyllä olla huono idea.
MasterArab
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:09

Viesti Kirjoittaja MasterArab »

En kyllä vaihtaisi pelkkiä jousia, ellet sitten juuri ole iskareita uusinu...
Vanhat kuluneet liian pitkät iskarit + lyhyet jäykät jouset....
Ei voi tulla hyvä...
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Taas vanha aihe, mutta mitä pienistä. Tuon allekirjoituksen auton takapää on huomattavasti alempana kuin pitäisi (rengas lokarin reunan tasalla), joko jouset ovat poikki tai sitten ne ovat vain kuoleentuneet. Ajattelin, että laittaisin autoon eibachin jouset ja bilsteinin iskarit, mutta tippuuko tuo yhtään vakio esprit alustaan nähden? Olisi ihan positiivista jos tuon saisi taas vaateriin menettämättä ajo-ominaisuuksia.
Ex. S202 cdi -99
JarnoN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: To 20.10.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja JarnoN »

-40mm jousilla ja ykkösen kumeilla omassa autossa edessä kaaresta napaan muistaakseni 34cm, mittaa omastasi paljonko nyt on niin saat vähän suuntaa miten putoaa. Tietty jousissakin on eroja ja konekin vaikuttaa tipahtamiseen jonkin verran.
Vastaa Viestiin