190 2.0 (kaasari) nykii ja ei lähde kylmänä käyntiin
190 2.0 (kaasari) nykii ja ei lähde kylmänä käyntiin
eli mulla on mb 190 -89 kaasarikoneella ja nykii todella inhottavasti kun painaa kaasun nopeasti pohjaan,jos painaa hitaasti niin sitten menee jotenki nykimättä,olen vaihtanut virranjakajankannen,pyärijän,tulpanjohdot,bensapumpun,onkohan näissä jokin tyyppivika? yks aamu ku starttasin (4 lämmintä) ni ei lähtenyt edes käyntiin,kaasarissako vika? sitten vielä semmonen kysymys ku en löytänyt bensansuodatinta(todennäköisesti poistettu) ni missäkohtaa sijaitsee alkuperäinen,en keksi muuta kuin heti tankinpohjaan kiinni?
Oma tuli kuntoon...
Omassa oli vikaa bensapumpussa. Päästi pieniä ilmakuplia kaasarille... Kerta sen olet vaihtanut niin kannattaa tarkistaa että polttoaineletkut on kaikki kunnolla kiinni, etteivät päästä liitoskohdista ilmaa putkiin.
Oletko milloin vaihtanut tuon virranjakajan kannen? Kun vanhemmissa mersuissa vissiin tyyppivikana että virranjakajan sisään kondensoituu ajan myötä kosteutta. Forumilta lukemieni juttujen mukaan melko usein esille noussut ongelma. (etenkin nyt kun on märkää ja rajuja lämpötilanvaihteluita vuorokauden sisällä)
Muita ongelmakohtia tulee mieleen: ylijänniterele ja lambda-anturi (jos sellaista edes autossasi on)
Toivottavasti vika löytyy. Harvinaisen ärsyttävää ajaa tuollaisella autolla...
Oletko milloin vaihtanut tuon virranjakajan kannen? Kun vanhemmissa mersuissa vissiin tyyppivikana että virranjakajan sisään kondensoituu ajan myötä kosteutta. Forumilta lukemieni juttujen mukaan melko usein esille noussut ongelma. (etenkin nyt kun on märkää ja rajuja lämpötilanvaihteluita vuorokauden sisällä)
Muita ongelmakohtia tulee mieleen: ylijänniterele ja lambda-anturi (jos sellaista edes autossasi on)
Toivottavasti vika löytyy. Harvinaisen ärsyttävää ajaa tuollaisella autolla...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Kuulemma nää uudet bensat lisäaineineen kovettaa noita kaasarin kalvoja. Mulla menny vaihtoon useempia ku niihin on tullu reikä. On niin helppo vaihtaa et kannattaa tarkistaa se.
Ja paikallisella virallisella mersukorjaamolla sanoivat että ei tässä kuulu edes olla bensan suodatinta. Polttaa kuulemma kaikki oravaa pienemmät kamat.
Ja paikallisella virallisella mersukorjaamolla sanoivat että ei tässä kuulu edes olla bensan suodatinta. Polttaa kuulemma kaikki oravaa pienemmät kamat.
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Ei siinä mitään muuta vikaa todennäköisesti ole kuin kaasarista öljy loppu. Eli kaasarin päällä on pieni ruuvi, jonka irroittamalla pääsee kaatamaan ATF:ää sisälle.
Jos ei öljyä ole tarpeeksi, sammuu heti käynnistymisen jälkeen tai painettaessa kaasua. Erittäin ikävä ajaa kun kylmällä koneella ei voi oikein painaa kaasua, ettei meno lopu kuin seinään.
Jos ei öljyä ole tarpeeksi, sammuu heti käynnistymisen jälkeen tai painettaessa kaasua. Erittäin ikävä ajaa kun kylmällä koneella ei voi oikein painaa kaasua, ettei meno lopu kuin seinään.
Paitsi että jos on pierburgin sähköohjattu kaasari 2E-E niin siinä ei ole tuota vaimennusöljyä.
Suodatinta tuosta ei löydy alunperinkään muualta kuin tankin pohjasta.
Itse möin kyseisen mallisen auton juurikin noiden käyntiongelmien takia ja päivääkään en ole katunut.
Tuohon kaasariin kun oli yhdistetty vielä katalysaattori niin "huh huh"
Suodatinta tuosta ei löydy alunperinkään muualta kuin tankin pohjasta.
Itse möin kyseisen mallisen auton juurikin noiden käyntiongelmien takia ja päivääkään en ole katunut.
Tuohon kaasariin kun oli yhdistetty vielä katalysaattori niin "huh huh"
edesmennyt
W201
W201