Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

kossu kirjoitti:Onko ruosterintamalla kaikki hyvin ja asiat kunnossa ? Kuinka noiden c mallien kannssa ollut tämäasia , omaan piikkiin vai guudwilliin ?
Omassa 99 ssä c farkussa saattas olla jotain pientä , pitäs käydä näytillä , mutta lieneekö jo vanha ??
Mun -99 menee ruostelaittoihin puolivälissä kuuta. Kannattaa toimia nopeasti, mullakin on semmonen käsitys, että -99 alkaa oleen vanhimpia, jotka menevät ilman ongelmia takuisiin. Ilmeisesti huoltokirja vaikuttaa hiukan paljonko maahantuoja/MB osallistuu kuluihin, ainakin vanhemmissa.

On ne laitellu kyllä Saksantuontejakin, Saksassahan ne päättääkin nuo peltitakuujutut. Suomesta lähetetään vaan kuvat tutkittavaksi. Jos on Saksalainen huoltokirja leimoilla, niin kai silläkin jotain arvoa on, ellei ole "itsetehty" :roll:
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kuten JP jo sanoi, on -99 niitä viimeisiä mitkä menee suoraan korjaukseen. Mulla kävi pari kuukautta sitten toi oma laitossa ja päätös siitä, että korjataan tuli jo ennenkuin olin huoltokirja näyttänyt. Eli ei se huoltokirja mikään pakollinen ole, muttei siitä ainakaan haittaakaan tuntuisi olevan. Niin ja toi munhan on kanssa alkuelämänsä taivaltanut Saksan katuja.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Sanoivat mulle että huoltokirjalla on merkitystä vain sijaisauton saamiseen. Ei mullakaan ole täydellinen huoltokirja (ja on viime vuonna maahantuotu). Tarkastuksen yhteydessä sanoivat että ei merkitystä onko jälkituontiauto. Mittaavat kuulemma maalipinnan paksuuden ja jos ei maalipinnan paksuus täsmää niin käsittely loppuu siihen (kolariauto). Tiedä sitten....
Avatar
pekkavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 28.04.2004 09:14

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

Tuosta maalipinnan paksuudesta heräsi kysymys, loppuuko koritakuu tosiaan kolariin, vaikka korjaus olisi tehty Mercedeksen valtuuttamassa korjaamossa (Suomessa tai Saksassa)? Muistaakseni VAG konsernin tuotteissa takuu ainakin säilyy, mikäli tosiaan on käytetty virallista kolarikorjaamoa. Vai selvitetäänkö huoltohistoria ja vain "nyrkkipajoissa" tehdyt kolrikorjaukset eväävät korvausten saannin. Ja voihan se maalipinta olla paksumpi aiemmin Vehollakin tehdyn ruostekorjauksen takia, on kai niitä jotkut korjauttaneet jo useamminkin kerran.
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Eipäs ollut puhetta tuosta...
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

Voihan vinetto! Miten se sitten on, jos lokasuoja on kolaroitu, niin tarkoittaako se että pidä tunkkis ja se ruosteinen takaluukkus? Toiveet pomppas jo taivaisiin.. :evil:
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Avatar
Derby_r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 18.05.2006 23:45

Viesti Kirjoittaja Derby_r »

Kettunet kirjoitti:Sanoivat mulle että huoltokirjalla on merkitystä vain sijaisauton saamiseen.
Minun -97 väykkyyn saa 50% omavastuulla kaikki ovenkarmit + peräluukun korjauksen. Huoltokirjaa kattovat kuvien ottohetkellä, että onhan sitä 'yritetty' täyttää. Vissiin pitäis olla täysin aukoton kirja, jotta noteeraavat sitä mitenkään.

Onko kukaan kysellyt kuluttaja-asiamiehen kantaa näihin korjauksiin, varsinkin siihen minkä ikäiset meset menee 100% tehtaan/maahantuojan piikkiin ja mitkä ei? Olis vaan kiva jos ei tartteis viimeisiä pennejä laittaa tuohon peltilehmään.
W210 220D -97 powered by bosch
Avatar
kossu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 01.05.2006 00:03
Paikkakunta: +- 0

Viesti Kirjoittaja kossu »

Niin kiinnostaisi kyllä kuluttaja-asia virkapuoli tässä . Tuntuu olevan aika kirjavaa käytännöt sijaisauton ja muutenkin korjauksien suhteen omavastuineen jne kaikkineen... ettei olisi vaan pärstäkerroinkauppaa ja paikkakuntalisää mukana...
perros
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 04.10.2005 18:58
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja perros »

Minä seisotin autoani (s210 -01) Suutarilan Vehossa, ruostekorjauksessa ,syksyllä, yli kolme viikkoa.
Päällisin puolin autosta tuli hyvä, mutta nyt, noin kuukautta myöhemmin, käytin koslan ruostesuojauksessa, jossa ilmoittivat autossa olevan alkavaa ruostetta hyvinkin paljon.
Lokareita ei kuulemma ole edes irroitettu Veholla, arvatenkin lokarien altakin löytyi mätää.
Tarkastuspaperi on autossa, joten en nyt saa tarkempaa tietoa annettua, mutta reilusti toistakymmentä kohtaa oli mistä löytyi ruostetta.
Pitänee ottaa maanantaina yhteys Vehoon.
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

Ottaa itseä vaan päähän kun isoveli on vehossa työnjohtajana ja en siks viitti mennä sinne esittään itkupotkuraivaria, ja veljellä on omiakin asioita hoidettavana... :evil:
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Avatar
kossu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 01.05.2006 00:03
Paikkakunta: +- 0

Viesti Kirjoittaja kossu »

No urki siltä sisäpiiritietoja tänne ja paljasta kaikki synkimmät salaisuudet ja suunnitelmat mitäne aikoo asialle tahdä, milloin pistää hommat asiakkaan piikkiin -jättää korvaamatta jne...
Avatar
Derby_r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 18.05.2006 23:45

Viesti Kirjoittaja Derby_r »

E200 kirjoitti:Voihan vinetto! Miten se sitten on, jos lokasuoja on kolaroitu, niin tarkoittaako se että pidä tunkkis ja se ruosteinen takaluukkus? Toiveet pomppas jo taivaisiin.. :evil:
Elähän hättäile. Täällä on 2 kertaa kolaroitu väykky ja takuuseen korjaavat. Tosin korjatut pellit eivät ole ruostekorjuulistalla.

ot: Jälkimmäisen kolarikorjauksen yhteydessä tuli ilmi ensimmäinen kolari. Kuskin ovi sisältä aivan ruosteessa. :shock:
Onneksi saatiin uusi pelti :P
W210 220D -97 powered by bosch
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Itellä on menossa 22.11. viimesen päälle syyniin. Eka ruostesuojaus-firmaan, hilut irti, pesu ja sitten Vehoon.

Pitäs tutkia sitten,mikä on tilanne. Nyt jo on tiedossa, että kaikkien ovien alareunat ja kaikki lokarit pitää laittaa. Katotaan myös etupalkki ja jousikupit ym. riskipaikat. Vehossa korjaillaan ja sitten takas suojaukseen, massaus ja hilut takas kiinni. Hiluihin luetaan esim. puskurit.

Laitan tietoa, miten kävi.

Homma hoidetaan Tampereen Vehossa ja tässä firmassa:

Auton Takuusuojaus Oy on Tampereen alueen vanhin ruosteenestoliike.
Osoite Sellukatu 28
33400 TAMPERE
Puhelin 03 3441100
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

Odotan suurella mielenkiinnolla Jukan raporttia!
Jännä nähdä mitä sieltä löytyy, itsellä kun on samanikäinen laite.

Suojaus kiinnostaa myös mutta on vaan kovin kallista hommaa..
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Tapio_Tre kirjoitti:Suojaus kiinnostaa myös mutta on vaan kovin kallista hommaa..
Tuo suojaus ei mielestäni ole kovinkaan kallis, jos vertaat sitä siihen asiaan, että on olemassa huolettomampia kilometrejä/vuosia korin osalta, sekä siihen, että kun olet joskus autoa vaihtamassa, ei heti ekassa syynäyksessä tule jokapuolelta hapan vastaan. Uskoisin sen myynnin ajankohtana maksavansa itsensä takaisin.

Nyt mulla on kolmas Mersu peräkkäin ja kaikki on käyneet heti mulle tultua suojauksessa(eli toi Sprintteri on tämän viikonlopun ollut suojauksessa). Uskoisin ton pakun olevan 3-4 vuoden perästä aika ruosteeton, kun sen luultavasti uuteen/uudenpaan jälleen vaihdan. Tuota Sprintteriä edeltävänä autona mulla oli VW:n Transportteri ja vaikka siinä kuinka on sinkitty kori, oli siinä viidessä vuodessa aikalailla alkavaa kukkaa, joka olisi varmaankin voitu välttää kunnollisella ruosteensuojauksella uutena.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

Se on totta, suojaus pitäisi teettää heti kun auton laittaa.
:?
Itse olen ajellut nykyisellä jo 3,5 vuotta ja auton nuorentaminenkin liikkuu ajoittain mielessä, joten tässä kohtaa auton elinkaarta kovastikin arveluttaa tuo suojausasia nimenomaan euromielessä.

Parin vuoden sisällä kun on todennäköisesti kuitenkin tarkoitus vaihtaa ja nuorentaa. Tämänikäinen kärry on siinä vaiheessa jo niin vanha etten usko suojauksen oleellisesti vaikuttavan jälleenmyyntihintaan, myytyä voi ehkä saada vähän nopeammin suojattuna.

Yksi strategia olisi ehkä suojata ja ajaa sitten vielä 3-4 vuotta. Auto kun on käsittääkseni aikakin hyvässä "hapessa" vielä. :)
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Mitä viime aikoina Veholla on tuumittu ruosteaiheisista takuukorjauksista? Millaisia tulkintoja olette saaneet?
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JSJ »

gulfstream kirjoitti:Mitä viime aikoina Veholla on tuumittu ruosteaiheisista takuukorjauksista? Millaisia tulkintoja olette saaneet?
Kiinnostaisi itseäkin kun ostin 160tkm ajetun w203 2001 200cdi:n ja näyttäisi kuskin ovessa ja konepellissä ainakin olevan maalin alta tulollaan jotain läpi..
Muro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 04.10.2006 08:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muro »

Minä käytin omaa -01 mallin Väyrystä (Saksan tuonti vuodelta -03) tämän vuoden alussa ruostekorjauksessa. Takaluukun avaussalvan vierestä oli maalipinta alkanut kupruilemaan ja ruostettahan siellä alla oli. Huoltokirjasta ja auton papereista otettiin valokopiot joskus viime vuoden lokakuussa ja ne lähetettiin maahantuojalle / edelleen tehtaalle. Vuoden alussa tuli sitten kutsu korjaukseen. Koko lysti meni koritakuun piikkiin.
W210 E220 CDI -01
Avatar
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 30.04.2006 17:35

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

käytin omaa väykkyäni viime vuoden syyskuussa kokkolan käyttöautossa ruostevauriotarkastuksessa.auto on vm.2000 ja ruostetta löytyy takaovien päältä ja peräluukusta,en ole saanut mitään vastausta mahdollisista korjaustoimenpiteistä vaikka olen tiedustellut asiaa monta kertaa kuluneen vuoden aikana.onkohan kellään vastaavia kokemuksia kyseisestä mb-liikkeestä,autossa on täydellinen mb-liikkeen huoltokirja.kuukauden päästä on kulunut tasan vuosi tarkastuksesta-lieneekö suomen ennätys?
timwest78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:21

Viesti Kirjoittaja timwest78 »

Itsellä E430 W210 vm.99 ja takakontissa ruostetta. Voinko lähteä Veholle näyttämään ja kysyä korvauksia? Olen hieman pihalla näistä korjausmahdollisuuksista.
Avatar
märssu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 12.03.2006 09:49
Paikkakunta: keskeinen pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja märssu »

Täälläkin vm. 2000 e 200 cdi, kuvattu kokkolan käyttöautossa marraskuussa 2006, ei vielä vastausta. Puhelinta he eivät ainakaan ilmeisesti omista, koska edellinen väyrynen vm. 96 kuvattiin samassa firmassa vuonna 2004, ei vielä vastausta! Myös jotenkin omituista että jotkut tuttujen samanikäiset autot on kuvattu ja korjattu kuukaudessa..
timwest78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:21

Viesti Kirjoittaja timwest78 »

Jep Jep. Ruostetta on onneksi sellainen peukalon pään kokoinen pläntti eli ei vielä iso homma paikattavaksi. Tekisi vain mieli tietää uskallanko korjauttaa itse vai pitääkö viedä johonkin katsottavaksi.
kumpu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 10.12.2006 21:31

1998

Viesti Kirjoittaja kumpu »

Oma 220 cdi 1998 lähtee syyskuussa pajalle paksinlukon ja parin muun pienen ruosteruusun takia.
Autoni on tuotu käytettynä saksasta mutta 10 vuoden eurooppalainen koratakuuhan siinäkin on voimassa.
käsittääkseni selvät tapaukset hoidetaan suomessa mutta jos on hiinä ja hiinä niin sitten saksan pojat "antavat" viimeisen sanan.
W201 1988
W202 1998 220 cdi
W201 2,6
1973 450 slc
w124 230
cheevy 1971
timwest78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:21

Viesti Kirjoittaja timwest78 »

OK. Pitää lähteä käymään paikallisessa MB liikkeessä ja katsoa mitä heillä on sanottavana.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

karikuuva kirjoitti:käytin omaa väykkyäni viime vuoden syyskuussa kokkolan käyttöautossa ruostevauriotarkastuksessa.auto on vm.2000 ja ruostetta löytyy takaovien päältä ja peräluukusta,en ole saanut mitään vastausta mahdollisista korjaustoimenpiteistä vaikka olen tiedustellut asiaa monta kertaa kuluneen vuoden aikana.onkohan kellään vastaavia kokemuksia kyseisestä mb-liikkeestä,autossa on täydellinen mb-liikkeen huoltokirja.kuukauden päästä on kulunut tasan vuosi tarkastuksesta-lieneekö suomen ennätys?
märssu kirjoitti:Täälläkin vm. 2000 e 200 cdi, kuvattu kokkolan käyttöautossa marraskuussa 2006, ei vielä vastausta. Puhelinta he eivät ainakaan ilmeisesti omista, koska edellinen väyrynen vm. 96 kuvattiin samassa firmassa vuonna 2004, ei vielä vastausta!

Suosittaisin molempia ottamaan pikaisesti yhteyden sekä liikkeisiin, joihin alunpitäen olette asian tiimoilta olleet yhteydessä, että suoraan maahantuojaan tai itse konserniin.
Tuollaiset odotusajat asioiden kanssa, jotka muilta hoituvat viimeistään kuukaudessa ovat erittäin kohtuuttomia. Lisäksi mikäli korjauspyyntö hylätään korvausvelvollisuuden osalta, niin odotusajan aiheuttamista lisäkustannuksista/-vaurioista olisi hyvä mainita.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

Ihan turhia hommia. Mä menin kanssa kyselemään kun oli menny n.4kk. "joo, me hukattiin ne sun autosta otetut kuvat, ja ei me sitä korjata"
Pienet itkupotkuraivarit ja auto kuvattiin uudelleen. Miten se on mahdollista että joku ämmä jossain pohjoisen peräpyllylän vehossa tietää olla ottamatta kuvia koska:"ei niillä ole väliä, koska toi on ulkoisen tekiän aiheuttama" (maalissa lakka kupruillut ja ruoste tulee läpi?)
Eiköhän ne kuvat juuri siks lähetetä saksaan että ne siellä päättää?

"joo ei sitä takalukkua maalata, ellet maksa 750€ omavastuuta, se on kato maalattu jo saksassa 1.5vee sitten, samalla kunne vaihto ton laturin, menniille valittaa eiseoo meijä päänsärky, ei kuulu kudvilii"

1 ovi maalattu, ja ovien yläreunat sekä konepeitto. Hakiessa autoo huomasin että kappas, korjauksen aikana mennyt polttimo. Menin mainitsemaan siittä ja vastaus kuulu:" onseny ihme ku ihmiset jaksaa tommosesta valittaa kuse kuitenki on aika pikkuhomma vaihtaaite"

Silloin hieman itsehillintäni petti ja tokaisin oikein ääneen:"Jos se on niin saatanan pieni homma, niin Tampereen Veho tulee tarjoamaan loppuiäkseni ilmaisen polttimoiden vaihdon ku se kuitenkin on niin SAATANAN PIENI HOMMA!!!!!" :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ja kyllä vaihtui pakkipolttimo vauhdilla veloituksetta.

Ja vaikka kysyin takaluukun korjanneen valtuutetun nahkahousun korjaamon nimeä, ei sitä minulle kerrottu.. :?:
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Avatar
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 30.04.2006 17:35

väykyn ruoste

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

NO NIIN,sitkeys palkitaan .kun tarpeeksi usein kysyin ruosteiden korjausta niin viimein ovi aukesi korjaamolle ,takaluukku ja toinen takaovi menee ainakin vaihtoon,toinen takaovi korjataan ja katto maalataan,nämä ainakin menee tehtaan piikkiin ja itse maalautan loput autosta ja samalla tehdään autoon täydellinen ruostesuojaus,auto on ollut nyt 2 viikkoa verstaalla ja viikon päästä täytyis hakea pois,(mikäli valmis)
mikkois
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 02.05.2006 20:04
Paikkakunta: TOHOLAMPI

Viesti Kirjoittaja mikkois »

kokkolan käyttöauto on todella hidas, mutta jos haluaa vauhtia niin pitää soittaa seinäjoen käyttöauton korjaamopäällikölle niin alkaa tulee vauhtia päätökseen. kokemusta on!
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Kuinka pian 2-kierros korjattúihin kohtiin ?

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Onko kokemusta, että kuinkahan kauan kestää noi korjaukset ? Eli koskahan mahtaa joutua viemään uudestaan samasta paikkaa olevien ruosteitten takia ? Tässä vuosimallin -00 autolla tulee mieleen, että kauaa ei saa enää ilmasta korjausta ja mitäs, jos korjatut kohdatkin menee toiselle kiekalle ? Alkaa maksaa pian aikalailla tää hommeli...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin