Dodii kohta ois ensimmäinen talvi edessä tuon c-farkun kanssa ja tarkoitus ois laitattaa siihen 17 tuumaset alut talveks ja utelisinkin nyt foorumilaisten kokemuksia että kannattaako tuohon laitattaa kitkat vai nastat??? Kun täällä etelässä ainakin viime talvi oli tod. vähäluminen...
Kitkarenkaat olis käyny itellä mielessä... Kokemuksia vaan tulemaan!
Itselläni on ollut kitkat pk-seudulla jo vuosia. Nastoja ei tule.
Edellisenä talvena kehäteillä, joita pää-asiassa ajelen, oli varmaan noin 10 liukasta päivää koko talvena!
Eli kitkojen mukavuus ja pito on näille teille juuri omiaan.
Itselläni on ollut tuollaiset, millä on pääasiassa ajettu pääkaupunkiseudulla ja Turun ympäristössä. Nuo renkaat on Bridgestonen Nordicit ja kooltaan 225/45-17. Ajomukavuus niin pääteillä, kuin kaupunki pyörityksessä aivan käsittämättömän upea. Se mtä itse pelkäsin noissa, oli pito-ominaisuudet, koska kohtuullisen leveä ja matala runko, ei luulisi olevan paras yhdistelmä Suomen talveen, mutta päinvastoin. Itse olen ajanut kitkoilla vuodesta -95 ja nuo renkaat ovat ehdottomasti parhaimmat talvipyörät, mitä minulla on ollut. Joten voi ainakin tuota kokoa ja merkkiä hyvinkin suositella S202:een
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Antti V kirjoitti:Itselläni on ollut tuollaiset, millä on pääasiassa ajettu pääkaupunkiseudulla ja Turun ympäristössä. Nuo renkaat on Bridgestonen Nordicit ja kooltaan 225/45-17. Ajomukavuus niin pääteillä, kuin kaupunki pyörityksessä aivan käsittämättömän upea. Se mtä itse pelkäsin noissa, oli pito-ominaisuudet, koska kohtuullisen leveä ja matala runko, ei luulisi olevan paras yhdistelmä Suomen talveen, mutta päinvastoin. Itse olen ajanut kitkoilla vuodesta -95 ja nuo renkaat ovat ehdottomasti parhaimmat talvipyörät, mitä minulla on ollut. Joten voi ainakin tuota kokoa ja merkkiä hyvinkin suositella S202:een
Kiitoksia tiedoista!
Täytyy laittaa tuo rengasmerkki mieleen ja kyllä tässä taidetaan kitkoihin päätyä, vanteet ovat jo tallissa odottelmassa kumeja...
Onko 202:ssa millainen painojakauma? Itellä odottelee kitkat (Nokian Hakkapeliitta RSi 205/55R16) ensi talveksi, liekö tuossa kuinka kevyt perä? Ainakin näin kesäkelillä on tuntunut vakaalta ja tasapainoiselta peliltä mutta mites talvella?
Virallista painojakaumaa en tiedä, mutta ei ainakin farmarin perä ole mitenkään kevyttä sorttia. Itsekin meinaan seuraavaksi siirtyä kitkoihin. Aikoinaan ajelin BMW 316 vm. -85. Siinä oli kevyt perä. Jokainen ajoreissu oli seikkalu ja urheilusuoritus yhdessä