Diesel W124 hakee tietä
Diesel W124 hakee tietä
Elikkä ostin W124 mesen ja koeajo sujui ihan hyvin.
Sitten poistuin liikkeestä ja tulin tunnin päästä uudestaan mietittyäni, ostamaan mersun pois. Kotimatkalla huomasin, että mersu hakee tietä. Pientä klappiakin oli ratissa.
Käytin koeajossa katsastuksessa, ainoastaan käsijarrusta katsastusmies huomautti. (itse asiassa siitä hylkäsi). Koetti kyllä renkaista käännellä jne.
Mikäköhän on vialla? Isokin remontti?
Sitten poistuin liikkeestä ja tulin tunnin päästä uudestaan mietittyäni, ostamaan mersun pois. Kotimatkalla huomasin, että mersu hakee tietä. Pientä klappiakin oli ratissa.
Käytin koeajossa katsastuksessa, ainoastaan käsijarrusta katsastusmies huomautti. (itse asiassa siitä hylkäsi). Koetti kyllä renkaista käännellä jne.
Mikäköhän on vialla? Isokin remontti?
takakelkan puslat?
Ikään kuin takapään apurungon puslat olisi tiensä päässä. Nostat tunkilla takapäätä, otat takapyörän irti ja katselet sieltä, näyttääkö kumipuslat irronneen vulkanoinnista.
Tässä kuvassa osat no: 38 etupuolella ja 47 takapuolella
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=03
Parin tunnin homma, mutta vaatii asennetta.
Tässä kuvassa osat no: 38 etupuolella ja 47 takapuolella
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=03
Parin tunnin homma, mutta vaatii asennetta.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Mulla vaelteli oma 124 sen tähden kun oli takaa yhdestä tukivarresta alempi pusla irti sitä ympäröivästä kumista. Takarengas pääsi liikkumaan auton pituusakselin suunnassa pari senttiä.
Pieni klappi ratissa on ominaisuus... Jos suurempaa, niin sitten apusimpukan helat uusiksi/simpukan kiristys.
Pieni klappi ratissa on ominaisuus... Jos suurempaa, niin sitten apusimpukan helat uusiksi/simpukan kiristys.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
pjj53 kirjoitti:Arvelin vaan, kun auto on juuri ollut katsastuksessa..
Katsastuksessa yleensä katsotaan nuo tukivarsien helat ja -pallonivelet myös mersuista, mutta noita apurungon puslia on aika hankala havaita sielläkään. Väljyys apusimpukassakin näkyy aika helposti.
katsastumiehestä riippuen ei havaita edes niitä alapalloja edestä. Katsastuksesta läpi ei todellakaan tarkoita mersun kohalla että alusta olisi lähimaillakaan kunnossa

No, jos vika ei olisikaan näissä taka-apurungon puslissa, niin kannattaa ne tarkistaa ensiksi, koska se on suhteellisen yksinkertaista. Ja jos ne on kunnossa, jatkaa etsimistä muualta. Kuitenkin on tuon ikäisissä todennäköistä, että jos ei ole vielä vaihdettu, niin alkaa kohta olla tarve.
Esim. motonetistä:
W124 Takapalkin etukumityyny koria vasten (ei 4matic) 17.90/kpl
W124 Takapalkin takakumityyny koria vasten 20.86/kpl
Itsekin nyin pari vuotta omassa w124:ssa kaikkia reaktiotankoja sun muita etsiessäni syytä luikerteluun. Lopulta vaihdoin nuo apurungon puslat (tyynyt) ja ongelma hävisi.
Esim. motonetistä:
W124 Takapalkin etukumityyny koria vasten (ei 4matic) 17.90/kpl
W124 Takapalkin takakumityyny koria vasten 20.86/kpl
Itsekin nyin pari vuotta omassa w124:ssa kaikkia reaktiotankoja sun muita etsiessäni syytä luikerteluun. Lopulta vaihdoin nuo apurungon puslat (tyynyt) ja ongelma hävisi.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Itselläni 124 200d vaelteli kanssa aika reippaasti, mutta kun vaihdettiin taakse alatukivarsien uloimmat puslat ja samoin taakse aurauksen säätö tangot niin vaeltelu loppui, on kuin eri autolla ajaisi. Toki omassakin autossa tuntuu ohjauksessa sitä pientä klappia olevan mut ei tuo niin haittaa kun sen tietää...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Kannattaa tarkistaa että renkaissa on tarpeeksi ilmaa
Jokin renkaat tekee aika kummia liikkeitä kun on vähänkin liian vähän painetta.

Jokin renkaat tekee aika kummia liikkeitä kun on vähänkin liian vähän painetta.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Tyhjänäkin pitää olla ton verran? Pitääpä koittaa.Wikke kirjoitti:Laita vähintään 2.4.Zinovjev kirjoitti:Kaikissa renkaissa on 2.0 baria.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Tarkista(tuta) alemman takatukivarren ulompi alapuolinen nivel, eli ns. narinahela molemmilta puolilta. (Joku varmaan tietään oikeamman termin kyseiselle osalle.) Jos on väljää, on ajaminen vaeltelevaa. Halpa osa, ja helppo vaihtaa.
En usko, että rengaspaineiden nostaminen yli ohjearvojen on oikea korjaus vialle. Jossain muualla on vika.
En usko, että rengaspaineiden nostaminen yli ohjearvojen on oikea korjaus vialle. Jossain muualla on vika.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
tarkista ohjausiskunvaimennin,se on siellä helposti nähtävillä jos ei ole pohjapanssaria.
Kaksi mutteria irti 17 mm
ja se on kourassa.Tekee rauhattomuutta ohjaukseen.On yksi niistä kymmenistä kohdista ,joka vaikuttaa ajettavuuteen 
Kaksi mutteria irti 17 mm


Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Mielestäni niitä auton omia rengaspainesuosituksia ei kannata enää käyttää, kun renkaat ovat kuitenkin kehittyneet paljon W124-ajoista. Täälläkin foorumilla on ollut porinaa aikoinaan sopivista rengaspaineista, hyvin monet käyttävät nykyrenkailla suurinpiirtein 2.4bar paineita. Itselläni toimii ainakin hyvin. Talvirenkaisiin 2.5-2.6.
1991 420 SE
painamalla molemmista päistä.Jos menee kevyesti kasaan niin se on entinen,mutta jos on vastetta niin toimii.Sen tehtävä on sama kuin norm, iskarilla eli vaimentaa iskujaZinovjev kirjoitti:Miten sen erottaa, onko se kunnossa vai ei?koyama kirjoitti:tarkista ohjausiskunvaimennin,se on siellä helposti nähtävillä jos ei ole pohjapanssaria.
Kaksi mutteria irti 17 mmja se on kourassa.Tekee rauhattomuutta ohjaukseen.On yksi niistä kymmenistä kohdista ,joka vaikuttaa ajettavuuteen
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
vetelee?
Kannattaa tarkistuttaa KAIKKI nivelet osaavassa liikkeessä, ja säädätyttää pyöränkulmat. Itsellä on tenavatähti ja siinä ainakin pyöränkulmat vaikuttaa ihan PIRUSTI. itellä oli sitä ongelmaa et haki tietä kiihdyttäessä ja moottorilla jarruttaessa... Syyksi paljastui toinen takarengas joka haritti vain hieman...
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Mulla on useamman kerran vaihdeltu puslia ja aina tehty nelipyöräsuuntaus. Missään ei ole näyttänyt olevan väljää ja pyöränkulmat ohjearvojen sisällä, mutta vaelteli silti ja syynä oli ohjaussimpukan liiallinen kiristäminen. Kun ratissa on sitä väljää, herää houkutus kiristää simpukkaa väljyyden poistamiseksi. Tämä vaan ei useinkaan auta, eikä sitä väljää saa kokonaan pois, kun simpukka kulunut. Kiristämisestä vaan on se haitta, että ohjauksesta tulee kankea ja sitte hakee kyllä koko ajan tietä. Löysäsin hieman (aika paljon) simpukkaa, välystä rattiin ei tullut juurikaan yhtään lisää ja muuttui aivan rauhalliseksi auton käyttäytyminen. Eli tässä yksi niitä lukuisia kohteita, jotka kannattaa tarkistaa. Lienee vaikutus saman suuntainen kuin huonolla ohjausiskarilla.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Tuli tuossa kanssa tehtyä aika laaja remontti auton uraherkkyyden ja "ajelehtimisen" takia. Kaikki kuluvat osat on käytännössä vaihdettu lukuunottamatta simpukkaa, joten epäilyt kohdistuu siihen.
Ohjaus tuntuu keskialueella tahmealta ja raskaalta ja palauttaa hitaassa ajossa heikohkosti. Välystä ei ole. Simpukkaa ei ole koskaan kiristetty. Kun rattia heiluttaa ajossa muutaman sentin verran puolelta toiselle suht nopeaan, tuntuu siltä että välillä joku pistäisi ikäänkuin vastaan. Muuten tehostus pelaa kyllä.
Onkos kokemuksia, voiko vika olla pumpussa vai onko simpukka vaan kulunut? Mistä tuo simpukka tarkalleen ottaen kuluu ja onko kukaan tuollaista kunnostanut?
Ohjaus tuntuu keskialueella tahmealta ja raskaalta ja palauttaa hitaassa ajossa heikohkosti. Välystä ei ole. Simpukkaa ei ole koskaan kiristetty. Kun rattia heiluttaa ajossa muutaman sentin verran puolelta toiselle suht nopeaan, tuntuu siltä että välillä joku pistäisi ikäänkuin vastaan. Muuten tehostus pelaa kyllä.
Onkos kokemuksia, voiko vika olla pumpussa vai onko simpukka vaan kulunut? Mistä tuo simpukka tarkalleen ottaen kuluu ja onko kukaan tuollaista kunnostanut?