pumpun säätö pp-dieselillä
pumpun säätö pp-dieselillä
Olisi pumppuä säädätettävä ja kaikki tuntuu suosittelevan Mynädieseliä,on vaan tosi kaukana meikäläisen asuinpaikasta.Onkos kellään kokemuksia PP-dieselistä,http://www.ppdiesel.com, huomattavasti lähempänä?
Mie pistin sille viestiä tossa yks päivä ja se sano, että pumpun pelkkä säätö maksais about 50 euroa! Sitte se sano, että jos haluan 300:n sataysikympin, niin hommaan kuluis päivä ja 300-350 euroa, riippuen vuosimallista. Eli se ottas pumpun irti, käyttäs penkissä ja säätäis sen! Meinas että tehon lisäys olisi n.20- 25%! kulutus pienenisi n. litralla!!
PP-Diesel on mullakin lähin alan paja, josta ylensä olen kuullut. Olisikohan jollakin omakohtaista kokemusta? On helppo mainostaa lähes mitä vaan, mutta syntyykö myös odotusten mukaisia tuloksia, kas siinä pulma.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kyllä noissa dieselihommissa kannattaa vähän kysellä. Itse käytin Oulussa Diesel Turusella. Ja täytyy sanoa etten vähenmän tyytyväinen voi hommaan olla. Pumpun ja suuttimien säätötyö meni osapuilleen joka kohdasta metsään.penax kirjoitti:PP-Diesel on mullakin lähin alan paja, josta ylensä olen kuullut. Olisikohan jollakin omakohtaista kokemusta? On helppo mainostaa lähes mitä vaan, mutta syntyykö myös odotusten mukaisia tuloksia, kas siinä pulma.
Vaparin pumpun säätö turbotuksen yhteydessä oli 100€ siihen kuului myös o-renkaiden vaihto paineventiileiden juureen.
Suuttimien säätö turbon avautumispaineille ei kuulema ollut kallis. 70€ se sitten oli laskun mukaan.
Tähän asti kaikki olikin ihan hyvin. Mutta kun pääsin konetta kokeilemaan niin jo alkoi tympiä. Ensimmäisen säätötyön tuloksena kone kävi kuin volkkari ja onkaa tuli putken täydelta. Kaiken lisäksi auto ei suostunut käymään tyhjäkäyntiä koska säädin oli säädetty siten ettei siinä ollut tyhjäkäyntiä Kaiken kukkuraksi kone ei käynyt ilman kuormaa tasaisesti.
No toinen yritys, kuvittelin että takuuhan toimii, vein koko auton sinne säätöön ja 2 tuntia ne sitä siellä tutkivat. Kaksi suutin kärkeä meni mm. vaihtoon. Ilmettelin kun asentaja hakkasi suuttimia vasaralla ja sitten testaili niitä testi laitteella joka näytti vähän siltä kuin siitä olisi ajettu kerran yli. Tämä homma maksoi 81 €. Nyt kone kävi jo kaililla. Ihmettelin vain sitä etteikö 70€ suutin työn jälkeen koneen pitäisi käydä kaillla ilman lisätöitä. Se että auto savusi ja kalisi eelleen johtui kuulema siitä että kone oli ihan totaalisen loppu.
No sitten päätin ottaa homman omiiin käsiini. Suuttimet ensin penkkiin. Avautimispaine oli säädetty 150 bariin, ilmeisesti varman päälle. Pudotin 115 bariin. Sitten pumpun säädin auki ja vähän säätöjä. Siten löytyi tyhjäkäynti. Ei toimi vielä liian hyvin vaatisi ammattimiestä.
Mutta viimeinen vaihe. Mikä muuttii käsitykseni tästä paikasta oli toissa päivänä. Olin tähän saakka sitä mieltä että tuossa fimassa ollaan vähän yksinkertaisia ja ahneita. Pumppu oli nimittäin alkanut vuotaa polttoainetta. Otin nro.1 paine ventiilin pumpusta auki ja kas kummaa o-rengas oli ihan korppuuntunut ja poikki. Sitä ei sitten ollut vaihdettu. Oli kyllä muistettu pistää sinettimaalia ruuvien päihin. Että tällä tavalla.
Olkoon tämä tositarina varoituksena muille. Rahaa tämä homma nieli yhteensä noin 300€ + se että tein kaiken lopuksi itse. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että nyt osaan tuon pumpun säätää vaikka silmät sidottuna ja olen säätänyt niitä muillekin. Pumppua joudun käyttämään myöhenmmin vielä säädössä, että saan tyhjäkäynnin säädön toimimaan niin kuin pitää, mutta varmankin vaihdan turbon pumpun.
Pumpun säätö
Ylivieskassa on sellanen ku HP-Diesel, käytin siellä oman kakkosnelosen 200 Danny -93, pumppu otettiin irti ja purettiin, käytettiin penkissä, testattiin samalla suuttimet, pakokaasu kierrätys pois ja pyysin ruuvaamaan tehoja niin paljon ku irti lähtee. Kun kävin noutamassa auton säädöstä,vetoja oli tullut niin että ääneen meinas naurattaa, verrattuna ennen säätöä. autosta tuli ihan kuin toinen peli, ohituksiin ei tarvinnut enää ennakkoa. Homma kannatti tehdä. Hinta oli 350 ekeä pakokaasukierrätys koneesta, 300 ekeä ilman kierrätystä.Seuraavalla viikolla oli katsastus, päästöt oli OK. kulutus nousi noin pari desiä, mutta kyllä tuli myös polettuakin.Suosittelen HP -dieseliä.
Oman mersuni pumppu säädettiin myös HP dieselillä Ylivieskassa, ja ehdottomasti kannatti ! Uskomatonta kuinka paljon vedot parani.
PP diesel on sitten samaa firmaa, HP dieselin pitäjän vävypoika, ja homma onnistuu sielläkin samalla lailla. Nämä kaverit eivät enää ole mitään harjoittelijoita.
HP dieselillä oli muuten uusia 300 turbod pumppuja hyllyssä, ja kuulemma asiakas saa päättää paljonko autossaan on tehoa asennuksen jälkeen,heh.
PP diesel on sitten samaa firmaa, HP dieselin pitäjän vävypoika, ja homma onnistuu sielläkin samalla lailla. Nämä kaverit eivät enää ole mitään harjoittelijoita.
HP dieselillä oli muuten uusia 300 turbod pumppuja hyllyssä, ja kuulemma asiakas saa päättää paljonko autossaan on tehoa asennuksen jälkeen,heh.
akuaku kirjoitti:Eli onko tosiaan näin, ettei pohjois-suomen alueella ole osaavaa ja luotettavaa säätäjävelhoa, joka vielä vastaisi työnsä laadusta...![]()
No. nokka on käännetty jo kevään ajaksi Helsingin seudulle, joten suositelkaappas sieltä vastaavaa mestaria....
Kyllä käytät pumpun PP tai HP dieselillä niin rupeaa liikkumaan. itse käytin 200d:n siellä ja vaikutti. Kaverin vakio 300d automaatti ei pärjää... Päivän homma ja vähä reilu 300€. Oon muutenkin käyttänyt pumppuja siellä ison pinon. Ja ei oo ollu missään moittimisen sijaa! Suosittelen!!!