w 114 230.6 -73 rojekti

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Meinaatko laittaa aivan originaali kuosiin?Kohtalaisen näköinen aihio sulla ainakin on 8) .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Siistin oloinen pystäri. Mikä tuon taustalla näkyvän kopan kohtalo on?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Hieno peli! 8)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
karisa81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Su 23.05.2004 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja karisa81 »

jari_w123 kirjoitti:Meinaatko laittaa aivan originaali kuosiin?Kohtalaisen näköinen aihio sulla ainakin on 8) .


joo tarkotus olis tehdä ihan orginal lisävalojen kohtaloa en vielä tiedä jätänkö paikoilleen vai otanko pois
Avatar
karisa81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Su 23.05.2004 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja karisa81 »

Heavy kirjoitti:Siistin oloinen pystäri. Mikä tuon taustalla näkyvän kopan kohtalo on?


taustalla oleva valkoinen pystäri on ikuisuus rojekti tarkotus olis tehdä museoauto joskus
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ei koskaan ole liian myöhäistä entisöidä pystäri 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Onnea vaan itsekullekin projektihenkilöille projekteihinsa. Omani menee huomenna moottorikorjaamoon kun moottoritiellä kuului ilkeä räks ja alkoi täristys ja kalkatus. :?

Kas tässä värimallia projektiautoille:

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
pamela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 24.06.2005 01:54
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja pamela »

Heavy kirjoitti:Siistin oloinen pystäri. Mikä tuon taustalla näkyvän kopan kohtalo on?
tuosta takana olevasta tuli mieleen jotta onkohan kukaan mahtanu nähä samanlaista valkosta jonka kilvet on yuu-6? pyöri joskus tampereella ja koneena oli 2.8 twincam ruiskulla.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Onnea vaan itsekullekin projektihenkilöille projekteihinsa. Omani menee huomenna moottorikorjaamoon kun moottoritiellä kuului ilkeä räks ja alkoi täristys ja kalkatus. :?
Mitä sun moottorille tapahtui?Ikäviä tuommoset takaiskut :( .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Räks -ääni kuului kiinni leiponeesta kampiakselin laakerista. Ilmankos tuntui täristävän huolestuttavasti lämpöisenä - jotain hyvää siis että kyllä minä omani tunnen. Sekä kampiakselin että kiertokankien kaikki laakerit meni uusintaan.

Epäilen syyksi toissakesäistä episodia: kun en itse irrottanut niin unohdin kiinnittää konetta kasatessani öljypumpun ylärattaan lukitusruuvin -> öljy lakkasi kiertämästä kun ratas hyppäsi pois paikaltaan -> kone leipoi lievästi kiinni eli ei pyörittänyt. Onneksi tapahtui tallihommissa. Rataslukitusruuvi paikalleen ja sain moottorin pyörimään "kohtuullisella" öljynkäytöllä.

Epäilen että tuo touhu kävi alakerran laakereitten hermoille. Sylintereissä ei näkynyt mitään merkkiäkään.

Nyt on kaikki uutta. Rahaa on palanut melkoisesti, mutta toisaalta noita OM616sia ei saa uusina Biltemasta. Pitää varmaan perustaa maahantuontiyritys ja tuoda niitä Intiasta saakka..

Ensi viikolla saan auton koneistamolta. Asennan muutaman uuden osan ja huokaisen isosti ja ajan auton talvisäilöön.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Lujat laakerit kun ei menneet heti pilalle :shock: .Tarkoitit varmaan öljypumpun ylähelan pulttia,jos sen jättää pois tai löysälle niin öljypumpun käyttöpyörä nousee ylös ja pumppu pysähtyy :?: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

(Tämä topic menee ilahduttavasti OT:n puolelle!)

Justiiinsa sitä tarkoitan! Olipa kettumainen moka, tuli opitttua ekalla kerralla eikä kolmannella. Onneksi ratas hyppäsi pois paikaltaan korjaushommissa eikä tiellä kun starttasin konetta polttoaineputkien vaihdon & ilmauksen jäljiltä. Yht´äkkiä ei kone liikahtanutkaan startilla ja sitä rataa. Vieno savun leijaili venakopasta vaan.

Jäähdyteltyä sain koneen jälleen kiertämään kampiakselista pultista pyörittämällä. Sitten startti ja tulos -> öljy ei kierrä eikä konekaan jaksa kiertää. Ensin uusin öljypumpun ja kun se ei auttanut älysin tarkistaa tuon rattaan.

Männät eivät revohkassa kärsineet, mutta hiukan ounastelin jotain kun kuuma kone täristeli. Koneellahan ajettiin tuon episodin jälkeen vielä 3 000 kilsaa viime keväänä ja kesänä. Hyvin toimi viripumpulla 8) Lysti loppui elokuussa kun olin tulossa reissusta..

Noo, optimistisch hoffentlich ensi kesänä ajo on entistä mukavampaa. Saas nähä minkälainen peli on ajella kun on tuore alakerta ja kaikki.

Löysin muuten hylsymersusta UUDEN Bosch -remonttistartin, vein koneistamolle että niputtavat sen samalla. Joten nyt on startti&solenoidikin uutta.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin