w 114 230.6 -73 rojekti
w 114 230.6 -73 rojekti
tollanen pystäri tuli hommattua tarkotus olis laittaa vahnus katsastus kuntoon
tossa muutama kuva
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva319.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva317.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva318.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva321.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva322.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva323.jpg
tossa muutama kuva
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva319.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva317.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva318.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva321.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva322.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y205/k ... uva323.jpg
Hieno peli! 

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Räks -ääni kuului kiinni leiponeesta kampiakselin laakerista. Ilmankos tuntui täristävän huolestuttavasti lämpöisenä - jotain hyvää siis että kyllä minä omani tunnen. Sekä kampiakselin että kiertokankien kaikki laakerit meni uusintaan.
Epäilen syyksi toissakesäistä episodia: kun en itse irrottanut niin unohdin kiinnittää konetta kasatessani öljypumpun ylärattaan lukitusruuvin -> öljy lakkasi kiertämästä kun ratas hyppäsi pois paikaltaan -> kone leipoi lievästi kiinni eli ei pyörittänyt. Onneksi tapahtui tallihommissa. Rataslukitusruuvi paikalleen ja sain moottorin pyörimään "kohtuullisella" öljynkäytöllä.
Epäilen että tuo touhu kävi alakerran laakereitten hermoille. Sylintereissä ei näkynyt mitään merkkiäkään.
Nyt on kaikki uutta. Rahaa on palanut melkoisesti, mutta toisaalta noita OM616sia ei saa uusina Biltemasta. Pitää varmaan perustaa maahantuontiyritys ja tuoda niitä Intiasta saakka..
Ensi viikolla saan auton koneistamolta. Asennan muutaman uuden osan ja huokaisen isosti ja ajan auton talvisäilöön.
Epäilen syyksi toissakesäistä episodia: kun en itse irrottanut niin unohdin kiinnittää konetta kasatessani öljypumpun ylärattaan lukitusruuvin -> öljy lakkasi kiertämästä kun ratas hyppäsi pois paikaltaan -> kone leipoi lievästi kiinni eli ei pyörittänyt. Onneksi tapahtui tallihommissa. Rataslukitusruuvi paikalleen ja sain moottorin pyörimään "kohtuullisella" öljynkäytöllä.
Epäilen että tuo touhu kävi alakerran laakereitten hermoille. Sylintereissä ei näkynyt mitään merkkiäkään.
Nyt on kaikki uutta. Rahaa on palanut melkoisesti, mutta toisaalta noita OM616sia ei saa uusina Biltemasta. Pitää varmaan perustaa maahantuontiyritys ja tuoda niitä Intiasta saakka..
Ensi viikolla saan auton koneistamolta. Asennan muutaman uuden osan ja huokaisen isosti ja ajan auton talvisäilöön.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
(Tämä topic menee ilahduttavasti OT:n puolelle!)
Justiiinsa sitä tarkoitan! Olipa kettumainen moka, tuli opitttua ekalla kerralla eikä kolmannella. Onneksi ratas hyppäsi pois paikaltaan korjaushommissa eikä tiellä kun starttasin konetta polttoaineputkien vaihdon & ilmauksen jäljiltä. Yht´äkkiä ei kone liikahtanutkaan startilla ja sitä rataa. Vieno savun leijaili venakopasta vaan.
Jäähdyteltyä sain koneen jälleen kiertämään kampiakselista pultista pyörittämällä. Sitten startti ja tulos -> öljy ei kierrä eikä konekaan jaksa kiertää. Ensin uusin öljypumpun ja kun se ei auttanut älysin tarkistaa tuon rattaan.
Männät eivät revohkassa kärsineet, mutta hiukan ounastelin jotain kun kuuma kone täristeli. Koneellahan ajettiin tuon episodin jälkeen vielä 3 000 kilsaa viime keväänä ja kesänä. Hyvin toimi viripumpulla
Lysti loppui elokuussa kun olin tulossa reissusta..
Noo, optimistisch hoffentlich ensi kesänä ajo on entistä mukavampaa. Saas nähä minkälainen peli on ajella kun on tuore alakerta ja kaikki.
Löysin muuten hylsymersusta UUDEN Bosch -remonttistartin, vein koneistamolle että niputtavat sen samalla. Joten nyt on startti&solenoidikin uutta.
Justiiinsa sitä tarkoitan! Olipa kettumainen moka, tuli opitttua ekalla kerralla eikä kolmannella. Onneksi ratas hyppäsi pois paikaltaan korjaushommissa eikä tiellä kun starttasin konetta polttoaineputkien vaihdon & ilmauksen jäljiltä. Yht´äkkiä ei kone liikahtanutkaan startilla ja sitä rataa. Vieno savun leijaili venakopasta vaan.
Jäähdyteltyä sain koneen jälleen kiertämään kampiakselista pultista pyörittämällä. Sitten startti ja tulos -> öljy ei kierrä eikä konekaan jaksa kiertää. Ensin uusin öljypumpun ja kun se ei auttanut älysin tarkistaa tuon rattaan.
Männät eivät revohkassa kärsineet, mutta hiukan ounastelin jotain kun kuuma kone täristeli. Koneellahan ajettiin tuon episodin jälkeen vielä 3 000 kilsaa viime keväänä ja kesänä. Hyvin toimi viripumpulla

Noo, optimistisch hoffentlich ensi kesänä ajo on entistä mukavampaa. Saas nähä minkälainen peli on ajella kun on tuore alakerta ja kaikki.
Löysin muuten hylsymersusta UUDEN Bosch -remonttistartin, vein koneistamolle että niputtavat sen samalla. Joten nyt on startti&solenoidikin uutta.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966