Juu se nappi on siinä keskikonsolissa ja peilinsäätimen vieressä, repsikan puolella... Mut siinä kyllä lukee että off. Kiitoksia vain, sillä oikeesti jo ihmettelin että mikä piru se on. Ihan hyvä tietää ennen talvee. Ja aattelin että eikö kellään oo sellasta, tai sit viitti päivänselvää asiaa kertoo...
Sain auton käymään kun vaan vaihoin akun jossa oli enempi varausta. Eli alko vaan oleen akku jo sen verran loppu. Ei näköjään jaksa tollanen cdi käydä kunnolla, kun ei oo tarpeeks virtaa...
Liekkirenkaan sain vaihettua ja hieroin pohjan sillä "siivousharjalla". Ostin sen siitinsiivoussarjan KL:stä ja onhan se hieno kun on mersun merkkejä joka paikassa

Ja hyvin sillä sai sen pohjan siivottua, kun ei ainaka mulla ollu mitään silminähtäviä vaurioita pinnoissa.
Suutinrunkohan oli perkeleesti kiinni, mut sit muistin jonkun täälä foorumilla maininneen, että kone käyntiin... Ja sitten helpotti. Kerkesin jo tekeen kaikenlaisia haarukoita yms liukuvasaraan, mutta en saanu niitä oikein toimiin. Sit pistin sen pidinhaarukan takasin, pultin melkein pohjaan ja auto käyntiin. Annoin käydä 5-10min kaasutellen. Sit sammutin ja aloin siivoileen paikkoja tuoreesta diesel/nokilitkusta. Sillä välin lämmöt tasaantu kannessa/suuttimessa ja sit alotin nitkuttelun. (Nyt heikkohermoset pistää sormet silmiin...) ...kahella 19mm kiintoavaimella eri puolilta suutinta "heilutellen" ja samalla ylöspäin kangeten se tuli pois. (avaimen koolla varmaan ei ole muuta merkitystä, kuin että ne nyt olivat tässä tapauksessa tuollaiset)
Korkki kärjen reikään ja paineilmaa reikään. Siinähän lensi liekkirengaskin jonnekin... Sinänsä harmi että lensi tosiaan jonnekin, kun ei pystyny kattoo minkä näkönen se oli. Sitten suutinrungon putsasin bensalla (kun ei muutakaan sopiva liuotinta ollu). Kanteen ei ollu paskaa siihen reikään jäänykkään vaan kaikki oli siinä suutinrungossa. Myös rungon tiivistepinta oli ihan ok, ei mitään jälkiä, joten pelkkä siivous riitti.
Sen pidinruuvin reiän putsasin yhteenkierretyillä rautalangan pätkillä... Tai tässä tapauksessa se oli ruostumatonta "surri"lankaa, mut samapa tuo. Langan päät vaan painoin sivuleikkureilla "teräviks" ja käänsin ulospäin. Sillon sain ne lähteen kierteille ja sillä oli hyvä putsata kierteet (eli ei ollut kierretappia käsillä). Sit saman langan päät käänsin suoraksi, jolloin ne osoittivat "akselinsa" pituussuuntaan ja sillä kairasin ko reiän pohjan. Aina vähän väliä paineilmaa ja sitten kun ei enää murusia silmille tullut, päätin että se on puhdas.
Uusi liekkirengas pakoilleen... (ja taas heikkohermoisille korvat silmiin) ...ne liekkirenkaat on bemarista... 0,4mm vahvemmat. 0,15 halkasijaltaan suuremmat. Suorat tiivistepinnat (ku mersulla näkyy olevan kuperat). Ja ohjainnystyröitä on neljä, kun mersulla on kolme. Ja oisko se reikäkin ollu jonku satkun pienempi... Mut sinne meni ja menee muihinki. Tai emmä tiä vaikka tosta ois olluki puhetta täälläkin, mut kuulin siitä muuta reittiä ja päätin kokeilla.
Et sellasta. Alle 200tkm ajetusta tuntuu kuitenki osat irtoovan sen verran kivasti, että kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin ko liekkirenkaat ja hehkut...
...katajaisen kansan itsesäälin määrään...
S210 290td a ’98
S203 270cdi a ’01
S202 220cdi a '98
T601 209 a ’83
T601 208 m ’84
T601 207 m ’89
W123 300d a ’80