C36 AMG tyhjäkäynti 1000rpm/kone tärisee (ECU paskana?)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

C36 AMG tyhjäkäynti 1000rpm/kone tärisee (ECU paskana?)

Viesti Kirjoittaja dkk »

Morjes,

Hakua on kovasti käytetty, mutta ei ihan suoraa vastausta löytynyt. Eli vesipumppu on pitänyt jonkun aikaa ääntä ja sen akseli jonku verran heiluu ja klappia löytyy.

Tänä aamuna löin sit auton käyntiin ja tyhjäkäynti pomppas -> 1000rpm ja kone tärisee huomattavasti. Voiko tuo vesipumppu aiheuttaa tuon kun se akseli jonku verran heiluu vai onko tossa nyt jotain muuta mennyt.

Onkohan puol(i)a menny kun kone tärisee noin?

Tätä ennen ei ole ollut MINKÄÄNLAISIA ongelmia, tiptop toiminut. Lämmöt Pysyneet aina samassa, paitsi että toi vesipumppu varmuudella on ääntä pitänyt jonkun verran, mutta ei vielä oo tullu vaihettua.

Lähen nyt katteleen miltä noi johdot näyttää kun kauhuissani luin näistä M104:sen johto-ongelmista et jos ne on puolan hajottanut.

EDIT: Annoin hetken käydä tuossa ja bensa rupeaa haisemaan. Varmaan puola mennyt? Tuleekohan johtosarjanki vaihto samalla? Rupeaa hirvittämään :)

EDIT2: Puolille menevät johothan ne olisi vaihtokunnossa. Voiko puolia/johtoja ihan yleismittarilla mitata, että selviäisi mikä sieltä on lopullisesti mennyt hajalle? Kaikki johdothan tonne ois jokatapauksessa varmaan hyvä vaihtaa. Siihen taisiki ohjeita jostain päin löytyä, täytyy ettiä.
Viimeksi muokannut dkk, To 17.05.2007 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex C36 AMG
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

Alkaa mennä mystiseks. Sytytyspuolille menevät johdot uusittu. Oli tosi huonossa hapessa. Ei auttanut -> toimivasta autosta kaikki 3 puolaa ja tulpanjohdot testiin. Ei auttanut. Uusin ~4000tkm ajetut tulpat uusiin. Ei auttanut. Ohjaamon puoleisen puolan kun ottaa pois pelistä niin auton käynti ei muutu mitenkään, eli 1/6 pytty pimeinä ilmeisesti? Kutospuolastahan lähtee signaali molempiin. Suuttimille menevät johdot ei oo rapistunu.

Bensa haisee välillä. Oisko jollain kokkolan seudulla C36 AMG:tä jolta vois saada moottorin boxia lainaan? Taitaa muuten olla aika kallis osa jos se sieltä nyt on sit menny..

Mika

EDIT. Noi johdot uusin siten että yhdistin vain johdot ja kolvailin tinaa päälle. Oisko sinne pitänyt laittaa jotain "vahvistinta" väliin vahvistamaan signaalia?

EDIT2. Vois noi suuttimen johdot vielä varmuuden vuoksi uusia vaikka hyviltä näyttikin.
ex C36 AMG
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Luultavasti siitten 1/6 sylinterin puolan pääteaste palanut ecusta! Jos löydät jonkun elektroniikkaspesialistin niin se vois vaihtaa sen sinne.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

rei7pir8 kirjoitti:Luultavasti siitten 1/6 sylinterin puolan pääteaste palanut ecusta! Jos löydät jonkun elektroniikkaspesialistin niin se vois vaihtaa sen sinne.
No sehän se oli!

Eli kyse tästä:

http://syaken-yasan.up.seesaa.net/image/igni07.JPG

Muut näytti tuon ~6.30 ja yksi ei mitään eli varmasti tuo 1/6 pääteaste!

Huomenna näyttään tuota paikallisille sähköfirmoille ja toivotaan että pystyy vaihtamaan pelkästään tuon pääteasteen.
ex C36 AMG
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Hieno homma että selvis.
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

Kävin näyttään parissa sähköfirmassa tuota boksia ja hankala tuolle on kuulemma mitään tehdä. Ja niitten mittauksien mukaan noi pääteasteet on kunnossa :shock:

Kävin kysyyn veholta boksin hintaa, 5000€!! Rupeea pikkuhiljaa AMG:n osto kaduttamaan. En tosiaan osta tuolla hinnalla boksia, ennemmin vaikka Hestec sitten, eikös sen saa pariin tonniin asennuksineen ja vähän lisää tehoakin samalla :)

Osaako kukaan sanoa paljo tuo Saksassa maksaisi? Tai jos lyötyisi jopa käytettynä? Jotain sivustoa mistä käytettyjä osia Saksasta sais kattella? Ois hieno homma jos joku osais auttaa/selvittää Saksan päästä.

Mika
ex C36 AMG
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

No huh mikä hinta :shock:

Kukahan olisi jemmannut Autobildin pari viimeistä numeroa. Siinä oli juttua firmasta, joka korjaa mittaristoja ja ohjausbokseja.. Voi tulla parit tonnit halvemmaksi sen vanhan korjaaminen. :lol:

Ihan höntti ajatus tuli mieleen.. miten kone mahtaa toimia väliaikaisesti perus C280 ohjausboksilla, jos ajamaan pitää päästä ?

Niitä luulisi löytyvän vähän helpommin pikkurahalla.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

Noname kirjoitti:No huh mikä hinta :shock:

Kukahan olisi jemmannut Autobildin pari viimeistä numeroa. Siinä oli juttua firmasta, joka korjaa mittaristoja ja ohjausbokseja.. Voi tulla parit tonnit halvemmaksi sen vanhan korjaaminen. :lol:

Ihan höntti ajatus tuli mieleen.. miten kone mahtaa toimia väliaikaisesti perus C280 ohjausboksilla, jos ajamaan pitää päästä ?

Niitä luulisi löytyvän vähän helpommin pikkurahalla.
Joo itelläkin käynyt mielessä toi C280:n boksi ja jos sen kävis säädättään uudestaan penkissä. Tiedä sit toimisko. Halvemmaksi tulisi.

Rupesin selvittämään tuon osan saantia Saksasta uutena/käytettynä ja katotaan minkälaisia hintoja sieltä päästä tulee.

Lisäksi pitää ottaa yhteyttä näihin suomalaisiin osaajiin, jotka noita säädettäviä ruiskuja asentelee.. Onneks ei oo mitään akuuttia tarvetta saada ajoon niin ei tarvi rynnätä vehosta ostamaan :)
ex C36 AMG
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

Ja auto taas ajossa :)

Johan se seisokin pihassa..

Ei saanut vanhaa boxia korjattua, mutta sattu käytetty boxi löytymään sopivasti niin sillä mennään.

Ton vanhankin vissiin ois saanut korjattua, mutta varaosia on vaikea löytää eli ois pitäny esim. joku 2.8l boxi laittaa osiks niin siitä ois voinut saada osaa.. Mutta löyty c36 amg boxi oikeen sopivasti niin hommasin sen sitten.
ex C36 AMG
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Pystytkö kertomaan mistä löytyi? Tai siis että löytyikö Suomesta hajottamolta tms. vai oliko isonkin etsinnän takana?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

Kinnunen kirjoitti:Pystytkö kertomaan mistä löytyi? Tai siis että löytyikö Suomesta hajottamolta tms. vai oliko isonkin etsinnän takana?
Joo tottakai. Eli ihan täällä foorumilla oli osina myynnissä kolaroitu c36 amg ja siitä löyty sitten. Ensimmäinen, jonka löysin tässä 3kk:n aikana.. eli ei noita paljoa liiku. Joku arveli, että 2.8l:n saattais käydä suoraan, tiedä sitten? Ja kyllä nekin vaan paljon maksaa eikä niitäkään nyt puissa roiku, toki enemmänku näitä.

Mika
ex C36 AMG
JonzQ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 24.11.2008 19:17

C36 AMG boksi

Viesti Kirjoittaja JonzQ »

Jees jatkanpas tätä sen verran että itseltäni paloi kans kyseinen moottorinohjaus boksi.

Sain transistorit hommattua bebekiltä, taisi olla jopa 3€ kappale eli ei kyllä ole kalliita. Mittailin boksistani transistorit ja yksi oli rikkinäinen, vaihdoin sen. Sain autoni pyörimään sitten jopa neljällä koska se aikaisemmin pyöri kolmella, no sitten tiesin että siitä boksista on kärähtänyt myös se hybridipiiri. Kävin eilen hakemassa C280 boksin (vuosimalleissa on eroja) ja sain siitä otettua kyseisen piirin ja nyt mersu taas pelittää.

Uuden puolan vaan joutuu vielä vaihtamaan kun väliaikaisesti jouduin laittamaan vanhan ja se meinaa hyytyä välillä.. Samalla asensin sulakkeet ettei boksi pääse palamaan taas uudemman kerran..

Epäilen että kaikki tämä lähti liikenteeseen väärästä tulpasta, tulpassa oli etuvastus ja se puola meni kunnolla oikosulkuun jonka alla se vääränlainen tulppa oli, että pienestä se aina on kiinni..
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Täällä olisi tarjolla c 36 AMG:een ecu kohtuu rahalla 399£
http://cart.euromercmercedesparts.co.uk ... php?p=home
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Vastaa Viestiin