C36 AMG tyhjäkäynti 1000rpm/kone tärisee (ECU paskana?)
C36 AMG tyhjäkäynti 1000rpm/kone tärisee (ECU paskana?)
Morjes,
Hakua on kovasti käytetty, mutta ei ihan suoraa vastausta löytynyt. Eli vesipumppu on pitänyt jonkun aikaa ääntä ja sen akseli jonku verran heiluu ja klappia löytyy.
Tänä aamuna löin sit auton käyntiin ja tyhjäkäynti pomppas -> 1000rpm ja kone tärisee huomattavasti. Voiko tuo vesipumppu aiheuttaa tuon kun se akseli jonku verran heiluu vai onko tossa nyt jotain muuta mennyt.
Onkohan puol(i)a menny kun kone tärisee noin?
Tätä ennen ei ole ollut MINKÄÄNLAISIA ongelmia, tiptop toiminut. Lämmöt Pysyneet aina samassa, paitsi että toi vesipumppu varmuudella on ääntä pitänyt jonkun verran, mutta ei vielä oo tullu vaihettua.
Lähen nyt katteleen miltä noi johdot näyttää kun kauhuissani luin näistä M104:sen johto-ongelmista et jos ne on puolan hajottanut.
EDIT: Annoin hetken käydä tuossa ja bensa rupeaa haisemaan. Varmaan puola mennyt? Tuleekohan johtosarjanki vaihto samalla? Rupeaa hirvittämään
EDIT2: Puolille menevät johothan ne olisi vaihtokunnossa. Voiko puolia/johtoja ihan yleismittarilla mitata, että selviäisi mikä sieltä on lopullisesti mennyt hajalle? Kaikki johdothan tonne ois jokatapauksessa varmaan hyvä vaihtaa. Siihen taisiki ohjeita jostain päin löytyä, täytyy ettiä.
Hakua on kovasti käytetty, mutta ei ihan suoraa vastausta löytynyt. Eli vesipumppu on pitänyt jonkun aikaa ääntä ja sen akseli jonku verran heiluu ja klappia löytyy.
Tänä aamuna löin sit auton käyntiin ja tyhjäkäynti pomppas -> 1000rpm ja kone tärisee huomattavasti. Voiko tuo vesipumppu aiheuttaa tuon kun se akseli jonku verran heiluu vai onko tossa nyt jotain muuta mennyt.
Onkohan puol(i)a menny kun kone tärisee noin?
Tätä ennen ei ole ollut MINKÄÄNLAISIA ongelmia, tiptop toiminut. Lämmöt Pysyneet aina samassa, paitsi että toi vesipumppu varmuudella on ääntä pitänyt jonkun verran, mutta ei vielä oo tullu vaihettua.
Lähen nyt katteleen miltä noi johdot näyttää kun kauhuissani luin näistä M104:sen johto-ongelmista et jos ne on puolan hajottanut.
EDIT: Annoin hetken käydä tuossa ja bensa rupeaa haisemaan. Varmaan puola mennyt? Tuleekohan johtosarjanki vaihto samalla? Rupeaa hirvittämään
EDIT2: Puolille menevät johothan ne olisi vaihtokunnossa. Voiko puolia/johtoja ihan yleismittarilla mitata, että selviäisi mikä sieltä on lopullisesti mennyt hajalle? Kaikki johdothan tonne ois jokatapauksessa varmaan hyvä vaihtaa. Siihen taisiki ohjeita jostain päin löytyä, täytyy ettiä.
Viimeksi muokannut dkk, To 17.05.2007 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex C36 AMG
Alkaa mennä mystiseks. Sytytyspuolille menevät johdot uusittu. Oli tosi huonossa hapessa. Ei auttanut -> toimivasta autosta kaikki 3 puolaa ja tulpanjohdot testiin. Ei auttanut. Uusin ~4000tkm ajetut tulpat uusiin. Ei auttanut. Ohjaamon puoleisen puolan kun ottaa pois pelistä niin auton käynti ei muutu mitenkään, eli 1/6 pytty pimeinä ilmeisesti? Kutospuolastahan lähtee signaali molempiin. Suuttimille menevät johdot ei oo rapistunu.
Bensa haisee välillä. Oisko jollain kokkolan seudulla C36 AMG:tä jolta vois saada moottorin boxia lainaan? Taitaa muuten olla aika kallis osa jos se sieltä nyt on sit menny..
Mika
EDIT. Noi johdot uusin siten että yhdistin vain johdot ja kolvailin tinaa päälle. Oisko sinne pitänyt laittaa jotain "vahvistinta" väliin vahvistamaan signaalia?
EDIT2. Vois noi suuttimen johdot vielä varmuuden vuoksi uusia vaikka hyviltä näyttikin.
Bensa haisee välillä. Oisko jollain kokkolan seudulla C36 AMG:tä jolta vois saada moottorin boxia lainaan? Taitaa muuten olla aika kallis osa jos se sieltä nyt on sit menny..
Mika
EDIT. Noi johdot uusin siten että yhdistin vain johdot ja kolvailin tinaa päälle. Oisko sinne pitänyt laittaa jotain "vahvistinta" väliin vahvistamaan signaalia?
EDIT2. Vois noi suuttimen johdot vielä varmuuden vuoksi uusia vaikka hyviltä näyttikin.
ex C36 AMG
No sehän se oli!rei7pir8 kirjoitti:Luultavasti siitten 1/6 sylinterin puolan pääteaste palanut ecusta! Jos löydät jonkun elektroniikkaspesialistin niin se vois vaihtaa sen sinne.
Eli kyse tästä:
http://syaken-yasan.up.seesaa.net/image/igni07.JPG
Muut näytti tuon ~6.30 ja yksi ei mitään eli varmasti tuo 1/6 pääteaste!
Huomenna näyttään tuota paikallisille sähköfirmoille ja toivotaan että pystyy vaihtamaan pelkästään tuon pääteasteen.
ex C36 AMG
Kävin näyttään parissa sähköfirmassa tuota boksia ja hankala tuolle on kuulemma mitään tehdä. Ja niitten mittauksien mukaan noi pääteasteet on kunnossa
Kävin kysyyn veholta boksin hintaa, 5000€!! Rupeea pikkuhiljaa AMG:n osto kaduttamaan. En tosiaan osta tuolla hinnalla boksia, ennemmin vaikka Hestec sitten, eikös sen saa pariin tonniin asennuksineen ja vähän lisää tehoakin samalla
Osaako kukaan sanoa paljo tuo Saksassa maksaisi? Tai jos lyötyisi jopa käytettynä? Jotain sivustoa mistä käytettyjä osia Saksasta sais kattella? Ois hieno homma jos joku osais auttaa/selvittää Saksan päästä.
Mika
Kävin kysyyn veholta boksin hintaa, 5000€!! Rupeea pikkuhiljaa AMG:n osto kaduttamaan. En tosiaan osta tuolla hinnalla boksia, ennemmin vaikka Hestec sitten, eikös sen saa pariin tonniin asennuksineen ja vähän lisää tehoakin samalla
Osaako kukaan sanoa paljo tuo Saksassa maksaisi? Tai jos lyötyisi jopa käytettynä? Jotain sivustoa mistä käytettyjä osia Saksasta sais kattella? Ois hieno homma jos joku osais auttaa/selvittää Saksan päästä.
Mika
ex C36 AMG
No huh mikä hinta
Kukahan olisi jemmannut Autobildin pari viimeistä numeroa. Siinä oli juttua firmasta, joka korjaa mittaristoja ja ohjausbokseja.. Voi tulla parit tonnit halvemmaksi sen vanhan korjaaminen.
Ihan höntti ajatus tuli mieleen.. miten kone mahtaa toimia väliaikaisesti perus C280 ohjausboksilla, jos ajamaan pitää päästä ?
Niitä luulisi löytyvän vähän helpommin pikkurahalla.
Kukahan olisi jemmannut Autobildin pari viimeistä numeroa. Siinä oli juttua firmasta, joka korjaa mittaristoja ja ohjausbokseja.. Voi tulla parit tonnit halvemmaksi sen vanhan korjaaminen.
Ihan höntti ajatus tuli mieleen.. miten kone mahtaa toimia väliaikaisesti perus C280 ohjausboksilla, jos ajamaan pitää päästä ?
Niitä luulisi löytyvän vähän helpommin pikkurahalla.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Joo itelläkin käynyt mielessä toi C280:n boksi ja jos sen kävis säädättään uudestaan penkissä. Tiedä sit toimisko. Halvemmaksi tulisi.Noname kirjoitti:No huh mikä hinta
Kukahan olisi jemmannut Autobildin pari viimeistä numeroa. Siinä oli juttua firmasta, joka korjaa mittaristoja ja ohjausbokseja.. Voi tulla parit tonnit halvemmaksi sen vanhan korjaaminen.
Ihan höntti ajatus tuli mieleen.. miten kone mahtaa toimia väliaikaisesti perus C280 ohjausboksilla, jos ajamaan pitää päästä ?
Niitä luulisi löytyvän vähän helpommin pikkurahalla.
Rupesin selvittämään tuon osan saantia Saksasta uutena/käytettynä ja katotaan minkälaisia hintoja sieltä päästä tulee.
Lisäksi pitää ottaa yhteyttä näihin suomalaisiin osaajiin, jotka noita säädettäviä ruiskuja asentelee.. Onneks ei oo mitään akuuttia tarvetta saada ajoon niin ei tarvi rynnätä vehosta ostamaan
ex C36 AMG
Ja auto taas ajossa
Johan se seisokin pihassa..
Ei saanut vanhaa boxia korjattua, mutta sattu käytetty boxi löytymään sopivasti niin sillä mennään.
Ton vanhankin vissiin ois saanut korjattua, mutta varaosia on vaikea löytää eli ois pitäny esim. joku 2.8l boxi laittaa osiks niin siitä ois voinut saada osaa.. Mutta löyty c36 amg boxi oikeen sopivasti niin hommasin sen sitten.
Johan se seisokin pihassa..
Ei saanut vanhaa boxia korjattua, mutta sattu käytetty boxi löytymään sopivasti niin sillä mennään.
Ton vanhankin vissiin ois saanut korjattua, mutta varaosia on vaikea löytää eli ois pitäny esim. joku 2.8l boxi laittaa osiks niin siitä ois voinut saada osaa.. Mutta löyty c36 amg boxi oikeen sopivasti niin hommasin sen sitten.
ex C36 AMG
Joo tottakai. Eli ihan täällä foorumilla oli osina myynnissä kolaroitu c36 amg ja siitä löyty sitten. Ensimmäinen, jonka löysin tässä 3kk:n aikana.. eli ei noita paljoa liiku. Joku arveli, että 2.8l:n saattais käydä suoraan, tiedä sitten? Ja kyllä nekin vaan paljon maksaa eikä niitäkään nyt puissa roiku, toki enemmänku näitä.Kinnunen kirjoitti:Pystytkö kertomaan mistä löytyi? Tai siis että löytyikö Suomesta hajottamolta tms. vai oliko isonkin etsinnän takana?
Mika
ex C36 AMG
C36 AMG boksi
Jees jatkanpas tätä sen verran että itseltäni paloi kans kyseinen moottorinohjaus boksi.
Sain transistorit hommattua bebekiltä, taisi olla jopa 3€ kappale eli ei kyllä ole kalliita. Mittailin boksistani transistorit ja yksi oli rikkinäinen, vaihdoin sen. Sain autoni pyörimään sitten jopa neljällä koska se aikaisemmin pyöri kolmella, no sitten tiesin että siitä boksista on kärähtänyt myös se hybridipiiri. Kävin eilen hakemassa C280 boksin (vuosimalleissa on eroja) ja sain siitä otettua kyseisen piirin ja nyt mersu taas pelittää.
Uuden puolan vaan joutuu vielä vaihtamaan kun väliaikaisesti jouduin laittamaan vanhan ja se meinaa hyytyä välillä.. Samalla asensin sulakkeet ettei boksi pääse palamaan taas uudemman kerran..
Epäilen että kaikki tämä lähti liikenteeseen väärästä tulpasta, tulpassa oli etuvastus ja se puola meni kunnolla oikosulkuun jonka alla se vääränlainen tulppa oli, että pienestä se aina on kiinni..
Sain transistorit hommattua bebekiltä, taisi olla jopa 3€ kappale eli ei kyllä ole kalliita. Mittailin boksistani transistorit ja yksi oli rikkinäinen, vaihdoin sen. Sain autoni pyörimään sitten jopa neljällä koska se aikaisemmin pyöri kolmella, no sitten tiesin että siitä boksista on kärähtänyt myös se hybridipiiri. Kävin eilen hakemassa C280 boksin (vuosimalleissa on eroja) ja sain siitä otettua kyseisen piirin ja nyt mersu taas pelittää.
Uuden puolan vaan joutuu vielä vaihtamaan kun väliaikaisesti jouduin laittamaan vanhan ja se meinaa hyytyä välillä.. Samalla asensin sulakkeet ettei boksi pääse palamaan taas uudemman kerran..
Epäilen että kaikki tämä lähti liikenteeseen väärästä tulpasta, tulpassa oli etuvastus ja se puola meni kunnolla oikosulkuun jonka alla se vääränlainen tulppa oli, että pienestä se aina on kiinni..
Täällä olisi tarjolla c 36 AMG:een ecu kohtuu rahalla 399£
http://cart.euromercmercedesparts.co.uk ... php?p=home
http://cart.euromercmercedesparts.co.uk ... php?p=home
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex