11,90 300 D varttimaili

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

Sama vehjes on vielä alla, eikä se ainakaan laihtumaan ole päässyt. Kolmatta vuotta on 722.3 tomaatti alla, eihän se manuaali tykänny väännöistä.
Ei kai tolle koneelle nyt mitään ihmeellistä vähään aikaan ole tapahtunu, lähinnä nyt syöttöpumppua, turboa, pakoputkea ja imusarjaa muuteltu.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Itellä kans tulossa manuaali 290seen 722.3 loota. Miten ajarolli on tehnyt nopeuden mittauksen? Onko se edes laatikossa tuossa? Ei ole tullut sitä vertaa tutkittua. :oops:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minkäs kokoisella turbolla sitä nykyään ajellaan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

nopee

Viesti Kirjoittaja esko »

hyvä aika tosiaan ja 60 jalkaa
hyvin täytyy lähteä viivalta ja nostaa ahdot...
palataan asiaan ........
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Onko tosta vedosta videoa missään..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Millä renkailla tuollaiset 60 jalan ajat saadaan?

Nimim. g-Force™ T/A® Drag Radial renkaat vielä paketissa autotallin nurkassa
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

Mika.T kirjoitti:Itellä kans tulossa manuaali 290seen 722.3 loota. Miten ajarolli on tehnyt nopeuden mittauksen? Onko se edes laatikossa tuossa? Ei ole tullut sitä vertaa tutkittua. :oops:
Nopeus tulee vakiona ABS-antureiden signaaleista.
veskola kirjoitti:Minkäs kokoisella turbolla sitä nykyään ajellaan ?
HX40 Super nyt on paikallaan. Lisää ilmaahan tuo toki huutais, eli pieneksi ahdin vähän käy, mutta tuon saa vielä kohtuudella herätettyä.
nokileka kirjoitti:Millä renkailla tuollaiset 60 jalan ajat saadaan?

Nimim. g-Force™ T/A® Drag Radial renkaat vielä paketissa autotallin nurkassa
Renkaat oli juurikin nuo BF Goodrichin drag radialit. Hyvä rata ja 0.7bar lähtöpaineet auttaa kanssa kummasti tuossa ekalla 18 metrillä.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Onnittelut! Hienosti vedetty, nyt tuli kyllä paineita :wink: Yritän saada penkkiaikaa vielä ensviikon puolella ennen Kiikalaa. Oletko Antti tulossa tuonne myös?
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

Petri K kirjoitti:Onnittelut! Hienosti vedetty, nyt tuli kyllä paineita :wink: Yritän saada penkkiaikaa vielä ensviikon puolella ennen Kiikalaa. Oletko Antti tulossa tuonne myös?
Kiitos kiitos. Ei pääse Kiikalaan, kun ensi viikonloppu menee hyvin pitkälti sählyn parissa.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Oma auto on menossa dynoon Lappeenrantaan huomenna jos tämän illan koekäyttö menee ok.

Jos ja jos dynossa saa säädöt kohilleen niin sitten tarkoitus ajaa Kiikalassa.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Onnittelut täältäkin suunnalta, toivottavasti Petrikin pääsis vielä tänä kesänä kokeileen > ei ainakaan yritystä ole puuttunut.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Yritystä ei ole puuttunut - eikä pioneerihenkeä 8) Tuolla Petrin vanhallakin kokoonpanolla ois varmaan 11,5s alitus ollut jo aika lähellä mutta kun tavoitteet on tyyliin "no compromises" niin sitä joutuu säätään vähän enemmän :wink:

Toivottavasti auto on nipussa ja toimii Kiikalassa niin saadaan tälle kesälle kunnon pohja-aika riisselille :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kiikalassa on huonompi pito :roll: toivottavasti pysyy radalla.

Oikein harmittaa kun olisi mahtava taas kerran tulla sinne katsomaan, ja ihan juhlistamaan pyöreitä vuosia, mutta on menoa, koirahommeleita :oops:

Peukutellaan kuitenkin ja illalla heti luetaan täältä tuloksia...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Toivottavasti Petrillä pelaisi nyt laitteet. Varmasti alkaa muuten syömään miestä. Ajoin Kiikalassa Bomberweekendissä aikoinaan lievästi viritetyllä Kawa ZXR750llä parhaimmillaan ajan 11.5 / 195, joten on tuo melkoista kiihtyvyyttä dieselmersulta, kun samoihin mennään.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

drag,,,,

Viesti Kirjoittaja esko »

kohta vois päivittää otsikkoa...
vaikkapa viikonlopun jälkeen viimeistään ?
kuullaan
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Maltti on valtttia ja vanha totuus on että pessimisti ei pety, ainakaan pahasti :wink: penkki meni tänään pieleen osittain.

Positiivista oli että kun antaa viisaampien tarkistaa kytkennät niin löytyi yksi väärin kytketty letku, ahtopaineen ohjauksesta.

Penkitys ei onnistunut kun ei saatu pakokaasu imurin letkuja vedettyä tonne sivulle niin että hallissa olis voinut jotain penkittää :) Diesel kun savuttaa jonkun verran :roll:

Yks koeveto kuitenkin tehtiin mutta luistoa kylmillä renkailla oli niin paljon ettei mitään saatu paperille.

Kone kuitenkin toimii ja tehojakin tuntuis olevan, joten lauantai aamuna lähdetään kohti Kiikalaa
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

toivottavasti se nyt jo onnistaa.... lycka till!
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Onnea reissuun... toivotaan että nyt sitten menis kaikki putkeen ja rupeis rauta liikkumaan :twisted:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
dbwarrior
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 18.08.2005 09:03

Viesti Kirjoittaja dbwarrior »

Peukut pystyssä täälläkin ollaan onnistumisen puolesta.
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Tuonne kiikalaan olis tarkoitus itsekkin hilautua lauantaina. Vähän vaan käy yksitoikkoiseksi täältä keskisuomesta jyrätä joka viikonloppu tuonne suunnalle :D Vielä kun sais huoltojoukkoja mukaan mutta kaikki kaverit on varmaan niin krapulassa lauantai aamuna että lähdettävä yksin ajelemaan.

Toivottavasti mersu pelaa lauantaina hyvin ja kelitkin suosivat.
diipa daapa...
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Peukut pystyssä ollaan täälläkin :wink: Nyt vaan pohjat tälle kesää :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Näyttää olevan pieni sateen riski iltapäivällä Kiikalassa?
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Petri K kirjoitti:Näyttää olevan pieni sateen riski iltapäivällä Kiikalassa?
Pientä vaaraa ilmassa joo :roll: Mutta ei välttämättä:

http://www.accuweather.com/world-index- ... 02|KIIKALA
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Toivotaan ettei sada. Samaa vaaraa on Kalajoellakin, pitää itekin heti ensimmäisten joukossa rynnätä ajamaan että sais taas kokeiltua. West Coast Cupista on vedot parantunut huomattavasti :)

Peukkuja vaan sinnekin!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

MJF kirjoitti:Toivotaan ettei sada. Samaa vaaraa on Kalajoellakin, pitää itekin heti ensimmäisten joukossa rynnätä ajamaan että sais taas kokeiltua. West Coast Cupista on vedot parantunut huomattavasti :)

Peukkuja vaan sinnekin!
Meneekö 15 rikki huomenna?
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Petri K kirjoitti:
MJF kirjoitti:Toivotaan ettei sada. Samaa vaaraa on Kalajoellakin, pitää itekin heti ensimmäisten joukossa rynnätä ajamaan että sais taas kokeiltua. West Coast Cupista on vedot parantunut huomattavasti :)

Peukkuja vaan sinnekin!
Meneekö 15 rikki huomenna?
Meni jo tänään 8) WCC enkat 15,36 ja loppunopeudessa 149. Nyt kelloja testaillessa ajoin 185/70/13 sirkkelinterillä 14,713/160,5. Huommena sitten sliksit alle ja kunnolla kokeileen :D
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eipä kalajoen ajoista tullu mitään.
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Noh?
124.023
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Ei ajanut mersu kuin kerran läpi radan hissukseen. Putkesta tuli sen verran sinistä että mahtaa palaa öljyä samassa suhteessa löpön kanssa. Ihan saakelin makealle se silti kuulosti varikolla kaasutellessa :) Harmi kun ei edelleenkään pelannut kunnolla. On tässä jo sen verran pelle peloton meininkiä ja kunnon pioneerihenkeä että kyllä soisi vehkeiden alkavan pelaamaan.
diipa daapa...
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Jep ! Ajokausi päätettiin linjakkaasti, eli sama vanha linja jatkuu. Tämä kausi meni harjoitellessa ja tekniikan ongelmien kanssa painiessa.

Kaksi syytä löytyi ettei kulkenut eikä ollut kunnolla tehoja renkaanlämmityksessä. Eka oli savutukseneston kalvo joka ei sitten risana antanutkaan lisää polttoainetta kun olisi tarvinnut. Tuon pystyi ohittamaan.
Mutta turbiini osoittautui hankalammaksi. Siinä reistaa vapaakytkin ja tipauttaa stallin niin alas että kone ei pääse ylös oikeille kierroksille lähdössä. Tuon taisin rikkoa ihan itse kun sitä kotona testailin.

Ensi kesäksi hiukan muutetulla systeemillä takaisin radalle.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Vastaa Viestiin