Eikö Mersun konetta pysty rengastaan
- räimänparoni
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma 27.11.2006 18:11
Eikö Mersun konetta pysty rengastaan
Pitäisi käyttää 300d/ 5cyl mersun dieselkone osina ja meinasin laittaa laakereiden lisäksi uudet männänrenkaat. No puhuin asiasta naapurin viisaalle miehelle ja se väitti että mersun koneet rupeaa savuuttaan jos ne hoonaa ja rengastaa uudelleen. Itse olen ko remontteja useampaan vehkeeseen ja en ole saanut yhtään savuuttamaan. oletteko vaihdelleet männänrenkaita mersuihin ja onko savunneet. ja mitenkä olette sisäänajaneet. Itse olen uusilla männänrenkailla pyöritellyt tyhjäkäyntiä ensimmäiset 1/2 tuntia aina viiden minuutin pätkissä ja antanut sitten koneen jäähtyä. Omakohtaisia vinkkejä, kokemuksia
Tarkista ettei rengasurissa ole liikaa väljää kulumisen takia. Jos laitat kuluneisiin uriin uudet renkaat ei välttämättä kestä kauaa. Tämän varmaan tiesitkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei nyt varsinaisesti liity rengastamiseen, mutta lueskelin tuossa EPC:tä ja huomasin, että ensimmäisille kilometreille (oisko se 1000-5000 km) on ohjeistettu omanlaisensa öljynsuodatin. Liekö sitten paremmin suodattava jotta alkukilometrien aikana irtoava metalli yms. jäisi tarkasti suodattimeen.
Ja tämä siis koskee 124-sarjaa...
Ja tämä siis koskee 124-sarjaa...
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Ainakin M103:ssa tuo suodatin on tilavuudeltaan lähes kaksinkertainen normisuodattimeen verrattuna. Mm. M-Filterin normimalli on tuon ensiasennussuotimen kokoinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Eikö Mersun konetta pysty rengastaan
On vaihdettu männänrenkaita tuohon vanhaan vitoseen, sisäänajo suoritettiin reilusti urkua antamalla ja kokeilemalla onko kulku tallessa... Ja hyvä tuli kun mummon jalasta, pistetään nyt vielä tuosta pikaisena kertauksena kuinka kaikki laitteet pitäis aina ajaa sisään http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htmräimänparoni kirjoitti:oletteko vaihdelleet männänrenkaita mersuihin ja onko savunneet. ja mitenkä olette sisäänajaneet. Itse olen uusilla männänrenkailla pyöritellyt tyhjäkäyntiä ensimmäiset 1/2 tuntia aina viiden minuutin pätkissä ja antanut sitten koneen jäähtyä. Omakohtaisia vinkkejä, kokemuksia
Ainii piru joo, kyllä tuokin rempattu moottori alko sitten aikanaan savuttamaan kun pumppu säädettiin mutta ennen sitä ei kyllä savunnut?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
muistaakseni haynesin korjausoppaassa oli tuosta sisään ajosta uusilla männän renkailla että piti kiihdyttään täyskaasulla 80km/h ja hiljentää sitten moottorijarrulla ja toistaa tuo useamman kerran juuri sen takia että männänrenkaat "hakisivat paikkansa"
itse en ainakaan jättäisi tyhjä käynnille pitkäksi aikaa vaan ajelisin vaihtelevilla kierroksilla olipa vehje mikä hyvänsä!
itse en ainakaan jättäisi tyhjä käynnille pitkäksi aikaa vaan ajelisin vaihtelevilla kierroksilla olipa vehje mikä hyvänsä!
ML W164
se tyhjäkäynnille jättäminen taitaa olla pahinta, mitä voi moottorin sisäänajossa tehdä koskee kaikkia moottoreita moposta -> laivaan...Mika.T kirjoitti:Teppo L kirjoitti: itse en ainakaan jättäisi tyhjä käynnille pitkäksi aikaa
Mikähän taika tuossakin on? Tyhjäkäynnill lämmöntuotto on kuitenkin paaaaljon pienepi kuin kaasupohjassa vedätettäessä.
sisäänajon tarkoitushan on saada m-renkaat hioutumaan sylinterin kanssa yhteen ja se toimenpide vaatii sylinterin paineita... eli täyskaasu kiihdytyksiä
Pitkäikäisen moottorin saat kun teet sisäänajon ajankanssa...
Ensimmäiset n.2000km tulee ajella tasaisesti, ilman moottorin ryntäytyksiä, ilman maksimi kaasunasentoa ja lisäksi turhaa tyhjäkäyttöä on syytä välttää, koska tyhjäkäynnillä moottori pyrkii nostamaan lämpöjä, joka lisää lämpölaajenemista ja jollain kiinnileikkautumisriski kasvaa.
Ensimmäiset n.2000km tulee ajella tasaisesti, ilman moottorin ryntäytyksiä, ilman maksimi kaasunasentoa ja lisäksi turhaa tyhjäkäyttöä on syytä välttää, koska tyhjäkäynnillä moottori pyrkii nostamaan lämpöjä, joka lisää lämpölaajenemista ja jollain kiinnileikkautumisriski kasvaa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Silloin kun autoissa mopoissa ja muissa kulkuvälineissä vielä oli sisäänajo, niin käyttöohjekirjassa käskettiin tekemään se VAIHTELEVILLA kierroksilla. Jos ajetaan kovin tasaisesti pintakaasulla, niin kierrokset ei paljon vaihtele.M.K kirjoitti:Pitkäikäisen moottorin saat kun teet sisäänajon ajankanssa...
Ensimmäiset n.2000km tulee ajella tasaisesti, ilman moottorin ryntäytyksiä, ilman maksimi kaasunasentoa ja lisäksi turhaa tyhjäkäyttöä on syytä välttää, koska tyhjäkäynnillä moottori pyrkii nostamaan lämpöjä, joka lisää lämpölaajenemista ja jollain kiinnileikkautumisriski kasvaa.
Joten kyllä sitä kaasua nyt vähän sopii käyttää.