HIRCHMANN-sähköantennin toiminta/huolto
HIRCHMANN-sähköantennin toiminta/huolto
Terve
Muijani 190 E:ssä(83) ei radiota pystynyt kuuntelemaan kun antenni oli jumissa ala-asennossa. Otin verhoilun takakontista irti ja yllätyin-sehän on oikein alkuperäinen sähkökäyttöinen malli. Otin mokoman irti-helppoa. Avasin muovisen sähköantennisysteemin kannen-helppoa. Purin koko systeemin osiin-kaikki oli ehjää. voitelin akselit ym. koitin moottorin toiminnan-ok. Ainoa vika oli siis jumiutunut antennipiiska. Sain antennin liikkumaan kaksi pykälää, mutta enempää en. Ei se mitään radiohan kuuluu hyvin jo kahdella pätkällä. Asensin antennin takaisin autoon. Sehän toimii mainiosti. Kun radio aukenee masto nousee. Eikä haittaa vaikka antenni on puolittain jumissa-älykäs systeemi lopettaa ylöspäintyönnön kun vastus on liian suuri. Täytyy sanoa, että hirchmann-sähköantenni on erittäin laadukkaasti rakennettu enkä ihmettele vaikka se maksaa toistasataa euroa. Hauska yksityiskohta autossa vaikka ei mikään välttämättömyys.
Muijani 190 E:ssä(83) ei radiota pystynyt kuuntelemaan kun antenni oli jumissa ala-asennossa. Otin verhoilun takakontista irti ja yllätyin-sehän on oikein alkuperäinen sähkökäyttöinen malli. Otin mokoman irti-helppoa. Avasin muovisen sähköantennisysteemin kannen-helppoa. Purin koko systeemin osiin-kaikki oli ehjää. voitelin akselit ym. koitin moottorin toiminnan-ok. Ainoa vika oli siis jumiutunut antennipiiska. Sain antennin liikkumaan kaksi pykälää, mutta enempää en. Ei se mitään radiohan kuuluu hyvin jo kahdella pätkällä. Asensin antennin takaisin autoon. Sehän toimii mainiosti. Kun radio aukenee masto nousee. Eikä haittaa vaikka antenni on puolittain jumissa-älykäs systeemi lopettaa ylöspäintyönnön kun vastus on liian suuri. Täytyy sanoa, että hirchmann-sähköantenni on erittäin laadukkaasti rakennettu enkä ihmettele vaikka se maksaa toistasataa euroa. Hauska yksityiskohta autossa vaikka ei mikään välttämättömyys.
Lainataan topicia.
Ostin KL-varaosista Hirchmannin sähköantenni paketin, tuli siis kaikki moottorit ja koko juttu mukana siis. maksoi 130e.
Nyt kun sitä sitten autoon piti ruveta laittamaan (c124 vm91), niin kävikin niin, että heti ensimmäiseksi liitin oli aivan erilainen, eikä meinaa millään istua paketti sinne vakio paikkaan, verhoilun taakse...
Onko tässä vain käyttäjässä vika, vai olisiko mahdollista, että olisin saanut vääränlaisen sähköantenni-paketin?
Ostin KL-varaosista Hirchmannin sähköantenni paketin, tuli siis kaikki moottorit ja koko juttu mukana siis. maksoi 130e.
Nyt kun sitä sitten autoon piti ruveta laittamaan (c124 vm91), niin kävikin niin, että heti ensimmäiseksi liitin oli aivan erilainen, eikä meinaa millään istua paketti sinne vakio paikkaan, verhoilun taakse...
Onko tässä vain käyttäjässä vika, vai olisiko mahdollista, että olisin saanut vääränlaisen sähköantenni-paketin?

C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
No mulle kävi mun 300TD -92:ssa ihan vastaavalla lailla, liitin oli erilainen. Adapteri olisi maksanut muutaman kympin, jos sellainen olisi ollut hyllyssä. Kiinnityskin oli vähän erilainen, siihenkin olisi pitänyt ostaa jonkunlainen välikappale.liitin oli aivan erilainen, eikä meinaa millään istua paketti sinne vakio paikkaan, verhoilun taakse...
Onko tässä vain käyttäjässä vika, vai olisiko mahdollista, että olisin saanut vääränlaisen sähköantenni-paketin?
Onneksi tsekkasin asiaa heti siinä Merteilin pihassa. Joten otin rahat takaisin ja ostin tavallisen antennin. Malli on jossain vaiheessa näköjään vähän muuttunut.
300TD-92
moro, itse ostin paikallisesta varaosaliikkeestä sähköantennin w202, merkkiä en muista, paketti oli oranssi
taisi olla että jouduin liittämään johtoja, mutta ei hintakaan ollut kuin ~20 euroa. Ja hyvin on pelannut. 130€ antennista joka pitää itse sitten patentoida on minun mielestä aika kallis. Tai niin no, eihän mikään oo kallista, se vaan tuntuu kun on köyhä

määrääkö se ahdin tahdin..?
E270CDi -00
W124 260E -91
EX 300SEL -89
EX C230K
E270CDi -00
W124 260E -91
EX 300SEL -89
EX C230K
Tosiaan, kyllähän se hieman hintava on. Ja nyt varsinkin kun ei sovikkaan.
No, onneksi se nyt istuu siihen antennin koloseen kuitenkin, todella hyvin. Voipi olla että joku bilteman saman tyyppinen sähköantenni olisi jättäneet hirviät raot, ja päässyt sitä kautta tualta takavasemmalta ruostumaan siitä antennin ympäriltä, nyt en tätä usko, että näin pääsisi käymään.
Jotain hyvää tässäkin. Eipä tuo loppupeleissä hirviä homma ole sitten niitä johtoja kolvata yhteen ja mittarilla katsoa, mikä on mikäkin johto. (väreistä mitään tolkkua)
No, onneksi se nyt istuu siihen antennin koloseen kuitenkin, todella hyvin. Voipi olla että joku bilteman saman tyyppinen sähköantenni olisi jättäneet hirviät raot, ja päässyt sitä kautta tualta takavasemmalta ruostumaan siitä antennin ympäriltä, nyt en tätä usko, että näin pääsisi käymään.
Jotain hyvää tässäkin. Eipä tuo loppupeleissä hirviä homma ole sitten niitä johtoja kolvata yhteen ja mittarilla katsoa, mikä on mikäkin johto. (väreistä mitään tolkkua)

C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Uudessa sähkömoottorin liittimessä on kyllä pinnit, mutta vanhassa sähkömoottorin liittimessä ei ollut, eikä myöskään auton piuhassa ole pinnejä, vaan siinä on joku ihmeellin liitin. Elikkä tämä liitin juuri täytyy varmaan katkaista, ja kolvata johdot uuten sähkömoottorin pinneihin.
Ellei sitten muuta ole tehtävissä?
Ellei sitten muuta ole tehtävissä?

C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Hirschmann 6000EL osaluettelo + räjäytyskuva
Täältä löytyy Hirschmann 6000EL -antennin räjäytyskuva ja varaosanumerot, joita joitakin voi varmastikin tilata alan liikkeistä (Hirschmann-edustajat??, Veho??, KL-varaosat??, Merteil??).
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün