210 E55 AMG -99 -> eteenpäin. Kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

210 E55 AMG -99 -> eteenpäin. Kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kauheasti ruvennut tekemään mieli tuollaista E55 AMG:tä 99 -> siitä eteenpäin ns harrasteautoksi. Elikkäs minkäslaisia kokemuksia? Onko kyseissä laitteessa kauheasti ongelmia? Haulla ei oikeen tärpännyt. Ruostevikaa on ilmeisesti ollut noissa värysmalleissa, muuta ihmeellistä?
220.128 Black Mirror
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eipä ne ainakaan tuhottomia maksa, hyvätkään yksilöt. Alustan osat kulutustavaraa ja ne ruosteet tietysti.

menovesi ja v8 tuoma reilu lisäys varaosiin, sinne ne rahat uppoaa.

Mukava auto, tosin mersu tarvii sen 4-500 hp ennenkuin rupeaa liikkumaan tosissaan :idea:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

epk kirjoitti:eipä ne ainakaan tuhottomia maksa, hyvätkään yksilöt. Alustan osat kulutustavaraa ja ne ruosteet tietysti.

menovesi ja v8 tuoma reilu lisäys varaosiin, sinne ne rahat uppoaa.
enpä usko että kauheasti enään rupeaa syömään enempää kuin vanhan tekniikan m104.980 moottoritkaan. Varmaan pääsee samaan kevyellä kaasulla. Osat varmaankin maksaa, mutta harrasteautosta olikin kyse, eikä käyttöautosta. Jos vuodessa sen 10tkm sais tauluun. Välttämättä sitäkään.

tänään ajelin kaupungilla cupeella, niin tuli 3 muuta cupeeta vastaan. Yksi hopea, musta ja punanen. Eli nyt tarvitsee jo vähän erikoisempaa alle. Cupeita on jo joka toisella täällä päin. Tosiaan tarvitsee harrasteauton olla vähän erikoinen jossain mittakaavassa, kun muut kaupunkilaiset ajelee miltein vastaavilla ympäri vuoden.
220.128 Black Mirror
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

epk kirjoitti:eipä ne ainakaan tuhottomia maksa, hyvätkään yksilöt.
98-99 E55 AMG:t ei todellakaan tuhottomia maksa.

Mutta Faceliftit maksaa aika perkeleesti. Vanhasta siirryttäessä faceliftiin voi ostohinnan kertoa 1,5:lla. Eikä aina riitäkään.
eeviiskyt
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kameleontti kirjoitti:
epk kirjoitti:eipä ne ainakaan tuhottomia maksa, hyvätkään yksilöt.
98-99 E55 AMG:t ei todellakaan tuhottomia maksa.

Mutta Faceliftit maksaa aika perkeleesti. Vanhasta siirryttäessä faceliftiin voi ostohinnan kertoa 1,5:lla. Eikä aina riitäkään.
Mitä tää kallis facelift nyt oikeen pitää sisällänsä?
220.128 Black Mirror
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kryptonite kirjoitti:Mitä tää kallis facelift nyt oikeen pitää sisällänsä?
Aika hyvä pintapuolinen tietopaketti aiheesta:
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W210.htm
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
väykkä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 04.03.2005 22:10
Paikkakunta: haparanda/tornio

Viesti Kirjoittaja väykkä »

mulla olis sulle tuollanen myynnissä http://www.nettiauto.com/1092778

tosiostajan kanssa voidaan vielä hinnasta keskustella!!!
myyn siksi halvalla vain koska hairahduin tuossa keväällä ostaan tuollaisen bemarin ja nyt tuo ei vieläkään ole menny kaupaksi ja lojuu vain tallissa ylimääräisenä ja ajamattomana(seissyt jo monta kuukautta) joten on aika vaihuttaa omistajaa "hinnalla millä hyvänsä".
veikkaisimpa että alle 30K€ saa kilpiin suomeen tämän!

btw:mulla tuo kiesi ainakin toimi hyvin kun muisti huoltaa hyvin! suurimmat jutut tais olla etupyöränlaakeri ja sytytyskatkokset ja nuo katkokset johtu siitä kun tulpat oli vaihettu halppis tulpiin joila oli jo ajettu liikaa joten sekin korjaantu kun tulpat vaihoin.
E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

täytyy katsoa. Ensiksi pitäisi päästä yhdestä eroon, että viitsi uutta pihaan tuoda. Katsotaan mitä tapahtuu.
220.128 Black Mirror
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Kehoitan sua, Kryptonite, miettimään E50:stä. "Faceliftittömän" E55:n kanssa ihan sama auto varusteineen päivineen. E55:ssa vähän jämäkämpi alusta ja ohjaus kuin E50:ssä. Perusjätkän persdyno antaa samat suorituskykylukemat vaikka E55 taitaa käytännössä olla vähän rivakampi. "E50 vs. E55" on jatkuvassa kädenväännössä ulkomaisilla foorumeilla kumpi nyt sitten on nopeampi. :lol:

E50:iä saa ulkomailta veroineen alle 20 tuhannen. Suomesta hyväkuntoisia jopa 20 tuhannella. Kannattaa tosissaan miettiä.
eeviiskyt
Vastaa Viestiin