Voi kiesus, älkää nyt enään poikaa vedättäkö jas kiusatkoveskola kirjoitti:10 mm elementit, semmoset sopis tämän topicin turboon¨
190D -86 W201 turbotus
Ei kun se on tosijuttu, että joskus jollain kuulemma oli 10 mm elementit...vai oliko se urbaani legenda sittenkin
Vääntö mahtoi olla 2000 Nm.
Ei ne siihen vakiopumppuun sentään mahdu
ja tarvii muutama muu pikkujuttu tehdä samalla kun vaihtaa elementtejä pumppuun tai yleensäkin lisää syöttöä.
mutta joo, ei kannattaa lueskella noi vanhat jutut ja opiskella sitä auton rikkomista oikein urakalla kun ei kukaan jaksa vastailla aina samoihin kysymyksiin
Vääntö mahtoi olla 2000 Nm.
Ei ne siihen vakiopumppuun sentään mahdu
mutta joo, ei kannattaa lueskella noi vanhat jutut ja opiskella sitä auton rikkomista oikein urakalla kun ei kukaan jaksa vastailla aina samoihin kysymyksiin
Lisää tietoa: www.skg.fi
Juu,lukea kannattaa,juttua on senverran paljon.
Kyllä sitä tuli puolisen vuotta luettua ajatuksen kanssa näitä turbotusasioita netistä,sitten vaan osien haalimista-pitkä viikonloppu asennusta,ja superi oli valmis
.
Kyllä sitä tuli puolisen vuotta luettua ajatuksen kanssa näitä turbotusasioita netistä,sitten vaan osien haalimista-pitkä viikonloppu asennusta,ja superi oli valmis
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
joo, tarttis varmaan alkaa tekemään jotain
On tuossa pari oikein hyvin kuvilla varustettua projektia justiinsa valmistunut. linttaracing ja peterhi, siitä saa vähän mallia miten pitäisi tehdä.
On tuossa pari oikein hyvin kuvilla varustettua projektia justiinsa valmistunut. linttaracing ja peterhi, siitä saa vähän mallia miten pitäisi tehdä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Ei ollu lekentaa.... paitsi ehkä nuo väännötveskola kirjoitti:Ei kun se on tosijuttu, että joskus jollain kuulemma oli 10 mm elementit...vai oliko se urbaani legenda sittenkin![]()
Vääntö mahtoi olla 2000 Nm.
w123 300dt ja kardaani poikki kiertymällä
Myöhemmin auto suoriutui varttimailista 12,8?? tosin eri koneella yms. liekkö vieläkin maaliman nopein w123 katu-/käyttö-/talviauto
Joku mersupurkaamo??
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
GTI lehdessä on laitettu bensakutoseen kaksi ahdinta, joten sieltä voi katsoa mallia. Se käy ihan samalla tavalla kuin yhden laittaminen, paitsi että siinä on kaksi kertaa enemmän hommaa. Kaksi kertaa enemmän öljyn tulo- ja lähtöletkua. Kaksi tulo ja lähtölaippaa. Kaksi präkäävää hukkaporttia. Kaksi akselia, jotka voivat hajota. Neljä siipeä, jotka voivat murentua. Tuplasti liitoksia, jotka alkavat vuotaa. Yli kaksi kertaa enemmän kustannuksia per hevosvoima verrattuna yhteen ahtimeen. Mielestäni se ei anna yhtään mitään uutta verrattuna yhteen kunnolliseen ahtimeen.
Kyllä siitä saa tehoa aivan samalla lailla kuin yhdelläkin, joskus jopa enemmän, joskus jopa vähemmän.
Kenenkäs se 10 millinen muuten oli, oliko se sen edesmenneen mersuilijan ?
Kyllä siitä saa tehoa aivan samalla lailla kuin yhdelläkin, joskus jopa enemmän, joskus jopa vähemmän.
Kenenkäs se 10 millinen muuten oli, oliko se sen edesmenneen mersuilijan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
veskola kirjoitti:GTI lehdessä on laitettu bensakutoseen kaksi ahdinta, joten sieltä voi katsoa mallia. Se käy ihan samalla tavalla kuin yhden laittaminen, paitsi että siinä on kaksi kertaa enemmän hommaa. Kaksi kertaa enemmän öljyn tulo- ja lähtöletkua. Kaksi tulo ja lähtölaippaa. Kaksi präkäävää hukkaporttia. Kaksi akselia, jotka voivat hajota. Neljä siipeä, jotka voivat murentua. Tuplasti liitoksia, jotka alkavat vuotaa. Yli kaksi kertaa enemmän kustannuksia per hevosvoima verrattuna yhteen ahtimeen. Mielestäni se ei anna yhtään mitään uutta verrattuna yhteen kunnolliseen ahtimeen.
Kyllä siitä saa tehoa aivan samalla lailla kuin yhdelläkin, joskus jopa enemmän, joskus jopa vähemmän.
Kenenkäs se 10 millinen muuten oli, oliko se sen edesmenneen mersuilijan ?
eli helpompi ja paremmin saa tehoa yhdellä isolla ahtimella.
Oulaisissa päin on yksi OM603 kahdella kolmen kollektoriin kytketyllä KKK26:lla. Kuulemma hyvin pelaa sekin erilainen toteutus "kaksoisahtamisesta" 
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
älä nyt kuitenkaa hulluttele sen turpon koon kans, ko kylläse ketuttaa ajaa ko ahtopaine nousee hitaasti ja vasta sitte ko on kaasu pohojasa.eli helpompi ja paremmin saa tehoa yhdellä isolla ahtimella.![]()
mulla 190 2.0, kossu sierran turpolla johon kumpiki pesä vaihettu isompaan, ihte sääjetty pumppu, ahtua 1.3bar ,pittää laittaa 7mm elementit nii jos se sitte nostais liukkaammin
ei sovi koska turbokoneessa on paksummat männäntapit, mutta osta tubonkoneen männät myös niin tulee nekin samalla laitettua paremmat.nevis kirjoitti:passaako muten nuot turpon kanget nuihin vapari mäntiin suoraan? pitäs saaja umpirautaa konneeeseen ko ei nuo ontot tunnu kestävän
Multa muuten löytyisi turbon kankia ja mäntiä sen neljä kappaletta hintaan 400€ jos kiinnostaa.
Eikös se ole edelleenkin hankalaa sovittaa ne turbon kanget ja vaparin lohko, kun ei ole sitä jotakin öljyreikää tjms eikä öljyruiskua.
Mites noi cdi:n kanget sopisi, vaparilöhkon ja turbon mäntien kanssa. Olisi tarve 4 kpl, eli voisin ottaa jos ne sopii ilman öljykikkailuja.
Mites noi cdi:n kanget sopisi, vaparilöhkon ja turbon mäntien kanssa. Olisi tarve 4 kpl, eli voisin ottaa jos ne sopii ilman öljykikkailuja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aivan näin, ei oikein huvita kokeilla mitään öljyruiskuja kun se smurffikin hajosi alta aikayksikön, jossa oli ruiskut tehty ihan itte.masah kirjoitti:turbokoneen omat öljysuuttimet muistaakseni alkaa ruiskimaan vasta kun öljynpaine on 1,5barin eli muut laakerit saa ensin voitelun ja sen jälkeen vasta alkaa männän tapin voitelu/männän jäähdytys
Lisää tietoa: www.skg.fi
mites teillä joilla on ollu tuo cosworthin kytkin nii onko ollu myös kossun vauhtipyörä, ja kumman lainen semmonen ko niitähän on käsittääkseni jousitettua ja kiinteää? ja passaako se tuommoseen vakio 4/5 vaihteiseen lootaan? ja eikös myös 2.3 8v oo sama vauhtipyörä?
eli mulla on nyt tuosa hommattuna 2.3 8v kaksoismassa vp ja siihen tulis saschi race asetelma ja sintteri levy niin passaako se tuohon 4vaihteiseen lootaan vai pittää kö hommata jostain kiinteä vauhtipyörä
eli mulla on nyt tuosa hommattuna 2.3 8v kaksoismassa vp ja siihen tulis saschi race asetelma ja sintteri levy niin passaako se tuohon 4vaihteiseen lootaan vai pittää kö hommata jostain kiinteä vauhtipyörä
joo elikkä ekö se oo just tuo pitkä akseli mikä on 200d n laatikosa vakiona. oisko kellään tiejosa tuommosta 2.3 kiinteää vauhtipyörää?
mutta pittää kahtella ko sen asetelman saan että jos sen sorvais tuohon 200 sen vakio vauhtipyörään, mutta tietysti on helepompi jos löytys jostain tuommonen kossun kiinteä vp
mutta pittää kahtella ko sen asetelman saan että jos sen sorvais tuohon 200 sen vakio vauhtipyörään, mutta tietysti on helepompi jos löytys jostain tuommonen kossun kiinteä vp





