Tervehdys!
Meiksillä on käyttöautona 1996 mallin E290 Turbo-D farmari (mallikoodi: 210.217, moottorikoodi 602.982, ajettu n. 292 tkm), joka sammuu seuraavanlaisissa tilanteissa:
Ajettuani 2 - 20 km (moottorin lämpötila ei ole vielä yli +80 celsiusastetta) jälkeen sammutan moottorin ja lähdettyäni jälleen matkaan sammuu moottori noin 1,5 - 2,0 kilometrin jälkeen. Moottori lähtee jälleen käyntiin, kun auto on saatu parkkiin ja moottori hehkutettua. Tätä on tapahtunut noin vuoden ajan ajettuni n. 40 tuhatta kilometriä tänä aikana (n. 20 kertaa sammunut).
Olen huomannut, että ilman lämpötilalla ei merkitystä (+32 hellettä tai - 35 pakkasta, niin sama juttu). Polttoaineella ei merkitystä onko talvi- tai kesälaatua. Muun muassa seuraavat korjaukset tehty vian ilmenemisen jälkeen ja ei vaikutusta ko. aikana: uusittu akku, laturi, vesipumppu, moniurahihnan kiristäjä, moniurahihna, laturin hihnapyörä, polttoainesuodatin ja ilmansuodatin.
Onko kellään mitään arvausta / tietoa, missä tai mistä ko. vika voi johtua?
E290 Turbo-D, 210.217: Moottori sammuu yllättäen?
Tervehdys!
Taas tänään motarilla meke teki vanhan tempun ja sammui yllättäen. Sammui tällä kertaa kierrosten ollessa noin 2000. Aikaisemmin sammunut mielestäni tyhjäkäynnillä. Näyttöön ilmestyi seuraavat neljä vikailmoitusta tässä järjestyksessä: EIS, OIL LEVEL, ENGINE FAN ja EPC. (Mikähän se EDC- vikailmoitus on?)
Käyntiin kone lähti jälleen, kun sai hehkutettua. Eli rullaus sivuun, noin minsa parkissa ja taas täydellä höökällä eteenpäin.
Eli mikähän vois olla vikana?
Taas tänään motarilla meke teki vanhan tempun ja sammui yllättäen. Sammui tällä kertaa kierrosten ollessa noin 2000. Aikaisemmin sammunut mielestäni tyhjäkäynnillä. Näyttöön ilmestyi seuraavat neljä vikailmoitusta tässä järjestyksessä: EIS, OIL LEVEL, ENGINE FAN ja EPC. (Mikähän se EDC- vikailmoitus on?)
Käyntiin kone lähti jälleen, kun sai hehkutettua. Eli rullaus sivuun, noin minsa parkissa ja taas täydellä höökällä eteenpäin.
Eli mikähän vois olla vikana?
MB W210
Ilmavaivat tulis ekana mieleen. Tuttavan auto oireili likimain samoin. Aamulla muutamakilsa tallille tai varastolle, siellä 15-30min seis, sitten liikkeelle. Sammui miltei järestään alle 10 kilsan ajon. Pitkä startti ja sitten ajoa koko päivä eikä ongelmia. Jos lähti kerralla pitkälle, ei mitään ongelmia. Vaihdettiin uudet ylivuotoletkut ja pistoliittimet/niiden o-renkaat ja oireet loppu. Ilmeisesti jostain vuosi ilmaa järjestelmään kun kone oli puoli lämmin.
E290Moottori sammuu yllättäen: Syy löytynyt
Moro!
Vein lopulta autoni M. Vänttiselle korjattavaksi 20.9.2007. Aluksi vikaa ei löytynyt millään. Lopulta auto ei lähtenyt enää käyntiin, jolloin löytyi myös vian aiheuttaja. Eli vika oli ylijännitereleessä. Seuraavan nettiosoitteen kuvassa näkyvä osanumero 56, 210 5400 372 relay unit: http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 080&SGN=04
Hintaa osalla oli 115 euroa.
Nyt auto pelittää taas loistavasti.
Vein lopulta autoni M. Vänttiselle korjattavaksi 20.9.2007. Aluksi vikaa ei löytynyt millään. Lopulta auto ei lähtenyt enää käyntiin, jolloin löytyi myös vian aiheuttaja. Eli vika oli ylijännitereleessä. Seuraavan nettiosoitteen kuvassa näkyvä osanumero 56, 210 5400 372 relay unit: http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 080&SGN=04
Hintaa osalla oli 115 euroa.
Nyt auto pelittää taas loistavasti.
MB W210