E 320 CDI (W210), tuonti- vai suomiauto?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

E 320 CDI (W210), tuonti- vai suomiauto?

Viesti Kirjoittaja mikkop »

Suomeen palatessa olis auton hankinta taas edessä. Kilometrejä tulee se 40,000 vuodessa joten dieseli on hakusessa siis. E 320 CDI S210 koppaisena kiinnostaisi eniten. Varusteita nyt pitäis löytyä ainakin automaatti, ilmastointi, nahkasisustus, ja mieluusti myös Comand navi.

Yritän tässä laskeskella kannattaako moista uittaa Saksasta, vai yrittää löytää suomiautona. Onko kenelläkään tuoreita Saksantuontikokemuksia moisesta, minkälaiset verot, ja millä varusteilla? Tai muuten vaan mielipidettä asiasta :-)
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Ei taida tarjontaa suomivehkeenä nuilla kriteereillä olla. Saksa sentään puollaan että rumimpia voi potkia pois.

Suosittelen Mobile.De:n ahkeraa käyttöä, voi löytyä joku hyvä helmi.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: E 320 CDI (W210), tuonti- vai suomiauto?

Viesti Kirjoittaja kleitos »

mikkop kirjoitti:Suomeen palatessa olis auton hankinta taas edessä. Kilometrejä tulee se 40,000 vuodessa joten dieseli on hakusessa siis. E 320 CDI S210 koppaisena kiinnostaisi eniten. Varusteita nyt pitäis löytyä ainakin automaatti, ilmastointi, nahkasisustus, ja mieluusti myös Comand navi.

Yritän tässä laskeskella kannattaako moista uittaa Saksasta, vai yrittää löytää suomiautona. Onko kenelläkään tuoreita Saksantuontikokemuksia moisesta, minkälaiset verot, ja millä varusteilla? Tai muuten vaan mielipidettä asiasta :-)
8) Terve! Etkö aio tuoda muuttoautoa :shock: :shock: Itse olen tuonut aikanaan kaksikin ja todella edullisesti ja hyvin kokemuksin :lol: Katso tuontiehdot esim. tulli.fi sivuilta :D
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Re: E 320 CDI (W210), tuonti- vai suomiauto?

Viesti Kirjoittaja mikkop »

kleitos kirjoitti:8) Terve! Etkö aio tuoda muuttoautoa :shock: :shock: Itse olen tuonut aikanaan kaksikin ja todella edullisesti ja hyvin kokemuksin :lol: Katso tuontiehdot esim. tulli.fi sivuilta :D
Moi! Tänne muuttaessa tuli tuo mahdollisuus selviteltyä heti ensimmäiseksi. Mutta valitettavasti Singaporessa kun on vasemmanpuoleinen liikenne, täällä ei saa LHD autoa kilpiin lainkaan. Ja muuttoautosäädös edellyttää että auto on ollut tuojan käytössä kohdemaassa. Sitten vielä Singaporen sikakalliit autoverot joutuisin maksamaan täällä olon ajalta, jotka on reippaasti kalliimat kuin Suomessa :-(
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
JarmoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 06.05.2006 23:24
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja JarmoK »

Tuli itsekin työskenneltyä Aasiassa ja samaan lopputulokseen törmäsin. Ei kannattanut hommata muuttoautoa. Paikalliset verot, rahdit ja deposit yms maksut olisivat tulleet kalliiksi.
Auton tilasin Saksasta, koska Suomesta ei sopivaa löytynyt. Pikaisen vertailun jälkeen myös kokonaiskustannukset tulivat halvemmaksi (IMHO)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: E 320 CDI (W210), tuonti- vai suomiauto?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

mikkop kirjoitti:Suomeen palatessa olis auton hankinta taas edessä. Kilometrejä tulee se 40,000 vuodessa joten dieseli on hakusessa siis. E 320 CDI S210 koppaisena kiinnostaisi eniten. Varusteita nyt pitäis löytyä ainakin automaatti, ilmastointi, nahkasisustus, ja mieluusti myös Comand navi.

Yritän tässä laskeskella kannattaako moista uittaa Saksasta, vai yrittää löytää suomiautona. Onko kenelläkään tuoreita Saksantuontikokemuksia moisesta, minkälaiset verot, ja millä varusteilla? Tai muuten vaan mielipidettä asiasta :-)
On varmaan järkevämpi tuoda 211,320CDI 2003 koska verotus putosi 2003,jälkeen rekisteröidyissä autoissa,verot yhteensä 14000-15000,kun 210 korisessa 2001vm,korkeamman veroprosentin takia 10000-12000,lisäksi ruosteongelmia 210:ssä
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin