Suomeen palatessa olis auton hankinta taas edessä. Kilometrejä tulee se 40,000 vuodessa joten dieseli on hakusessa siis. E 320 CDI S210 koppaisena kiinnostaisi eniten. Varusteita nyt pitäis löytyä ainakin automaatti, ilmastointi, nahkasisustus, ja mieluusti myös Comand navi.
Yritän tässä laskeskella kannattaako moista uittaa Saksasta, vai yrittää löytää suomiautona. Onko kenelläkään tuoreita Saksantuontikokemuksia moisesta, minkälaiset verot, ja millä varusteilla? Tai muuten vaan mielipidettä asiasta
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
mikkop kirjoitti:Suomeen palatessa olis auton hankinta taas edessä. Kilometrejä tulee se 40,000 vuodessa joten dieseli on hakusessa siis. E 320 CDI S210 koppaisena kiinnostaisi eniten. Varusteita nyt pitäis löytyä ainakin automaatti, ilmastointi, nahkasisustus, ja mieluusti myös Comand navi.
Yritän tässä laskeskella kannattaako moista uittaa Saksasta, vai yrittää löytää suomiautona. Onko kenelläkään tuoreita Saksantuontikokemuksia moisesta, minkälaiset verot, ja millä varusteilla? Tai muuten vaan mielipidettä asiasta
Terve! Etkö aio tuoda muuttoautoa Itse olen tuonut aikanaan kaksikin ja todella edullisesti ja hyvin kokemuksin Katso tuontiehdot esim. tulli.fi sivuilta
kleitos kirjoitti: Terve! Etkö aio tuoda muuttoautoa Itse olen tuonut aikanaan kaksikin ja todella edullisesti ja hyvin kokemuksin Katso tuontiehdot esim. tulli.fi sivuilta
Moi! Tänne muuttaessa tuli tuo mahdollisuus selviteltyä heti ensimmäiseksi. Mutta valitettavasti Singaporessa kun on vasemmanpuoleinen liikenne, täällä ei saa LHD autoa kilpiin lainkaan. Ja muuttoautosäädös edellyttää että auto on ollut tuojan käytössä kohdemaassa. Sitten vielä Singaporen sikakalliit autoverot joutuisin maksamaan täällä olon ajalta, jotka on reippaasti kalliimat kuin Suomessa
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Tuli itsekin työskenneltyä Aasiassa ja samaan lopputulokseen törmäsin. Ei kannattanut hommata muuttoautoa. Paikalliset verot, rahdit ja deposit yms maksut olisivat tulleet kalliiksi.
Auton tilasin Saksasta, koska Suomesta ei sopivaa löytynyt. Pikaisen vertailun jälkeen myös kokonaiskustannukset tulivat halvemmaksi (IMHO)
mikkop kirjoitti:Suomeen palatessa olis auton hankinta taas edessä. Kilometrejä tulee se 40,000 vuodessa joten dieseli on hakusessa siis. E 320 CDI S210 koppaisena kiinnostaisi eniten. Varusteita nyt pitäis löytyä ainakin automaatti, ilmastointi, nahkasisustus, ja mieluusti myös Comand navi.
Yritän tässä laskeskella kannattaako moista uittaa Saksasta, vai yrittää löytää suomiautona. Onko kenelläkään tuoreita Saksantuontikokemuksia moisesta, minkälaiset verot, ja millä varusteilla? Tai muuten vaan mielipidettä asiasta
On varmaan järkevämpi tuoda 211,320CDI 2003 koska verotus putosi 2003,jälkeen rekisteröidyissä autoissa,verot yhteensä 14000-15000,kun 210 korisessa 2001vm,korkeamman veroprosentin takia 10000-12000,lisäksi ruosteongelmia 210:ssä