mp 3 soimaan mesessä
mp 3 soimaan mesessä
pitäs saada mp3 soimaan mesessä joku usb/muistikortti version radio pitäs löytää.
sillä lailla että toimis nuo ratin napit ja näyttö.
vai onko tuo ihan mission imbossible ei ole vielä niin perillä nuista tähti keulista ku ollu vasta viikon onnellinen omistaja.
sillä lailla että toimis nuo ratin napit ja näyttö.
vai onko tuo ihan mission imbossible ei ole vielä niin perillä nuista tähti keulista ku ollu vasta viikon onnellinen omistaja.
Viimeksi muokannut pekera, Ti 24.07.2007 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E 270 cdi -01
Tällainen hinta-laatu soitin:
http://www.rs-ice.fi/epages/Kirahvi.sf/ ... ucts/E0613
Tai kosketusnäytöllinen hieman hinnakkaampi:
http://www.rs-ice.fi/epages/Kirahvi.sf/ ... ucts/E0638
Noissa on molemmissa USB-liitäntä mahdollisuus
http://www.rs-ice.fi/epages/Kirahvi.sf/ ... ucts/E0613
Tai kosketusnäytöllinen hieman hinnakkaampi:
http://www.rs-ice.fi/epages/Kirahvi.sf/ ... ucts/E0638
Noissa on molemmissa USB-liitäntä mahdollisuus

Joillekin soittimille on saatavissa adapterikaapeleita, joiden avulla ratin nappulat saa toimimaan soittimen kanssa. Mittariston keskellä olevaa monitoiminäyttöä ei tietääkseni saa mukaan kuin Mersun merkillä varustetun laitteen kanssa. Tai ainakaan en ole tämän mahdollistavaa ratkaisua vielä kohdannut.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
MP3 ja iPod mesessä
Kyselin itsekin aikanaan ohjeita ja viime viikolla laitoin tuumasta toimeen. Olin tilanteessa, että oli vaihdettava soitin ja mietin pitkään etsinkö Comandin, Audio 10:n vai jälkiasennuslaitteen, jolla voi kuunnella/käyttää iPodia. Auto on w203, mutta ei-facelift-malli. Päädyin tähän viimeiseen ja olen erittäin tyytyväinen ratkaisuun. Ei tietenkään näytä "mersulta", mutta ei häiritse silmääkään.
Autossa oli Comand, joka ei toimi Suomessa (tuontiauto). Kyse ei ollut pelkästään navigaattorista, vaan myös radion taajuusalue oli erilainen ja halusin ehdottomasti saada toimivan radion. Mietin myös pitkään haluanko navigaatorin, mutta sitten päätin luopua siitä. Lähinnä kustannussyistä, mutta myös siitä syystä että liikun lähinnä pääkaupunkiseudulla tutuissa ympyröissä. Ratin nappulat toimivat (äänenvoimakkuus, kanavan/kappaleen haku) adapterin kautta ilman ongelmia. Päädyin Pioneerin soittimeen ja adapteriin, koska niistä löytyi eniten kokemuksia ja ohjeita. Alpine olisi mielyttänyt silmää enemmän, varsinkin mallit joiden valaistus olisi lähempänä mersun sävyä, mutta ajattelin, että Pioneer oli minulla helpompi/varmempi, kun tein asennuksen itse ja siihen oi saatavana päljon ohjeita eri palstoilta. Yksi tärkeimmistä ohjeista oli Eerolan ohje kojelaudan purkamisesta, suuret kiitokset sitä! Toinen tärkeä ohje oli toiselta palstalta saatu neuvo antennivahvistimen toiminnasta, eli millä tavalla asennuksen yhteydessä on laitettava yksi johto radiolta antennivahvistimelle. Muuten radio ei kuuluisi kunnolla. Jos muut olette miettimässä jälkiasennussoittimen asennusta, niin laittakaa yv. Kerron mielelläni mitkä laitteet ja tarvikkeet hankin, ja mistä löysin ohjeita eri vaiheisiin. Itselläni tämä on ensimmäinen mersu ja ensimmäinen asennus tähän autoon, mutta tästä huolimatta asennukseen ei mennyt kuin 2-3 tuntia (akun miinus-navan irrotus, vanhan irrotus ja uuden asennus, testaus).
Viimeinen vaihe minulla on vielä tekemättä ja joudun pistäytymään lähiaikoina Veholla koodaamassa auton. Koska autossa oli ennen Comand, en voi nyt asettaa mittariston kellon aikaa ennen kuin auto on koodattu uudelleen, eli asetuksiin tehty muutos ettei autossa ole enää Comandia. Olarin Vehon huollon ajanvaraus suhtautui tähän hiukan skeptisesti ja sanoi, että yritetään, mutta tähän voi liittyä myös ongelmia... Aion joka tapauksessa varata ajan kun ehdin käymään siellä, joten toivotavasti tämä viimeinen silaus onnistuu.
Autossa oli Comand, joka ei toimi Suomessa (tuontiauto). Kyse ei ollut pelkästään navigaattorista, vaan myös radion taajuusalue oli erilainen ja halusin ehdottomasti saada toimivan radion. Mietin myös pitkään haluanko navigaatorin, mutta sitten päätin luopua siitä. Lähinnä kustannussyistä, mutta myös siitä syystä että liikun lähinnä pääkaupunkiseudulla tutuissa ympyröissä. Ratin nappulat toimivat (äänenvoimakkuus, kanavan/kappaleen haku) adapterin kautta ilman ongelmia. Päädyin Pioneerin soittimeen ja adapteriin, koska niistä löytyi eniten kokemuksia ja ohjeita. Alpine olisi mielyttänyt silmää enemmän, varsinkin mallit joiden valaistus olisi lähempänä mersun sävyä, mutta ajattelin, että Pioneer oli minulla helpompi/varmempi, kun tein asennuksen itse ja siihen oi saatavana päljon ohjeita eri palstoilta. Yksi tärkeimmistä ohjeista oli Eerolan ohje kojelaudan purkamisesta, suuret kiitokset sitä! Toinen tärkeä ohje oli toiselta palstalta saatu neuvo antennivahvistimen toiminnasta, eli millä tavalla asennuksen yhteydessä on laitettava yksi johto radiolta antennivahvistimelle. Muuten radio ei kuuluisi kunnolla. Jos muut olette miettimässä jälkiasennussoittimen asennusta, niin laittakaa yv. Kerron mielelläni mitkä laitteet ja tarvikkeet hankin, ja mistä löysin ohjeita eri vaiheisiin. Itselläni tämä on ensimmäinen mersu ja ensimmäinen asennus tähän autoon, mutta tästä huolimatta asennukseen ei mennyt kuin 2-3 tuntia (akun miinus-navan irrotus, vanhan irrotus ja uuden asennus, testaus).
Viimeinen vaihe minulla on vielä tekemättä ja joudun pistäytymään lähiaikoina Veholla koodaamassa auton. Koska autossa oli ennen Comand, en voi nyt asettaa mittariston kellon aikaa ennen kuin auto on koodattu uudelleen, eli asetuksiin tehty muutos ettei autossa ole enää Comandia. Olarin Vehon huollon ajanvaraus suhtautui tähän hiukan skeptisesti ja sanoi, että yritetään, mutta tähän voi liittyä myös ongelmia... Aion joka tapauksessa varata ajan kun ehdin käymään siellä, joten toivotavasti tämä viimeinen silaus onnistuu.
- Sami J. E.
- Mersumies
Re: MP3 ja iPod mesessä
P kirjoitti:Toinen tärkeä ohje oli toiselta palstalta saatu neuvo antennivahvistimen toiminnasta, eli millä tavalla asennuksen yhteydessä on laitettava yksi johto radiolta antennivahvistimelle. Muuten radio ei kuuluisi kunnolla.

Ja alkuperäisessä ilmeisesti antennivahvistin on automaattisesti kytkettynä? Onkohan tämän takia mulla radiossa huono kuuluvuus? Onkos Väykyissäkin noin? Mun mielestä radion kuuluvuus oli kehno jo Audio kympilläkin, mutta jos homma toimiikin vahvistimen kautta se varmaan kannattaa tarkastaa.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79