w124 kytkimen ilmaus
w124 kytkimen ilmaus
Hieman jo lueskelin vinkkejä kytkimen ilmauksesta eli ymmärsinkö oikein etten voi ilmata kytkintä alipainepumpulla? Mistä kohti löytyy tämä kytkimen ilmausruuvi?
w124 250td -88
Korjausoppaassa luki jotain että pitää vetästä etujarrulta letku kytkimen ilmausruuviin ja sillälailla kikkailla... Omassa ilmattiin niin että isä paino kytkintä ja lisäili nestettä säiliöön ja minä makasin auton alla ja vääntelin ruuvia kiinni ja auki, kunnes saatiin uutta testettä ulos sieltä... Olisikos tuo ilmausruuvi ollut jossain siinä etuovien kohdilla ja osotti vielä muistaakseni taakse päin... Ei muista enää ihan kunnolla kun kyseisestä remontista melkein kk aikaa 

Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Nyt tulee suoraa lainausta korjausoppaasta:
1 Kytkimen ilmaus on suoritettava aina nestepiirin oltua jostain syystä avattuna. Ilmaus on syytä tehdä myös siinä tapauksessa, jos poljintuntuma muuttuu omituiseksi tai kytkipoljin ei palaudu kunnolla yläasentoonsa.
2 Nosta auton etupää alustapukeille.
3 Tarkasta että jarrunestesäiliö on täynnä.
4 Irrota suojahatut sekä kytkimen että oikean etujarrun ilmausruuveista.
Kytkimen ilmausruuvi sijaitsee vaihteiston kylkeen kiinnitetyssä työsylinterissä.
5 Liitä läpinäkyvä letku jarrun ilmausruuviin.
6 Avaa jarrun ilmausruuvia ja pyydä apulaista painamaan jarrupoljin hitaasti pohjaan. Sulje ilmausruuvi ja anna apulaisen vapauttaa jarrupoljin. Toistakaa tätä, kunnes letku on täynnä jarrunestettä. Tuki letkun pää sormellasi ja liitä se sitten kytkimen ilmausruuviin.
7 Avaa molemmat ilmausruuvit ja pyydä taas apumiestä painamaan jarrupoljin pohjaan. sulje jarrun ilmausruuvi ja anna apulaisen nostaa poljin ylös. Tätä toistetaan kunnes letkussa ei enää kulje ilmakuplia.
8 Varmista, että molemmat ilmausruuvit ovat kiinni ennen kuin irrotat letkun. Aseta suojahatut paikoillee ja tarkasta lopuksi jarrunesteen määrä.
1 Kytkimen ilmaus on suoritettava aina nestepiirin oltua jostain syystä avattuna. Ilmaus on syytä tehdä myös siinä tapauksessa, jos poljintuntuma muuttuu omituiseksi tai kytkipoljin ei palaudu kunnolla yläasentoonsa.
2 Nosta auton etupää alustapukeille.
3 Tarkasta että jarrunestesäiliö on täynnä.
4 Irrota suojahatut sekä kytkimen että oikean etujarrun ilmausruuveista.
Kytkimen ilmausruuvi sijaitsee vaihteiston kylkeen kiinnitetyssä työsylinterissä.
5 Liitä läpinäkyvä letku jarrun ilmausruuviin.
6 Avaa jarrun ilmausruuvia ja pyydä apulaista painamaan jarrupoljin hitaasti pohjaan. Sulje ilmausruuvi ja anna apulaisen vapauttaa jarrupoljin. Toistakaa tätä, kunnes letku on täynnä jarrunestettä. Tuki letkun pää sormellasi ja liitä se sitten kytkimen ilmausruuviin.
7 Avaa molemmat ilmausruuvit ja pyydä taas apumiestä painamaan jarrupoljin pohjaan. sulje jarrun ilmausruuvi ja anna apulaisen nostaa poljin ylös. Tätä toistetaan kunnes letkussa ei enää kulje ilmakuplia.
8 Varmista, että molemmat ilmausruuvit ovat kiinni ennen kuin irrotat letkun. Aseta suojahatut paikoillee ja tarkasta lopuksi jarrunesteen määrä.

MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Sisähalkaisija 6mm ja pituus noin 1,5m.hyrgas kirjoitti:Onko tietoa minkä paksuista letkun tulisi olla, jotta se olisi sopiva ilmausruuvin ympärille. Ja kuinka pitkä suunnilleen?
Tuohon korjausoppaan kohtaan 7 toteamuksena, että hyvin toimi yksinkin. Molemmat ilmaruuvit jonkinverran auki ja polkemista niin kauan kun jarrunestesäiliöön tulee ilmaa.
tarviiko klemmareita
Molemmat ilmaus ruuvit ovat auki. Jarru poljin poljettaessa niin jäykkä, että pelottaa että letku irtoaa. onko muilla ollu tarvetta kiinnittää ilmaus letkua kiinni. Kytkimen ilmausruuvi on niin auki että poljettaessa jarrua ilmausruuvin juuresta tulee nestettä. Kannattaako jarrunestesäiliön kantta pitää auki työn ajan?
w124 250td -88
kytkimen saa ilmattua polkemalla suoraan kapiinista käsin
alku on hankalin mutta kun se alkaa polkimen loppu osassa hiukan ottamaan niin
liikutella poljinta siinä kohdassa jossa paine tuntuu ja välillä pitää hetken pohjassa ja hyvin harvoin päästää polkimen käymään ylhäällä
olpas sekavaa
ja kaikki tämä ilman letkuja ja ilmaruuvit visusti kiinni 10mim ja kytkin toimii
alku on hankalin mutta kun se alkaa polkimen loppu osassa hiukan ottamaan niin
liikutella poljinta siinä kohdassa jossa paine tuntuu ja välillä pitää hetken pohjassa ja hyvin harvoin päästää polkimen käymään ylhäällä
olpas sekavaa

ja kaikki tämä ilman letkuja ja ilmaruuvit visusti kiinni 10mim ja kytkin toimii
Viimeksi muokannut xr, Ma 23.07.2007 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun irroitit ilmausruuvin työsylinteristä niin tuliko sieltä nestettä? Oli omassa joskus niin tukossa että piti työntää rautapiikki (tikka) siitä sisään että alkoi tulemaan mustaa mönjää sylinteristä. Oli alkuperäiset nesteet siellä muhineet 16 vuotta... Valuttelin ensin putket kaikki tyhjiksi ettei mene pilaamaan puhdasta jarrunestettä.
Re: w124 kytkimen ilmaus
Tai vaikka w212 kytkimen ilmaus jotta neste vaihtuisi. Tuli tuollainen paineilma härveli ostettua mikä ilmausruuviin liitetään. Mitä käy jos sen liittää kytkimen ilmausruuviin ja vetää kahvasta?
W213 220d +W242 electric drive
Re: w124 kytkimen ilmaus
Samalla tavalla ilmautuu ja nesteet vaihtuu...kunhan aukauisee vaan ilmaus ruuvia pikkaisen..mullakin sattunut muuten että parivuotta vanhat nesteet kytkimessä niin aivan mustaa paskaa...oisiko tarvike sylinterillä ja kumilaadulla osansa kun orkkis sylkyssä ja noin ainakin 10v vuotta vanhoissa nesteissä ei ollut musta..ihan normi väristä nestettä.markoala kirjoitti:Tai vaikka w212 kytkimen ilmaus jotta neste vaihtuisi. Tuli tuollainen paineilma härveli ostettua mikä ilmausruuviin liitetään. Mitä käy jos sen liittää kytkimen ilmausruuviin ja vetää kahvasta?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-