Muutama ongelma... Varashälytin, Valot ja Rutina.
Muutama ongelma... Varashälytin, Valot ja Rutina.
Viimeksi muokannut Gate, Ti 31.07.2007 20:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
- JuriPotkuri
- Mersumies

- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Itselläkin tekee tuo hälytin vikahälytyksiä talvisin. Juuri kuten sooppa kirjoitti. Koita katsoa liittyykö se sisälämmittimen toimimiseen. Ainut että ei se välttämättä tarvitse edes sitä wunderbaumia, lämpimän ilman väreily sisätutkan "keilaan" riittää. Ikävä ominaisuus, itse kytken tutkat pois päältä kun lämmitys on ajastettu.
Tosta valojutusta: Tuleeko sinne takavalolle virtaa? Tai no, ilmeisesti ei jos kerran olet lampun vaihtanut. Voisko vika olla kytkimessä? En nyt tiedä tulisko sieltä vikatieto kojetaululle. Oletko vaihtanut uusia lamppuja autoosi viime aikoina. Jos olet, tarkista että wattimäärät täsmää molemmin puolin autoa. Rekisterikilven valot on ainakin sellanen paikka mitä ei tule helposti huomattua jos tuo vikailmoitus tulee.Siis että toinen niistä olisi palanut.
Rutina takaa viittaa kyllä ABS:ään. Joku pyörä pyrkii lukkiutumaan ja se rutajaa. Miksi se sitten niin tekee? Varmasti täältä forumilta löytyy parempiakin jarruspesialisteja, odottelehan vastauksia.
Tosta valojutusta: Tuleeko sinne takavalolle virtaa? Tai no, ilmeisesti ei jos kerran olet lampun vaihtanut. Voisko vika olla kytkimessä? En nyt tiedä tulisko sieltä vikatieto kojetaululle. Oletko vaihtanut uusia lamppuja autoosi viime aikoina. Jos olet, tarkista että wattimäärät täsmää molemmin puolin autoa. Rekisterikilven valot on ainakin sellanen paikka mitä ei tule helposti huomattua jos tuo vikailmoitus tulee.Siis että toinen niistä olisi palanut.
Rutina takaa viittaa kyllä ABS:ään. Joku pyörä pyrkii lukkiutumaan ja se rutajaa. Miksi se sitten niin tekee? Varmasti täältä forumilta löytyy parempiakin jarruspesialisteja, odottelehan vastauksia.
Niin no yleensä jos on pysähtyneenä valoissa, niin pyörät ei pyöri eli on lukossa.JuriPotkuri kirjoitti:Rutina takaa viittaa kyllä ABS:ään. Joku pyörä pyrkii lukkiutumaan ja se rutajaa. Miksi se sitten niin tekee? Varmasti täältä forumilta löytyy parempiakin jarruspesialisteja, odottelehan vastauksia.
W123 280TE -79
Villi veikkaus: Painatko jarrua miten lujaa? Ettei vain olisi kyse kylmästä koneesta? Ettet vain paina vain hieman jarrua ja vaihde on d-asennossa ja kylmä kone käy korotettua joutokäyntiä ja vaihdelaatikko yrittää "ryömiä"? Jos vaikka siellä yksi pyörä vaikka löisikin tyhjää, jota ABS-järjestelmä yrittää hidastaa muiden kanssa samalle pyörimisnopeudelle? 
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Painan kyllä ihan riittämiin. Autosta löytyy perästä lukko joten ei pitäisi olla mahdollista että, yrittää "hivuttautua" yhdellä pyörällä eteenpäin.kualeppi2 kirjoitti:Villi veikkaus: Painatko jarrua miten lujaa? Ettei vain olisi kyse kylmästä koneesta? Ettet vain paina vain hieman jarrua ja vaihde on d-asennossa ja kylmä kone käy korotettua joutokäyntiä ja vaihdelaatikko yrittää "ryömiä"? Jos vaikka siellä yksi pyörä vaikka löisikin tyhjää, jota ABS-järjestelmä yrittää hidastaa muiden kanssa samalle pyörimisnopeudelle?
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Juu ja jos se rutina tulisi ABS:tä, luulisi sen rutinan tuntuvan tärinänä jarrupolkimessa.Gate kirjoitti:Painan kyllä ihan riittämiin. Autosta löytyy perästä lukko joten ei pitäisi olla mahdollista että, yrittää "hivuttautua" yhdellä pyörällä eteenpäin.kualeppi2 kirjoitti:Villi veikkaus: Painatko jarrua miten lujaa? Ettei vain olisi kyse kylmästä koneesta? Ettet vain paina vain hieman jarrua ja vaihde on d-asennossa ja kylmä kone käy korotettua joutokäyntiä ja vaihdelaatikko yrittää "ryömiä"? Jos vaikka siellä yksi pyörä vaikka löisikin tyhjää, jota ABS-järjestelmä yrittää hidastaa muiden kanssa samalle pyörimisnopeudelle?
W123 280TE -79
- JuriPotkuri
- Mersumies

- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Itse asiassa itsekin onnistuin päässäni pyörittämään ajatuksen tuosta ensin jotenkin, että kun olen pysähtymässä valoissa tai jotain vastaavaa ja ajattelin että kyllä kai ne ABSit nyt rutisee kun liukkaalla liian myöhään jarruttaa valoihin. Vasta toisella lukukerralla tajusin siinä lukevan pysähtyneenä. Tiedä sitten mikä moisen päässä aiheuttaa. Et kuitenkaan ole ainoa!JuriPotkuri kirjoitti:No niin, just niinku Raine kirjoitti. Itsellä taitaa tuossa sisälukutaidossa tai luetun ymmärtämisessä olla vielä petraamista. Kiitos oikaisusta.
W123 280TE -79
No nyt siis on ratkaistu tuo hälytin juttu. Eli kun kytkee sisätilan tutkat pois päältä niin ainakaan näiden kahden päivän aikana ei ole hälyttimet lauennut.
Sitten pitää hommata jostain joku sähkömittari että, näkee tuleeko sinne takakontin lampulle virtaa, niin päästään siinä eteenpäin.
Perän rutina/tärinä ratkaisematta. Villejä veikkauksia/arvauksia/tietoa otetaan vastaan.
Kiitos jo tässä vaiheessa kaikille (vastanneille).
Sitten pitää hommata jostain joku sähkömittari että, näkee tuleeko sinne takakontin lampulle virtaa, niin päästään siinä eteenpäin.
Perän rutina/tärinä ratkaisematta. Villejä veikkauksia/arvauksia/tietoa otetaan vastaan.
Kiitos jo tässä vaiheessa kaikille (vastanneille).
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Gate kirjoitti:No nyt siis on ratkaistu tuo hälytin juttu. Eli kun kytkee sisätilan tutkat pois päältä niin ainakaan näiden kahden päivän aikana ei ole hälyttimet lauennut.![]()
Sitten pitää hommata jostain joku sähkömittari että, näkee tuleeko sinne takakontin lampulle virtaa, niin päästään siinä eteenpäin.
Perän rutina/tärinä ratkaisematta. Villejä veikkauksia/arvauksia/tietoa otetaan vastaan.
Kiitos jo tässä vaiheessa kaikille (vastanneille).
Tulikos tuohon "rutina" juttuun jo selkoa??? Omassa hieman samankaltaista, mutta ei tosin ilmene edes joka päivä..
Sellasta joku epäili et olis kardaanin tukilaakeri, joka vetelis vimosia henkäyksiään siellä?? Omasta pitäis laittaa se kunhan joku aikarako vaan taas sattuis korjauksiin..
Tuo hälytin voi laueta jos sinulla on ikkuna auki ja tuulenvire käy kabiiniin. (riippuu tietty hälyttimen ominaisuuksista) Ukkelilla on jus tuo "ominaisuus". Kattoluukkua ei voi pitää helteessä etes raollaan kun auton heittää parkkiin. Kun kaikki ikkunat on kiinni niin ongelmia ei ole.
Mustat nahkapenkit on vaan aika kuumat kun autoon istuu Pihvilihat paistuu sortseissa
Mistä lähtien takakontin sisävalo on ollu viallisten polttimoitten ilmaisupiirissä
Minun ei ainakaan ilmoita mitään vaikka ronkan valo olisikin mykkä
Erisuuret polttimot umpioissa kyllä aiheuttaa vikailmoituksen. Niin ja ex kulkineessa kävi niin että toinen rekkarikilven polttimon lanka meni solmulle ja siitä syttyi häiriövalo kojelautaan. No vähän aikaa piti ihmetellä kunnes hänmärässä huomasin että toinen rekkarivaloista paloi kirkkaammin kuin toinen. Vaihdoin kummankin ja keltainen "öllötys" kojelaudassa loppui.
Mustat nahkapenkit on vaan aika kuumat kun autoon istuu Pihvilihat paistuu sortseissa
Mistä lähtien takakontin sisävalo on ollu viallisten polttimoitten ilmaisupiirissä




