Muutama ongelma... Varashälytin, Valot ja Rutina.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Muutama ongelma... Varashälytin, Valot ja Rutina.

Viesti Kirjoittaja Gate »

:?
Viimeksi muokannut Gate, Ti 31.07.2007 20:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Hälytin voi alkaa huutamaan sisälämmittimen käynnistyessä jos joku esim wunderbaum alkaa heilumaan tai jos on joku pilipalihäly (olis myynnissä laatuhäly). :D
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

sooppa kirjoitti:Hälytin voi alkaa huutamaan sisälämmittimen käynnistyessä jos joku esim wunderbaum alkaa heilumaan tai jos on joku pilipalihäly (olis myynnissä laatuhäly). :D
Mersun oma hälytin on (ei siis pilipali :?: ). Wunderbaumeja en harasta.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Itselläkin tekee tuo hälytin vikahälytyksiä talvisin. Juuri kuten sooppa kirjoitti. Koita katsoa liittyykö se sisälämmittimen toimimiseen. Ainut että ei se välttämättä tarvitse edes sitä wunderbaumia, lämpimän ilman väreily sisätutkan "keilaan" riittää. Ikävä ominaisuus, itse kytken tutkat pois päältä kun lämmitys on ajastettu.

Tosta valojutusta: Tuleeko sinne takavalolle virtaa? Tai no, ilmeisesti ei jos kerran olet lampun vaihtanut. Voisko vika olla kytkimessä? En nyt tiedä tulisko sieltä vikatieto kojetaululle. Oletko vaihtanut uusia lamppuja autoosi viime aikoina. Jos olet, tarkista että wattimäärät täsmää molemmin puolin autoa. Rekisterikilven valot on ainakin sellanen paikka mitä ei tule helposti huomattua jos tuo vikailmoitus tulee.Siis että toinen niistä olisi palanut.

Rutina takaa viittaa kyllä ABS:ään. Joku pyörä pyrkii lukkiutumaan ja se rutajaa. Miksi se sitten niin tekee? Varmasti täältä forumilta löytyy parempiakin jarruspesialisteja, odottelehan vastauksia.
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

JuriPotkuri kirjoitti:Rutina takaa viittaa kyllä ABS:ään. Joku pyörä pyrkii lukkiutumaan ja se rutajaa. Miksi se sitten niin tekee? Varmasti täältä forumilta löytyy parempiakin jarruspesialisteja, odottelehan vastauksia.
Niin no yleensä jos on pysähtyneenä valoissa, niin pyörät ei pyöri eli on lukossa. :wink: Voi toki olla ABSit jotenkin sekaisin eli yrittäisi avata lukkiintunutta pyörää paikoillaankin. Täristääkö jarrupoljin?
W123 280TE -79
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

Raine kirjoitti:Niin no yleensä jos on pysähtyneenä valoissa, niin pyörät ei pyöri eli on lukossa. :wink: Voi toki olla ABSit jotenkin sekaisin eli yrittäisi avata lukkiintunutta pyörää paikoillaankin. Täristääkö jarrupoljin?
Ei täristä.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Sitten veikkaisin vian olevan ennemmin voimansiirron puolella kuin jarruissa. Joku asiantuntevampi kertokoon lisää.
W123 280TE -79
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

Villi veikkaus: Painatko jarrua miten lujaa? Ettei vain olisi kyse kylmästä koneesta? Ettet vain paina vain hieman jarrua ja vaihde on d-asennossa ja kylmä kone käy korotettua joutokäyntiä ja vaihdelaatikko yrittää "ryömiä"? Jos vaikka siellä yksi pyörä vaikka löisikin tyhjää, jota ABS-järjestelmä yrittää hidastaa muiden kanssa samalle pyörimisnopeudelle? :roll:
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

kualeppi2 kirjoitti:Villi veikkaus: Painatko jarrua miten lujaa? Ettei vain olisi kyse kylmästä koneesta? Ettet vain paina vain hieman jarrua ja vaihde on d-asennossa ja kylmä kone käy korotettua joutokäyntiä ja vaihdelaatikko yrittää "ryömiä"? Jos vaikka siellä yksi pyörä vaikka löisikin tyhjää, jota ABS-järjestelmä yrittää hidastaa muiden kanssa samalle pyörimisnopeudelle? :roll:
Painan kyllä ihan riittämiin. Autosta löytyy perästä lukko joten ei pitäisi olla mahdollista että, yrittää "hivuttautua" yhdellä pyörällä eteenpäin.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös lukko kytkeydy vasta 25kmh nopeudessa... ?
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

epk kirjoitti:eikös lukko kytkeydy vasta 25kmh nopeudessa... ?
Kuulostaisi järkevämmältä että tasauspyörästön lukko kytkeytyy tuossa nopeudessa kokonaan pois käytöstä. Liikkeellelähdössähän lukosta eniten on iloa.
W123 280TE -79
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Gate kirjoitti:
kualeppi2 kirjoitti:Villi veikkaus: Painatko jarrua miten lujaa? Ettei vain olisi kyse kylmästä koneesta? Ettet vain paina vain hieman jarrua ja vaihde on d-asennossa ja kylmä kone käy korotettua joutokäyntiä ja vaihdelaatikko yrittää "ryömiä"? Jos vaikka siellä yksi pyörä vaikka löisikin tyhjää, jota ABS-järjestelmä yrittää hidastaa muiden kanssa samalle pyörimisnopeudelle? :roll:
Painan kyllä ihan riittämiin. Autosta löytyy perästä lukko joten ei pitäisi olla mahdollista että, yrittää "hivuttautua" yhdellä pyörällä eteenpäin.
Juu ja jos se rutina tulisi ABS:tä, luulisi sen rutinan tuntuvan tärinänä jarrupolkimessa.
W123 280TE -79
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

No niin, just niinku Raine kirjoitti. Itsellä taitaa tuossa sisälukutaidossa tai luetun ymmärtämisessä olla vielä petraamista :oops: . Kiitos oikaisusta.
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

JuriPotkuri kirjoitti:No niin, just niinku Raine kirjoitti. Itsellä taitaa tuossa sisälukutaidossa tai luetun ymmärtämisessä olla vielä petraamista :oops: . Kiitos oikaisusta.
Itse asiassa itsekin onnistuin päässäni pyörittämään ajatuksen tuosta ensin jotenkin, että kun olen pysähtymässä valoissa tai jotain vastaavaa ja ajattelin että kyllä kai ne ABSit nyt rutisee kun liukkaalla liian myöhään jarruttaa valoihin. Vasta toisella lukukerralla tajusin siinä lukevan pysähtyneenä. Tiedä sitten mikä moisen päässä aiheuttaa. Et kuitenkaan ole ainoa! :D
W123 280TE -79
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

No nyt siis on ratkaistu tuo hälytin juttu. Eli kun kytkee sisätilan tutkat pois päältä niin ainakaan näiden kahden päivän aikana ei ole hälyttimet lauennut. :D

Sitten pitää hommata jostain joku sähkömittari että, näkee tuleeko sinne takakontin lampulle virtaa, niin päästään siinä eteenpäin.

Perän rutina/tärinä ratkaisematta. Villejä veikkauksia/arvauksia/tietoa otetaan vastaan.

Kiitos jo tässä vaiheessa kaikille (vastanneille).
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

Gate kirjoitti:No nyt siis on ratkaistu tuo hälytin juttu. Eli kun kytkee sisätilan tutkat pois päältä niin ainakaan näiden kahden päivän aikana ei ole hälyttimet lauennut. :D

Sitten pitää hommata jostain joku sähkömittari että, näkee tuleeko sinne takakontin lampulle virtaa, niin päästään siinä eteenpäin.

Perän rutina/tärinä ratkaisematta. Villejä veikkauksia/arvauksia/tietoa otetaan vastaan.

Kiitos jo tässä vaiheessa kaikille (vastanneille).

Tulikos tuohon "rutina" juttuun jo selkoa??? Omassa hieman samankaltaista, mutta ei tosin ilmene edes joka päivä..

Sellasta joku epäili et olis kardaanin tukilaakeri, joka vetelis vimosia henkäyksiään siellä?? Omasta pitäis laittaa se kunhan joku aikarako vaan taas sattuis korjauksiin.. :roll:
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5462
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tuo hälytin voi laueta jos sinulla on ikkuna auki ja tuulenvire käy kabiiniin. (riippuu tietty hälyttimen ominaisuuksista) Ukkelilla on jus tuo "ominaisuus". Kattoluukkua ei voi pitää helteessä etes raollaan kun auton heittää parkkiin. Kun kaikki ikkunat on kiinni niin ongelmia ei ole.

Mustat nahkapenkit on vaan aika kuumat kun autoon istuu Pihvilihat paistuu sortseissa :lol:

Mistä lähtien takakontin sisävalo on ollu viallisten polttimoitten ilmaisupiirissä :?: Minun ei ainakaan ilmoita mitään vaikka ronkan valo olisikin mykkä :roll: Erisuuret polttimot umpioissa kyllä aiheuttaa vikailmoituksen. Niin ja ex kulkineessa kävi niin että toinen rekkarikilven polttimon lanka meni solmulle ja siitä syttyi häiriövalo kojelautaan. No vähän aikaa piti ihmetellä kunnes hänmärässä huomasin että toinen rekkarivaloista paloi kirkkaammin kuin toinen. Vaihdoin kummankin ja keltainen "öllötys" kojelaudassa loppui.
Vastaa Viestiin