olisko kellään ollu vastaavaa murhetta? valot himmenee ensin, sitten sammuu radio ja vähän sen jälkeen koko auto. sulakerasia on kunnossa ja uusi virtalukonpohja on vaihdettu. lähtee kyllä käymään kun jonkun tunnin vartoilee, eli akku ei tyhjene ja latausvirta on ok.
ei ole diesel, 2.3l bensa. akkukin on jo vaihdettu ja laturi painaa yli 14v. virrat saattaa silti hävitä alle 10km matkalla. siis laturi toimii aina kun olen mitannut parkissa. ajon aikana ei tietoa, mutta kyllähän pelkällä täydellä akulla kesäkelissä pitäis pidemmälle päästä..
lonkero kirjoitti:olisko kellään ollu vastaavaa murhetta? valot himmenee ensin, sitten sammuu radio ja vähän sen jälkeen koko auto. sulakerasia on kunnossa ja uusi virtalukonpohja on vaihdettu. lähtee kyllä käymään kun jonkun tunnin vartoilee, eli akku ei tyhjene ja latausvirta on ok.
Terve! Tarkista akun ja korin välinen maadoituskaapeli
Kannattaa miettiä et käytät autoa autosähkö liikkeessä... Äkkiä voisin kuvitella että joku tai jotkut laturin diodeista laskevat läpi ja yleismittarilla mitattuna tasajännite alueella näyttää oikeita jännitteitä, vaikka laturi antaakin vaihtojännitettä. tämä aiheutta akussa oikosulun, aivan kuin akun napojen väliin pudottais jakarin... tästä johtuen akku keittää. Tulee noin parin tunnin ajolla uusista akuista entiset...