220 CDI oksensi vedet ulos
220 CDI oksensi vedet ulos
Missähän mahtaa olla vika....
Aamulla motarilla alkoi puhaltamaan kylmää, ja lämmöt oli vajaa 100 astetta
Jäähdytysnesteet tuli pihalle paisuntasäiliön ylivuotoletkusta.
Lisäsin nestettä, nyt toimii taas normaaliksti..
Voiko termostatti jumiutua vai mikä tuota himmeliä vaivas aamulla..
Autohan on S 202 220 CDI..
Termostaatti on vaihdettu uuteen viime talvena..
Aamulla motarilla alkoi puhaltamaan kylmää, ja lämmöt oli vajaa 100 astetta
Jäähdytysnesteet tuli pihalle paisuntasäiliön ylivuotoletkusta.
Lisäsin nestettä, nyt toimii taas normaaliksti..
Voiko termostatti jumiutua vai mikä tuota himmeliä vaivas aamulla..
Autohan on S 202 220 CDI..
Termostaatti on vaihdettu uuteen viime talvena..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Ei paisarin korkilla juuri ole merkitystä, kun ei CDI nosta lämpöjä millään yli normaalin tavallisessa ajossa, sadasta asteesta nyt puhumattakaan. Juuri yli kahdeksankympin ei lämpöjä saa millään, ellei sitten syyläripaketti ole aivan tukossa.
Veikkaisin, että jossain on vuoto ja nestepinta on päässyt liian alas. Toisaalta merkkivalon olisi silloin pitänyt varoittaa vähäisestä jäähd. nesteen määrästä.
Voi termostaatti jumittaakin, mutta olis varmaan oireillu jo aikaisemminkin. Mystinen juttu.
Veikkaisin, että jossain on vuoto ja nestepinta on päässyt liian alas. Toisaalta merkkivalon olisi silloin pitänyt varoittaa vähäisestä jäähd. nesteen määrästä.
Voi termostaatti jumittaakin, mutta olis varmaan oireillu jo aikaisemminkin. Mystinen juttu.
joko termari auki kokoajan(nestettä liian vähän samalla)ei pääse jäähtymään välillä (termari keskeyttää kierron jolloin jäähtyy syylärissä)uusi termari ja huolehdi järjestelmän ilmauksesta ,jottei tule ilmalukkoa...
kiinnostaa propleemat ja niitten ratkominen..asiat eivät välttämättä ole niin kiemuraisia,kuin ensin olettaa :)
Kyllä mulla ainakin nosti noilla helteillä n. 95 asteeseen(mittarin mukaan). Oiskohan termari jotain 92 asteinen. Jos ei yli kahdeksankympin meinaa nousta niin oisko termarin vaihtotarve? Ei mullakaan ennen termarin vaihtoa noussut koskaan yli 80 asteen...JP74 kirjoitti:Ei paisarin korkilla juuri ole merkitystä, kun ei CDI nosta lämpöjä millään yli normaalin tavallisessa ajossa, sadasta asteesta nyt puhumattakaan. Juuri yli kahdeksankympin ei lämpöjä saa millään, ellei sitten syyläripaketti ole aivan tukossa.
Joo, lämmöt nousee viisarin verran 80 yli, ja pysyy siinä..
Paisuntasäiliön korkin vaihdon jälkeen ajettu 700 kilsaa, ei häiriöitä, vielä
Lämpöjen seurantaa jatketaan ja raportoidaan tarvittaessa..
Paisuntasäiliön korkin vaihdon jälkeen ajettu 700 kilsaa, ei häiriöitä, vielä
Lämpöjen seurantaa jatketaan ja raportoidaan tarvittaessa..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Välitiedoitus....
Auto on nyt korjaamolla, kansipahvi rikki, venttiilit sökönä, männät halki...
että tällaasta tällä kertaa...
Auto on nyt korjaamolla, kansipahvi rikki, venttiilit sökönä, männät halki...
että tällaasta tällä kertaa...
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Eli kone on jossain vaiheessa varmaan käyny liian kuumana. Neste vähissä tai joku muu syy. Kansipahvi varmaan mennyt em. syistä ja vettä päässyt pyttyyn.Vesqju kirjoitti:Välitiedoitus....
Auto on nyt korjaamolla, kansipahvi rikki, venttiilit sökönä, männät halki...
että tällaasta tällä kertaa...
Tällöin on millä vaan dieselillä täystuho edessä. Vettä se ei kestä sisällä, rikkoo kaikki paikat (kuten em. käyny).
Itellä oli joskus vesiletkussa vuotoa ja mystisesti katos vettä. Pisti hikoiluttaan, kun mietti mitä maksaa 6-pyttyseen sisuskalut... No ainahan on mahdollista, että käy huono tuuri. Sitähän tää on...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Nonniin, nyt on auto kunnossa.. autoon uusittiin kansiretelit, jäähdytysjärjestelmän korkeudenja lämpätilan anturi, tuulilasinpesunesteentason anturi , moniurahihna, kiristäjä, jne.....
Remontti ei kestänyt kuin 9 viikkoa....
Remontti ei kestänyt kuin 9 viikkoa....
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on