220 CDI oksensi vedet ulos

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

220 CDI oksensi vedet ulos

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Missähän mahtaa olla vika....

Aamulla motarilla alkoi puhaltamaan kylmää, ja lämmöt oli vajaa 100 astetta
Jäähdytysnesteet tuli pihalle paisuntasäiliön ylivuotoletkusta.


Lisäsin nestettä, nyt toimii taas normaaliksti..

Voiko termostatti jumiutua vai mikä tuota himmeliä vaivas aamulla..

Autohan on S 202 220 CDI..

Termostaatti on vaihdettu uuteen viime talvena..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Ehdotetaan paisarin korkkia, ei pidä painetta--> kiehuu 100 C
Jos korkki ehjä, pitää vedet sisällä 120 asti.
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei paisarin korkilla juuri ole merkitystä, kun ei CDI nosta lämpöjä millään yli normaalin tavallisessa ajossa, sadasta asteesta nyt puhumattakaan. Juuri yli kahdeksankympin ei lämpöjä saa millään, ellei sitten syyläripaketti ole aivan tukossa.

Veikkaisin, että jossain on vuoto ja nestepinta on päässyt liian alas. Toisaalta merkkivalon olisi silloin pitänyt varoittaa vähäisestä jäähd. nesteen määrästä.

Voi termostaatti jumittaakin, mutta olis varmaan oireillu jo aikaisemminkin. Mystinen juttu.
airbus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 15.06.2007 20:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja airbus »

joko termari auki kokoajan(nestettä liian vähän samalla)ei pääse jäähtymään välillä (termari keskeyttää kierron jolloin jäähtyy syylärissä)uusi termari ja huolehdi järjestelmän ilmauksesta ,jottei tule ilmalukkoa...
kiinnostaa propleemat ja niitten ratkominen..asiat eivät välttämättä ole niin kiemuraisia,kuin ensin olettaa :)
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

JP74 kirjoitti:Ei paisarin korkilla juuri ole merkitystä, kun ei CDI nosta lämpöjä millään yli normaalin tavallisessa ajossa, sadasta asteesta nyt puhumattakaan. Juuri yli kahdeksankympin ei lämpöjä saa millään, ellei sitten syyläripaketti ole aivan tukossa.
Kyllä mulla ainakin nosti noilla helteillä n. 95 asteeseen(mittarin mukaan). Oiskohan termari jotain 92 asteinen. Jos ei yli kahdeksankympin meinaa nousta niin oisko termarin vaihtotarve? Ei mullakaan ennen termarin vaihtoa noussut koskaan yli 80 asteen...
Avatar
cdi270
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 24.07.2005 12:50
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja cdi270 »

kyllä se itelläkin yli 92 astetta näyttää ku termari on kunnossa...
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Joo, lämmöt nousee viisarin verran 80 yli, ja pysyy siinä..
Paisuntasäiliön korkin vaihdon jälkeen ajettu 700 kilsaa, ei häiriöitä, vielä :wink:

Lämpöjen seurantaa jatketaan ja raportoidaan tarvittaessa..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Välitiedoitus....
Auto on nyt korjaamolla, kansipahvi rikki, venttiilit sökönä, männät halki... :cry:

että tällaasta tällä kertaa... :shock:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Eli ei ollut paisarinkorkista kiinni siis. Ettei ois kuitenkin päässyt nesteet vähiin jossain vaiheessa? Aika erikoinen juttu, että cdi kone hajoaa tuollain, en ole kuullut kertaakaan noin perusteellisesta vauriosta, vaikka noilla on ajeltu jo 600-700 Tkm monella yksilöllä.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Vesqju kirjoitti:Välitiedoitus....
Auto on nyt korjaamolla, kansipahvi rikki, venttiilit sökönä, männät halki... :cry:

että tällaasta tällä kertaa... :shock:
Eli kone on jossain vaiheessa varmaan käyny liian kuumana. Neste vähissä tai joku muu syy. Kansipahvi varmaan mennyt em. syistä ja vettä päässyt pyttyyn.

Tällöin on millä vaan dieselillä täystuho edessä. Vettä se ei kestä sisällä, rikkoo kaikki paikat (kuten em. käyny).

Itellä oli joskus vesiletkussa vuotoa ja mystisesti katos vettä. Pisti hikoiluttaan, kun mietti mitä maksaa 6-pyttyseen sisuskalut... No ainahan on mahdollista, että käy huono tuuri. Sitähän tää on...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Siege
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 25.05.2006 02:21

Viesti Kirjoittaja Siege »

itellä vuoti kontin tiiviste, vaihdoin eikä vuoda enää :) oerkele viel ku sais bensatankin paikattuu ku vaikka kuinka laittaa bensaa niin kohtuullisen ajon jälkeen sitä pitää aina lisätä??? 8) :lol:
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nonniin, nyt on auto kunnossa.. autoon uusittiin kansiretelit, jäähdytysjärjestelmän korkeudenja lämpätilan anturi, tuulilasinpesunesteentason anturi :shock: , moniurahihna, kiristäjä, jne.....

Remontti ei kestänyt kuin 9 viikkoa.... :roll:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Vastaa Viestiin