Pappa osti teinimesen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tsaari202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 06.02.2007 20:16
Paikkakunta: Lohja

Pappa osti teinimesen

Viesti Kirjoittaja tsaari202 »

Ostin jokin aika sitten 190 E vm -88 ajettu 247 t. Auto on Ruottin malli (on nimittäin valomuisti), Sportline puolinahat ja rekisteröity neljälle (ei takapenkille kyllä kolmea voi muutenkaan tunkea) sekä kattoluukku. Alkuperäiset alut ja radio-kasettisoitin. Oon auton toinen omistaja ja hommasin auton ihan käyttöön kakkosautoksi. Ostohetkellä auto matoili urissa, mutta alapallot vaihtamalla muuttui kulku junaksi (alapallot olivat aivan jumissa) Katsastus läpihuuto. Auto ryhdissään ja huollotkin ajallaan tehty. Kulutuslukemat olleet 8.5 - 10 l/100 km. Saas nähdä miten auto pelaa, mutta toisaalta saahan sen museorekisteriin nykykunnossa 6 vuoden kuluttua :lol: Toi valomuisti askaruttaa sikäli että olisiko vaikeakin juttu tehdä perheen toiseenkiin mersuun 180 202? Sen verran kiinnitin huomiota, että kun valomuisti startin jälkeen huolehtii valot päälle, niin rekisterikilven valot ei pala (vasta jos kääntää valonappulasta niin toimivat)
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Museorekisteröitävän auton ikäraja on nykyään 30 vuotta, eli 2018 aikaisintaan.
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Re: Pappa osti teinimesen

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

tsaari202 kirjoitti:Ostin jokin aika sitten 190 E vm -88 ajettu 247 t. Auto on Ruottin malli (on nimittäin valomuisti), Sportline puolinahat ja rekisteröity neljälle (ei takapenkille kyllä kolmea voi muutenkaan tunkea) sekä kattoluukku.

Sen verran kiinnitin huomiota, että kun valomuisti startin jälkeen huolehtii valot päälle, niin rekisterikilven valot ei pala (vasta jos kääntää valonappulasta niin toimivat)
Auton startatessa ns. päivävalot menee päälle, ei varmaan pitkätkään eikä mittarinvalot syty? Eikös 16-venaset ollu aina neljällä jakkaralla, vai mallista riippumatta Sportlinena?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

onnittelut hienon mersumallin hankkimisesta, itselläkin oli tuommoinen ennenkuin siirryin isompiin "leluihin" :lol: .
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pappa osti teinimesen

Viesti Kirjoittaja karra »

tsaari202 kirjoitti:Ostin jokin aika sitten 190 E vm -88 ajettu 247 t. Auto on Ruottin malli (on nimittäin valomuisti).

Toi valomuisti askaruttaa sikäli että olisiko vaikeakin juttu tehdä perheen toiseenkiin mersuun 180 202? Sen verran kiinnitin huomiota, että kun valomuisti startin jälkeen huolehtii valot päälle, niin rekisterikilven valot ei pala (vasta jos kääntää valonappulasta niin toimivat)
Minulla oli taannoin myös "ruotsin malli" jossa tuo valomuisti. Ei tullut perehdyttyä sen tarkemmin muuta kun totesin että pitkät valot ei mene päälle päiväasennossa. Mitenköhän tuo on toteutettu noiden johdotusten suhteen :roll: . Sekä lisäksi se päivävalojen aktivointi, saako se signaalin esim, moottorin öljynpaineen noususta...niin kuin joissain japsi malleissa :?:
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Pitkien vilkautus kuitenkin toimii normaalisti tuolla päivävalokytkennällä. Mulla on kanssa ruotsin malli. Todella kätevä kun ei tarvitse valoja huolehtia päälle (ja siksi meinaavat muista autoista unohtua)
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Ei tuo valomuistin rakentaminen mikään ameriikan temppu ole, aikanaan rakentelin 202:een sellasen kaverin avustuksella. Kytkennästä en muista sen enempää kun että tarvittiin iso rele joka kestää tarpeeksi virtaa. Oli sellanen että kun virrat käänsi päälle niin valot syttyi heti. Startatessa valot sammuivat ja kun moottori käynnistyi, syttyivät valot taas, eli startin plussasta otettiin "heräte" joka sammutti valot. Eiköhän se jotenkin noin ole muissakin hoidettu, öljynpaineen haistelu kuulostaa jotenkin vieraalta...
Niin siis sillaihan se oli että valokatkaisija sai olla aina lähivaloasennossa, nollilla ei toiminu mikään. Eli mittarivalot, pitkät yms toimivat aina.
Vastaa Viestiin