190:set on syöty
190:set on syöty
Eipä voi korjaustarinoita kirjoitella tälle palstalle kun tuntuu olevan käytettyjen osien saanti kiven alla. Soitettu pariinkymmeneen paikkaan ja heikkoa on saldo=0. Purkaamoissa on listoilla osaa, mutta kun soittaa niin ei ole mitään enää jäljellä. Tuntuu olevan asia niin, että nettiin jotenkuten saadaan osista tieto haettavaksi, mutta ajantasalle osan myynnin jälkeen ei asia enää päivity.
Yksityisillä on aina jotain tarjolla, mutta sielläkin on heikkoa tarjonta ja kunto osissa mitä on.
Kyseessä olisi niinkin erikoiset osat kuin konepelti ja etulokasuojat ja syyläri.
Syylärin osalta ymmärrän ettei osaa löydy helposti kun on kyseessä automaatti ja ilmastointiversio, niin näitä on suomessa aika vähän.
Tarvikkeena lokarit ei maksa sen enempää kuin käytetyt alkuperäisetkään, käytetty jopa kalliimpi hyväkuntoisena mutta tarvikepeltiosien suhteen olen epäileväinen. Samoin konepellin osalta hinta tarvikkeen ja alkuperäisen käytetyn osalta melko samat. Jälleen helppo asennettavuus olisi oma kokemus huomioon ottaen plussaa. Mieluummin siis alkuperäisosa ja hinnan takia käytetty.
Taitaa projekti muuttua amg korisarjan laitosta, puhkun kiinnittämisestä ja kolarivaurion korjauksesta purkuautoksi ja osien myynniksi.......
Jos nyt joku on sattunut pongaamaan jossakin kyseisiä yllämainittuja alkuperäisiä osia melko joutilaan näköisenä, niin havainnoista otetaan ilmoituksia YV:boksiin kiitoksella vastaan.
Yksityisillä on aina jotain tarjolla, mutta sielläkin on heikkoa tarjonta ja kunto osissa mitä on.
Kyseessä olisi niinkin erikoiset osat kuin konepelti ja etulokasuojat ja syyläri.
Syylärin osalta ymmärrän ettei osaa löydy helposti kun on kyseessä automaatti ja ilmastointiversio, niin näitä on suomessa aika vähän.
Tarvikkeena lokarit ei maksa sen enempää kuin käytetyt alkuperäisetkään, käytetty jopa kalliimpi hyväkuntoisena mutta tarvikepeltiosien suhteen olen epäileväinen. Samoin konepellin osalta hinta tarvikkeen ja alkuperäisen käytetyn osalta melko samat. Jälleen helppo asennettavuus olisi oma kokemus huomioon ottaen plussaa. Mieluummin siis alkuperäisosa ja hinnan takia käytetty.
Taitaa projekti muuttua amg korisarjan laitosta, puhkun kiinnittämisestä ja kolarivaurion korjauksesta purkuautoksi ja osien myynniksi.......
Jos nyt joku on sattunut pongaamaan jossakin kyseisiä yllämainittuja alkuperäisiä osia melko joutilaan näköisenä, niin havainnoista otetaan ilmoituksia YV:boksiin kiitoksella vastaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Totta turiset
Tuo 190 malli taitaa olla siinä mielessä hankala että hyvät käytetyt
alkuperäiset osat on tosiaan kiven alla saada.
eBay on yksi vaihtoehto.
Itse olen ostanut (huutanut) melkein kaikki sisustan käytetyt osat yms.
ajan kanssa omaan harrastus sataysikymppiseen.
Ja todella hyväkuntoisia olen löytänyt, tosin kuvaan luottaen.
Tuolla Saksan maalla on huomattavasti enemmän tarjontaa mutta
toimituskulut ovat korkeahkot.
alkuperäiset osat on tosiaan kiven alla saada.
eBay on yksi vaihtoehto.
Itse olen ostanut (huutanut) melkein kaikki sisustan käytetyt osat yms.
ajan kanssa omaan harrastus sataysikymppiseen.
Ja todella hyväkuntoisia olen löytänyt, tosin kuvaan luottaen.
Tuolla Saksan maalla on huomattavasti enemmän tarjontaa mutta
toimituskulut ovat korkeahkot.
Mun mielestä tohon 190:een löytyi tosi hyvin käytettyä palikkaa. Purkuunhan nuo on paljolti menossa, ikää alkaa veijareilla olemaan.
Ostin ex-emännän 190:een tarvikekonepellin, kun maalari kertoi, että romisten konepellit ovat yleensä lommoisia ja ruosteessa, eli vähemmällä pääsee. Kl-varaosien pelti ainakin istui tosi hyvin paikoilleen, samoin lokasuojat. Lokasuojat vaan pitää maalata myös taustapuolelta hyvin, jotteivat ruostu heti kättelyssä.
Dieselin syyläri käy myös bensa 190:een. Niitä luulis löytyvän automaattejakin purettuna. Dieselissä on se leveämpi syyläri, kuten ilmastoidussa bensasakin.
PS:mulla ois jouten -84:en musta konepelti halvalla.
Ostin ex-emännän 190:een tarvikekonepellin, kun maalari kertoi, että romisten konepellit ovat yleensä lommoisia ja ruosteessa, eli vähemmällä pääsee. Kl-varaosien pelti ainakin istui tosi hyvin paikoilleen, samoin lokasuojat. Lokasuojat vaan pitää maalata myös taustapuolelta hyvin, jotteivat ruostu heti kättelyssä.
Dieselin syyläri käy myös bensa 190:een. Niitä luulis löytyvän automaattejakin purettuna. Dieselissä on se leveämpi syyläri, kuten ilmastoidussa bensasakin.
Jaa, hyvä tietää että tarvikepellitkin istuu mersuun.JP74 kirjoitti:Mun mielestä tohon 190:een löytyi tosi hyvin käytettyä palikkaa. Purkuunhan nuo on paljolti menossa, ikää alkaa veijareilla olemaan.
Mulla on tuolla hommattuna juurikin dielselin leveä aut laatikollisen syyläri, jospa kävisi paikalleen ja olis samankokoinen lähdöiltään. Asia selviää viikon kuluessa kun pääsee rojektia tutkimaan.
Mulla on nyt kaksi paikkaa tiedossa mistä löytyy kaksisuuttiminen konepelti joten asia kehittyy parempaan suuntaan. Hyviä orkkislokareita ei kyllä ole vielä löytynyt....
Siis puhutaako nyt jostain 50-luvun 190 korisesta vai ihan tästä teinitähtikopasta? ei taas oikein ajatuslamppu säteile mulla

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Re: 190:set on syöty
Vastaus Eiccalle:AK47 kirjoitti: Taitaa projekti muuttua amg korisarjan laitosta, puhkun kiinnittämisestä ja kolarivaurion korjauksesta purkuautoksi ja osien myynniksi.......
Ei kai siihen 50-luvun 190:een saa AMG korisarjaa
Dieselin syyläri oli samanlainen ulkoisesti vanhan bensasyylärin kanssa. Asia kunnossa siltäosin.
Nyt vaan jostain alkuperäisiä lokareita etsimään... Konepeltikin on jo luvassa... Kyllä tämä tästä etenee.
Edit: Konepellin kauppias meni puuhun:( Tästähän tulee hyvä projektitarina jos hyvyys lasketaan suunitelmien muutoksien lukumäärinä.
Nyt vaan jostain alkuperäisiä lokareita etsimään... Konepeltikin on jo luvassa... Kyllä tämä tästä etenee.
Edit: Konepellin kauppias meni puuhun:( Tästähän tulee hyvä projektitarina jos hyvyys lasketaan suunitelmien muutoksien lukumäärinä.