varashälytin ongelmia w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
suuri-guru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viesti:

varashälytin ongelmia w124

Viesti Kirjoittaja suuri-guru »

autossani on jälkeenpäin asennettu sikuran varashälytin, joka on yhdistetty keskuslukitukseen. eli kauko-ohjaimesta ovet lukittaessa myös varashälytin menee päälle. tai meni. kauko-ohjaus lakkasi siis toimimasta. vaihdoin ensimmäisenä siihen uuden patterin, mutta ei vaikutusta. avaimella käytettäessä keskuslukitus toimii normaalisti. jos vien kaukosäätimen vastaanottimen viereen ja painan nappia, niin kuuluu naksahdus, niinkuin käsky menisi perille. mitään ei vaan tapahdu. onkohan vika siis varashälytinyksikön ja keskuslukitusjärjestelmän välillä? viisaita vinkkejä kaivataan :roll:
guru
ammattimies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja ammattimies »

mistä tarkalleen ottaen tuo naksahdus kuuluu?
Entiset:
W124 300 TE -90
W115 2.2 -71
W201 super200d -85
w201 super 300turbo
Nykyiset:
309 paku. om603 turbo. Aut.
W124 St Om606. Coupe
208 Sprinter -04
JarkkoN
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Autossa oli ilmeisesti keskuslukitus valmiina ja jälkiasennus lisäsi
siihen kauko-ohjauksen ja varashälyttimen? Ja nyt kauko-ohjaus aiheuttaa naksahduksen? Ja kauko-ohjaus on radio-toiminen, ei infrapuna?

Vika voisi olla jälkiasennetun hälyttimen hapettuneissa liitoksissa. Tämä laite taitaa olla takapenkin alla maton peitossa. Avaa se ja tarkista maadoitukset ja liitokset ja katso myös, ovatko sulakkeet hapettuneita. Jos liitokset ovat kunnossa, itse laitteen piirilevy voi olla hapettunut. Ne voi puhdistaa Kontakt 60:lla.

Tuo naksahdus voisi kuulua releestä, joten kannattaa katsoa, näkyykö relettä ja yrittää paikallistaa naksahdus. Jos rele löytyy ja sen ohjaus toimii eli releen kieli liikkuu, niin kannattaa keskittää puhdistukset releen toisiopiiriin eli sinne kärkiin ja niistä lähteviin johtoihin.

Se Mersun oman kauko-ohjauksen laatikko on siellä takapenkin alla ja siellä on tilaa jälkiasennushälyttimelle. Jos keskuslukitus toimii avaimesta, niin alkuperäinen järjestelmä toimii ja kyse on nimenomaan hälyttimen ongelmasta.
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Mulla kanssa on Sikuran hälytin ja kerran kun olin vaihdattamassa siihen patteria lukkoliikkeessä, niin sanoivat että aikaa siihen on vain jotain 40s.
Tämän jälkeen se avaimenperä hukkaa älynsä eikä auton järjestelmä enää tunnista sitä. HUOM. tämä on sitten toisen käden tietoa, jonka oikeellisuudesta en mene takuuseen. Mutta jos näin on, niin voisiko tuossa olla syy? Itsellä on kaksi avaimenperää, oletko kokeillut sillä toisella tekeekö se saman jutun? (edellyttää tietysti että se on tallella).

Muistan nähneeni tällä foorumilla joskus jonkun Lahtelaisen kaverin puhelinnumeron, joka on kuulemma virtuoosi noiden Sikuran pelien kanssa, löytäspä sen nyt vaan tähän hätään. Ei kukaan sattuis muistamaan?
Maalla, merellä ja ilmassa...
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Kyllä se toimii normaalisti vielä pariston vaihdon jälkeenkin.
Ei tarvinnut minun ainakaan koodata koskaan uusiksi.
Taitaa olla vaan huono liitos jossain.

Sikuraan ei muistaakseni tarvinnut laittaa mitään erillistä relettä tuon keskuslukon ohjaukseen vaan se tulee suoraan sieltä hälärin boksista.

Ainoastaan ajoestoon piti laittaa rele väliin kun se on alunperin liian köykänen se boksin rele.

Mulla oli n.3vuotta käytössä ennenkuin alkoi temppuilemaan kovilla pakkasilla tuo Sikura.
Sen jälkeen olen aina käyttänyt defaa(3kpl) ja niissä ei ole ollut mitään vikaa.
edesmennyt
W201
tonysoprano
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja tonysoprano »

Mulla on kans sikuran häly, joka sekoilee webaston kanssa. Soitin allaolevaan firmaan ja antoivat sieltä juurikin tuon gurun numeron, jota ei ole tallella. Soitappas siis kyseiseen firmaan, niin alkaa homma toimimaan. Tuli nimittäin 2 a4:sta ohjeita sähköpostilla mun ongelmaan, kun sille tyypille selitin asian ja pyysin jotain tietoa/faktaa/mutua.

http://koti.phnet.fi/keskustanvaraosa/index.html
MB 300 CE 24V -92
Vastaa Viestiin