Hurja bensankulutuksen nousu
Hurja bensankulutuksen nousu
Tässä viimeisen kuukauden aikana Mb w124 200E automatti vm -89
on alkanut viedä polttoainetta todella paljon. Jopa 15 litraa satasella ja puhutaaan kuitenkin matka-ajosta (80-100km/h)
Aiemmin päässyt 7-8 litralla.
Hupaisinta, että taloudellisuusasento on kohdassa E, eikä S, jolloin
auto kiihtyy paremmin.
Missä lienee vika?
on alkanut viedä polttoainetta todella paljon. Jopa 15 litraa satasella ja puhutaaan kuitenkin matka-ajosta (80-100km/h)
Aiemmin päässyt 7-8 litralla.
Hupaisinta, että taloudellisuusasento on kohdassa E, eikä S, jolloin
auto kiihtyy paremmin.
Missä lienee vika?
Onkos autossasi katalysaattori ja lambda-anturi? Jos on niin olisko lambda mennyt ja kone käy rikkaalla.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
tuon aikakauden bemussa bensaa alkoi aikoinaan palaa kun imusarjan kumitötterö hapertui vuotamaan. motronic pani merkille liian laihan seoksen ja työnsi seoksen reilusti rikkaalle.Manu300cea24 kirjoitti:Jos lambda löytyy niin epäilisin ,että se on rikki.
Mulla kun laukesi se lambda anturi niin matkassa toi lipitti sellaset 28litraa sataselle.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Se voi pitää paikkaansa tronikilla. Bemari kun taitaa ottaa heti käyttöön kaikki viimesimmän tekniikan.harriba kirjoitti:tuon aikakauden bemussa bensaa alkoi aikoinaan palaa kun imusarjan kumitötterö hapertui vuotamaan. motronic pani merkille liian laihan seoksen ja työnsi seoksen reilusti rikkaalle.Manu300cea24 kirjoitti:Jos lambda löytyy niin epäilisin ,että se on rikki.
Mulla kun laukesi se lambda anturi niin matkassa toi lipitti sellaset 28litraa sataselle.
Mut hieman eri asia näissä mekaanisissaruisku vehkeissä kun ei niin paljoo ole tuota elektroniikkaa.
Mun tapauksessa mietin, että kun lambdalta häviää tieto niin ruisku lyö tarkotuksella reippaamman seoksen, että ei vaan pääse käymään laihalla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Autossa ei ole lambdaa, nyt vaihdettu tulpat ja ilmansuodati
Manu300cea24 kirjoitti:Se voi pitää paikkaansa tronikilla. Bemari kun taitaa ottaa heti käyttöön kaikki viimesimmän tekniikan.harriba kirjoitti:tuon aikakauden bemussa bensaa alkoi aikoinaan palaa kun imusarjan kumitötterö hapertui vuotamaan. motronic pani merkille liian laihan seoksen ja työnsi seoksen reilusti rikkaalle.Manu300cea24 kirjoitti:Jos lambda löytyy niin epäilisin ,että se on rikki.
Mulla kun laukesi se lambda anturi niin matkassa toi lipitti sellaset 28litraa sataselle.
Mut hieman eri asia näissä mekaanisissaruisku vehkeissä kun ei niin paljoo ole tuota elektroniikkaa.
Mun tapauksessa mietin, että kun lambdalta häviää tieto niin ruisku lyö tarkotuksella reippaamman seoksen, että ei vaan pääse käymään laihalla.
Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu, kulutus laski n. 10 litraan satasella, sekin on liikaa. Tässä autossa ei ole lambdaa.