enska kirjoitti:Uutta tietoa.
Laturin säädin vaihdettu: sama juttu huono käynti ja ABS pois päältä.
Laturi ei lataa tyhjäkäynnillä ollenkaan jos auto käy huonosti ja kierroksillakin heikosti.
Sama juutu kuin monesti ennenkin, vika poistui noin 15min ajon jälkeen itsestään
Mulla oli joskus täsmälleen samat oireet.
Ja viaksi ilmeni imusarjan esilämmittimen anturi.
Vika voi tietysti olla ko.laitteen releessäkin, minulle vaihdettiin ensin tuo rele, toimi vähän aikaa mutta alkoi taas uudestaan tuo ilmiö.
Veholla mittailivat monta kertaa, tuloksetta.
Soitin maahantuojan insinöörille ja kerroin ongelmani, laturi ja akku uusia jne.
Inssi neuvoi ensin tsekkaamaan auton alta että maadoitus on kunnossa ja kiinni näytti olevan.
Tämän jälkeen sain vastaukseksi tuon imusarjan lämmittimen anturin johon vika sitten paikallistuikin. Lämmittimenhän tulisi toimia auton käynnistämisen jälkeen kunnes saavutetaan muistaakseni 80asteen käyntilämpötila, ja niin se tuntui toimivankin mutta välillä se jäi päälle.
Vian pystyy toteamaan imusarjan alla olevasta vastuksesta vaikka virtakynällä, auto käymään kylmänä ja virtakynä vastukseen...pitäisi tulla virtaa, kun lämmöt nousevat muistaakseni johonkin 80 tietämiin pitäisi lämmityksen loppua.
Itsellänikään tuo siis ei joka kerta kuitenkaan jäänyt päälle vaan vain silloin tällöin.
Ja tuo vastus kuluttaa virtaa niin paljon että auto tosiaan voi sammua kesken menon, varsinkin jos autolla ajetaan vain lyhyitä ajoja menee koko laturin tuotto tuolle vastukselle.
Itselläni virrat alkoivat loppua kirjaimellisesti kesken ajon,lasinpyyhkijät hyytyivät, Abs valo syttyi ja seuraavaksi pysähtyi koko laitos.
Tämä vain veikkaus tietysti mutta tuo olisi ainakin sieltä halvimmasta päästä mistä vikaa kannattaisi haeskella.