Huono käynti ja ABS pois päältä???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Huono käynti ja ABS pois päältä???

Viesti Kirjoittaja enska »

Auto: w124 230E -90

Eli: ei meinaa aina lähteä käyntiin ja kun 7 yrityksen jälkeen starttaa niin lyö ABS järjestelmän pois päältä.

Missä vika? Vaikuttaa mun mielestä sähkövialta. Ensin veikkailtiin polttoaineen syöttöä, mutta ABS häiriö vaikuttaa jotenkin oudolta?

Mitenkä tuo ABS häiriö liittyy huonoon käyntiin??

Vika häviää yhtäkkiä ajon aikana tai joskus kun sammuttaa ja starttaa uudestaan ja joskus ei häviä mihinkään :(
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Eikö se ylijännitesuoja siinä akun takana ohjaa sekä ECUA että ABS:aa? Siinä olisi yhteinen tekijä...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Eikö se ylijännitesuoja siinä akun takana ohjaa sekä ECUA että ABS:aa? Siinä olisi yhteinen tekijä...
Hmmm... kuullostaa järkeen käyvältä.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
hape
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 04.04.2003 10:22
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja hape »

ABS Ecun minimi toimintajännite on muistaakseni 11V luokkaa,
jos akkujännite esim. pitkäaikaisen starttaamisen johdosta
putoaa alle tuon jännitteen ei abs voi toimia, ennenkuin akun
jännite on noussut tuon rajan yli.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

ABS Ecun minimi toimintajännite on muistaakseni 11V luokkaa,
jos akkujännite esim. pitkäaikaisen starttaamisen johdosta
putoaa alle tuon jännitteen ei abs voi toimia, ennenkuin akun
jännite on noussut tuon rajan yli.
Vaikka auto lähtisikin heti käyntiin, mutta ontuen ABS valo syttyy samantien.
Samoin valo saattaa syttyä kesken ajon ja sammua itsestään vähän ajan kuluttua.

Joskylmänä ABS valo syttyy samantien, ruisku ei suorita lämmitystä(kiekat 1300rpm) vaan kone ontuu 500rajalla

Esim 2 päivää sitten pysähdyin bussipysäkille ja sammutin auton, 5min päästä starttasin uudestaan ja lähti heti käyntiin. ABS valo syttyi ja kierrokset 200rpm liian alhaalla. Ajoin 20km ja pysädyin parkkipaikalle ja sammutin
auton 5min, uudestaan startatessa auto käynnistyi normaalisti.

Autoon on vaihdettu:

-jakajan kansi
-pyörin
-tulpanjohdot ja puolan johto
-tulpat


Alkaa jo ihmetyttämään.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

UP,UP

Arvailut viasta liikkuu laturin antaman virtapiikin ja paskaisen lambdan välillä, mutta ehkä se siitä...

Sanokaa jos tulee jotain ideoita :(
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

enska kirjoitti:
Eikö se ylijännitesuoja siinä akun takana ohjaa sekä ECUA että ABS:aa? Siinä olisi yhteinen tekijä...
Hmmm... kuullostaa järkeen käyvältä.
:!: :arrow: :idea:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Jos jostain sais uuden laturin, niin vois kokeilla onko vika laturissa vai jssain muualla.

Ongelma on se että vika ei ole koko ajan päällä. Veholle on turha kiikuttaa piuhan päähän, kun vika saattaa hävitä kun auton starttaa uudestaan

:cry: :? :idea: :) :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:roll: No kokeileppas yleismittarilla kun se "vika" on päällä?
Mittaile vaikka akun jännitettä jos se silloin on laskenut alle 12,8V niin voisi olettaa,että ei lataa!
Jos oikein tarkaksi haluat mennä niin voit mitata myös laturin päästä se jännitteen.
:wink: Jos et omista yleismittaria niin ei ole kallis hankinta!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Perhanan mystinen juttu. Entinen Vehon asentaja tuttukin on ihan ymmällään vaikka tietää lähes kaiken mersuista.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Samaa vikaa ollut!

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

VaihDA LATURIN HIILET ,säätimineen ,,
ABS vaatii kunnon sähköä !! Jos vikaa sillä puolella niin valopalaa!!
Eiköhän se siitä.. :)
Tai sitten uusi akku ,, Abs on aina herkkä ...Vika ei ole kumminkaan siinä vaan sähkön saannissa..

itsellä loppui samat viat näiden vaihdon jälkeen !
Ylijännitesuoja myös hyvä vaihtaa ,meinas unohtua. (itsellä se oli rikki myös)
Nyt on toiminut 2 v. moitteetta!!

kuluvia osiahan nämä ovat niikuin jarrupalat ,mutta ei niin usein.
Viimeksi muokannut Automatic260E, Su 28.12.2003 08:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

enska kirjoitti:
ABS Ecun minimi toimintajännite on muistaakseni 11V luokkaa,
jos akkujännite esim. pitkäaikaisen starttaamisen johdosta
putoaa alle tuon jännitteen ei abs voi toimia, ennenkuin akun
jännite on noussut tuon rajan yli.
Vaikka auto lähtisikin heti käyntiin, mutta ontuen ABS valo syttyy samantien.
Samoin valo saattaa syttyä kesken ajon ja sammua itsestään vähän ajan kuluttua.

Joskylmänä ABS valo syttyy samantien, ruisku ei suorita lämmitystä(kiekat 1300rpm) vaan kone ontuu 500rajalla

Esim 2 päivää sitten pysähdyin bussipysäkille ja sammutin auton, 5min päästä starttasin uudestaan ja lähti heti käyntiin. ABS valo syttyi ja kierrokset 200rpm liian alhaalla. Ajoin 20km ja pysädyin parkkipaikalle ja sammutin
auton 5min, uudestaan startatessa auto käynnistyi normaalisti.

Autoon on vaihdettu:

-jakajan kansi
-pyörin
-tulpanjohdot ja puolan johto
-tulpat


Alkaa jo ihmetyttämään.
Tästä listasta puuttuu laturin hiiilet säätimineen + akku.. :)
kannataa samalla puhdistaa laturin kupari renkaat (mihin hiilet tulee)
niihin kertyy uskomattomasti töhnää ajan saatossa ..
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Kiitoksia ohjeista. Eiköhän näillä pärjätä. Joulun pyhinä putsailemaan ja vaihtamaan. :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Kyllä tuo vika viittaa vahvasti ylijännite suojaan, sen kautta menee sekä ECUn että ABSn ohjausyksikön virta. Tsekkaa siitä liitoshäiriöt, hapettumat kannassa tai sulakeliittimissä. Ja tämä ylijännite suoja on akun takana. 30x30 rele jossa on kannen alla 10A laattasulake.
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, ja noissa ylijännitesuojissa on ihan tyyppivikaa, ovat Veholla vaihtaneet aika useisiin vanhempiin mersuihin noita. Omaani vaihdoin kanssa kun se vanha vähän tökki. Vika voi olla myös laattasulakkeen hapettuneissa kosketuspinnoissa.

Uusi tosin ei ole hirmuisen kallis.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

jeps kiitoksia ohjeista. :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tossa meidän 190d:ssä oli vika vasemmassa etuanturissa mutta vikaa ei aluksi löydetty ja loppupelissä vika tulikin maksamaan rutosti enemmän kuin sen anturin (130e) arvo oli. Että tarkkana kannattaa olla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Uutta tietoa.

Laturin säädin vaihdettu: sama juttu huono käynti ja ABS pois päältä.

Laturi ei lataa tyhjäkäynnillä ollenkaan jos auto käy huonosti ja kierroksillakin heikosti.

Sama juutu kuin monesti ennenkin, vika poistui noin 15min ajon jälkeen itsestään
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

enska kirjoitti:Uutta tietoa.

Laturin säädin vaihdettu: sama juttu huono käynti ja ABS pois päältä.

Laturi ei lataa tyhjäkäynnillä ollenkaan jos auto käy huonosti ja kierroksillakin heikosti.

Sama juutu kuin monesti ennenkin, vika poistui noin 15min ajon jälkeen itsestään
Mulla oli joskus täsmälleen samat oireet.
Ja viaksi ilmeni imusarjan esilämmittimen anturi.
Vika voi tietysti olla ko.laitteen releessäkin, minulle vaihdettiin ensin tuo rele, toimi vähän aikaa mutta alkoi taas uudestaan tuo ilmiö.
Veholla mittailivat monta kertaa, tuloksetta.
Soitin maahantuojan insinöörille ja kerroin ongelmani, laturi ja akku uusia jne.
Inssi neuvoi ensin tsekkaamaan auton alta että maadoitus on kunnossa ja kiinni näytti olevan.
Tämän jälkeen sain vastaukseksi tuon imusarjan lämmittimen anturin johon vika sitten paikallistuikin. Lämmittimenhän tulisi toimia auton käynnistämisen jälkeen kunnes saavutetaan muistaakseni 80asteen käyntilämpötila, ja niin se tuntui toimivankin mutta välillä se jäi päälle.
Vian pystyy toteamaan imusarjan alla olevasta vastuksesta vaikka virtakynällä, auto käymään kylmänä ja virtakynä vastukseen...pitäisi tulla virtaa, kun lämmöt nousevat muistaakseni johonkin 80 tietämiin pitäisi lämmityksen loppua.
Itsellänikään tuo siis ei joka kerta kuitenkaan jäänyt päälle vaan vain silloin tällöin.
Ja tuo vastus kuluttaa virtaa niin paljon että auto tosiaan voi sammua kesken menon, varsinkin jos autolla ajetaan vain lyhyitä ajoja menee koko laturin tuotto tuolle vastukselle.
Itselläni virrat alkoivat loppua kirjaimellisesti kesken ajon,lasinpyyhkijät hyytyivät, Abs valo syttyi ja seuraavaksi pysähtyi koko laitos.
Tämä vain veikkaus tietysti mutta tuo olisi ainakin sieltä halvimmasta päästä mistä vikaa kannattaisi haeskella.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Hyvä että porukka jaksaa kaivella mahdollisia vikoja kun itseltä on ideat loppu :D

Täytyy tänään mittailla ja toivoa että vika on anturissa
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

enska kirjoitti:Hyvä että porukka jaksaa kaivella mahdollisia vikoja kun itseltä on ideat loppu :D

Täytyy tänään mittailla ja toivoa että vika on anturissa
Ainakin oireet kuulostavat liiankin tutulle :?
Itselläni tuo aiheutti lopulta sen että kärähti laturi(ilmeisesti kun on ollut aika kovasti työtä raukalla), laakeri alkoi huutaa ja napajännite heilui tuolla 30V paikkeilla :shock: joten menihän siinä akkukin uusiksi samaan hoitoon :lol:
Näitten vaihdon jälkeen vasta löytyi tuo vian alkuperäinen aiheuttaja,joten toivotaan että se vika sieltäpäin löytyisi,tai ei tietenkään toivota mitään vikaa.... :lol:
Niin,ja mulle tosiaan tarjosivat vaan uutta relettä, mutta eihän sillä pitkään päästy kun meni taas rele uusiksi ja vika olikin sitten anturinpäässä.....noita releitä on kuulemma palanut ihan hiileksi asti tuon anturivian takia.
Ai niin minkäsvuotinen auto olikaan kyseessä, muistaakseni maahantuoja sanoi tuon lämmittimen tulleen vasta -89-90(en ihan satavarma ole), kuitenkin siitä oli sittemmin taas luovuttu ja uusissa lienee taas vastaava systeemi.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Auto on vuoden -90 satoa.

Se ihmetyttää eniten, että kierrokset on niin alhaalla(vähän yli 500) tuntuu kuin kävisi 3 pytyllä...

Miten tuo anturi liittyy kierroksiin?
Eli jos anturi on rikki niin viekö se niin paljon virtaa, että koneelle ei riitä?

Eli periaatteessa vian voi todeta ottamalla anturin piuhan irti koneen lämmettyä?
Silloin virtaa pitäisi riittää muuallekkin ja mahdollisesti käyntikin paranee?!!
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

enska kirjoitti:Auto on vuoden -90 satoa.

Se ihmetyttää eniten, että kierrokset on niin alhaalla(vähän yli 500) tuntuu kuin kävisi 3 pytyllä...

Miten tuo anturi liittyy kierroksiin?
Eli jos anturi on rikki niin viekö se niin paljon virtaa, että koneelle ei riitä?

Eli periaatteessa vian voi todeta ottamalla anturin piuhan irti koneen lämmettyä?
Silloin virtaa pitäisi riittää muuallekkin ja mahdollisesti käyntikin paranee?!!
Kyllä,virrankulutus on aivan tautinen ollessaan koko ajan päällä ei akku lataudu käytännössä lainkaan.
Auto ei tosiaan vian ollessa päällä jaksanut enää edes käydä.
Niin,mitäköhän se tekee jos anturin piuhan irroittaa, itse ottaisin ehkä tuon releen irti ja testaisin sitten. Ja se relehän on siellä muitten joukossa rasiassa,en vaan muista mikä niistä se oli.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Kyllä,virrankulutus on aivan tautinen ollessaan koko ajan päällä ei akku lataudu käytännössä lainkaan.
Auto ei tosiaan vian ollessa päällä jaksanut enää edes käydä.
Niin,mitäköhän se tekee jos anturin piuhan irroittaa, itse ottaisin ehkä tuon releen irti ja testaisin sitten. Ja se relehän on siellä muitten joukossa rasiassa,en vaan muista mikä niistä se oli.
Oliko sulla niin, että kone ei tehny sitä lämmitystä(kiekat päälle 1000) ollenkaan vaan samantien rupes pykimään?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

enska kirjoitti:
Kyllä,virrankulutus on aivan tautinen ollessaan koko ajan päällä ei akku lataudu käytännössä lainkaan.
Auto ei tosiaan vian ollessa päällä jaksanut enää edes käydä.
Niin,mitäköhän se tekee jos anturin piuhan irroittaa, itse ottaisin ehkä tuon releen irti ja testaisin sitten. Ja se relehän on siellä muitten joukossa rasiassa,en vaan muista mikä niistä se oli.
Oliko sulla niin, että kone ei tehny sitä lämmitystä(kiekat päälle 1000) ollenkaan vaan samantien rupes pykimään?
Tarkoittanet että nousiko kiekat käynnistettäessä tuonne normaaliin +1000.
Se vähän riippui, koska joskus se esilämmitin oli lähtenyt pois päältä kuten kuuluukin ja akku oli päässyt jopa lataamaan sen verran että seuraavalla käynnistyskerralla lähti ihan normaalisti käymään mutta jos vastus oli jäänyt paistamaan vaikka työmatkan ajaksi koko ajan niin käynnistyi auto juuri noin kun kuvailit eli nihkeästi starttasi eikä tuota kierrosten nousua ollut olemassa lainkaan.
Johtuen varmaankin siitä että akussa oli juuri ja juuri tuo starttivirta jäljellä ja kun starttasi ja vastus alkaa samalla lämmittämään niin luultavasti laturin tuotto menee niin täydellisesti jo tuon vastuksen käyttöön että moottori jaksoi hätäiseen käydä. Minulla se vielä useimmiten sammui ehkä jonkun puolen kilometrin ajon jälkeenkin vielä, kaapeleilla hörähti käyntiin ja toimi taas....tällä systeemillä mentiin töihin useampanakin aamuna.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Johtuen varmaankin siitä että akussa oli juuri ja juuri tuo starttivirta jäljellä ja kun starttasi ja vastus alkaa samalla lämmittämään niin luultavasti laturin tuotto menee niin täydellisesti jo tuon vastuksen käyttöön että moottori jaksoi hätäiseen käydä. Minulla se vielä useimmiten sammui ehkä jonkun puolen kilometrin ajon jälkeenkin vielä, kaapeleilla hörähti käyntiin ja toimi taas....tällä systeemillä mentiin töihin useampanakin aamuna.
kaapeleita en oo vielä tarvinnu(koputtaa puuta)
Mutta jos tyrkkää takalasin lämppärin päälle niin huussi sammuu samantien
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Re: Huono käynti ja ABS pois päältä???

Viesti Kirjoittaja MikaH »

enska kirjoitti:Auto: w124 230E -90
Eli: ei meinaa aina lähteä käyntiin ja kun 7 yrityksen jälkeen starttaa niin lyö ABS järjestelmän pois päältä.
Missä vika? Vaikuttaa mun mielestä sähkövialta. Ensin veikkailtiin polttoaineen syöttöä, mutta ABS häiriö vaikuttaa jotenkin oudolta?
Mitenkä tuo ABS häiriö liittyy huonoon käyntiin??
Vika häviää yhtäkkiä ajon aikana tai joskus kun sammuttaa ja starttaa uudestaan ja joskus ei häviä mihinkään :(
Nonni, täällä on tarjoiltu kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja vian korjaamiseksi, mutta vaihda tässä vaiheessa ensin se ylijännitesuojareleen sulake (älä katsele sitä, vaan vaihda uuteen), ja jos ei auta, niin sitten vaihda ylijännitesuojarele. 99% varmuudella vika on siinä. Kaikki latausrele ja imusarjanlämmitys jutut ovat totta, mutta erittäin harvinaisia ylijännitesuoja vikaan verrattuna ja yleensä auto ei lähde edes käyntiin jos vika on niissä.
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Boss kirjoitti: Kyllä,virrankulutus on aivan tautinen ollessaan koko ajan päällä ei akku lataudu käytännössä lainkaan.
Auto ei tosiaan vian ollessa päällä jaksanut enää edes käydä.
Niin,mitäköhän se tekee jos anturin piuhan irroittaa, itse ottaisin ehkä tuon releen irti ja testaisin sitten. Ja se relehän on siellä muitten joukossa rasiassa,en vaan muista mikä niistä se oli.
Tarkoitat sitä, että jos esim. minä ajan autolla noin 2km töihin ja 2km takaisin(moottori lämpenee noin 60 asteeseen, joka on sen anturin pois kytkeytymis lämpötila, eli ei 80 astetta), siitä siis loppuu virta?? No voin kertoa, että ei ole vielä loppunut vaikka on tuo imuilman lämmitys...(JA SE ON RUISKUISSA AINOASTAAN KAT MALLEISSA, JA ALKUPERÄISEN VIESTIN LÄHETTÄJÄLTÄ EI OLE KYSYTTY ONKO EDES KAT??..)Se releen "hiiltyminen" johtui aikanaan siitä releestä, eikä mistään muusta. Vai miten selität sen, että MAADOITTAVASSA anturissa on sellainen vika, että rele, jonka käämin se maadoittaa, sulaa sen takia??? Eli siis se rele oli alunperin HUONO, ja sen kärjet paloivat kiinni, ja siitä syystä akku meni tyhjäksi vaikka virta oli pois päältä. Releen päävirta ei tullut virtalukon takaa, vaan suoraan akulta.......... Jos rele paloi uudestaan, niin se ei joko ollut uudempi parannettu painos tai sitten liikaa kuumenneita liittimiä ei oltu vaihdettu uusiin, ne lämpenivät uudelleen huonon kontaktin takia, ja rele suli taas... Ja muuten... Miten se auto jaksaisi käydä tyhjäkäyntiä siihen 60 asteeseen asti, jos ei se jaksa lämpimänä käydä ollenkaan?????
Eli tehtaan juttuja: Alkaen 1.8.89 W124 ja W201koodi 620, (eli katalysaattori... )Moottori ei vastaa kaasuun kylmänä, sahaa tyhjäkäynnillä tai pysähtyy (kun ulkolämpötila <n.+10c.) MOOTTORI EI ENÄÄN KÄYNNISTY (akku tyhjä).... "vaurionumero 54 413 73.......... Rele jonka valmistusajankohtamerkintä on uudempi kun 16.01.92 on kunnossa...... kohta 3: Tarkista releen pistokkeen mahdolliset sulamisvauriot; tarvittaessa vaihda pistoke "

Eli tämmöstä..., mutta alkuperäinen postaaja, vaihda nyt kuitenkin se ylijännitesuoja ensin, koska siinä se vika ON...
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Tätä mieltä minäkin olen ollut koko ajan, noiden oireiden yhteinen solmukohta on edelleen toi ylijänniterele! Koita ettii ensin jostain käytetty ja testaa sillä, niin ei tuu välttämät niin kalliiks.
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Tarkoitat sitä, että jos esim. minä ajan autolla noin 2km töihin ja 2km takaisin(moottori lämpenee noin 60 asteeseen, joka on sen anturin pois kytkeytymis lämpötila, eli ei 80 astetta), siitä siis loppuu virta?? No voin kertoa, että ei ole vielä loppunut vaikka on tuo imuilman lämmitys...(JA SE ON RUISKUISSA AINOASTAAN KAT MALLEISSA, JA ALKUPERÄISEN VIESTIN LÄHETTÄJÄLTÄ EI OLE KYSYTTY ONKO EDES KAT??..)Se releen "hiiltyminen" johtui aikanaan siitä releestä, eikä mistään muusta. Vai miten selität sen, että MAADOITTAVASSA anturissa on sellainen vika, että rele, jonka käämin se maadoittaa, sulaa sen takia??? Eli siis se rele oli alunperin HUONO, ja sen kärjet paloivat kiinni, ja siitä syystä akku meni tyhjäksi vaikka virta oli pois päältä. Releen päävirta ei tullut virtalukon takaa, vaan suoraan akulta.......... Jos rele paloi uudestaan, niin se ei joko ollut uudempi parannettu painos tai sitten liikaa kuumenneita liittimiä ei oltu vaihdettu uusiin, ne lämpenivät uudelleen huonon kontaktin takia, ja rele suli taas... Ja muuten... Miten se auto jaksaisi käydä tyhjäkäyntiä siihen 60 asteeseen asti, jos ei se jaksa lämpimänä käydä ollenkaan?????
Eli tehtaan juttuja: Alkaen 1.8.89 W124 ja W201koodi 620, (eli katalysaattori... )Moottori ei vastaa kaasuun kylmänä, sahaa tyhjäkäynnillä tai pysähtyy (kun ulkolämpötila <n.+10c.) MOOTTORI EI ENÄÄN KÄYNNISTY (akku tyhjä).... "vaurionumero 54 413 73.......... Rele jonka valmistusajankohtamerkintä on uudempi kun 16.01.92 on kunnossa...... kohta 3: Tarkista releen pistokkeen mahdolliset sulamisvauriot; tarvittaessa vaihda pistoke "

Eli tämmöstä..., mutta alkuperäinen postaaja, vaihda nyt kuitenkin se ylijännitesuoja ensin, koska siinä se vika ON...
Missä hinnoissa tuo ylijännite suoja on?

Ja auto on katti versio
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Vastaa Viestiin