onkohan kukaan mahollisesti kokeillut auton madaltamista lämmittämällä jousia pillillä? itellä on madallusjouset jo autossa mutta ei tippunut tarpeeksi...pittäis saada todella alas. onko joku lämmitellyt? tuleeko ihan susi jos menee kuumentelemaan...?
Juuh niin sitä tuunattiin w123:sia 90-luvun alussa ja ihan toimivia tuli Ei ainakaan omalla ajolla poikki menneet vaikka lämmitys voi kuulemma metallia 'heikentää'... Lämmitettiin sekä orkkiksia että Jamex-merkkisiä, ihan ok tuli
Noo siinäpä se tuli!
Mistä kohtaa lämmität? Kuinka paljon lämmität? Kuinka nopeaa jäähdytät? Päästät? Karkaiset?
Ei ole aivan naps ja kops... Ite jättäisin väliin, mutta lycka till!
Ja turailun jälkeen sulla ei ole minkäänlaista käsitystä jousen toiminnasta, jäykkyydestä, kestävyydestä... oikeastaan mistään jousen ominaisuudesta!
Suoraan ja rehellisesti sanottuna: Älä helvata ala lämmittelemään!
Viimeksi muokannut Tenutähti, La 16.06.2007 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Onko sulla jo matalimmat jousenkumet paikallaan
Jousien kuumentaminen pillillä on kyllä ihan päätöntä hommaa, mielummin vaikka rälläkällä kierros poissa
Jake87 kirjoitti:no sittenhän sietää kokeilla....?? mistäs sitä jousta kannattaa alkaa lämmittämään..?
No sieltä alapäästä lämmitettiin ja sitten painettiin yksi kierros toiseen kiinni. Voipi olla, ainakin teoriassa, että rälläköinti on turvallisempi keino.. (sitäkin on tehty ) Ei vaan ole mitään negaa kuulunut noista lämmitetyistä ja niitä teki myös moni muukin mersuihin silloin.
Uusi on aina uusi ja takuulla vielä, mutta moni virityskin on toiminut hyvin Tehköön jokainen niinkuin itse parhaaksi katsoo!
Ja taas 'isoveljille' tiedoksi: Tietenkin Suomen lakien mukaisesti
Kyllä 50 luvulla kuumennettiin jousia mutta ne niinsanotusti lyötiin ylös .
mutta eipä taida löytyä ennää sellaista seppää joka osaisi tämän homman että osaisi karkaista tämän jousen sillälailla että se kestäisi. ei sitä taitoa opita tietokoneen ääressä vaikka olisi INSINÖÖRI kyllä tekemättä jää.
en kyllä ymmärrä tätä madaltamista alkuunkaan tekee itselleen ajamisen vaikeaksi ja tuhoaa auton Ei se ainakaan paremmaksi tule Se olisi jo tehtaalla laitettu sellaiseksi Olen työni vuoksi ajanut jos jonkinlaista autoa
kyllä nämä madalletut ovat niitä kaikkein surkeimpia. sellainen auto on kuin
ajaisi vanhoilla sontakärryillä Mutta rikkokaat autonne omapa asianne.
Onhan tuo joskus käyny mielessä lämmäyttää jousia mut on aika hankala saaha kaikista kiekuroista samanlaisia.
Ammattimieheltä vois onnistua.
Taitaa olla parempi ku otat rälläkän kätöseen ja katkaset niitä jousia.
Tenutähti kirjoitti:Noo siinäpä se tuli!
Mistä kohtaa lämmität? Kuinka paljon lämmität? Kuinka nopeaa jäähdytät? Päästät? Karkaiset?
Joustahan pitää tietysti lämmittää koko kierrokselta. Lämmittäessähän rauta päästyy, eli muuttu pehmeämmäksi, joten herkempää katkeamista tuskin tapahtuu. Jos tuommosta hommaa haluaa alkaa kokeilemaan, ni oiskoha mahollista tehä sitä paikoillaan. Tällöin sen näkis silmissä, et kuinka tonttiin auto painuu. Paikoillaan lämmitystä kannattaa kenties kokeilla ekaks sellasessa autossa missä on orastava konevaurio ja vakuutukset kunnossa
..ja kuin pisteenä iin päälle monsteritalissa ne laskivat jousitusta juuri tuolla menetelmällä tänään (no amerikassa saa esittää mitä lystää). Tuo on kyllä aivan hanurista oleva menetelmä, mielestäni
nyt on homma tehty ja hyvä tuli laskettiin jousista kaksi alinta kierrosta yhteen. ja auto tippui viellä sen 5cm. ja ajettavuus ei juurikaan muuttunut. pikkusen jäykempi on kyllä.