ce-24 suutinten vaihto?
ce-24 suutinten vaihto?
Joo elikkä tilasin tuohon coupeen tänään kl-varaosilta uudet ruiskun suuttimet hintaan 63e kappale(aika tyyriitä ovat). No nyt sitten kyselisinkin että onko tuossa vaihto työssä jotain jippoja tai jotain mitä kannattaa ottaa huomioon, kun ainakin päällisin puolin näyttäisivät siinä ihan hyvin olevan hollillaan ja helposti vaihdettavissa, mutta kun eihän näistä koskaan tiedä että jos jotain ihme kikkoja pitää tehdä onnistuneen lopputuloksen saavuttamiseksi. Kiitoksia vastauksista jo etu käteen......
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Koskaan en ole vaihtanut niitä suuttimia mutta se homma on joskus edessä.
Mitä niitä olen katsellut niin ei sen pitäisi kovin vaikee homma olla.
Ruiskunputket irti suuttimilta, suuttimet pois, uudet tilalle ja silleen.
Tietysti sinne järjestelmään ei saa päästä mitään ylimäärästä likaa/muuta murua kun suuttimet ja muut ruiskun vehkeet on siinä suhteessa aika herkkiä.
Ja myös tiivisteet tulee olla kunnossa/mieluummin uudet.
Lisätköön tietävämmät enemmän.
Mitä niitä olen katsellut niin ei sen pitäisi kovin vaikee homma olla.
Ruiskunputket irti suuttimilta, suuttimet pois, uudet tilalle ja silleen.
Tietysti sinne järjestelmään ei saa päästä mitään ylimäärästä likaa/muuta murua kun suuttimet ja muut ruiskun vehkeet on siinä suhteessa aika herkkiä.
Ja myös tiivisteet tulee olla kunnossa/mieluummin uudet.
Lisätköön tietävämmät enemmän.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Niin varmaan puhtaus on puoli ruokaa tuossakin hommassa...... Perskeles kun en älynnyt kysyä siltä varaosa myyjältä että tuleeko niitten suuttimien mukana uudet tiivisteet, kyllä kai tuohon hintaan luulis tulevan. Taitaa tuossa koneessa olla nuo suuttimet tietynlainen kulutusosa mitä tätä foorumiakin olen selaillut niin taitaa monella olla tai ollut niissä häikkää.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Lähtee lämpimänä helvetin huonosti käyntiinbenny82 kirjoitti:Manu300cea24 kirjoitti:Koskaan en ole vaihtanut niitä suuttimia mutta se homma on joskus edessä.
Oireeleeko se sitten sinulla jotenkin vai miksi on suutinten vaihto edessä?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Humpaileeko tyhjäkäynti? mulla ainakin saattaa huutaa joskus 1500rpm tai sitten pyörii noin 750rpm ja tupsahtelee, ihan kuin sais aina välillä liikaa bensaa ja sitten kun on antanut jonkun aikaa pyöriä tyhjäkäyntiä ja polkaisee kaasua niin ensiks turisee ja sitten vasta ottaa kunnolla kiekkoja. Virranjakajan, pyöriän ja tulpan johdot jo uusin mutta eipä ollut niistä apua joten kokeilla nyt noita suuttimia, niitähän nuo on samantapaisiin oireisiin täälläkin veikanneet syyksi.....
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mahtaisko lisäilmaluisti olla jumissa tai onko kylmäkäynnistyssuuttimen lämpökytkin kunnossa? Tai tyhjäkäyntimoottorin takeltelukinhan voi aiheuttaa käynnistysongelmia.
Aiheesta on juttua jonkinverran jo olemassa.
Jos nyt kuitenkin uskot suutinvikaan kuin pässi sarviinsa, niin ei muuta kuin osta pois vain.
Testaa nyt kuitenkin niitten avautumispaineet ennen tilausta, niin tiedät että tarvitseeko kaikkia ostaa, vai falskaako yksi suutin pelkästään.
Aiheesta on juttua jonkinverran jo olemassa.
Jos nyt kuitenkin uskot suutinvikaan kuin pässi sarviinsa, niin ei muuta kuin osta pois vain.
Testaa nyt kuitenkin niitten avautumispaineet ennen tilausta, niin tiedät että tarvitseeko kaikkia ostaa, vai falskaako yksi suutin pelkästään.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Joo elikkä niitä mahdollisia vika kohtia on monia, ja itsellä kun ei ole taitoa eikä laitteita noita testailla niin pitäisi varmaan viedä jonnekkin asiansa osaavalle pajalle. Mikähän tuo olisi hyvä ja halpa (jos sellaista nyt on olemassakaan)paja tässä ylä-savon seudulla? vaikkapa Kuopio Kajaani akselilla kun tässä puolessa välissä asustelen
Ärkele soitin tuonne Toivalan autoon ja kysäisin aikaa niin seuraavat saa kuulema elokuun puolella no pitää joku toinen paja ehtiä. Eikös tuossa muuten toimi nuo keskuslukot alipaineella? ei kun ajattelin vaan että voisiko kyseisiä oireita aiheuttaa kun tuossa autossa kuuluu sellainen suhina siitä jostain ajovalo katkaisijan seutuvuvilta aina kun ajaessa löysää kaasua, vedättäessä sitä ei kuulu tyhjäkäynnillä se kuuluu myös. Yritin sitä äsken katella että miten se kojelaudan ala-osa purkautuu jotta olisin voinut tarkemmin paikallistaa sen suhinan mutta ei ainakaan äkkiseltään keksinyt miten se purkautuu. Olen koko pienen ikäni ajellut japseilla ilman suurempia huolia,mutta katsellut ihaillen mersuja ja nyt kun sellaisen sain hommattua niin alkoi heti tälläinen ruljanssi...... liekkö huonoa tuuria vai mitä..... mutta sitä ei voi kyllä kieltää etteikö Merssu hakkaisi ajo-ominaisuuksissa nuo japsit 100-0
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei ole vielä sellasta autoo keksitty mitä ei tarviis korjatabenny82 kirjoitti:Ärkele soitin tuonne Toivalan autoon ja kysäisin aikaa niin seuraavat saa kuulema elokuun puolella no pitää joku toinen paja ehtiä. Eikös tuossa muuten toimi nuo keskuslukot alipaineella? ei kun ajattelin vaan että voisiko kyseisiä oireita aiheuttaa kun tuossa autossa kuuluu sellainen suhina siitä jostain ajovalo katkaisijan seutuvuvilta aina kun ajaessa löysää kaasua, vedättäessä sitä ei kuulu tyhjäkäynnillä se kuuluu myös. Yritin sitä äsken katella että miten se kojelaudan ala-osa purkautuu jotta olisin voinut tarkemmin paikallistaa sen suhinan mutta ei ainakaan äkkiseltään keksinyt miten se purkautuu. Olen koko pienen ikäni ajellut japseilla ilman suurempia huolia,mutta katsellut ihaillen mersuja ja nyt kun sellaisen sain hommattua niin alkoi heti tälläinen ruljanssi...... liekkö huonoa tuuria vai mitä..... mutta sitä ei voi kyllä kieltää etteikö Merssu hakkaisi ajo-ominaisuuksissa nuo japsit 100-0
Siihen valontasonsäätöön pääsee käsiksi kun vetäset sen valonkatkasian nupin pois.
Voi olla tiukassa mut vetämällä se lähtee irti (samaan suuntaan kun laittaisit sumarit päälle).
Sen alla on iso mutteri sen kun irrotat niin sen panelin pitäisi lähteä irti.
Tasonsäädin tulee sen panelin mukana.
letkuissa ei ole pahemmin pituutta että vedä kahtoin.
Käynnissä ollessa voi sit kuunnella mistä se vuoto tulee.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Ke 20.06.2007 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
No periaatteessa joo....mutta voihan periaatteessa hiirenkin heittää kuuhun, mutta takasin se tulee.
Tarkista kuitenkin se valojen korkeussäädin, mutta en minä itse ainankaan usko, että se niinpaljoa vaikuttaisi.
Jos kone horii jostain ylimääräistä ilmaa, niin se koettaa nostaa kierroksia, mutta saatan olla - ja varmasti olenkin - väärässä.
Tuo KE-jetti ei nyt niin viimeisenpäälle ole edes teoreettisestikkaan minun hanskassa.
No ompas Toivalaan ruuhkaa. Ei silti, ei ole ensimmäinen kerta....
Tarkista kuitenkin se valojen korkeussäädin, mutta en minä itse ainankaan usko, että se niinpaljoa vaikuttaisi.
Jos kone horii jostain ylimääräistä ilmaa, niin se koettaa nostaa kierroksia, mutta saatan olla - ja varmasti olenkin - väärässä.
Tuo KE-jetti ei nyt niin viimeisenpäälle ole edes teoreettisestikkaan minun hanskassa.
No ompas Toivalaan ruuhkaa. Ei silti, ei ole ensimmäinen kerta....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Laitan minäkin lusikkani tähän soppaan,vaikka itselläni ei 24 venaista
olekkaan.Tuli vaan mieleen,kun nyt niitä suuttimia ilmeisesti vaihdat
ne lähtee suht kivuttomasti pois.Tarkista samalla,kun otat ilman putsarin
kotelon pois, ettei ole määrän jakajan tienoilla polttoaine vuotoja ja ,
kaikki jouset vivustossa ovat ehjiä.katso myös alipaine ja muut letkut
jotta ovat ehjiä/kunnolla kiinni
Niistä suuttimen kumeista vielä,huomasin itse rempan yhteydessä,ovat
sellaisessa urassa kiinni ja ainakin itsellä perkuleen tiukat.
Keksin käytää penkkiporakonetta ja kahta sopivaa pitkää hylsyä prässinä,lähti helposti vanha pois ja uusi tilalle,ps älä käytä voimaa tai
naarmuta uusia suuttimiasi vähän liukastetta väliin,niin kyllä se siitä
T.Jaakko
olekkaan.Tuli vaan mieleen,kun nyt niitä suuttimia ilmeisesti vaihdat
ne lähtee suht kivuttomasti pois.Tarkista samalla,kun otat ilman putsarin
kotelon pois, ettei ole määrän jakajan tienoilla polttoaine vuotoja ja ,
kaikki jouset vivustossa ovat ehjiä.katso myös alipaine ja muut letkut
jotta ovat ehjiä/kunnolla kiinni
Niistä suuttimen kumeista vielä,huomasin itse rempan yhteydessä,ovat
sellaisessa urassa kiinni ja ainakin itsellä perkuleen tiukat.
Keksin käytää penkkiporakonetta ja kahta sopivaa pitkää hylsyä prässinä,lähti helposti vanha pois ja uusi tilalle,ps älä käytä voimaa tai
naarmuta uusia suuttimiasi vähän liukastetta väliin,niin kyllä se siitä
T.Jaakko
Tosiaankin yllättävää, miten pieni polttoainevuoto voi vaikuttaa moottorin käyntiin:jaakko.putkisaari kirjoitti:Tarkista samalla,kun otat ilman putsarin
kotelon pois, ettei ole määrän jakajan tienoilla polttoaine vuotoja ja ,
kaikki jouset vivustossa ovat ehjiä.
Eilen autoni alkoi käydä todella humputtamalla ja epätasaisesti, jopa isoillakin kierroksilla, moottorin vääntö laski,
toki kajuutassakin haisi myös hieman polttoaine.
Syyksi paljastui yhden suutinputken liitoksen pieni polttoainevuoto. Kiristin liitoksen ja auto alkoi
taas käydä aivan normaalia tyhjäkäyntiä.
Joskus pahaltakin vaikuttavan vian korjaamiseen riittää pelkkä 12mm kiintoavain
230 CE -88
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Niinpä olen huomannut saman,kuin Mica L. Tahtoo toi KE jetti näköjään olla "herkkä härpäke"!
Mutta toivottavasti koneet tulloo kunthon!
Hyvät Juhannukset Kaikille,ajetaan ihmisiks,jotta olis elämää Jussin
jälkeenkin. Moikkailaan tänään kaikkia Mersu kuskeja eihän sitä tiedä
kuka kulloinkin vastaan tulee.On meinaan sellainen liikekannalle pano
tänään ja huomenna.
T. Jaakko.P...
Mutta toivottavasti koneet tulloo kunthon!
Hyvät Juhannukset Kaikille,ajetaan ihmisiks,jotta olis elämää Jussin
jälkeenkin. Moikkailaan tänään kaikkia Mersu kuskeja eihän sitä tiedä
kuka kulloinkin vastaan tulee.On meinaan sellainen liikekannalle pano
tänään ja huomenna.
T. Jaakko.P...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No siellähän se oli suuttimissa vika minullakin, ne tuossa eilen illalla vaihdoin ja nyt lähtee kylmänä ja lämpimänä käyntiin erittäin hyvin ja toimii muutenkin melkein täydellisesti, ainoastaa joskus jää kierrokset ajon jälkeen siihen hitusen päälle 1000rpm mutta kun polkaisee kaasua niin sitten tippuvat sinne oikeisiin lukemiin. Voiko mies paljon enää muuta toivoa kun että johtotähti toimii, kesäloma alkoi ja kohta pääsee mäyräkoiran kanssa pallogrillin ääreen juhannusta viettämään .kiitoksia vastauksista ja Hyvää juhannusta kaikilleManu300cea24 kirjoitti:No ei aina!
vika on ja se vika on R.suuttimissa(mulla).
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Et ole ainut kellä siinä mikrokytkimessä on ollu vikaabenny82 kirjoitti:Jees ja nyt löytyi syy sille ajoittaiselle tyhjäkäynnin huutamiselle, siinä kaasuvivustossa on sellainen mikro kytkin joka takelteli joten suihkuttelin siihen crc:tä ja nyt tyhjäkäynti toimii kuin sveitsiläinen kello Nyt alan jo minäkin olla onnellinen Merssun omistaja......
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter