W210 Ohjaus reagoi myöhässä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kestotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 523
Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
Paikkakunta: Turku

W210 Ohjaus reagoi myöhässä

Viesti Kirjoittaja Kestotähti »

Auto on pelannut hienosti tähän saakka. Eilen kun ajelin vähän mutkaisempaa saaristotietä, niin huomasin että ohjaukseen on tullut jotain ongelmaa. Tulee mutka - käännän rattia - kestä hetki - ja vasta sitten auto alkaa ohjautua. Toisin sanoen ohjaus toimii pienellä viiveellä. Klappia siellä ei ole, mutta jotain laiskuutta selvästi. Normaalissa ajossa ja tutulla tiellä tätä ei huomaa, koska käännökset osaa ennakoida ja ratin liikkeet on rauhallisia. Mutta nopeammissa liikkeissä ratti on jo käännetty kun pyörät jää jälkeen. Katsastukseen pitäisi mennä tässä kesän aikana, saa nähdä huomaavatko siellä mitään.

Onko muilla saman tyyppisiä havaintoja?
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: W210 Ohjaus reagoi myöhässä

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kiertotähti kirjoitti:Onko muilla saman tyyppisiä havaintoja?
Eipä ole :?
Tuon suuntaista ilmiötä voisi aiheuttaa vaikkapa liian alhainen rengaspaine, liian löysä renkaan runko, takatuennan löysyys.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ratin ja renkaiden eriaikainen kääntyminen ei ole mahdollista koska siellä on täysin mekaaninen yhteys.

Mutta juurikin Ari66:n mainitsemat asiat vaikuttaa kyllä siihen että auto tuntuu kääntyvän "myöhässä" Eniten taitaa vaikuttaa nuo pehmeät kumien rungot.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Taka akseliston välykset vaikuttaa noin myöskin :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Vaihda kaikki takatuennan koiranluut (3 + 1 säädettävä) ja sen jälkeen viet auton pyörien suuntaukseen. Säilytä varmuuden vuoksi vanhat
pultit,mutterit ja prikat, onnistuivat tuhrimaan Vianorilla hajalle.
Kustannukset itse vaihdettuna noin 300 €.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Kestotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 523
Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
Paikkakunta: Turku

Re: W210 Ohjaus reagoi myöhässä

Viesti Kirjoittaja Kestotähti »

Ari66 kirjoitti:
Kiertotähti kirjoitti:Onko muilla saman tyyppisiä havaintoja?
Eipä ole :?
Tuon suuntaista ilmiötä voisi aiheuttaa vaikkapa liian alhainen rengaspaine, liian löysä renkaan runko, takatuennan löysyys.

Tänään (vasta) tuli tarkistettua rengaspaineet ja ne oli ohjearvojen mukaiset. Testailin ohjausta vähän erilaisessa ajossa ja maantiellä se tuntuu nyt pelaavan täysin, erilaiset väistöliikkeetkin toimii ihan reaaliajassa. Sen sijaan pienessä nopeudessa esim. parkkipaikalla tai pihakadulla pyöriteltäessä pientä viivettä esiintyy. Ohjaus on edelleen vähän raskaan oloinen ja huonosti palautuva. Katsastusmiehen mielipidettä odotellessa...
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jaa.. rengaspaineiden ohjearvoihin saa lisätä eteen 0,2 bar lisää ja taakse 0,3-0,5 bar....

Ja mikäkö oli se renkaan nopeusluokka ja kuormitusluokka ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

Voisko olla että joku pallonivel takertelee?? ehkä vois antaa tunteen myöhäisestä ohjauksesta. Varsinaista viivettä ei kuitenkaan voi olla.
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Vastaa Viestiin