coupe vm.85-95 ja millä koneella?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

coupe vm.85-95 ja millä koneella?

Viesti Kirjoittaja timlin »

milläs koneella kannattas hommata coupe mersu? kertokaa. tällä hetkellä ois
kiikarissa 300ce 24 tappinen.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Hakuun : 300ce AND kokemuksia
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

ce

Viesti Kirjoittaja j.a »

hommaa vaan 12naulanen ni ei oo kans remonttii!!!!!!!
Diesel on puhtaampi
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Niin kansipahvin saa joskus vaihtaa 24:ssa.
Mut ihan hyvä moottori silti tuo M104:n ja onhan siinä hiukan enemmän kiulua kun 12 tappisessa.
Ja unohtamatta sitä asiaa, että 24:n varaosat on kalliimpia kun 12venasen.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Ääni 12 tappisel,kyllä silläkin kerkee,jos kaikki kunnossa.Itsellä
4 kesää ja jotain pikku ihmeellisyyksiä silloin tällöin,mut ei mitään
isompaa. :D
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Itse ajelen vaimon vähän ajetulla 220 CE kuupalla ja hienosti menee. Kai sen syksyyn mennessä hävitän, vaikka ajattelinkin joskus, että säästän entisöintiin.

220 CE / 150 hv riittää kyllä liikennevaloista lähtöihin hienosti eikä syö bensaa paljoa.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

320CE 24V!!!!!!!! Itellä on 300/ 12V enkä tykkää sitten yhtään..Laiska ja kuluttaa niin pirusti. Meillä oli joku aika sitten C280 24V ja sen taloudellisempaa 6-konetta en oo ikänä nähnyt parhaimmillaan 6l/100km :shock: Joten siitä syystä ääni moniventtiiliselle!!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
oldman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 03.03.2007 07:38
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja oldman »

300CE24 kulutuksesta, että ~3000km lähes yksinomaan kaupunkiajoa takana, ja keskikulutus <12l/100km. Maantiellä maltillisesti ajaen mennäänkin jo ale 10l/100km.
[url=http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/index.php]Matkapuhelinfoorumi[/url] arivi
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

oldman kirjoitti:300CE24 kulutuksesta, että ~3000km lähes yksinomaan kaupunkiajoa takana, ja keskikulutus <12l/100km. Maantiellä maltillisesti ajaen mennäänkin jo ale 10l/100km.
Tuo on kyllä jo täyttä BS:ää, tai sit kaveri ajelee tosi rauhakseen ja koko ajan taloudellisia ajotapoja noudattaen! :shock:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Tomi S. kirjoitti:
oldman kirjoitti:300CE24 kulutuksesta, että ~3000km lähes yksinomaan kaupunkiajoa takana, ja keskikulutus <12l/100km. Maantiellä maltillisesti ajaen mennäänkin jo ale 10l/100km.
Tuo on kyllä jo täyttä BS:ää, tai sit kaveri ajelee tosi rauhakseen ja koko ajan taloudellisia ajotapoja noudattaen! :shock:
Kyllä kaveri asiaa puhuu, sillä minullakin kaupunkikulutus pätkäajossa n. 12L. Moottoritienopeuksissa reippaasti ohitellen kulutus sama. Rajotusten mukaan maantiellä ajettaessa mennään alle kympin helposti, eikä tarvitsee yhtään pihistellä sitten kun tarvetta teholle on 8) .
MB 300CE 24V
MB ML320
oldman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 03.03.2007 07:38
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja oldman »

Tomi S. kirjoitti:Tuo on kyllä jo täyttä BS:ää...
Jassoo, löytyy kyllä tarkka kirjanpito, mutta en sitä nyt ala tänne kopioimaan. Kyseessä ihan normaalia ajoa, jopa revittelyä toisinaan. Kaverilla samalla koneella kulutus sama. Mutta mitäpä näitä sen paremmin todistelemaan...kunhan ilmoitin, mikäli sattuu ketjun aloittajaa kiinnostamaan. ps. Ja kyseinen autohan on automaattilootalla.
[url=http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/index.php]Matkapuhelinfoorumi[/url] arivi
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Omien kokemusten mukaan 300-24:n kulutus on todella kaksijakoinen: maantiellä tasaisessa ajoissa kohtuullista 8-9 litraa, mutta pätkäajossa kaupungissa sitten 12-14 litraa. Oikein kun kaasuttelee niin 15 menee rikki helposti.
Toki maantielläkin saa menemään yli kympin jos kokoajan ohittelee ja ajaa nykivästi. Tasaisella vauhdilla ei niinkään ole merkitystä onko se sitten esim. 90 vai 110 km/h.

300-24 moottorin suurin ongelma on heikko alakierrosvääntö jonka vuoksi tulee annettua "happea" aika reilusti että auton saa lähtemään riittävällä tarmolla. Siitä seuraa tietenkin myös kulutuksen nousu.

Tuota alakierrosvääntöä pyrittiin parantamaan M104:n seuraavassa kehitysversiossa joka löytyy 320E/CE/TE (myöhemmin E320) malleista. Omien ajokokemusten perusteella tuo moottori onkin hieman miellyttävämpi tuossa mielessä, kaasua ei tarvitse käyttää yhtä rajusti.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12616
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Eldorado kirjoitti:Omien kokemusten mukaan 300-24:n kulutus on todella kaksijakoinen: maantiellä tasaisessa ajoissa kohtuullista 8-9 litraa, mutta pätkäajossa kaupungissa sitten 12-14 litraa. Oikein kun kaasuttelee niin 15 menee rikki helposti.
Toki maantielläkin saa menemään yli kympin jos kokoajan ohittelee ja ajaa nykivästi. Tasaisella vauhdilla ei niinkään ole merkitystä onko se sitten esim. 90 vai 110 km/h.
komppaan täysin. Hieman kun rupee antaa kenkää niin kulutus onkin sitten pysyvästi siinä 15l ja yli.
Avatar
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 23:23
Paikkakunta: Länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

Niin ja kun puhutaan coupe mersuista niin ei kannata unohtaa silloin SEC:ejä :wink:
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jukka L. kirjoitti:Niin ja kun puhutaan coupe mersuista niin ei kannata unohtaa silloin SEC:ejä :wink:
Niin, SEC:t on sitten aina kasikoneella. Tai no voihan olla että on motti vaihdettu.
Taannoin oli myynnissä C126 SEC johon oli laitettu 300D:n tekniikka. Sanokaa mitä sanotte mutta minusta se on raiskaus. No, toisaalta jokainenhan saa tehdä autolleen mitä haluaa ja jos SEC:stä haluaa käyttöauton niin kai se sitten...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Vastaa Viestiin