Moi !
Em. ketjuun liittyen kysyisin arvon tietäjiltä :
Onko vm 79 (II-sarjaa) ja vm 83 (III-sarjaa) ovenkahvoissa mitään eroa ? Tai virtalukossa ja takakontin lukossa eroa ?
Uudessa 300D:ssäni (vm 83

) on nimittäin molemmat etuoven lukot aivan jumissa ja takakontti samoin. Avain ei mene pesään eikä liiku.
Ajattelin vaihtaa koko satsin (ovenkahvat lukkopesineen, virtalukon ja takakontin lukon vanhasta uuteen.
83:ssa on alkuperäinen alipainetoiminen keskuslukko ja vanhassa ei - tuottaako tämä ongelmia kilkkeiden vaihtokelpoisuuden suhteen ?
Kysyn siksi, että varaosa-auto (vanha 200D:ni) on 350 kilometrin päässä kotoa ja homma pitäisi saada hoidetuksi iskuosaston omaisena nopeana toimintana ts. muutamassa tunnissa koko savotta.
Hommasin jo pari varaosakahvaa, mutta niistä en saanut lukkosylinteriä irti. Sen ei kai kuulukaan irrota, jos haitat jääneet "kiinni"-asentoon ? Aluksi ajattelin ottaa niistä kunnossa olevat haitat ja kasata "kootut teokset"-tyyppiset lukot. Sen verran hermot rapautui jo yhtä umpijumissa olevaa patruunaa roplatessa, että vaihdan koko orkesterin, jos yhteensopivuus onnistuu. Tuosta ekasta patruunasta löytyi katkennut avaimenpätkä ja hehtolitra Scheissea. Etulevy oli murjottu aivan solmuun ja haitat sekä sylinteri melko runnellut.
Ai niin, tuo vanha 200D on avainstarttimallia.
Ja tiedän, Kalliosta löytyy Auton Avain -niminen erikoisliike, mutta kävin kysymässä sieltä ja kustannusarvio ohitti lompakkoni nykyisen kompetenssin merkitsevällä marginaalilla...
Vastauksista kiitollisena,
Wade
PS: Täällä tshadin suunnalla on aika P-maista ajella autolla, jota ei saa lukkoon, toistaiseksi olen kuitenkin ollut itse se, joka sillä lähtee liikkeelle...