C124 alapallo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

C124 alapallo

Viesti Kirjoittaja mw124 »

Onkohan ne samanlaiset c124 ja w124
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

riippuu sit onko sportline vai ei myöskin. sportlinessä ei voi pelkkää alapalloa vaihtaa vaan vaihdettava koko tukivarsi.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

...mutta jos auto ei ole Sportline, käy sedanin ja farkun alapallo myös coupeen. Sama osa. Sportlinessä tosiaan tuo eroavuus vasta.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Kertokaahan oppipojalle, mitä eroo on w124 ja c124?

Itselläni on 300ce 24v ilmeisesti c124 sitten? :D

Vai tarkoittaako tuo c124 juuri coupea ja sitten w124 joko farkkua tai sedania? :roll:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Lepisto kirjoitti:Kertokaahan oppipojalle, mitä eroo on w124 ja c124?

Itselläni on 300ce 24v ilmeisesti c124 sitten? :D

Vai tarkoittaako tuo c124 juuri coupea ja sitten w124 joko farkkua tai sedania? :roll:
W on neliovinen sedan (Limousine), C on coupe ja S on farkku.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tovayryn kirjoitti:riippuu sit onko sportline vai ei myöskin. sportlinessä ei voi pelkkää alapalloa vaihtaa vaan vaihdettava koko tukivarsi.
ei mene näin. Riippuu myös koneesta.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Joo ainakin tuohon sportlineen ja vielä 24 tattiseen maksaa alapallon vaihto tai ite alatukivarsi ihan v***sti :!: :evil:
Oliko siinä 400-500 ecun luokkaa 1kpl :!:
Näin muistaakseen joku kirjotteli täällä ja siksi en ole kysellyt mistään!!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Manu300cea24 kirjoitti:Joo ainakin tuohon sportlineen ja vielä 24 tattiseen maksaa alapallon vaihto tai ite alatukivarsi ihan v***sti :!: :evil:
Oliko siinä 400-500 ecun luokkaa 1kpl :!:
Näin muistaakseen joku kirjotteli täällä ja siksi en ole kysellyt mistään!!
siinä onkin, 24 tappisissa tais olla kaikissa kiintee, oli sportline tai ei ?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

epk kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Joo ainakin tuohon sportlineen ja vielä 24 tattiseen maksaa alapallon vaihto tai ite alatukivarsi ihan v***sti :!: :evil:
Oliko siinä 400-500 ecun luokkaa 1kpl :!:
Näin muistaakseen joku kirjotteli täällä ja siksi en ole kysellyt mistään!!
siinä onkin, 24 tappisissa tais olla kaikissa kiintee, oli sportline tai ei ?
Niinpä se taisi olla :evil:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Juu, 24 venttiiliseen alapallo (tukivarsi) 200e, sportlineen tuplasti kalliimmat :shock:
Kyllä tulee alapallojen vaihdolle hintaa :cry:
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

miksu.s kirjoitti:Juu, 24 venttiiliseen alapallo (tukivarsi) 200e, sportlineen tuplasti kalliimmat :shock:
Kyllä tulee alapallojen vaihdolle hintaa :cry:
%!:(XX¤#!? :evil: kyllä
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Manu300cea24 kirjoitti:
miksu.s kirjoitti:Juu, 24 venttiiliseen alapallo (tukivarsi) 200e, sportlineen tuplasti kalliimmat :shock:
Kyllä tulee alapallojen vaihdolle hintaa :cry:
%!:(XX¤#!? :evil: kyllä
Ovatko ne sitten yhtään normipallukkaa kestävämpiä vai saako niitäkin olla vaihtamassa alituiseen?

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Roisto kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:
miksu.s kirjoitti:Juu, 24 venttiiliseen alapallo (tukivarsi) 200e, sportlineen tuplasti kalliimmat :shock:
Kyllä tulee alapallojen vaihdolle hintaa :cry:
%!:(XX¤#!? :evil: kyllä
Ovatko ne sitten yhtään normipallukkaa kestävämpiä vai saako niitäkin olla vaihtamassa alituiseen?

t.
Risto
No ei ole onnex tarvinnut vaihtaa vielä ensimmäistäkään.
Coupe on mulla ollut vasta pari vuotta ja jos ei tarvittis vaihtaa seuraavaan katastukseenkaan.
En sitä tiedä että kestääkö ne sen pitempään kun muutkaan?
Joutuu varmaan tässä kesän korvilla rasvaamaan alapallot ihan sen takia että pitentäis niitten kestävyyttä.(taitaavat olla kestovoideltuja)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Manu300cea24 kirjoitti:No ei ole onnex tarvinnut vaihtaa vielä ensimmäistäkään.
Coupe on mulla ollut vasta pari vuotta ja jos ei tarvittis vaihtaa seuraavaan katastukseenkaan.
En sitä tiedä että kestääkö ne sen pitempään kun muutkaan?
Voihan se olla, että rakenne on vähän erilainen. Voipi olla, että kiinteällä nivelellä pallosta voidaan tehdä vähän isompi ja... En tosin ole nähnyt tuommoista kiintää ratkaisua, joten vertailu on jänyt tekemättä. Ainakin 4-Matikissa on kuulemma tosi kalliit nivelet mutta kuulemma kestävät paremmin kuin normaalit. Ovat jopa helpot vaihtaa (pulttikiinnitys). :lol:
Manu300cea24 kirjoitti:Joutuu varmaan tässä kesän korvilla rasvaamaan alapallot ihan sen takia että pitentäis niitten kestävyyttä.(taitaavat olla kestovoideltuja)
Eli huoltovapaita. :lol: Itsekin olen nykyään laittanut synteettistä peräöljyä narinaniveliin ja alapalloihin ennen asennusta.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oma mutu sanoo että noi kiinteet menee vaihtoon 200-300tkm ajettuna.
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

Huh kerrankin tuuria pitäis varmaa lotota.
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Vastaa Viestiin