202:seen alustaa?

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Avatar
Mäcciz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ke 16.03.2005 13:54
Paikkakunta: Oulu

202:seen alustaa?

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

No niin meikäläisen tuurilla jäi alustasarja saamatta FK:lta :evil: ,eivät pystyneet lupaamaan toimitusaikaa joten peruin kaupat. Nyt pitäs löytää toinen sarja tilalle ja tarvis ehdotuksia laittaakko pelkät jouset vai koko sarja :roll: Minkälainen tulis jos laittas pelkät jouset vakioiskareiden seuraksi :?: Onko aivan p***a ajaa :?: Sitte jos viittisitte laittaa vähän hintoja ja mistä tilata? Kitupiikin voi sitte näillä puheilla jättää laskuista pois :!:
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

Viesti Kirjoittaja peteracing »

laitatin tänään eibachit ja on yllätävän pehmee ajaa.. auto muuttu kyllä tosi paljon positiiviseen suuntaan. kemissä asennettuna n. 400
power is nothing without control...
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: 202:seen alustaa?

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Mäcciz kirjoitti:Nyt pitäs löytää toinen sarja tilalle ja tarvis ehdotuksia laittaakko pelkät jouset vai koko sarja :roll: Minkälainen tulis jos laittas pelkät jouset vakioiskareiden seuraksi :?: Onko aivan p***a ajaa :?: Sitte jos viittisitte laittaa vähän hintoja ja mistä tilata?
Eibachia (Pro-Kit) suosittelisin minäkin varauksetta. Erittäin laadukkaita jousia, joilla tiputus palttiarallaa 3cm (ja tietysti tarvittaessa enemmänkin jos samalla vaihtaa jousien säätökumit ohuempiin), mutta ajo-ominaisuudet etenkin paranevat tuntuvasti, ilman että kuitenkaan tulee mikään tärisevä kivireki autosta.

Pelkillä jousilla jo alusta paranee, mutta jos vain budjetti antaa myöten niin kannattaa samalla vaihtaa hyvät, kunnolliset iskarit, mieluiten sellaiset mitkä on tarkoitettu madallusjousten kanssa käytettäväksi, jolloin saat vielä sen viimeisen silauksen aikaan. Esim. Bilsteinin Sprint B8 on varustettu lyhyemmällä iskunpituudella/pienemmällä ulosjoustolla kuin yhtä jämäkkä Bilstein Sport B6, kun Sprint-iskari on lyhyemmällä liikkeellä varustettu, niin ajossa jousi auton alla on ikään kuin valmiiksi "pre-stressed" minkä pitäisi parantaa ajo-ominaisuuksia. Vähän sama ilmiö kuin joskus kaveri ihmetteli miten madallettu Audi TT (vakioiskareilla) oli melko paljon parempi ajaa huonommalla, kuoppaisemmalla tiellä, kun tavaraa oli paljon takapaksissa ja kaksi henkeä kyydissä, täristys ja pintakovuus vähenivät verrattuna siihen että ajoi ilman tavarakuormaa ja yksin.

Koska asennus maksaa kohtalaisesti, niin siksikin kannattaa laittaa sekä iskarit että jouset samalla kertaa jos suurella todennäköisyydellä vaihtaa iskaritkin myöhemmin. Tietysti jos itse vaihtaa, niin voi laittaa ensin jouset ja sitten myöhemmin myös iskarit jos sille alkaa tuntua.

Nuo Eibachit ovat mielestäni ihan mukavaan hintaankin saatavilla, sen sijaan huippuiskareista voi joutua pulittamaan kohtalaisesti jos/kun 4 kpl niitä hankkii. Ulkomailta tilaamalla voi saada halvemmalla, vaikka ottaisi ALV:n ja tullinkin huomioon, etenkin USA:sta, koska dollarin kurssi on sen verran alhainen vielä.

Eibachia myy usea eri jälleenmyyjä ja esim. Bilsteiniä voi kysellä Osaset-ketjun kautta, sieltä saa myös Eibachia varmaankin tilattua, voi sitten pyytää pakettitarjousta koko setille.

Linkkejä:

http://www.eibach.fi/

http://www.eibach.fi/tuote.pl

http://www.bilstein.com/tech.php

http://www.kotilainen.com/tuotteet/bils ... lstein.htm

http://www.bilstein.nl/bilstein/b8_sprint
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Vastaa Viestiin