Olisiko kenelläkään tietoa siitä, että millainen yleiskuva ja maine Italialaisilla autoilla on eli onko mittarien rullaamista ja muutenkin huijaamista miten paljon sielläpäin liikkeellä? Toinen juttu kiinnostaisi tietää eli mitenkä Italian tuontiauto(siis mersu tietenkin ) eroaa perussuomalaisesta mersusta tyyliin ei varmaan ole penkinlämmittimiä jne. ja ruostetta ei varmaankaan Saksan tyyliin ole?
Yritin haeskella hakusanoilla Italia ja tuontiauto ei tullut toivottuja tuloksia, mut jos joku tietää jo aikaisemmin luodun keskustelun niin tietysti itse lueskelen ettei tartte tänne copy-pasteta.
Niin jokainen autohan on tietysti yksilö mutta tähän vastatessa saa yleistää
Hain Saksasta viime viikolla 230 SLK:n. Se oli Italiasta tuotu myyntiin Saksaan. Ei eroa Suomi peleistä mitenkään paitsi lohkolämmitin tietysti puuttuu. Penkinlämmittimet siitä löytyy, ruostetta ei kyllä löydy. Tuskin noissa Italian autoissa ruostetta on? Sama juttu on kaverin E36 BMW. Italiasta sekin on kotoisin. Ei ruostetta, mutta ei penkinlämmittimiäkään. Italiassa on vaan sellainen tapa, että jos auto ei ihan mahdu parkkiin niin tuupataan vähän toista.. Eli tuosta SLK:stakin löytyy vähän naarmuja puskurin kulmista.
Toinen cupeista (musta) on aikanaan (2003) tuotu italiasta. Todella siistissä kunnossa oli sisustastaan ja maalipinnastaan. Miltein kuin uusi. Nykyään sinä
on jo kulutuksen jälkeä ainakin maalipinnassa. Teknisesti ottaen, niin ei ollut
virheetön. Italiassa taitaa tuo huoltokulttuuri olla vielä laiskempi kuin tuolla saksassa. Toinen on että autossa ei ollut minkäänlaista talvivarustelua. Kesäauto muutenkin, niin tässä tapauksessa mitään väliä.
Itse jos oisin rahamiehiä, niin hakisin japanista mersun. Siellä tuntuu kaikki olevan vimpan päälle, mutta tosin hintaa mokomilla on..
Missäpäin tämä sportscar center muuten sijaitsee?? Jotenkin sairaassa mielikuvassani yhdistän erään kiikarissani olleen italiasta saksan kautta suomeen tulleen auton juuri tuon kyseisen liikkeen kautta myydyksi ensimmäiselle suomen omistajalleen
Tuossa kaverilla alkupään 500SEC Italiasta (tai ainakin sinne todennäköisesti uutena myyty, koska omistajan käsikirja italiaa). Ruosteeton, sinisessä maalipinnassa hieman iän ja kulutuksen tuomaa patinaa, niinkuin sisustassakin. Eli ihan kohtalainen kunto, hintaa en tiedä, mitä maksoi..
MarkoK kirjoitti:Missäpäin tämä sportscar center muuten sijaitsee??
Moottori-lehdessä oli eri maiden uuden auton verottomia ja verollisia myyntihintoja taulukossa. Italiassa oli halvimmasta päästä verollinen myyntihinta, joten taitaa sekin vaikuttaa siihen, että niitä tuodaan sieltä.
ex S202 180 -01
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
Italiassa kaikki autot on järestään paikattuja tai kolhittuja paikallisen parkkikulttuurin takia. Lisäksi rannikkoalueella merituulen tuoma suola voi tehdä tepposensa pelleille.
Mutta kyllä autot takuulla säilyy yleisesti ottaen siellä paremmin kuin suomessa. Ei ole kylmäkäynnistyksiä (pl. pohjoisen vuoristot, Milano, Torino jne.)