Elämäni ensimmäinen kiisseli: 250 TD vm -90
Katsastuksessa vähäpäästön päästöt OK, mutta uskoakseni röörit jo melko tukkeiset ( ajettu vähintää 220 Mm )
Laitoin tankilliseen puhdistusaineet (Champion), ja reilun tunnin ajon köröttelyn 5-v 80-tellä taukopaikalle tullessa tyhjäkäynti hävisi. Pari "mäkistarttia" ei auttanut, mutta avaimesta käynnistettynä kehräsi taas kuin enkeli.
Onko noista "karsatanpoistoaineista" koekemusta?
Tarvitaanko tai onko parempia ehdotuksia?
Tulee meinaan valopetrooli hintoihinsa "puhdistusaineen" nimellä ostettuna; sitähän nuo liemet pääasiassa ovat.
PA-lisäaineet
PA-lisäaineet
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Re: PA-lisäaineet
Kaveri pisti vaniinsa jotain puhdistusainetta ja meni jonku aikaa hyvin, mut sit rupes temppuilee.. Oli polttoaineen suodatin aika tukossa, ku oli lähteny "hieman" kaikkea roskaajorma-k kirjoitti:Elämäni ensimmäinen kiisseli: 250 TD vm -90
Katsastuksessa vähäpäästön päästöt OK, mutta uskoakseni röörit jo melko tukkeiset ( ajettu vähintää 220 Mm )
Laitoin tankilliseen puhdistusaineet (Champion), ja reilun tunnin ajon köröttelyn 5-v 80-tellä taukopaikalle tullessa tyhjäkäynti hävisi. Pari "mäkistarttia" ei auttanut, mutta avaimesta käynnistettynä kehräsi taas kuin enkeli.
Onko noista "karsatanpoistoaineista" koekemusta?
Tarvitaanko tai onko parempia ehdotuksia?
Tulee meinaan valopetrooli hintoihinsa "puhdistusaineen" nimellä ostettuna; sitähän nuo liemet pääasiassa ovat.

Re: PA-lisäaineet
Kiitti vinkistä, selittäisi ainakin tuon tyhjäkäynnin tilapäisen häviämisen.Guula kirjoitti: Kaveri pisti vaniinsa jotain puhdistusainetta ja meni jonku aikaa hyvin, mut sit rupes temppuilee.. Oli polttoaineen suodatin aika tukossa, ku oli lähteny "hieman" kaikkea roskaa![]()
Ajan vielä yhden tankillisen "terästetyllä" ja vaihdan suodattimet samalla.
Tuo valopetrooli oli ennen "talvilöpöjä" oikeastaan ainoa käyttökelpoinen hyytymisen estäjä: desi-pari tankilliseen auttoi sen minkä auttoi. Sitten kuin nafta rupes puikkoontumaan oli pantava bensaa n. 10 % joukkoon. Siitä ei pumppu oikein tykännyt...
Bensavehkeistä karstat saa tehokkaasti irti vesisuihkulla:
kierroksia 3000-4000 ja sumutinpullolla vettä imusarjaan. Äiti varmaan lainaa kukkien sumutuspulloa noin jaloon tarkoitukseen!?!.
Pullollisen (n. 1/2 litraa) jälkeen rupee röörit olemaan jokseenkin puhtaat - ja pakosarja punaisena!
Tuota vesisumutusta voi käyttää myös tehojen nostoon: hienona sumuna vettä imusarjaan nöyristää laiskempaakin vehjettä.
Aikanaan Convair Metropoliittanissa käytettiin 14 % pa-määrästä vesisumutusta starttitehoilla, jäädytti myös männänpäätä ja venttiilejä.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
Joskus tehtiin tollainen FORTE-injector cleaner käsittely W123 200 dieseliin siten että vaihdettiin polttoaine putsari ja kipattiin puhdistusaine uuteen putsariin ,auto kävi ehkä 1/2 tuntia tyhjäkäyntiä jonka jälkeen maantielle ja vedättettiin kunnolla.Auton omistaja oli sitä mieltä että veto parani huomattavasti ja savutus väheni.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Mut eikä se aine kannattas pistää tankkiin, koska varmasti tankissa/letkuissa on likaa.. Vai w123:ssa se pumppu siinä tankin vieressä?Daimler kirjoitti:Joskus tehtiin tollainen FORTE-injector cleaner käsittely W123 200 dieseliin siten että vaihdettiin polttoaine putsari ja kipattiin puhdistusaine uuteen putsariin ,auto kävi ehkä 1/2 tuntia tyhjäkäyntiä jonka jälkeen maantielle ja vedättettiin kunnolla.Auton omistaja oli sitä mieltä että veto parani huomattavasti ja savutus väheni.
Jeps, kaverilla oli just jotain ainetta mikä oli tarkotettu koko polttoainejärjestelmän puhdistukseen eli piti kaataa tankkiin.Daimler kirjoitti:Ehkä,mutta tämä aine oli nimenomaan DIESEL-suuttimien ja ruiskupumpun putsausta varten.Olen vahvasti sitä mieltä että jos tankkia ei ajeta tyhjäksi niin että polttoaine loppuu niin tuskinpa ne paskat sieltä tankin pohjalta lähtee liikkeelle...