no omasta mielestä on ihan hyvä, jotkut sanovat että ei riitä mutta kyllä itellä on riittänyt tähän asti(lisäpitkät keulalla ja jotkut non-roadlegal polttimot)
...Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT-hyväksytyillä ajovaloilla ja tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot niin autossa ei vaadita suuntauksen säätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta...
joo no tuostahan oli juttua vasta ku nehän jotenki muutti lakia just jenkeistä tuotujen pelttipurkkien (hummer) sun muiden takii ..jos en ihan väärässä taas kerran oo
Vanhempaan malliin löytyy muutos sarja joka sopii alkuperäisten xenonien paikalle jos laittaa projektori umpiot. Löytyy kyseistä muutos sarjaa hyllystä.
Minäkin olen etsiskellyt CLK:hon oem xenoneille projektorityyppistä valokimaraa, joka olisi katsastuskelpoinen. Ebaystä muka löytää, mutten ole löytänyt.
Sway-bar kirjoitti:Minäkin olen etsiskellyt CLK:hon oem xenoneille projektorityyppistä valokimaraa, joka olisi katsastuskelpoinen. Ebaystä muka löytää, mutten ole löytänyt.
Ebaysta ostin talvella, sillon siellä oli ainakin pari firmaa mitkä noita myi. maksoi 400 euroa+rahtia hiukan päälle.
Olisko kellään kuvia tälläsistä? Mielellää tummassa autossa mustat projektorit? Ite nimittäin dissaan W210 vain ja ainoastaan lamppujen muotoilun takia... Jos vaikka auto muuttuis siedettäväksi projektoreilla.
En läytäny oikee kunnollisia kuvia googlettamallakaan...
Sergey kirjoitti:Olisko kellään kuvia tälläsistä? Mielellää tummassa autossa mustat projektorit? Ite nimittäin dissaan W210 vain ja ainoastaan lamppujen muotoilun takia... Jos vaikka auto muuttuis siedettäväksi projektoreilla.
Eikös noita Tovayrynnin projektitocissa ole.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Tiedustelin aiemmin noiden projektorivalojen tuomasta ajovalojen tehon lisäyksestä. Todennäköisesti ikääntymisestäni (nyt 60v.) johtuen "pimeänäkemiseni" on hieman heikentynyt ja sen vuoksi herättänyt ajatuksen autoni valotehon lisäämisen tarpeesta. Tätä threadia luettuani tuli kuitenkin halu hieman avautua.
Ajokortin saatuani vuonna 1975 olen ajanut autoillani n. 30 000 km/v, omaan siis jonkinlaisen ajokokemuksen pimeässä ajamisesta. Suurimpana haittana pimeässä ajamisessa ei suinkaan ole oman auton muka heikko valoteho vaan vastaantulijoiden valojen aiheuttama häikäistys. Tämä ilmiö on voimistunut nykyisten xenonvalojen johdosta.
Reilun 30 vuoden autoilu-urani aikana olen yhen kerran ollut hirvikolarissa. Tämä tapahtui pimeään vuorokauden aikaan Lahdentiellä Helsingin ja Mäntsälän väliillä ja johtui siitä, että vastaantulijoiden valot häikäisivät siten, että en havainnut hirveä ajoissa. Ilman vastaantulijoita koin autoni valot aivan riittäviksi.
Johtopäätökseni on, että (itsekkäästi) lisäämällä oman autonsa valotehoa kasvattaa pimeässäajon näkemisongelmia kanssa-autoilijoille ja siten lisää yleisti liikenteen onnettomuusriskiä.
Jeff kirjoitti:Tiedustelin aiemmin noiden projektorivalojen tuomasta ajovalojen tehon lisäyksestä. Todennäköisesti ikääntymisestäni (nyt 60v.) johtuen "pimeänäkemiseni" on hieman heikentynyt ja sen vuoksi herättänyt ajatuksen autoni valotehon lisäämisen tarpeesta. Tätä threadia luettuani tuli kuitenkin halu hieman avautua.
Ajokortin saatuani vuonna 1975 olen ajanut autoillani n. 30 000 km/v, omaan siis jonkinlaisen ajokokemuksen pimeässä ajamisesta. Suurimpana haittana pimeässä ajamisessa ei suinkaan ole oman auton muka heikko valoteho vaan vastaantulijoiden valojen aiheuttama häikäistys. Tämä ilmiö on voimistunut nykyisten xenonvalojen johdosta.
Reilun 30 vuoden autoilu-urani aikana olen yhen kerran ollut hirvikolarissa. Tämä tapahtui pimeään vuorokauden aikaan Lahdentiellä Helsingin ja Mäntsälän väliillä ja johtui siitä, että vastaantulijoiden valot häikäisivät siten, että en havainnut hirveä ajoissa. Ilman vastaantulijoita koin autoni valot aivan riittäviksi.
Johtopäätökseni on, että (itsekkäästi) lisäämällä oman autonsa valotehoa kasvattaa pimeässäajon näkemisongelmia kanssa-autoilijoille ja siten lisää yleisti liikenteen onnettomuusriskiä.
ja nykyään autoissa ei lyhyetvalot sammu kun vaihetaan pitkille, jolloinka valoa on lähialueella reilusti myös pitkillävaloilla ja sen takia tuntuu normaalit pitkät todella onnettomilta
Jokaiselta joka laittaa "kiinanxenonit" vakio umpioihin, pitäisi potkia lamput paskaksi niin että omistajan pää on välissä
Onneksi sentään katsastuksessa tulee hylätty jos ei ole asiaan kuuluvia umpioita.
Jeff:ille ja muillekkin tiedoksi:
Kunnolla tehty xenonvalo ei häikäise yhtään enempää kuin tavallinenkaan lamppu. Mutta tavalliseen umpioon laitettu xenon-pilipali-sarja häikäisee koska valokuvio on väärä.
JeremyH kirjoitti:Jokaiselta joka laittaa "kiinanxenonit" vakio umpioihin, pitäisi potkia lamput paskaksi niin että omistajan pää on välissä
Onneksi sentään katsastuksessa tulee hylätty jos ei ole asiaan kuuluvia umpioita..
Itse kyllä mielummin potkisin nuo W210:n projektorivalot...Ainakin niillä millä itse olen aikoinaan ajellut oli valokuvio...sanoisinko varsin persoonallinen. Eikä tullut katsastuksessa hylkyä.
Allekirjoittanut ei kyllä tyhmänä ymmärrä miten eri tekniikalla tuotettu valo voi aiheuttaa erilaisen valokuvion, joka heijastaa silmiin, jos valolähde on samassa kohdassa. Mutta eipä anneta tälläisten epäolennaisuuksien häiritä tätä topiccia.
Carry on.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996