Teppo L kirjoitti:
pittääpä tänään yrittää tehä kierteet siihen hehkun tynkään ja kokeilla liukuvasaralla!
kyllähän sen satkun pari maksaa mielellään veholle jos sillä pääsee ilman kannen irrotusta!
Kun tutkin tuota hehkun rakennetta, niin havaitsin sen koostuvan kahdesta osasta. Päällä on sellainen holkkiputki ja sisällä ydin, jonka pää on paljaana sylinterin puolella (tuossa vanhassa esikammiossa). Kun hehkusta katkaisee sen mutterikannan pois, niin tuo rkenteen näkee hyvin.
Jos kansi olisi pöydällä, irroitus onnistuisi kotikonsteinkin. Ensin löisi sen ytimen sisään, jolloin jäljelle jää pelkkä holkkiputki. Siihen voisi sitten kiertää sellaisen vääränkätisellä jengalla olevan pultin irroitustapin. Jos haluaisi vielä varmistaa, niin holkin reiän voisi porata hieman isommaksi.
Kansi paikallaan ei vain voi lyödä sitä ydintä sisään, ja ulos se ei rakenteensa vuoksi tule, vaikka siitä jollakin saisikin kiinni.
Jos kuvittelen oikein sen irroitustyökalun rakenteen, niin kyseessä lienee juuri sellainen pultin irroitustappi, mutta tapin sijaan se on putki. Hehkun ydin mahtuu siis tapin sisään... Täytyy pyytää työkalu näytille, kun vie auton hoitoon.
Tuota ideaa liukuvasaran käytöstä en ihan hiffaa. Ei hehkua voi väkisin ulos kiskoa. Tavalla tai toisella se on kierrettävä ulos.
Noita irroitustyökaluja näyttää olevan muillakin kuin vain Veholla, mutta en ole tästä kohtuullisen matkan päästä vielä löytänyt muuta puljua. Vaivattomuus auton hoitoon toimituksessa kun myös vaikuttaa jotain, ei pelkkä hinta. Veho Pitäjänmäki on melkein normaalilla liikeradallani...