W 140 käyttöautona -kokemus
W 140 käyttöautona -kokemus
Foorumissa on silloin tällöin kyselty W140 -autosta käyttöautona, kerronpa siis oman kokemukseni
Ostin taannoin S 500;n vuosimallia -98, koska halusin oikean auton. Sellaisen myös sain, ei voi muuta sanoa. Ässä on aivan upea ajaa ja keski-ikäisten miesten katseisiin ei väsy. Parkkipaikalla omansa näkee jo kaukaa.
Takapenkille kehtaa pyytää istumaan, kiitos L-mallin hulppeat jalkatilat. Alan ymmärtää, mikä kyseisessä autossa on maksanut vanhan miljoonan...
8000 km takana ja vielä ajan hymyssäsuin työmatkani, vaikka bensalasku vit.... harmittaa välillä. Mikäs minua estäisi Corollaan vaihtamasta, jäisi kylkiäisenä tuppo rahaa, jonka turvin voisi hukuttaa luopumisen tuskansa viinaan. No, enpä taida vaihtaa.
Ainoa ongelma on se, mitä kaveritkin kyselevät; minkä voin ostaa seuraavaksi...? Paluuta entiseen ei ole.
Ostin taannoin S 500;n vuosimallia -98, koska halusin oikean auton. Sellaisen myös sain, ei voi muuta sanoa. Ässä on aivan upea ajaa ja keski-ikäisten miesten katseisiin ei väsy. Parkkipaikalla omansa näkee jo kaukaa.
Takapenkille kehtaa pyytää istumaan, kiitos L-mallin hulppeat jalkatilat. Alan ymmärtää, mikä kyseisessä autossa on maksanut vanhan miljoonan...
8000 km takana ja vielä ajan hymyssäsuin työmatkani, vaikka bensalasku vit.... harmittaa välillä. Mikäs minua estäisi Corollaan vaihtamasta, jäisi kylkiäisenä tuppo rahaa, jonka turvin voisi hukuttaa luopumisen tuskansa viinaan. No, enpä taida vaihtaa.
Ainoa ongelma on se, mitä kaveritkin kyselevät; minkä voin ostaa seuraavaksi...? Paluuta entiseen ei ole.
Re: W 140 käyttöautona -kokemus
Päivän paras mietelausemwessman kirjoitti:Mikäs minua estäisi Corollaan vaihtamasta, jäisi kylkiäisenä tuppo rahaa, jonka turvin voisi hukuttaa luopumisen tuskansa viinaan.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W 140 käyttöautona -kokemus
Paljon 500:n vie bensaa suurinpiirtein ?mwessman kirjoitti:vaikka bensalasku vit.... harmittaa välillä.
Re: W 140 käyttöautona -kokemus
Täällä tällaisia lukemia:Zinovjev kirjoitti:Paljon 500:n vie bensaa suurinpiirtein ?mwessman kirjoitti:vaikka bensalasku vit.... harmittaa välillä.
http://www.mercefreaken.com/modellene.htm
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 4-tr. automat: 1,00 liter
5-tr. elektronisk styrt automat: 0,87 liter
-ved 120 km/t 4-tr. automat: 1,19 liter
5-tr. elektronisk styrt automat: 1,03 liter
-ved bykjøring 4-tr. automat: 1,72 liter
5-tr. elektronisk styrt automat: 1,72 liter
mwessman toivottavasti kommentoi näihin kulutuksiin
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W 140 käyttöautona -kokemus
Heh, ne olikin pelkästään 10km kohden; ajattelin et miten muka voi olla noin pieni kulutus 100km kohden.Esa H. kirjoitti:Täällä tällaisia lukemia:
http://www.mercefreaken.com/modellene.htm
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 4-tr. automat: 1,00 liter
5-tr. elektronisk styrt automat: 0,87 liter
-ved 120 km/t 4-tr. automat: 1,19 liter
5-tr. elektronisk styrt automat: 1,03 liter
-ved bykjøring 4-tr. automat: 1,72 liter
5-tr. elektronisk styrt automat: 1,72 liter
mwessman toivottavasti kommentoi näihin kulutuksiin
Sitä vain, että olen ajatellut ässämersua ostaa, mutta olen kuullut sen vievän 15-20l/100km, niin tiedä sitten. Tuolla kulutuksella voisi sen ostaakkin, minkä annoit.
Siitä kulutuksesta
Olen tossa laskeskellut, että maantievoittoisessa ajossa bensaa palaa noin 12 litraa satasella. Kerrottuani tämän kaverille hän ilmoitti mazdakutosensa kuluttavan löpöä 5pilkkujotain litraa satasella.
No, hänen kolmevuotias ajokkinsa on silminnähden ruosteesa monesta kohtaa, minun yhdeksänvuotias autoni ei
No, hänen kolmevuotias ajokkinsa on silminnähden ruosteesa monesta kohtaa, minun yhdeksänvuotias autoni ei
Re: Siitä kulutuksesta
Sano mazdakutoselle että lähtee viivalle kokeilemaan paljonko kuluttaa.. Voi nimittän syödä miestä.mwessman kirjoitti:Olen tossa laskeskellut, että maantievoittoisessa ajossa bensaa palaa noin 12 litraa satasella. Kerrottuani tämän kaverille hän ilmoitti mazdakutosensa kuluttavan löpöä 5pilkkujotain litraa satasella.
No, hänen kolmevuotias ajokkinsa on silminnähden ruosteesa monesta kohtaa, minun yhdeksänvuotias autoni ei
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Jees ihan kohtuu kulutuksilla nämä W140:setkin menee, niiin kuin mersun pensavehkeet yleensäkkin(kautta aikain) , jos vastaaviin "kilpailijoihin" vertaa.......
Nöyryyttää kannattaa kuitenkin hiukka olla, jos vaikka joskus ongelmaa alkaisi enemmältikin puskemaan.......... silloin voisi olla se Corollakin kova sana(vaikka vain päittäin).... sen verran saattaa nimittäin w140sen laitto maksaa... siis pahimmillaan............. mutta mitäpä tässä piruja seinille maalailemaan........ ajellaan pois...... kun vielä kesää on jäljellä.... ja makoisaa on kyyti......... ja ennen kaikkea leppoisaa............
Nöyryyttää kannattaa kuitenkin hiukka olla, jos vaikka joskus ongelmaa alkaisi enemmältikin puskemaan.......... silloin voisi olla se Corollakin kova sana(vaikka vain päittäin).... sen verran saattaa nimittäin w140sen laitto maksaa... siis pahimmillaan............. mutta mitäpä tässä piruja seinille maalailemaan........ ajellaan pois...... kun vielä kesää on jäljellä.... ja makoisaa on kyyti......... ja ennen kaikkea leppoisaa............
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
joo Ari V. puhuu asiaa, mulla 600 sec -93 ja kesässä menee jarrut kaikki uusiksi, edestä levytkin. Renkaina takana 285/40ZR18 ja etuset 255/45ZR18. Takarenkailla ajaa 1.5 kesää ja etusilla yhden. Lisäksi normaalihuollollekin sitä hintaa tulee, kun moottoriöljyäkin menee 10 ltr kerralla, tulppia 12 jne. Vakuutusmaksut aika järjettömät, opettaa muuten sitä nöyryyttä....
Veikeä kuva
Mulla ois kiva kuva laittaa tähän yhteyteen, miten se tehdään...?[/img]
panshovel kirjoitti:joo Ari V. puhuu asiaa, mulla 600 sec -93 ja kesässä menee jarrut kaikki uusiksi, edestä levytkin. Renkaina takana 285/40ZR18 ja etuset 255/45ZR18. Takarenkailla ajaa 1.5 kesää ja etusilla yhden. Lisäksi normaalihuollollekin sitä hintaa tulee, kun moottoriöljyäkin menee 10 ltr kerralla, tulppia 12 jne. Vakuutusmaksut aika järjettömät, opettaa muuten sitä nöyryyttä....
Pakko kysyä, että paljonko ajat kesässä ja millä tyylillä? Noi kertomasi remppauutiset ja kulumiset tuntuvat meinaan ihan käsittämättömiltä täällä! En pääse millään tuollaseen kaluston kulumiseen ns. normaalilla ajolla, en sitten kummallakaan ässällä...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Niin, etuset menee väärien kulmien kautta helposti ja takarenkaat jos polttelee kumia sillä V12 väännöllä koko ajanJuselius kirjoitti:panshovel kirjoitti:joo Ari V. puhuu asiaa, mulla 600 sec -93 ja kesässä menee jarrut kaikki uusiksi, edestä levytkin. Renkaina takana 285/40ZR18 ja etuset 255/45ZR18. Takarenkailla ajaa 1.5 kesää ja etusilla yhden. Lisäksi normaalihuollollekin sitä hintaa tulee, kun moottoriöljyäkin menee 10 ltr kerralla, tulppia 12 jne. Vakuutusmaksut aika järjettömät, opettaa muuten sitä nöyryyttä....
Pakko kysyä, että paljonko ajat kesässä ja millä tyylillä? Noi kertomasi remppauutiset ja kulumiset tuntuvat meinaan ihan käsittämättömiltä täällä! En pääse millään tuollaseen kaluston kulumiseen ns. normaalilla ajolla, en sitten kummallakaan ässällä...
Joo, täytynee heti pyytää anteeksi lukijoilta tota epäselvää "kesä" -käsitteen käyttöä. Tarkemmin kun rupesin asiaa laskemaan, niin mun viime kesähän kesti viime vuonna myöhäisen talventulon takia 8 kk. Että se siitä. Ja kilometrejä tuli n. 25000. Plusmiinus jotain. Jarrujen kulumisesta sen verran, että joka viikonloppu kävin keskisuomesta Helsingissä emäntää riiaamassa ja tietysti tuli lähdettyä töihin vasta maanantaiaamuna, ja tietysti aina liian myöhään, joten välillä kyyti oli kovaa että ehti klo 8.00 töihin takaisin keskisuomeen. Painavaa autoa kun kovemmista vauhdeista himmailee, niin jarrut kuluu. Vaikka ajaa motarilla sitä "vasenta kaistaa" koko ajan, niin niitä jarrutustilanteita tuppaa olemaan vähän väliä. Kun pysähtyi tankkaamaan, niin ilmassa leijui jarrujen haju, eli kuumanahan ne kävivät.
Renkaiden kulumiseen en syytä tiedä, mutta ainakin Tampereen Vehon mielestä kulmat on kohdallaan ja rengaspaineet on myyjän antamassa arvossa.
Renkaiden kulumiseen en syytä tiedä, mutta ainakin Tampereen Vehon mielestä kulmat on kohdallaan ja rengaspaineet on myyjän antamassa arvossa.
No elämä on... ja jos on V12, niin sitten voi sanoo jotta elämä ON...
Mutta silti, korjaukset ja kulutukset ovat kyllä huimia summia.
Mutta silti, korjaukset ja kulutukset ovat kyllä huimia summia.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Re: kuva?
mwessman kirjoitti:Kertokaas, miten tähän tekstin yhteyteen saa tällättyä kuvan.
Koodi: Valitse kaikki
[img]Kuvanosoite_Tahan[/img]
Koodi: Valitse kaikki
[img]http://www.w123-turbodiesel.de/images/mercedes_benz.jpg[/img]
Jaa näinvai?
[img]C:\Documents%20and%20Settings\Teija%20Marjamäki\Työpöytä\ässä%20ja%20smart[/img]
Re: Jaa näinvai?
Heh se pitää toki ensin uppia nettipalvelimelle kuten http://xs.tomwessman kirjoitti:[ [url=C:\Documents and Settings\Teija Marjamäki\Työpöytä\ässä ja smart]C:\Documents and Settings\Teija Marjamäki\Työpöytä\ässä ja smart[/url] ]
kuva, joka oli pakko ottaa
Siis tää kuva oli ihan pakko ottaa autokaupan pihalla viikko sitten.
Pieni on kaunista. (e320:lle kiitos ja kumarrus neuvosta)
Minun ajoneuvoni on siis tuo oikeanpuoleinen...
Pieni on kaunista. (e320:lle kiitos ja kumarrus neuvosta)
Minun ajoneuvoni on siis tuo oikeanpuoleinen...
Kokoeroa
Joskus vaimo ( 154 cm ) latasi kamoja äSSän perään ostarin parkkipaikan laidalla ja ohikulkija pysähtyimwessman kirjoitti:Ari V. kirjoitti:Jep! onhan siinä hiukka kokoeroa autoissa..........
hämmästelemään touhua ja loihe lausumaan: On siinä tytöllä ISO AUTO.
S320L -97
Re: Kokoeroa
markku kirjoitti:Joskus vaimo ( 154 cm ) latasi kamoja äSSän perään ostarin parkkipaikan laidalla ja ohikulkija pysähtyi
hämmästelemään touhua ja loihe lausumaan: On siinä tytöllä ISO AUTO.
Ootteko aatellu vaimolle MB-kaupunkimaasturia? Vaikkapa edes koeajoon...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Re: Kokoeroa
Se on eri juttu, jokainen olettaa että kaupunkimaasturi näyttää isolta. W140 näyttää kauempaa mittasuhteiltaan vanhalta C-mersulta ja vasta vieressä silmällä suoritettu suhteutus kertoo kuinka mahdottoman iso se oikeasti on, pituus 5,22 m, korkeus 1,49 jne.Juselius kirjoitti:Ootteko aatellu vaimolle MB-kaupunkimaasturia? Vaikkapa edes koeajoon...
S320L -97
markku:Se on eri juttu, jokainen olettaa että kaupunkimaasturi näyttää isolta. W140 näyttää kauempaa mittasuhteiltaan vanhalta C-mersulta ja vasta vieressä silmällä suoritettu suhteutus kertoo kuinka mahdottoman iso se oikeasti on, pituus 5,22 m, korkeus 1,49 jne.
Tuli vaan mieleen, että mites ässä miehiltä (saatika naisilta) onnistuu auton käsinpesu. Itse olen 192cm ja yletän nippanappa kurottamalla pesusienellä pesemään katon puoleenväliin yhdeltä puolelta..... äkkiseltään tuntuu, että joku saattaa tarvita jo jotain pallia avuksi...
Tuli vaan mieleen, että mites ässä miehiltä (saatika naisilta) onnistuu auton käsinpesu. Itse olen 192cm ja yletän nippanappa kurottamalla pesusienellä pesemään katon puoleenväliin yhdeltä puolelta..... äkkiseltään tuntuu, että joku saattaa tarvita jo jotain pallia avuksi...
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
käsinpesu
Pestiin kaverin kanssa automme hänen pihallaan ja huomasin rajallisuuteni pestessäni kattoa. Olen 185 cm pitkä ja suht pitkäkätinen mutta puoliväliin kattoa piti tosissaan kurkottaa! Kaveri sai C-mersunsa pestyä nopeasti ja näppärästi...
-pesulinjalle ajo onnistuu W 140:lla kieli keskellä suuta -tyylillä...
-pesulinjalle ajo onnistuu W 140:lla kieli keskellä suuta -tyylillä...
Terve. Pakko on laittaa kommentti kun itselläkin oli W140 aikoinaan. Vuonna 2002 kun verokäytäntö muuttui, ostin Saksasta S350 TD vm95. Kaikki mahdolliset sähkö ja pneumatiikka- ja hydraulivempaimet oli, takalasin sähköverhoa myöten. Autolla oli ajettu 185000 km ja siitä sen tehtaan vaihtokoneella vain 20 000 km. Kone oli siis kunnossa. Savua ei autosta saanut katsastuksessakaan juuri tulemaan vaikka kuinka polki. Muutenkin joka puolelta tiptop.
Auto oli metallimusta ja nahkasisusta oli myös musta. Silloin se oli vielä aika harvinainen Suomen teillä ja todella keräsi katseita minne tahansa meni. Parkkirivistössä perä oli aina puoli metriä - metrin pidemmällä kuin muilla. Renkaat oli vaatimattomat 235 leveät.
Silloin poikamiehelle autoilu oli kyllä hienoa, tanssipaikoille oli kiva parkkeerata. Ja tuli käytyä.
Autosta jäi mieleen imuovet ja tuplalasit. Myös ilmastointi oli omaa luokkaansa. Lisäksi kylmä ilma säilyi myös sisällä melko pitkään, kun auton oli sammuttanut. Eristeet siis hyvässä kunnossa. Yksi viikonloppu muistuu mieleen kun reissulta kotia palasin: sekä tyttö että ilma oli kumpikin 33, toinen vuosia ja toinen asteita. Silti autossa tarkeni.
Iso se oli ajella, parkkitalojen kiemuroissa sai olla tarkkana.
Mutta kyyti oli omaa luokkaansa, se ikäänkuin lipui tai liiti. Mikään löysä se jousitus ei kuitenkaan ollut, päinvastoin aika jämäkkä.
Myin se sitten pois 1,5 vuoden käytön jälkeen, suurin piirtein samaan hintaan kuin olin itse maksanut.
Sitä aikaa ei unohda koskaan. Mielessä tietty, jos joskus löytäisi "lähes ajamattoman" S300TDn mustan, kaikilla varusteilla, niin vaikea olisi kieltäytyä. Niitä vain Saksan sivuillakaan ei enää oikein näy. Kunhan keksisi vain vaimolle jonkin hyväksyttävän syyn, miksi sellainen pitäisi ostaa.
Jari -- nykyisin onnellisesti naimisissa
Auto oli metallimusta ja nahkasisusta oli myös musta. Silloin se oli vielä aika harvinainen Suomen teillä ja todella keräsi katseita minne tahansa meni. Parkkirivistössä perä oli aina puoli metriä - metrin pidemmällä kuin muilla. Renkaat oli vaatimattomat 235 leveät.
Silloin poikamiehelle autoilu oli kyllä hienoa, tanssipaikoille oli kiva parkkeerata. Ja tuli käytyä.
Autosta jäi mieleen imuovet ja tuplalasit. Myös ilmastointi oli omaa luokkaansa. Lisäksi kylmä ilma säilyi myös sisällä melko pitkään, kun auton oli sammuttanut. Eristeet siis hyvässä kunnossa. Yksi viikonloppu muistuu mieleen kun reissulta kotia palasin: sekä tyttö että ilma oli kumpikin 33, toinen vuosia ja toinen asteita. Silti autossa tarkeni.
Iso se oli ajella, parkkitalojen kiemuroissa sai olla tarkkana.
Mutta kyyti oli omaa luokkaansa, se ikäänkuin lipui tai liiti. Mikään löysä se jousitus ei kuitenkaan ollut, päinvastoin aika jämäkkä.
Myin se sitten pois 1,5 vuoden käytön jälkeen, suurin piirtein samaan hintaan kuin olin itse maksanut.
Sitä aikaa ei unohda koskaan. Mielessä tietty, jos joskus löytäisi "lähes ajamattoman" S300TDn mustan, kaikilla varusteilla, niin vaikea olisi kieltäytyä. Niitä vain Saksan sivuillakaan ei enää oikein näy. Kunhan keksisi vain vaimolle jonkin hyväksyttävän syyn, miksi sellainen pitäisi ostaa.
Jari -- nykyisin onnellisesti naimisissa
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998