dieselflosse kirjoitti:Maistelin tuossa alkuviikosta tuota nykydieseliä ja kyllä se hyvin hoitaa voitelun ilman lisäaineitakin. Sen verran rasvaiselta tuntui, ettei huulirasvaa kaivannut yhtään
Onko kommentteja mausta? Pystyykö merilevän aromista sanomaan, että raakaöljy on alunperin Pohjanmereltä, vai tuntuiko paremminkin kanervaisen pyöreä jälkimaku, joka viittaisi Siperiaan? Vai pikantti taatelin tuoksahdus Lähi-idästä?
pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
Tässä pieni lisäkyssäri ;
Asennutin eilen Webastoon ajastimen ja asentaja sanoi
että Forten lisäainetta olis hyvä käyttää naftan joukossa
aina silloin tällöin, pysyy webasto puhtaana ja suuttimet.
Pullo ainetta tankilliseen . Jotkut kuullemma laittaa aina
tankkauksen yhteydessä pullon tota ainetta.
Siis kysymys : onko foorumilla käytetty kyseistä ainetta
ja jos on niin mitä kokemuksia ?
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
pforsell kirjoitti:
Onko kommentteja mausta? Pystyykö merilevän aromista sanomaan, että raakaöljy on alunperin Pohjanmereltä, vai tuntuiko paremminkin kanervaisen pyöreä jälkimaku, joka viittaisi Siperiaan? Vai pikantti taatelin tuoksahdus Lähi-idästä?
pforsell
Sellaisen makeahkon aromikas viite tuohon taatelin suuntaan oli. Kama oli ilmeisesti Lähi-Idän suunnalta. Mielenkiinnolla odottelen noita luomutuotteita maisteltavaksi...
Ja huomattavaa on, että maku oli huomattavasti täyteläisempi ja pyöreämpi kuin bensalla.
Ite ainaki kaatelin Golf auton tankkiin tuota myyttistä 2-t öljyä.
Tiiä sitte tuliko niitä hiukkas päästöjä sen enempää... Aina ku katto peilistä ja polki kaasun pohjaan nii maailma pimeni.
Ei siinä muutama lisä hiukkanen enää näkyny.
Volkkarin tiisseli käy aina yhtä karkeasti sama oliko sitä öljyä seassa vai ei
Viton tankkiin ei tuu laitettua kyllä muuta ku tiisseliä.
Tällaisia varoituksia ameriikassa esim Olds Diesel sivuilla.
Perusasia on että jokainen polttoainejakelija lisää omiaan eli omia mömmöjään polttoaineiden sekaan, mitä enemmän saat perustavarasta lisäämällä halvempia lisäaineita sitä enemmän saat voittoa. Toisin sanoen ainakin vanhemmissa koneissa ruiskutuspumput ovat suunniteltu sen aikaisten polttoaineiden mukaan ja silloin on ollut nafta rasvaisempaa. Varsinkin jos vanhan konstruktion pumpuissa nostetaan paineita ja tehdään elementeistä tiukempivälyksisiä sitä parempia voiteluominaisuuksia tarvitaan. Tulokset eivät näy heti vaan sitten kun 10000:s tankkaus on tehty alkaa korjaustarve näkyä, vaikka eivät nylyiset laitteet enää taida kestää tuota 935000 km:a, mitä tuossa yhdessäkin on mittarissa.
Ei se 100% appelsiinituoremehu ole 100% applesiinia enää. joskus oli.
ULSD + DB2 Pump = BAD NEWS!
Saturday, November 25, 2006.
Ultra Low Sulfer Diesel or, ULSD, has arrived at almost every Diesel pump in the Country. Good for the environment, but BAD for the injection pumps found in the Oldsmobile Diesel engines. Less sulfer equals less lubrication. This will play hell on injection pumps through means of premature wear which will eventually result in injection pump failure! How nice of them to warn us...
Do not let this happen to you! You may have no other choice but to run ULSD fuel, but when you do, add a lubricant to the fuel.
The following are additives in which I have found effective:
-Marvel Mystery Oil; add 8 ounces, per 10 gallons of Diesel Fuel.
-Dextron III Transmission Fluid; 1 quart per tank full
-Two Cycle Oil (TCW-3); Ive used it, its made to lubricate and burn!
Of course I must tell you to try them at your own risk, but the point is that lubrication MUST be added to the Diesel fuel, as it is lacking with the low sulfer count.
If you have any doubts, contact any Diesel Injection Shop familiar with the Stanadyne/Roosa-Master DB2 pumps, and ask their insight on the matter. The will most likely recommend the Stanadyne Additive.
This rule applies to all engines running the DB2 Pumps - Oldsmobile 4.3 V8 and V6, 5.7 V8. Chevy 6.2 and 6.5's. Ford - International Harvester (Navistar) 6.9L and 7.3L Indirect Injection Naturally Aspirated and Turbo engines, and select Perkins, and John Deere Diesels.
Rätyläinen kirjoitti:Ite ainaki kaatelin Golf auton tankkiin tuota myyttistä 2-t öljyä.
Tiiä sitte tuliko niitä hiukkas päästöjä sen enempää... Aina ku katto peilistä ja polki kaasun pohjaan nii maailma pimeni.
Ei siinä muutama lisä hiukkanen enää näkyny.
Volkkarin tiisseli käy aina yhtä karkeasti sama oliko sitä öljyä seassa vai ei .
Siinä lienee muuten samanlainen Boschin VE-pumppu mitä meidän maasturissa. Meillä kyllä käyntiääni pehmenee monta pykälää kun 2-tahtiöljyä lisää naftaan, puoli pulloa 90 l tankilliseen olen tavannut heitellä.
LR:n 300Tdi-kone ei ole kova savuttamaan milloinkaan, ei se lisäöljyn kanssa sen enempää kärytellyt kuin yleensäkään.