Kaksitahtiöljyä dieselin sekaan?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: Maistakaa

Viesti Kirjoittaja pforsell »

dieselflosse kirjoitti:Maistelin tuossa alkuviikosta tuota nykydieseliä ja kyllä se hyvin hoitaa voitelun ilman lisäaineitakin. Sen verran rasvaiselta tuntui, ettei huulirasvaa kaivannut yhtään :lol:
Onko kommentteja mausta? Pystyykö merilevän aromista sanomaan, että raakaöljy on alunperin Pohjanmereltä, vai tuntuiko paremminkin kanervaisen pyöreä jälkimaku, joka viittaisi Siperiaan? Vai pikantti taatelin tuoksahdus Lähi-idästä?


pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
sisaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 10.02.2005 20:33
Paikkakunta: Go Vola

Viesti Kirjoittaja sisaari »

Juu öljyä sekä raakaa bensaa tankkiin niin kyllä auttaa voitelee sekä putsaa paikat.Olen tehnyt sitä jo vuosia ja vielläkin ajelen samalla vehkeellä
Avatar
urkki63
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 02.11.2006 07:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja urkki63 »

Tässä pieni lisäkyssäri ;
Asennutin eilen Webastoon ajastimen ja asentaja sanoi
että Forten lisäainetta olis hyvä käyttää naftan joukossa
aina silloin tällöin, pysyy webasto puhtaana ja suuttimet.
Pullo ainetta tankilliseen . Jotkut kuullemma laittaa aina
tankkauksen yhteydessä pullon tota ainetta.
Siis kysymys : onko foorumilla käytetty kyseistä ainetta
ja jos on niin mitä kokemuksia ?
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Maistakaa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

pforsell kirjoitti: Onko kommentteja mausta? Pystyykö merilevän aromista sanomaan, että raakaöljy on alunperin Pohjanmereltä, vai tuntuiko paremminkin kanervaisen pyöreä jälkimaku, joka viittaisi Siperiaan? Vai pikantti taatelin tuoksahdus Lähi-idästä?


pforsell
Sellaisen makeahkon aromikas viite tuohon taatelin suuntaan oli. Kama oli ilmeisesti Lähi-Idän suunnalta. Mielenkiinnolla odottelen noita luomutuotteita maisteltavaksi...

Ja huomattavaa on, että maku oli huomattavasti täyteläisempi ja pyöreämpi kuin bensalla. :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

olen lisännyt vanhanliiton koneisiin ainakin pehmeämmin käy
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Eikö sitä 2T-öljyä voi ihan hyvin mielin pistää turbolliseen dieseliin?
220.128 Black Mirror
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä sitä siihen sinun uuteen tulokkaaseen voipi laittaa. :D
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Mika.T kirjoitti:Kyllä sitä siihen sinun uuteen tulokkaaseen voipi laittaa. :D
hyvä :D
220.128 Black Mirror
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Ite ainaki kaatelin Golf auton tankkiin tuota myyttistä 2-t öljyä.
Tiiä sitte tuliko niitä hiukkas päästöjä sen enempää... Aina ku katto peilistä ja polki kaasun pohjaan nii maailma pimeni.
Ei siinä muutama lisä hiukkanen enää näkyny.
Volkkarin tiisseli käy aina yhtä karkeasti sama oliko sitä öljyä seassa vai ei 8)

Viton tankkiin ei tuu laitettua kyllä muuta ku tiisseliä.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Kakstahtiöljyistä toi castrolin TTS toimii hyvin :D .
Ei haise eikä savua niinkuin perinteiset 2T:t.
Kakstahtiöljy on kakstahtikoneisiin :idea: ei dieseleihin :wink: .
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja timlin »

laittakaa vaan sitä 2t öljyä tiiseliin ainaki talvilaadun sekaan. murheita paljon vähemmän... xr1 ja 2t ovat tieten samaa paskaa eri purkisa.
Avatar
Scotty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 02.05.2006 00:47
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Scotty »

Tällaisia varoituksia ameriikassa esim Olds Diesel sivuilla.
Perusasia on että jokainen polttoainejakelija lisää omiaan eli omia mömmöjään polttoaineiden sekaan, mitä enemmän saat perustavarasta lisäämällä halvempia lisäaineita sitä enemmän saat voittoa. Toisin sanoen ainakin vanhemmissa koneissa ruiskutuspumput ovat suunniteltu sen aikaisten polttoaineiden mukaan ja silloin on ollut nafta rasvaisempaa. Varsinkin jos vanhan konstruktion pumpuissa nostetaan paineita ja tehdään elementeistä tiukempivälyksisiä sitä parempia voiteluominaisuuksia tarvitaan. Tulokset eivät näy heti vaan sitten kun 10000:s tankkaus on tehty alkaa korjaustarve näkyä, vaikka eivät nylyiset laitteet enää taida kestää tuota 935000 km:a, mitä tuossa yhdessäkin on mittarissa.

Ei se 100% appelsiinituoremehu ole 100% applesiinia enää. joskus oli.

ULSD + DB2 Pump = BAD NEWS!

Saturday, November 25, 2006.
Ultra Low Sulfer Diesel or, ULSD, has arrived at almost every Diesel pump in the Country. Good for the environment, but BAD for the injection pumps found in the Oldsmobile Diesel engines. Less sulfer equals less lubrication. This will play hell on injection pumps through means of premature wear which will eventually result in injection pump failure! How nice of them to warn us...

Do not let this happen to you! You may have no other choice but to run ULSD fuel, but when you do, add a lubricant to the fuel.

The following are additives in which I have found effective:

-Marvel Mystery Oil; add 8 ounces, per 10 gallons of Diesel Fuel.
-Dextron III Transmission Fluid; 1 quart per tank full
-Two Cycle Oil (TCW-3); Ive used it, its made to lubricate and burn!

Of course I must tell you to try them at your own risk, but the point is that lubrication MUST be added to the Diesel fuel, as it is lacking with the low sulfer count.

If you have any doubts, contact any Diesel Injection Shop familiar with the Stanadyne/Roosa-Master DB2 pumps, and ask their insight on the matter. The will most likely recommend the Stanadyne Additive.

This rule applies to all engines running the DB2 Pumps - Oldsmobile 4.3 V8 and V6, 5.7 V8. Chevy 6.2 and 6.5's. Ford - International Harvester (Navistar) 6.9L and 7.3L Indirect Injection Naturally Aspirated and Turbo engines, and select Perkins, and John Deere Diesels.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Rätyläinen kirjoitti:Ite ainaki kaatelin Golf auton tankkiin tuota myyttistä 2-t öljyä.
Tiiä sitte tuliko niitä hiukkas päästöjä sen enempää... Aina ku katto peilistä ja polki kaasun pohjaan nii maailma pimeni.
Ei siinä muutama lisä hiukkanen enää näkyny.
Volkkarin tiisseli käy aina yhtä karkeasti sama oliko sitä öljyä seassa vai ei 8) .
Siinä lienee muuten samanlainen Boschin VE-pumppu mitä meidän maasturissa. Meillä kyllä käyntiääni pehmenee monta pykälää kun 2-tahtiöljyä lisää naftaan, puoli pulloa 90 l tankilliseen olen tavannut heitellä.
LR:n 300Tdi-kone ei ole kova savuttamaan milloinkaan, ei se lisäöljyn kanssa sen enempää kärytellyt kuin yleensäkään. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin