laturin vaihto 55->70

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hyrgas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 15.03.2004 23:03
Paikkakunta: oulu

laturin vaihto 55->70

Viesti Kirjoittaja hyrgas »

Laturit hieman eri näköiset. Alla kuva, on hieman iso. Toivottavasti kuitenki näkee eron. Eli voinko siirtää tosta vanhasta laturista ton mustan pikku laatikon tohon uuteen laturiin, josta poistan ton tangon johon on tarkoitettu liitettäväksi joku johto. Onko tietoa mitä varten liitin on? vastauksia mahdollisimman pian. ei uskalla vaan kokeilla.

http://users.tkk.fi/~eetuhurt/autot/IMG_6303.JPG

Suuret kuvat laitetaan linkkeinä, kiitos t: veskola

Koodi: Valitse kaikki

 [url]http://users.tkk.fi/~eetuhurt/autot/IMG_6303.JPG[/url]
w124 250td -88
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Se musta laatikko on häiriösuodinkondensaattori. Sen voi kyllä jättää pois. Jos radiohäiriöitä kuitenkin on, niin älä poista sitä "tankoa", vaan kytket sen kondensaattorin jonkun muun ruuvin alle. Tuo "tanko" on luultavasti laturin staattorin nollapiste [N] (käytetään ohjaamaan laitteita, joiden halutaan toimivan ainoastaan kun auto käy ym.).
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Avatar
hyrgas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 15.03.2004 23:03
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja hyrgas »

kiitos!

Laitan ton häiriönsuodinkondensaattorin kiinni samalla tavallu ku vanhassa, ja jätän sen tangon kytkemättä. Toivotaan että vika hoituu laturin vaihdolla. Latausjännite ollut tyhjäkäynnillä ~12V
w124 250td -88
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Laitanpa tähän, niin ei tehdä uutta topikkia. Onko jotain harmia luvassa, kun laitoin tohon mersuun pienemmän laturin, kuin siellä oli. Alkuperäinen oli 80A ja nyt laitoin kiinni perus 70A:n. Vaihdon jälkeen auto tulille ja latausjännite oli 13,8. Kaikki kuitenkin toimi ok, mutta onko ongelmia tulossa?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

T.Soprano kirjoitti:Alkuperäinen oli 80A ja nyt laitoin kiinni perus 70A:n. Vaihdon jälkeen auto tulille ja latausjännite oli 13,8. Kaikki kuitenkin toimi ok, mutta onko ongelmia tulossa?
Sehän riippuu aivan siitä kuinka paljon ylimääräisiä sähkön kuluttajia on, jos ei oo niin akku kyllä latautuu sillä samalla lailla. Hyvin on pärjänny tuolla 55A laturillakin.
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Näin mäkin sitä vähän tuumasin. Toki takaluukusta löytyy musiikkilaitteistoa ja siihen peilaten oikean kokoinen, tai ehkä jopa 90 Ah:n laturi olisi hyvä. Webastokin tuossa on, niin kyllähän se isompi varmaan olisi hyvä. Kokeillaan nyt ensin tuolla ja ensimmäisen akku tyhjä-ongelman jälkeen laitetaan isompi.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
CEA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 06.05.2008 18:18
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja CEA »

Tietäiskös kukaan että kävisikö ton nykyisen ulkotuuletetun 70A paikalle uudempi sisätuuletettu 90A. Liittimet ei ole ongelma, mutta sopiiko kiinnikkeet ja hihnapyörän linjaus?
Auto on W124 300E -88
MB 300 CE -88 aut
Vastaa Viestiin