W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: To 10.05.2007 20:20
- Paikkakunta: Mikkeli-Lahti
W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!
Elikkäs omassa w124 200D -88 konehuoneessa polttoaine vuoto jossain. Kyselisin yleisimpiä paikkoja, korjaus neuvoja. että apu olis tarpeen...
Joo elikkäs vuoto ei ole ylivuoto putkissa eikä pohjassa olevassa putkessa. Koko koneen edestä katsottuna oikea laita on löpöstä tai siis verollisesta dieselistä aivan märkä... myön diesel pumpun pinnalla on ainetta ja suuttimien ympärillä ja imusarja on pinnalta märkä... mikä avuksi??? minkä laisia tiivisteitä tai kartioita suuttimissta tai pumpussa on???
50km ajon jälkeen auton alla on kolmen kämmeneen kokoinen lätäkkö...
Joo elikkäs vuoto ei ole ylivuoto putkissa eikä pohjassa olevassa putkessa. Koko koneen edestä katsottuna oikea laita on löpöstä tai siis verollisesta dieselistä aivan märkä... myön diesel pumpun pinnalla on ainetta ja suuttimien ympärillä ja imusarja on pinnalta märkä... mikä avuksi??? minkä laisia tiivisteitä tai kartioita suuttimissta tai pumpussa on???
50km ajon jälkeen auton alla on kolmen kämmeneen kokoinen lätäkkö...
Viimeksi muokannut Jokke-Pappa, Ti 12.06.2007 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moi
Kannattaa ainakin ensin katsoa ne putket, jotka tulee pohjaa pitkin moottorille ja pumpulle. Aika usein maantiesuola on tehnyt tehtävänsä ja putket ovat hapertuneet soosiksi.
Mulla vuoti kans konehuoneesta ja vika oli just niissä putkissa. Voi laittaa ensiavuksi vaikka ihan polttoaineletkua tilalle ja myöhemmin taivutella putkea jos into riittää.
Niin ja tervetuloa foorumille jokke-pappa
.
Kannattaa ainakin ensin katsoa ne putket, jotka tulee pohjaa pitkin moottorille ja pumpulle. Aika usein maantiesuola on tehnyt tehtävänsä ja putket ovat hapertuneet soosiksi.
Mulla vuoti kans konehuoneesta ja vika oli just niissä putkissa. Voi laittaa ensiavuksi vaikka ihan polttoaineletkua tilalle ja myöhemmin taivutella putkea jos into riittää.
Niin ja tervetuloa foorumille jokke-pappa

-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: To 10.05.2007 20:20
- Paikkakunta: Mikkeli-Lahti
Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!
Tänää ku avasin 250D:een konepellin ni huomasin että 5sylinterin suutin vuotaa dieseliä. Irroitin suuttimen ja purin sen nii osiks ku vaa saa, puhdistin osat ja sitte laitoin takas kasaan. Vuotaa suutin vieläki siitä kohtaa mistä sen saa halkaistua(otetaan sisuskalut pois) ja varmasti laitoin tarpeeks tiukkaa sen kiinni.
Suutinputkisarja MB-250D
Suutinputkisarja 250D ->93 (ei D-Turbo) [1985-1993]
Jos ostan motonetistä tollasen sarjan ni saisko sillä korjattua ton vuodon? Ku en oo iha varma mitä kaikkee toi suutinputkisarja sisältää : D
Auto on 250td -86.
Suutinputkisarja MB-250D
Suutinputkisarja 250D ->93 (ei D-Turbo) [1985-1993]
Jos ostan motonetistä tollasen sarjan ni saisko sillä korjattua ton vuodon? Ku en oo iha varma mitä kaikkee toi suutinputkisarja sisältää : D
Auto on 250td -86.
Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!
Mulla oli 200D pumpun päällinen märkä ja lammikkoa tuli reilusti alle viime kesänä. Haisi ko myrkky, mutta pelasi kyllä hyvin. Vaihatin polttoainepumpun o-renkaat ja se parani sillä.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!
200d miehenä voisin melkei pallini lyödä vetoa että suuttimien ohivirtaus letkut vuotaa 

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!
Siellä suuttimen sisällä on ne kaks kartiota mitkä tulee päällekkäin niin laita niiden kartioiden väliin hienoa hiomatahnaa tai hammastahnakin ajaa saman asian ja sitten pyörittelet niitä tiivistepintoja vastakkain muutaman minuutin. Tarkotuksena on siis saaha niiden kartioiden tiivistepinta puhtaaksi ja tasaiseksi (ne tiivistää suuttimen ja pitää diisselin sisällä). Sitten putsaat tahnat pois ja suutin kasaan. Tiukkaan kiinni sitten. Ite laitan aina toisen pään ruuvipenkkiin ja väännän listalla niin tiukkaan ku saa ja isolla vasaralla vielä pari napautusta listan päähän. Muista sitten oikea järjestys osille eli ylhäältä päin ensin rikka sitten jousi, pikkukartio,isokartio ja suutinkärki. Pikkukartion tapin pitää pysyä siellä jousen sisällä. Toinen mahollisuus on sitten ne suuttimien paluuputket ja joissakin tapauksissa niitten suuttimien paluuputken lähöt on väännelty hajalle ja vuotaa siitä.
Edit. Suuttimien paluuputkea myydään sitten ihan metritavarana ja tuo suutinputkisarja sisältää kaikki pumpun ja suuttimien väliset paineputket.
Edit. Suuttimien paluuputkea myydään sitten ihan metritavarana ja tuo suutinputkisarja sisältää kaikki pumpun ja suuttimien väliset paineputket.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!
Tarvii hiomatahnal pyöritel noita tiivistepintoja toisiinsa jos sitte se vuoto loppuis. Putsasin noi suuttimen osat jo Würth:in puhdistus sprayllä. Sillo ku kasasin ton suuttimen ni laitoinki ton toisen pään ruuvipenkkii kiinni ja kiristin sen kiinni pienen jatkovarren avul ni ei ainakaa löysälle jääny : D Sitte ku olin saanu 5sylinterin suuttimen purettuu ni otin viel 4sylinterinkin suuttimen irti et varmasti saan kasattuu sen oikees järjestykses.Siekkinen kirjoitti:Siellä suuttimen sisällä on ne kaks kartiota mitkä tulee päällekkäin niin laita niiden kartioiden väliin hienoa hiomatahnaa tai hammastahnakin ajaa saman asian ja sitten pyörittelet niitä tiivistepintoja vastakkain muutaman minuutin. Tarkotuksena on siis saaha niiden kartioiden tiivistepinta puhtaaksi ja tasaiseksi (ne tiivistää suuttimen ja pitää diisselin sisällä). Sitten putsaat tahnat pois ja suutin kasaan. Tiukkaan kiinni sitten. Ite laitan aina toisen pään ruuvipenkkiin ja väännän listalla niin tiukkaan ku saa ja isolla vasaralla vielä pari napautusta listan päähän. Muista sitten oikea järjestys osille eli ylhäältä päin ensin rikka sitten jousi, pikkukartio,isokartio ja suutinkärki. Pikkukartion tapin pitää pysyä siellä jousen sisällä. Toinen mahollisuus on sitten ne suuttimien paluuputket ja joissakin tapauksissa niitten suuttimien paluuputken lähöt on väännelty hajalle ja vuotaa siitä.
Edit. Suuttimien paluuputkea myydään sitten ihan metritavarana ja tuo suutinputkisarja sisältää kaikki pumpun ja suuttimien väliset paineputket.
En sitte tota suutinputkisarjaa tarvi ku niissä ei näkyny lainkaa vuotoja.