W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jokke-Pappa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 10.05.2007 20:20
Paikkakunta: Mikkeli-Lahti

W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!

Viesti Kirjoittaja Jokke-Pappa »

Elikkäs omassa w124 200D -88 konehuoneessa polttoaine vuoto jossain. Kyselisin yleisimpiä paikkoja, korjaus neuvoja. että apu olis tarpeen...

Joo elikkäs vuoto ei ole ylivuoto putkissa eikä pohjassa olevassa putkessa. Koko koneen edestä katsottuna oikea laita on löpöstä tai siis verollisesta dieselistä aivan märkä... myön diesel pumpun pinnalla on ainetta ja suuttimien ympärillä ja imusarja on pinnalta märkä... mikä avuksi??? minkä laisia tiivisteitä tai kartioita suuttimissta tai pumpussa on???

50km ajon jälkeen auton alla on kolmen kämmeneen kokoinen lätäkkö...
Viimeksi muokannut Jokke-Pappa, Ti 12.06.2007 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Moi

Kannattaa ainakin ensin katsoa ne putket, jotka tulee pohjaa pitkin moottorille ja pumpulle. Aika usein maantiesuola on tehnyt tehtävänsä ja putket ovat hapertuneet soosiksi.

Mulla vuoti kans konehuoneesta ja vika oli just niissä putkissa. Voi laittaa ensiavuksi vaikka ihan polttoaineletkua tilalle ja myöhemmin taivutella putkea jos into riittää.

Niin ja tervetuloa foorumille jokke-pappa :D.
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Katsomisen arvoisia ovat suuttimien ohivirtausputket. Ajan hammas syö ja valuttaa koneen päälle aineensa, haju sen mukainen...
Jokke-Pappa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 10.05.2007 20:20
Paikkakunta: Mikkeli-Lahti

Viesti Kirjoittaja Jokke-Pappa »

joo kiitos. pitää katsoa kun ens kerran taas mahtuu auton alle... koko koneen oikea kylki on ihan "löpössä" ja taitaa sieltä jostain öljyäkin tulla... tai sit se on löpöö ja paskaa... mutta joka tapauksessaa kiitoksia neuvoista! lähden niiden perusteella etsimään vuoto kohtia...
Jesse_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 14.09.2011 01:15

Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!

Viesti Kirjoittaja Jesse_ »

Tänää ku avasin 250D:een konepellin ni huomasin että 5sylinterin suutin vuotaa dieseliä. Irroitin suuttimen ja purin sen nii osiks ku vaa saa, puhdistin osat ja sitte laitoin takas kasaan. Vuotaa suutin vieläki siitä kohtaa mistä sen saa halkaistua(otetaan sisuskalut pois) ja varmasti laitoin tarpeeks tiukkaa sen kiinni.


Suutinputkisarja MB-250D
Suutinputkisarja 250D ->93 (ei D-Turbo) [1985-1993]

Jos ostan motonetistä tollasen sarjan ni saisko sillä korjattua ton vuodon? Ku en oo iha varma mitä kaikkee toi suutinputkisarja sisältää : D

Auto on 250td -86.
pänkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 20.10.2008 22:59

Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!

Viesti Kirjoittaja pänkä »

Mulla oli 200D pumpun päällinen märkä ja lammikkoa tuli reilusti alle viime kesänä. Haisi ko myrkky, mutta pelasi kyllä hyvin. Vaihatin polttoainepumpun o-renkaat ja se parani sillä.
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

200d miehenä voisin melkei pallini lyödä vetoa että suuttimien ohivirtaus letkut vuotaa :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Siellä suuttimen sisällä on ne kaks kartiota mitkä tulee päällekkäin niin laita niiden kartioiden väliin hienoa hiomatahnaa tai hammastahnakin ajaa saman asian ja sitten pyörittelet niitä tiivistepintoja vastakkain muutaman minuutin. Tarkotuksena on siis saaha niiden kartioiden tiivistepinta puhtaaksi ja tasaiseksi (ne tiivistää suuttimen ja pitää diisselin sisällä). Sitten putsaat tahnat pois ja suutin kasaan. Tiukkaan kiinni sitten. Ite laitan aina toisen pään ruuvipenkkiin ja väännän listalla niin tiukkaan ku saa ja isolla vasaralla vielä pari napautusta listan päähän. Muista sitten oikea järjestys osille eli ylhäältä päin ensin rikka sitten jousi, pikkukartio,isokartio ja suutinkärki. Pikkukartion tapin pitää pysyä siellä jousen sisällä. Toinen mahollisuus on sitten ne suuttimien paluuputket ja joissakin tapauksissa niitten suuttimien paluuputken lähöt on väännelty hajalle ja vuotaa siitä.

Edit. Suuttimien paluuputkea myydään sitten ihan metritavarana ja tuo suutinputkisarja sisältää kaikki pumpun ja suuttimien väliset paineputket.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Jesse_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 14.09.2011 01:15

Re: W124 Polttoainevuoto Lisää APUA!

Viesti Kirjoittaja Jesse_ »

Siekkinen kirjoitti:Siellä suuttimen sisällä on ne kaks kartiota mitkä tulee päällekkäin niin laita niiden kartioiden väliin hienoa hiomatahnaa tai hammastahnakin ajaa saman asian ja sitten pyörittelet niitä tiivistepintoja vastakkain muutaman minuutin. Tarkotuksena on siis saaha niiden kartioiden tiivistepinta puhtaaksi ja tasaiseksi (ne tiivistää suuttimen ja pitää diisselin sisällä). Sitten putsaat tahnat pois ja suutin kasaan. Tiukkaan kiinni sitten. Ite laitan aina toisen pään ruuvipenkkiin ja väännän listalla niin tiukkaan ku saa ja isolla vasaralla vielä pari napautusta listan päähän. Muista sitten oikea järjestys osille eli ylhäältä päin ensin rikka sitten jousi, pikkukartio,isokartio ja suutinkärki. Pikkukartion tapin pitää pysyä siellä jousen sisällä. Toinen mahollisuus on sitten ne suuttimien paluuputket ja joissakin tapauksissa niitten suuttimien paluuputken lähöt on väännelty hajalle ja vuotaa siitä.

Edit. Suuttimien paluuputkea myydään sitten ihan metritavarana ja tuo suutinputkisarja sisältää kaikki pumpun ja suuttimien väliset paineputket.
Tarvii hiomatahnal pyöritel noita tiivistepintoja toisiinsa jos sitte se vuoto loppuis. Putsasin noi suuttimen osat jo Würth:in puhdistus sprayllä. Sillo ku kasasin ton suuttimen ni laitoinki ton toisen pään ruuvipenkkii kiinni ja kiristin sen kiinni pienen jatkovarren avul ni ei ainakaa löysälle jääny : D Sitte ku olin saanu 5sylinterin suuttimen purettuu ni otin viel 4sylinterinkin suuttimen irti et varmasti saan kasattuu sen oikees järjestykses.

En sitte tota suutinputkisarjaa tarvi ku niissä ei näkyny lainkaa vuotoja.
Vastaa Viestiin