W202 Keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennus (vm-93)
W202 Keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennus (vm-93)
Terve!
Elikkä tarvis saada vähän apuja tuommoisen KAUKO-OHJAUS systeemin asennukseen. Kauko-ohjaus yksikkö on merkiltään Cyclone (stiletti-avain)ja tilasin sen Katuauto.fi:stä.
Haku toiminolla löyty monia aiheita jossa oli käsitelty kauko-ohjauksen asentamista mutta kaikissa oli kyse lähinnä W124/W201-malleista.
Paketin mukana tuli ihan hyvät asennusohjeet/kaaviot, mutta lähinnä mietityttää että mistä mahtaa löytyä lukituspulssi piuha (ilmeisesti menee ovelta - alipainepumpulle?). Ohjeissa lukee että kyseinen johto olisi "Vihreä/Sininen". Mahtaako pitää paikkaansa ?
Myös kaikkien muiden johtimien värit olisi mukava tietää. Esim.Minkä värisiin johtoihin täytyy kytkeä että saa vilkut vilkahtamaan ja mistä sais jatkuvan +12Volttia?
Mihinkä päin autoa muut C-Mallin omistajat on tuota ohjausyksikköä sijoittaneet? Avain-Yksikkö "juttulee" tässä Cyclonessa radioaalloilla joten asennuspaikkan suhteen ei kaiketi ole niin nuukaa että missä se sijaitsee. Mutta mihin se kannattaisi sijoitta että olis lähellä tarvittavia johtonippuja
Niin Autohan on W202 Diesel vm.-93 Espirit ja ei sisällä mitään ajonestoja yms.
Jospa jo viikonloppuna pääsis vilkuttelee valoja!
Kiitoksia jo etukäteen kaikille vaivautuneille.
[edit]Otsikko[/edit]
Elikkä tarvis saada vähän apuja tuommoisen KAUKO-OHJAUS systeemin asennukseen. Kauko-ohjaus yksikkö on merkiltään Cyclone (stiletti-avain)ja tilasin sen Katuauto.fi:stä.
Haku toiminolla löyty monia aiheita jossa oli käsitelty kauko-ohjauksen asentamista mutta kaikissa oli kyse lähinnä W124/W201-malleista.
Paketin mukana tuli ihan hyvät asennusohjeet/kaaviot, mutta lähinnä mietityttää että mistä mahtaa löytyä lukituspulssi piuha (ilmeisesti menee ovelta - alipainepumpulle?). Ohjeissa lukee että kyseinen johto olisi "Vihreä/Sininen". Mahtaako pitää paikkaansa ?
Myös kaikkien muiden johtimien värit olisi mukava tietää. Esim.Minkä värisiin johtoihin täytyy kytkeä että saa vilkut vilkahtamaan ja mistä sais jatkuvan +12Volttia?
Mihinkä päin autoa muut C-Mallin omistajat on tuota ohjausyksikköä sijoittaneet? Avain-Yksikkö "juttulee" tässä Cyclonessa radioaalloilla joten asennuspaikkan suhteen ei kaiketi ole niin nuukaa että missä se sijaitsee. Mutta mihin se kannattaisi sijoitta että olis lähellä tarvittavia johtonippuja
Niin Autohan on W202 Diesel vm.-93 Espirit ja ei sisällä mitään ajonestoja yms.
Jospa jo viikonloppuna pääsis vilkuttelee valoja!
Kiitoksia jo etukäteen kaikille vaivautuneille.
[edit]Otsikko[/edit]
Alkoipa himottamaan tuollainen kauko-ohjain. Millähän sitä saisi selvitettyä tuosta Bilteman keskuslukon keskusyksikön liittimestä, mihin nastoihin se täytyy kytkeä. Siis kun asennusohjeessa on muistaakseni mainittu johtovärit, joihin mahdollisen kaukosäädön pulssit voisi kytkeä, mutta keskusyksikön liittimelle ei ko. johtoja ole kuitenkaan johtosarjaan asennettu.
W123 280TE -79
Ite oon kans suunnitellu jos sen sinne takakonttiin jemmais niin ei tarvis kojelaudan alla näpertää = mielenkiintoisia työasentoja!hannun1 kirjoitti:Itse olen laittanut yksikön peräkonttiin oikealle puolelle keskuslukituksen pumpun viereen. sieltä saa virran ja ohjaussingnaalitkin kytketään samaan nippuun johtojen vätit ovat: sininen kiinni ja musta auki.
Mitenkäs löytyykö tuolta keskuslukituspumpun lähistöltä niitä vilkkujen johtoja? Mitkä mahtaa olla värit?
Tuossa avaimessa on myös se "3-toiminto" nappula, jolla saa esim. takonttia avattua erikseen. Itse en tuota takakonttia näe niin tarpeelliseksi että sitä tarvis erikseen aukoa. Mitä sovelluksia muut ovat kehitelleet? Webasto olis näppärä - eka vaan tarvis hommaa se Webasto.. Jospa vaikka ne parkit laittais toimimaan sen "3-nappulan" taakse. (lähestymis valot)
Sumuvalot voisivat olla mukavammat lähestymiseen. Sumuvalojen valokeila valaisee aika mukavan leveälle. Äänimerkki tietyti voisi olla kanssa ihan hyvä. Jos ikkunasta näkee jonkun tutkivan pihalla autoa vähän turhan tarkasti, voi pelotella pois.JUHHisi kirjoitti:Tuossa avaimessa on myös se "3-toiminto" nappula, jolla saa esim. takonttia avattua erikseen. Itse en tuota takakonttia näe niin tarpeelliseksi että sitä tarvis erikseen aukoa. Mitä sovelluksia muut ovat kehitelleet? Webasto olis näppärä - eka vaan tarvis hommaa se Webasto.. Jospa vaikka ne parkit laittais toimimaan sen "3-nappulan" taakse. (lähestymis valot)
W123 280TE -79
Täytyy myöntää, etten ihan itse tuota keksinyt. Katselin tuossa Prisman parkkipaikalla muutama päivä sitten jotain uudempaa suunnittelua edustavaa Mersua, jossa sumuvalot jäivät joksikin aikaa palamaan, kun kauko-ohjaimelta suljettiin ovet.JUHHisi kirjoitti:Tuossa kyllä olis ideaaRaine kirjoitti: Sumuvalot voisivat olla mukavammat lähestymiseen. Sumuvalojen valokeila valaisee aika mukavan leveälle.
Vielä kiinnostais tietää että mistäpäin peräkonttia löydän noita vilkun johtoja?
W123 280TE -79
----
- mitenkäs tuo sumuvalojuttu toteutetaan ?
samoinko kun vilkkujen ????
eli kulkeeko sumarien virta kauko-ohjausboxin kautta .
paljonkos se onkaan .......P =UI > I = _____
´
-olin kyllä alunperin ajatellut takaluukun aukaisua..mutten osaa
- mitenkäs tuo sumuvalojuttu toteutetaan ?
samoinko kun vilkkujen ????
eli kulkeeko sumarien virta kauko-ohjausboxin kautta .
paljonkos se onkaan .......P =UI > I = _____
´
-olin kyllä alunperin ajatellut takaluukun aukaisua..mutten osaa
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Rele väliin, niin ei kulje boksin kautta kuin releen ohjausvirta. Ja releellähän sen saakin sitten ohjaamaan vaikka mitä. Takakontin aukaisu on helppo toteuttaa, jos on valmiiksi jonkinlainen sähköinen aukaisu. Kai sinne jollain vahvalla solenoidilla voisi onnistua avauksen rakentamaan vaikkei valmiiksi sähköistä olisikaan, kun hetken tutkisi avausmekanismia ajatuksen kanssa.tapioh kirjoitti:----
- mitenkäs tuo sumuvalojuttu toteutetaan ?
samoinko kun vilkkujen ????
eli kulkeeko sumarien virta kauko-ohjausboxin kautta .
paljonkos se onkaan .......P =UI > I = _____
´
-olin kyllä alunperin ajatellut takaluukun aukaisua..mutten osaa
W123 280TE -79
No jos tuollaisen takakontin avauksen haluaa toteuttaa niin sehän onnistuu SIIHEN HOMMAAN TARKOiTETULLA solenoidilla. hinta25€.Raine kirjoitti:Rele väliin, niin ei kulje boksin kautta kuin releen ohjausvirta. Ja releellähän sen saakin sitten ohjaamaan vaikka mitä. Takakontin aukaisu on helppo toteuttaa, jos on valmiiksi jonkinlainen sähköinen aukaisu. Kai sinne jollain vahvalla solenoidilla voisi onnistua avauksen rakentamaan vaikkei valmiiksi sähköistä olisikaan, kun hetken tutkisi avausmekanismia ajatuksen kanssa.tapioh kirjoitti:----
- mitenkäs tuo sumuvalojuttu toteutetaan ?
samoinko kun vilkkujen ????
eli kulkeeko sumarien virta kauko-ohjausboxin kautta .
paljonkos se onkaan .......P =UI > I = _____
´
-olin kyllä alunperin ajatellut takaluukun aukaisua..mutten osaa
55W*2=110Wtapioh kirjoitti:- mitenkäs tuo sumuvalojuttu toteutetaan ?
samoinko kun vilkkujen ????
eli kulkeeko sumarien virta kauko-ohjausboxin kautta .
paljonkos se onkaan .......P =UI > I = _____
´
110W/12,7V=8,7A..
Rele kannattaa tosissaan laittaa väliin niin ei boxi laukee ihan välittömästi!
Kyllähän siihen kaukokäynnistyksen saa, mutta niitä kaukokäynnistys syteemejä ei myydä kuin yrityksille. Tai ainakin joskus kun kattelin semmosia niin aina luki että "Pelkästään yrityksille"... Ja manuaali vaihteisissa tarvii vapaavaihteen tunnistimia ja Dieseleihin hehkutuksen tunnistimia yms yms..tapioh kirjoitti:snilleblixt !!!!
saisikos siihen kaukokäynnistyksen ?
Mutta miksi ostaa tuo pelkkä kauko-ohjain, kun samasta paikasta saa muutaman kympin lisäinvestoinnilla jo hälyttimen.
W123 280TE -79
http://img296.imageshack.us/img296/7929/img0103am0.jpg
Apuva!
Tuossa olin asentelemassa keskuslukituksen kauko-ohjausta ja vähän alkoi mietityttää että kuinkas nuo johdot nyt kuuluukaan laittaa?
K-lukon kauko-ohjaus sarjanmukana tuli seuraavanlainen ohje..
Elikkä ilmeisesti tuo laitteen mukana tullut kytkentä kaava ei ihan toimi tuossa W202 koska siitä löytyy sulkemiselle ja avaamiselle ihan omat johdot.. SININEN ja MUSTA
mitkäköhän johdot tarvi laittaa ja mihinki että sais ton k-lukon punpun ymmärtää tota kauko-ohjausta?!
Tuossa olin asentelemassa keskuslukituksen kauko-ohjausta ja vähän alkoi mietityttää että kuinkas nuo johdot nyt kuuluukaan laittaa?
okei, pumpulta löytyy sininen ja musta...hannun1 kirjoitti:ohjaussingnaalitkin kytketään samaan nippuun johtojen vätit ovat: sininen kiinni ja musta auki.
K-lukon kauko-ohjaus sarjanmukana tuli seuraavanlainen ohje..
Elikkä ilmeisesti tuo laitteen mukana tullut kytkentä kaava ei ihan toimi tuossa W202 koska siitä löytyy sulkemiselle ja avaamiselle ihan omat johdot.. SININEN ja MUSTA
mitkäköhän johdot tarvi laittaa ja mihinki että sais ton k-lukon punpun ymmärtää tota kauko-ohjausta?!
Tuo on vissiin 124 /201 mallien ohje. Nuo yhteen vedetyt johdot varmaankin vaikuttavat jotenkin siihen, mitä se ohjain syöttää ulos. En ole aivan varma, mutta veikkaisin että + signaalilla noita lukkoja ohjatattaisiin. senhän voi tietysti mitata johdoista lukkoja avattaessa ja suljettaessa. Sitten vaan tutkailla tuota kauko-ohjainta, että miten siitä saa sopivaa signaalia ulos.
Kun nyt tämäkin nousi taas esille, niin kerronpa tämänkin. Selvitin tämän tuossa joku aika sitten, kun on tuossa tällä hetkellä yksi ylimääräinen 2-ovisen keskuslukkopaketti, jos jotakuta sattuu Biltema-laadun kanssa kikkailu kiinnostamaan.Raine kirjoitti:Millähän sitä saisi selvitettyä tuosta Bilteman keskuslukon keskusyksikön liittimestä, mihin nastoihin se täytyy kytkeä. Siis kun asennusohjeessa on muistaakseni mainittu johtovärit, joihin mahdollisen kaukosäädön pulssit voisi kytkeä, mutta keskusyksikön liittimelle ei ko. johtoja ole kuitenkaan johtosarjaan asennettu.
Keskusyksikön kun avaa, löytää siitä liittimen juuresta piirilevyltä jokaisen nastan vierestä merkinnän, mitä kyseinen nasta tekee. Suurimmassa osassa merkintänä on NC, minkä päättelin tarkoittavan Not Connected. Ovilta tulevat ohjauspulssit tulevat LK- ja ULK- merkittyihin nastoihin, eli ilmeisestikin Lock ja Unlock ja miinus-merkit perässä tarkoittavat negatiivista pulssia. Ilman johtoa olevista nastoista löytyy LK+ ja ULK+ merkityt nastat, eli ilmeisesti näistä saa ohjattua keskuslukkoa positiivisella pulssilla. Nastat ovat ne ainoat kaksi tyhjää nastaa siinä liittimen rivissä, jossa enemmän on johtoja kiinni.
W123 280TE -79
Voipa olla noinkin, jos noita "NC" nastoja oli paljonkin. Yleensä relekaaviossa tuo NC tarkoittaa kuitenkin "normal closed" eli kosketin pari on yleensä kiinni ja virta ohjauksella avautuu. NO on sitten toisen kätinen...Raine kirjoitti:Suurimmassa osassa merkintänä on NC, minkä päättelin tarkoittavan Not Connected.
Kyseessä ei ollut relekaavio, vaan suoraan piirilevyn pinnalle painetut nastamerkinnät. Kyseiset nastat olivat liittimellä ilman johtoa ja kun piirilevyn toista puolta katsoi, ei niistä lähtenyt johdinta mihinkään suuntaan, kunhan oli täplä liittimen kiinni juottamista varten. Eli pidän päätelmääni edelleen aika pettämättömänä.hannun1 kirjoitti:Voipa olla noinkin, jos noita "NC" nastoja oli paljonkin. Yleensä relekaaviossa tuo NC tarkoittaa kuitenkin "normal closed" eli kosketin pari on yleensä kiinni ja virta ohjauksella avautuu. NO on sitten toisen kätinen...Raine kirjoitti:Suurimmassa osassa merkintänä on NC, minkä päättelin tarkoittavan Not Connected.
W123 280TE -79
Keskuslukitus
Olempa suunnitellut vähän samaa... Ei tarvitsisi etsiä lukkosulaa eikä aseöljyä ennen ajoja! Miten sait systeemin toimimaan ja saitko kaikki sopimaan sinne takakoteloon. Kaapelimäärä myyjän toimituspaketissa näytti kuvissa aika juhlavalta!
Kytkentäkuva oli vähän epäselvä, kun viivat meni vain toisten yli - oliko missä kontaktit toisiinsa? Mikäs on tuo lukituspainike -yksikkö? Mistä otit tarvittavan 12V virran?
Jossakin näillä palstoilla puhuttiin käynnistykseneston ongelmista, jos avainta ei käytetä lukossa...
Kytkentäkuva oli vähän epäselvä, kun viivat meni vain toisten yli - oliko missä kontaktit toisiinsa? Mikäs on tuo lukituspainike -yksikkö? Mistä otit tarvittavan 12V virran?
Jossakin näillä palstoilla puhuttiin käynnistykseneston ongelmista, jos avainta ei käytetä lukossa...
"Köydellä ei voi muka työntää - voihan Viagra!"
Re: Keskuslukitus
Hannu II kirjoitti:Olempa suunnitellut vähän samaa... Ei tarvitsisi etsiä lukkosulaa eikä aseöljyä ennen ajoja! Miten sait systeemin toimimaan ja saitko kaikki sopimaan sinne takakoteloon. Kaapelimäärä myyjän toimituspaketissa näytti kuvissa aika juhlavalta!
Kytkentäkuva oli vähän epäselvä, kun viivat meni vain toisten yli - oliko missä kontaktit toisiinsa? Mikäs on tuo lukituspainike -yksikkö? Mistä otit tarvittavan 12V virran?
Jossakin näillä palstoilla puhuttiin käynnistykseneston ongelmista, jos avainta ei käytetä lukossa...
Maadotuksenkin varmaan löytäis jostian noista johdoista, mutta itselläni ei riittänyt mielenkiinto alkaa liittämään niitä tuohon johto nippuun..
Liitin johdot toisiinsa TINAAMALLA ja siihen KUTISTESUKKA päälle. Jos haluat vilkut vilkkumaan lukkojen tahtiin, niin se onnistuu sieltä kuskinpuoleisen takavalon lähistöltä josta valot haarottuu. Ite laitoin releen siihen väliin niitä ohjailemaan.
Johdot niputin semmoseks "siistiksi" kääröksi nippusiteillä ja minigrippi pussi niiden pälle ja sulloin sinne sopivaan koloseen
Käynnistyksen esto jutuista en osaa sanoa, itselläni sellaista kun ei ole.
Niin ja lopuksi kaikki johtosarjat aidolla eritysnauhalla nippuun! Tulee siistimmän näkönen!
KIITOS kuvista!
Kaivelin muistiani ja autopapereita ja löysin "pahvin", jossa tehtaalta todetaan, että käynnistyksenesto ilman infrapuna-kaukokäyttöä (alkaen vm.-94 /ajopelini) toimii vain lukitsemalla auto ulkopuolelta avaimella ja päinvastoin. Tässä kytkennässä siis ei käynnistyksenesto mene päälle tai pois päältä. Löytyisikö joku keino ...? Infrapunaa ei viitsi hankkia!
Kaivelin muistiani ja autopapereita ja löysin "pahvin", jossa tehtaalta todetaan, että käynnistyksenesto ilman infrapuna-kaukokäyttöä (alkaen vm.-94 /ajopelini) toimii vain lukitsemalla auto ulkopuolelta avaimella ja päinvastoin. Tässä kytkennässä siis ei käynnistyksenesto mene päälle tai pois päältä. Löytyisikö joku keino ...? Infrapunaa ei viitsi hankkia!
"Köydellä ei voi muka työntää - voihan Viagra!"
avain aihio
onkos w202 ja w201 samanlainen avain, eli käykö tuo katuauto.fi:n "taittoavain aihio MB C-malli" myös w201 mersuun. Saman näköiseltä ainakin näyttää, paitsi nuo viisteet tuola ylhäällä.
Re: avain aihio
Taitaa olla W201 :ssä leveämpi avain, kuten W124 :ssa.Jat79 kirjoitti:onkos w202 ja w201 samanlainen avain, eli käykö tuo katuauto.fi:n "taittoavain aihio MB C-malli" myös w201 mersuun. Saman näköiseltä ainakin näyttää, paitsi nuo viisteet tuola ylhäällä.
Re: avain aihio
Mulla on ainakin saman mallinen kapea avain kuten C-mallis paitsi kun sain viikonloppuna niitä vertailtua niin C-mallis näyttäs olevan puoli senttiä lyhkääsempi tuo ura/haitta osuus eli eipä taida sopia.hannun1 kirjoitti:Taitaa olla W201 :ssä leveämpi avain, kuten W124 :ssa.Jat79 kirjoitti:onkos w202 ja w201 samanlainen avain, eli käykö tuo katuauto.fi:n "taittoavain aihio MB C-malli" myös w201 mersuun. Saman näköiseltä ainakin näyttää, paitsi nuo viisteet tuola ylhäällä.
Re: Keskuslukitus
Tässäkin kohtaa kannattaa käyttää pieniä nippusiteitä, jos joskus menee rikki tai tarvii muuten vain fiksailla, niin eivät sitten parin vuoden päästä kun niitä korjailee, niin ole sellasesa tahmeessa mössössä tms.JUHHisi kirjoitti:Niin ja lopuksi kaikki johtosarjat aidolla eritysnauhalla nippuun! Tulee siistimmän näkönen!
itekin hommasin kaukoohjauksen emännän w202 vm.94 ja olis toiminto et ikkunat sulkeutuu n.25s kuluttua kun painaa ovet kakest lukkoon ajattelin et kytkis toimii, mut mistäs löytyis se piuha mihin yksiköst vetää??löytyisko alipainepumpun johdoist??luulis et sieltäkin löytyis ku lukos on toiminto ku pitää avainta lukko asennos vähän aikaa ni ikkunat ja kattoluukku sulkeutuu
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Olis kans tarkoitus tuo mersuun asentaa mutta kytkentä hieman ihmetyttää verrattuna volsun systeemiin eli volsussa myös alipainetoiminen keskuslukko ja siinä kytkettiin avaus,sulku,akulle,maadoitus ja vilkut.
Kaikki johdot löytyi kuskin jalkotilasta ja riitti pelkkä haarottaminen eli mitään johtoja ei poistettu/katkottu.
Kuinkas tuo kytkentä w201 -koppaan? Aiempien kuvien mukaan +12V löytyy pumpulta ja vilkkujen johdot myös läheltä mutta mites tuo avaus ja sulku -impulssi? Mikä tai kumpiko tuo valko/vihree johto on?
Miksi muuten ostatte noita lukkosarjoja nettikaupasta kun huutonetistä niitä saa halvemmalla ja autokohtaiset kytkentäohjeet mukaan.
(omassa tapauksessa sain 2 sarjaa edullisemmin muualta,siksi kytkentäohjeita kyselen).
Kaikki johdot löytyi kuskin jalkotilasta ja riitti pelkkä haarottaminen eli mitään johtoja ei poistettu/katkottu.
Kuinkas tuo kytkentä w201 -koppaan? Aiempien kuvien mukaan +12V löytyy pumpulta ja vilkkujen johdot myös läheltä mutta mites tuo avaus ja sulku -impulssi? Mikä tai kumpiko tuo valko/vihree johto on?
Miksi muuten ostatte noita lukkosarjoja nettikaupasta kun huutonetistä niitä saa halvemmalla ja autokohtaiset kytkentäohjeet mukaan.
(omassa tapauksessa sain 2 sarjaa edullisemmin muualta,siksi kytkentäohjeita kyselen).
vw golf variant -97,vw vento -96.