Niin et mikäs mahtais olla vialla kun flekti ei lähde pyöriin ollenkaan???
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
Korjata se täytyy tietysti mut mikä vois olla vialla????
olle1972 kirjoitti:Niin et mikäs mahtais olla vialla kun flekti ei lähde pyöriin ollenkaan???
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
Korjata se täytyy tietysti mut mikä vois olla vialla????
Minkä auton ja mistä flektistä nyt on kysymys???? Ku omassa on viisi flektiä.
Tarkentaisitko vielä onko kysymys lämmitylaitteen-, ilmastoinnin- vai jäähdyttäjän flektistä. Ja jos jäähdyttäjän, eikö se pyöri ollenkaan koneen käydessä, joka tuntuisi erikoiselta.
miten toimii tuo flektin anturi? Onko se maadoittava kytkin, kun lämpötila nousee riittävän korkeaksi? eli on mahdollista kokeilla flektiä maadoittamalla anturin johto?
siis olis kyseessä jäähdyttäjän tuuletin ja sain kyllä kaverilta vinkin et koittaa anturin hyppy johdolla akkuun ja siten tietäis olisko vika anturissa jos ei toimi ni on varmaan vika magneetissa vai olenko väärillä jäljillä
olle1972 kirjoitti:siis olis kyseessä jäähdyttäjän tuuletin ja sain kyllä kaverilta vinkin et koittaa anturin hyppy johdolla akkuun ja siten tietäis olisko vika anturissa jos ei toimi ni on varmaan vika magneetissa vai olenko väärillä jäljillä
Jos se on samanlainen kuin 200D:ssä niin siinä pitäisi flektin pyöriä hitaasti koko ajan ja kun lämpö nousee siinä 100 asteeseen pitäisi magneetin napata siivet pyörimään hihnan mukaan. Eli jos siinä on kaksi napainen anturi siinä ylävesiletkun lähdössä, niin nosta johtoliitintä jonkinverran irtipäin ja yhdistä anturin navat keskenään ruuvimeisselillä koneen käydessä. Jos siivet nappaa kiinni remmin mukaan on johdot ja magneetti kunnossa. Ja anturinhan pitää toimia vasta 100 asteen seutuvilla.
joo taitaa olla samanlainen eli pyörii vähän koko ajan tarvii alkaa huomenna aamulla toimeen.toivottavasti vika löytyy et pääsis pienellä vaivalla mutta toisaalta hyvän eteen pitää nähdä vaivaa ja paljon aikaa