2.3 bensa koneet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

2.3 bensa koneet

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Elikkäs onko kokemuksia 2.3:sista bensa konneista? Hyviä tarinoita kuunnellaan :wink:
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Itellä kokemusta M102.980 koneesta 2.3L.
400 000 ajettuna ja kertaakaan avattuna loistopeli.
Kierroskonehan se on. Tosimeno alkaa kun antaa lämää.
Menovesi maistuu kuskin mukaan. Ite pääsin sekal. ajossa alle 9L/100km (W123 4-vaiht. manual).
Ilman kattia 136 hv. Riittää ihan hyvin jos 201:een meinaa.
123 koppasella (jossa ilmanvastuskerroin sama kuin talon seinällä)kelasin mittariin reippaasti yli 190km/h.
Negatiivisia kokemuksia ei koneesta ole. Nätisti kävi ym. Helppo huoltaa, osia saa jos tarvitsee.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Juu halpaa on huoltaa ja osia vaihdella,onneks, sillä sitä hommaa piisaa :wink: Kaikenlaiset käyntiongelmat on arkipäivää.Mutta nehän ei johdu itse koneesta :lol: .
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jotensakin tuntuu, että ne käyntiongelmat pätevät vain sähkömekaanisella KE-Jetronic -ruiskulla varustettuihin malleihin. Nimittäin omalla 230 E:llä (K-Jetronicilla) olen ajanut noin 100 000 km, enkä muista, että motissa olisi mitään vikaa ollut. Bensapumpun releestä paloi yksi juotos, joka itse tinaamalla korjaantui.

Ai niin, nokkahan siinä naputtaa, se vika päällimmäisenä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Jos tosiaan oli kyse tosta M102:sta, niin kuten Timo jo mainitsikin, nokka-akseli ja keinut kuluu noista vanhemmista kutakuinkin 200tkm:n (arvio ja mutu) välein vaihtokuntoon. Taitaa noissa vanhemmissa olla kanssa ainoastaan yksi rivinen jakoketju, kun uuemmissa on siirrytty kaksi rivisiin. Onko keltään paukahtanu tollane yks rivine ketju poikki?

Ite oon tykänny kyseisestä koneesta. Meikäläisen ajolla menee 123 automaatilla keskikulutuksella 11,5l/100km. _Normaalissa_ ajossa voi päästä vähemälläki :lol:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Timo L. kirjoitti:Jotensakin tuntuu, että ne käyntiongelmat pätevät vain sähkömekaanisella KE-Jetronic -ruiskulla varustettuihin malleihin...
Minulla on reilun vuoden ollut kaksilitrainen 190E, jolla tuli juuri 1/3 miljoonasta kilometristä täyteen. Tässä on sama KE-Jetronic kuin 2,3-litraisessa eikä siinä ole ollut käynnistys- eikä käyntiongelmia. Vähän janoinen tuo on, toistaiseksi bensakulut 13 snt/km automaatilla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
powermix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 26.04.2007 22:17
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja powermix »

mulla on ollut 190 semmonen moottori 9v, ei mitään onkelmaa ke-jetronikissa kun kansi puolellakaan. mobil 1, 10t välein bensasta se tykkää ja kenkää on saanut :lol:
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

Pietu71 kirjoitti:Juu halpaa on huoltaa ja osia vaihdella,onneks, sillä sitä hommaa piisaa :wink: Kaikenlaiset käyntiongelmat on arkipäivää.Mutta nehän ei johdu itse koneesta :lol: .
Niin mistäs arvelit koneen käyntiongelmat johtuvan, jos ei koneesta. :shock:
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

soininen kirjoitti:
Pietu71 kirjoitti:Juu halpaa on huoltaa ja osia vaihdella,onneks, sillä sitä hommaa piisaa :wink: Kaikenlaiset käyntiongelmat on arkipäivää.Mutta nehän ei johdu itse koneesta :lol: .
Niin mistäs arvelit koneen käyntiongelmat johtuvan, jos ei koneesta. :shock:

Koneen ympärille kasatuista kamoista :wink: ,ruisku ja sen sähköt ke-jetissä,veden kierto lämmityslaitteelle naurettava jne.
Itse perusmotti ilman apulaitteita lienee kelvollinen.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nyt on ihan pakko vähän ihmetellä, ketjuhan on jo aikas vanha, mutta asiaan kuuluva, ja haulla etittynä ihan niitä uusimpia. :shock:

Kun alkoi tuommonen 230TE himottelemaan, 1986 on syntymävuosi rottelolla. Tuo ilmeisesti on 4 vaihteinen sitten, milloinkas mersu on keksinyt sen viidenteen vaihteen lisätä? Autolla on rullattu melkein 400tkm, elikkäs nokka ja jotain sen semmoista alkaa kohta olee vaihtokunnossa? :shock: No, pitänee myydä sitä ennen pois mokoma, jos sen ostais, kun farmaria tarvis, ja tuo mersu sytytti aika pahan liekin mussa... :lol:

Olis vaan hyvä olla nimittäin toinenkin henkilöauto perheessä, aina välillä tarvis milloin mihinkin, ja mikä tärkeintä, toista kun remppaa, niin toinen olis käytettävissä... :lol: (nyt tuosta ainukaisesta vuotaa bensatankki...)

Olisko tuon 230TE:n kanssa tiedossa sitte pirusti remonttiaikaa? Jos nätisti ajelis? :oops:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

5-vaihteinen manuaali tuli lisävarusteeksi muistaakseni vuonna 75 vasta. :?:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

w124 230 tuli 5 vaihteinen vakioksi -90 lopulla, muistelen täältä joskus sellaista lukeneeni. Lisävarusteeksi on saanut kaiketi aina satakaksneloseen.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Vastaa Viestiin