
2.3 bensa koneet
2.3 bensa koneet
Elikkäs onko kokemuksia 2.3:sista bensa konneista? Hyviä tarinoita kuunnellaan 

Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Itellä kokemusta M102.980 koneesta 2.3L.
400 000 ajettuna ja kertaakaan avattuna loistopeli.
Kierroskonehan se on. Tosimeno alkaa kun antaa lämää.
Menovesi maistuu kuskin mukaan. Ite pääsin sekal. ajossa alle 9L/100km (W123 4-vaiht. manual).
Ilman kattia 136 hv. Riittää ihan hyvin jos 201:een meinaa.
123 koppasella (jossa ilmanvastuskerroin sama kuin talon seinällä)kelasin mittariin reippaasti yli 190km/h.
Negatiivisia kokemuksia ei koneesta ole. Nätisti kävi ym. Helppo huoltaa, osia saa jos tarvitsee.
400 000 ajettuna ja kertaakaan avattuna loistopeli.
Kierroskonehan se on. Tosimeno alkaa kun antaa lämää.
Menovesi maistuu kuskin mukaan. Ite pääsin sekal. ajossa alle 9L/100km (W123 4-vaiht. manual).
Ilman kattia 136 hv. Riittää ihan hyvin jos 201:een meinaa.
123 koppasella (jossa ilmanvastuskerroin sama kuin talon seinällä)kelasin mittariin reippaasti yli 190km/h.
Negatiivisia kokemuksia ei koneesta ole. Nätisti kävi ym. Helppo huoltaa, osia saa jos tarvitsee.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Jotensakin tuntuu, että ne käyntiongelmat pätevät vain sähkömekaanisella KE-Jetronic -ruiskulla varustettuihin malleihin. Nimittäin omalla 230 E:llä (K-Jetronicilla) olen ajanut noin 100 000 km, enkä muista, että motissa olisi mitään vikaa ollut. Bensapumpun releestä paloi yksi juotos, joka itse tinaamalla korjaantui.
Ai niin, nokkahan siinä naputtaa, se vika päällimmäisenä.
Ai niin, nokkahan siinä naputtaa, se vika päällimmäisenä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jos tosiaan oli kyse tosta M102:sta, niin kuten Timo jo mainitsikin, nokka-akseli ja keinut kuluu noista vanhemmista kutakuinkin 200tkm:n (arvio ja mutu) välein vaihtokuntoon. Taitaa noissa vanhemmissa olla kanssa ainoastaan yksi rivinen jakoketju, kun uuemmissa on siirrytty kaksi rivisiin. Onko keltään paukahtanu tollane yks rivine ketju poikki?
Ite oon tykänny kyseisestä koneesta. Meikäläisen ajolla menee 123 automaatilla keskikulutuksella 11,5l/100km. _Normaalissa_ ajossa voi päästä vähemälläki
Ite oon tykänny kyseisestä koneesta. Meikäläisen ajolla menee 123 automaatilla keskikulutuksella 11,5l/100km. _Normaalissa_ ajossa voi päästä vähemälläki

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Minulla on reilun vuoden ollut kaksilitrainen 190E, jolla tuli juuri 1/3 miljoonasta kilometristä täyteen. Tässä on sama KE-Jetronic kuin 2,3-litraisessa eikä siinä ole ollut käynnistys- eikä käyntiongelmia. Vähän janoinen tuo on, toistaiseksi bensakulut 13 snt/km automaatilla.Timo L. kirjoitti:Jotensakin tuntuu, että ne käyntiongelmat pätevät vain sähkömekaanisella KE-Jetronic -ruiskulla varustettuihin malleihin...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Pietu71 kirjoitti:Juu halpaa on huoltaa ja osia vaihdella,onneks, sillä sitä hommaa piisaaKaikenlaiset käyntiongelmat on arkipäivää.Mutta nehän ei johdu itse koneesta
.
Niin mistäs arvelit koneen käyntiongelmat johtuvan, jos ei koneesta.![]()
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
soininen kirjoitti:Pietu71 kirjoitti:Juu halpaa on huoltaa ja osia vaihdella,onneks, sillä sitä hommaa piisaaKaikenlaiset käyntiongelmat on arkipäivää.Mutta nehän ei johdu itse koneesta
.
Niin mistäs arvelit koneen käyntiongelmat johtuvan, jos ei koneesta.![]()
Koneen ympärille kasatuista kamoista

Itse perusmotti ilman apulaitteita lienee kelvollinen.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Nyt on ihan pakko vähän ihmetellä, ketjuhan on jo aikas vanha, mutta asiaan kuuluva, ja haulla etittynä ihan niitä uusimpia.
Kun alkoi tuommonen 230TE himottelemaan, 1986 on syntymävuosi rottelolla. Tuo ilmeisesti on 4 vaihteinen sitten, milloinkas mersu on keksinyt sen viidenteen vaihteen lisätä? Autolla on rullattu melkein 400tkm, elikkäs nokka ja jotain sen semmoista alkaa kohta olee vaihtokunnossa?
No, pitänee myydä sitä ennen pois mokoma, jos sen ostais, kun farmaria tarvis, ja tuo mersu sytytti aika pahan liekin mussa... 
Olis vaan hyvä olla nimittäin toinenkin henkilöauto perheessä, aina välillä tarvis milloin mihinkin, ja mikä tärkeintä, toista kun remppaa, niin toinen olis käytettävissä...
(nyt tuosta ainukaisesta vuotaa bensatankki...)
Olisko tuon 230TE:n kanssa tiedossa sitte pirusti remonttiaikaa? Jos nätisti ajelis?

Kun alkoi tuommonen 230TE himottelemaan, 1986 on syntymävuosi rottelolla. Tuo ilmeisesti on 4 vaihteinen sitten, milloinkas mersu on keksinyt sen viidenteen vaihteen lisätä? Autolla on rullattu melkein 400tkm, elikkäs nokka ja jotain sen semmoista alkaa kohta olee vaihtokunnossa?


Olis vaan hyvä olla nimittäin toinenkin henkilöauto perheessä, aina välillä tarvis milloin mihinkin, ja mikä tärkeintä, toista kun remppaa, niin toinen olis käytettävissä...

Olisko tuon 230TE:n kanssa tiedossa sitte pirusti remonttiaikaa? Jos nätisti ajelis?

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi