W123 turbotuksen alla
Pitäskin saada edes jotain osviittaa kuinka monta hevosta se kestää, joku 150hp riittäis jo aluksi vallan hyvin.
Tuo kannen muokkaus nyt on vähintäänkin pakollinen ja siinä samassa laskee puristuksia niin saa isommat ahdot ja siten enemmä soppaa koneelle, ja kun puristukset pysyy kuitenkin siinä 20-25:1 niin tuskin mitään hätää ainakaan on kammen, kiertareitten tai muitten osien kaa, sitten vasta kun tehoa alkaa olla paukkuu laakeroidut kohdat, mut se on sen ajan murhe
Tuo kannen muokkaus nyt on vähintäänkin pakollinen ja siinä samassa laskee puristuksia niin saa isommat ahdot ja siten enemmä soppaa koneelle, ja kun puristukset pysyy kuitenkin siinä 20-25:1 niin tuskin mitään hätää ainakaan on kammen, kiertareitten tai muitten osien kaa, sitten vasta kun tehoa alkaa olla paukkuu laakeroidut kohdat, mut se on sen ajan murhe
Ei se tuo 617 viritys niin näppärää oo kun luulis.
Vakio pumpulla ei varmaan pääse kun 120-130hv kuulerin kans. Mutta pumppuun 7mm elementit, sopivalla turpolla ja isolla kuulerilla on parisataa varmasti tavotettavissa vaparistakin.
Sitte kun kantta aletaan porttailemaan ym. niin tietysti aina jokunen hevonen irtoaa. Antti M tietää näistä asioista.
Vaparin kipurajoja minen ainakaan tarkkaan tiijä, mutta eiköhän se seleviä ku tässä ajan mittaan hommaan ison pumpun. Vaparissa ei oo niitä öljysuihkuja, niin samalla tavalla sitä ei saa rasittaa ku turpokonhetta.
Vakio pumpulla ei varmaan pääse kun 120-130hv kuulerin kans. Mutta pumppuun 7mm elementit, sopivalla turpolla ja isolla kuulerilla on parisataa varmasti tavotettavissa vaparistakin.
Sitte kun kantta aletaan porttailemaan ym. niin tietysti aina jokunen hevonen irtoaa. Antti M tietää näistä asioista.
Vaparin kipurajoja minen ainakaan tarkkaan tiijä, mutta eiköhän se seleviä ku tässä ajan mittaan hommaan ison pumpun. Vaparissa ei oo niitä öljysuihkuja, niin samalla tavalla sitä ei saa rasittaa ku turpokonhetta.
No en määkään ny niin kauhiasti näistä tiiä
. Kiitos vain.
Mutta oon kyllä pohtinu aika paljo. Jos tehotavotteet alkaa huiteleen sielä 300 hepan tuntumasa niin sillon kannattaa kyllä jo varmaan hommata alkuperänen turbokone. Vaparikone kyllä varmaan semmoset pari sataa kestää järkevällä käytöllä. Ei kai niitä puristuksia oo kukaan näisä tiisseleisä laskenu, suotta siitä huolta kantaa. Vakiopumpulla alkaa olla raja siinä 150hepan tienoilla vaikka mitä tekee.
Mulla ois muuten vanhan mallin pumppu joka on säädetty penkissä turboa varten, voisin myydä halvalla. YV:llä voi lähestyä jos kiinnostaa.
Mulla ois muuten vanhan mallin pumppu joka on säädetty penkissä turboa varten, voisin myydä halvalla. YV:llä voi lähestyä jos kiinnostaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Puhutko nyt vanahan vai uuen mallin pumpusta?Antti M. kirjoitti: Vakiopumpulla alkaa olla raja siinä 150hepan tienoilla vaikka mitä tekee.
Tuntus että vanahassa loppus kierrokset kesken. Vai saako siihenki vetäviä kierroksia jostaki lissää?
Ois kova ku vanahasta sais tuon n.150hv niin ei tarvis het pumppuakaan teettää!
Sekä että, totta noihin vanhempiinki kierroksia saa lisää, ite en oo niitä ruuvannu, mutta kuuleman mukaan mulla olevaan vanhaan pumppuun on pajalla pistetty myös kierroksia lisää.JuhoL kirjoitti:Puhutko nyt vanahan vai uuen mallin pumpusta?Antti M. kirjoitti: Vakiopumpulla alkaa olla raja siinä 150hepan tienoilla vaikka mitä tekee.
Tuntus että vanahassa loppus kierrokset kesken. Vai saako siihenki vetäviä kierroksia jostaki lissää?
Ois kova ku vanahasta sais tuon n.150hv niin ei tarvis het pumppuakaan teettää!
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Aivan!Antti M. kirjoitti:Sekä että, totta noihin vanhempiinki kierroksia saa lisää, ite en oo niitä ruuvannu, mutta kuuleman mukaan mulla olevaan vanhaan pumppuun on pajalla pistetty myös kierroksia lisää.JuhoL kirjoitti:Puhutko nyt vanahan vai uuen mallin pumpusta?Antti M. kirjoitti: Vakiopumpulla alkaa olla raja siinä 150hepan tienoilla vaikka mitä tekee.
Tuntus että vanahassa loppus kierrokset kesken. Vai saako siihenki vetäviä kierroksia jostaki lissää?
Ois kova ku vanahasta sais tuon n.150hv niin ei tarvis het pumppuakaan teettää!
Kestääkö kysyä, että palijoko pystäri aikanaan anto takapyöriltä? Millä turpolla?
nyt on pakopaineita mittailtu! ahdot 1bar/pakopaine 1,9bar täyskaasu kiihytyksestä!
nyt sitten kävi silleen että auto on muutettu takaisin vakiokuntoon ja lähtee seuraavalle onnelliselle omistajalle(tai siiten paaliin)
kaikki autossa ollut turbotekniikka on myynnissä
7mm pumppu,cooleri,turbo,pakosarja yms.
laitan myyntipalstalle kun kerkeän!
puh 044-2921007 jos jotain osat kiinnostaa!
nyt sitten kävi silleen että auto on muutettu takaisin vakiokuntoon ja lähtee seuraavalle onnelliselle omistajalle(tai siiten paaliin)
kaikki autossa ollut turbotekniikka on myynnissä
7mm pumppu,cooleri,turbo,pakosarja yms.
laitan myyntipalstalle kun kerkeän!
puh 044-2921007 jos jotain osat kiinnostaa!
ML W164
Hyppäät sen parhaan moottorin yli mallisarjassaTeppo L kirjoitti:joo seuraavassa näyttää lukevan peräpäässä CDI
Lisää tietoa: www.skg.fi
Siellä pitäisi lukea OM60xJuhoL kirjoitti:Mutta veskola kahto jos sen w124 peräsä lukkee CDI?
Lisää tietoa: www.skg.fi
niinpä taidan tehdäHyppäät sen parhaan moottorin yli mallisarjassa
nooohh, siitenkun se CDI hyytyy aina jonnekkin tienposkeen niin selvitellään täällä foorumilla niitä ongelmia ja kirotaan mikä p%&#¤"a
täytyy kyllä myöntää että aikasemmin olin sitä mieltä ettei mulle tule CDI.tä ikimaalimassa,mutta nyttei saa öitään nukuttua ennenkun saa hommattua jonkun pommiCDIin pihamaalle
ML W164
Minä suorastaan provosoidun noista cdi:n ongelma jutuista ja pakko oli henkilökohtaisesti kokeilla minkälaisia p..skoja ne on ja ostin vuoden vaihteessa reilu 400 000 km ajetun entisen taksin. Nyt on 8000 km ajeltu ja ei voi moittia koneen toimintaa. Päinvastoin, koneen ominaisuudet on hyvät. Kulkee ihan kivasti mutta vähällä.
Älkää ymmärtäkö väärin minua, se CDI moottori on yksi maailmankaikkeuden parhaista keksinnöistä, ja vielä se siitä jalostuu kun tämän forumin tohtorit ovat kohda opettaneet Vehon asentajat huolehtimaan niistä injektoreiden tiivisteistä...ja onhan sitä kait tuotekehitystä tehty softankin puolelle.
Se vain on tuo OM60x myös jalokivi ja äärettömän halpa sellainen
Se kellä rahaa on se CDI moottoria virittäköön, 4-sataa sarjan cdi moottoria kiitos, ja rankalla kädellä niin tulee vielä hauskaa videota
Se vain on tuo OM60x myös jalokivi ja äärettömän halpa sellainen
Se kellä rahaa on se CDI moottoria virittäköön, 4-sataa sarjan cdi moottoria kiitos, ja rankalla kädellä niin tulee vielä hauskaa videota
Lisää tietoa: www.skg.fi







