190e 2.3 16v aaltoileva tyhjäkäynti!
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
Miten tuon ylijännitesuojareleen saa tarkistettua, ainakaan silmämääräisesti ei ole tinooksia irti? Nyt on melkein kaikki tarkistettu, ei ole ilmavuotoja, kaasuläpän asentotunnistin toimii, mikrokytkin toimii(korjasin, ei ottanu kaasuvivustoon kiinni), tyhjäkäyntimoottori putsattu, säädetty seosta tyhjäkäynnillä. Tuntuu ettei mikään auta tuohon aaltoilemiseen! Välillä käy normaalisti 1000 kierrosta, välillä ei. Alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä!! Mistä noita ylijännitesuojareleitä saa ostaa, löytyykö kl-varaosista? Mulla on yhdellä sulakkeella!
Aaltoileva tyhjäkäynti.
Mulla on ollut samoja ongelmia ja aaltoilu on johtanut
välillä valoihin pysähtyessä moottorin sammumiseen.
Ittellä tyhjäkäynti on karvan alle 500 kierrosta.
Uusin juuri viimeksi puolanjohdon, kun näytti niinkuin
ois lyöny läpi termarin kylkeen.
Oisko kenelläkään tietoa voisko virtalukko joskus
pätkäistä, kun on tullut uusittua kaikenlaista sälää?
Mikä muuten on sen pikkumikron tehtävä kaasuvivustossa?
Tietoa kaipaava!
välillä valoihin pysähtyessä moottorin sammumiseen.
Ittellä tyhjäkäynti on karvan alle 500 kierrosta.
Uusin juuri viimeksi puolanjohdon, kun näytti niinkuin
ois lyöny läpi termarin kylkeen.
Oisko kenelläkään tietoa voisko virtalukko joskus
pätkäistä, kun on tullut uusittua kaikenlaista sälää?
Mikä muuten on sen pikkumikron tehtävä kaasuvivustossa?
Tietoa kaipaava!
MB 190E 2,6 Sportline
Pikkumikron tehtävä on pysäyttää bensan saanti moottorijarrutuksessa,tuntuu puolen sekunnin viiveella pikkasena nykäyksenä jos toimii .Tyhjäkäynntiä kattelee kaasuläpän vieressä oleva kytkin lukitsemalla esim sytkä ennakon,näin oon siis itse mittaillu.Se on tyhjäkäynti,osakaasu ja täyskaasu katkaisin.
aina vaan fixataan :) 230te -86
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
Noita ylijännitereleitä saa muuten kl-varaosista, hinta 60e. Täytyy vaihtaa se ensin ja kattoo sit lisää. Täälä foorumilla puhutaan niin paljon tuosta ylijännitereleestä tuon tyhjäkäynnin aaltoilun aiheuttajana, päätin sit laittaa sen uuden, ei sit ainakaan ole siinä vika!
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
janneyliranta kirjoitti:Huomasin muuten äsken, kun olin ruuvamassa mersua, niin kun ottaa siitä kaasuvivuston päässä olevasta mikrokytkimestä liittimen irti, niin aaltoilu vähenee. Onko sillä mikrokytkimellä mitään muuta tekoa, muutakuin toi moottorijarrutus? Kierroksetkin laskee paljon nopeampaa, kun liitin on irti!
Jaah

aina vaan fixataan :) 230te -86
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
yhdessä 2.0 8v koneessa testasin lisäilmaluistin toiminnan heittämällä kapistuksen pakastimeen. Kun luisti on ollut riittävän kauan pakkasessa, voi läpän toimintaa seurata kun se taas alkaa lämpenemään.
Tämä toimenpide kertoo vaan toimiiko läppä, mutta ei kerro sitä, että missä lämpötilassa minkäkin verran sen pitäisi olla auki.
Tämä toimenpide kertoo vaan toimiiko läppä, mutta ei kerro sitä, että missä lämpötilassa minkäkin verran sen pitäisi olla auki.
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
Suurin vika löytyi, olin epähuomiossa laittanu tyhjäkäyntimoottorin väärin päin. Aina välillä viäkin vähä aaltoilee, mut tasaantuu kyllä, eikä jää käymään enää kovilla kierroksilla, niin kuin ennen! Tekevällekkin sattuu aina välillä! Mulla on sit aika hyvät paperit tosta ruiskusta, sen toiminnasta jne. kytkentäkaaviot sun muuta, varsinkin tosta 16v:stä, jos jollain on ongelmia. Ja täälä päin on yksi heppu, joka korjaa työkseen mersuja(oma firma), siltä voin sit kans kysellä, jos ihan tenkka poo tulee(muillekkin foorumin porukalle), ja tietenkin sille voi itekkin soittaa, mulla on sen numero! Tulisko teille mitään muuta mieleen, jota voisin viä tarkistaa, et saisin tuon toimimaan 100%? Nyt kyl ei enää lähellekkään niin paljon v.....ta ajella, kun toimii aikas hyvin, välillä meinas kyl usko loppua! Ja kiitoksia!
Moottori remontti.janneyliranta kirjoitti:Suurin vika löytyi, olin epähuomiossa laittanu tyhjäkäyntimoottorin väärin päin. Aina välillä viäkin vähä aaltoilee, mut tasaantuu kyllä, eikä jää käymään enää kovilla kierroksilla, niin kuin ennen! Tekevällekkin sattuu aina välillä! Mulla on sit aika hyvät paperit tosta ruiskusta, sen toiminnasta jne. kytkentäkaaviot sun muuta, varsinkin tosta 16v:stä, jos jollain on ongelmia. Ja täälä päin on yksi heppu, joka korjaa työkseen mersuja(oma firma), siltä voin sit kans kysellä, jos ihan tenkka poo tulee(muillekkin foorumin porukalle), ja tietenkin sille voi itekkin soittaa, mulla on sen numero! Tulisko teille mitään muuta mieleen, jota voisin viä tarkistaa, et saisin tuon toimimaan 100%? Nyt kyl ei enää lähellekkään niin paljon v.....ta ajella, kun toimii aikas hyvin, välillä meinas kyl usko loppua! Ja kiitoksia!
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
- janneyliranta
- Vakiokalustoa